Vi over 38 ❤️

Nyprøver, jeg sendte et svar isted, men så fjernet jeg det. Forsto det slik at det var det du mente med tag?

Håper jeg ikke har rotet det til. Får fryktelig vondt av deg, får jo bare lyst til å klemme deg enda mer :Heartbigred

For en historie, kjæreste NyPrøver!
Og hvor mye mot og styrke!
Jeg beundrer deg enda mer enn før!
Tror ikke jeg ville klart en tiendedel av det du makter. Enda jeg har nok av mine spøkelser å sless med.
DERE fortjener virkelig kun det beste i livet.
Hvis man kan gjøre seg fortjent til noe som helst i livet. Så er det deg og din mann.
Sender masse kjærlighet og lykkeønskninger!!! :Heartbigred
Takk , vi har alle våre historier. Hadde ikke tenkt å dele min men kjente på det når noen her inne spurte hvorfor jeg ikke kunne prøve en mnd uten IVF. Skulle gjerne gjort det, men den forbindelsen er brutt. Stor klem til deg ❤️

Nyprøver, jeg sendte et svar isted, men så fjernet jeg det. Forsto det slik at det var det du mente med tag?

Håper jeg ikke har rotet det til. Får fryktelig vondt av deg, får jo bare lyst til å klemme deg enda mer :Heartbigred
Om du sletter den så forsvinner den meldingen?

Ny dag - nye spørsmål.

Trenger å dele tankene mine litt med dere.
Kanskje har noen av dere vært borti noe, hørt noe eller tenkt det samme.

Jeg fyller 41 i juni. Så hver måned teller i mitt tilfelle. Derfor er jeg litt desperat nå (lite, egentlig, men litt ;)) og gasser på.

Januarforsøk var skikkelig dårlige (10 egg ut, 3 befruktet, dårlig gradert, 7 tomme skall på dag 1, ikke gravid og ingenting på frys). Marsforsøk nå - tilsynelatende noe bedre - men vi får se. 10 egg ut, 8 befruktet, ruger på ett, 2 blasto på frys - seff uten at man vet kvaliteten på de. Men de ligg nå der.

Tenker hva jeg skal gjøre videre i tilfelle mislykket forsøk nå i mars. Jeg tar det ganske med ro altså, takket være erfaringer fra dette forumet. Det blir som det blir. Men vil jo gjerne gjøre de riktige tingene også.

Jeg tenker at det er kanskje best å ta nye runder med uttak framfor å arbeide med de blastoene jeg har på frys, eller? Dette for å bygge opp "lager" av noen embryoer som man kan jobbe med senere. Kvaliteten på de er på en måte bestemt ved befruktning og forringes ikke. Og ja, vi regner med at en god del av de er/blir av dårlig kvalitet pga alderen uten at vi vet om det og det blir ikke barn av de. Mens eggsene mine blir eldre og dårligere med tiden - og det er rimelig sikkert.

Jeg vet at i andre land der man holder på med gentesting av embryoer gjør man det for eldre pasienter med få embryoer: tar noen rene høsterunder, fryser flere embryoer, sender de alle til testing etterpå, og så jobber med de som er gode.

Nå har jeg ikke mulighet til å reise utenlands ofte, spes ikke under korona. Jeg vet ikke engang hvordan mine neste uttaksrunder kan bli mhp egg, kvalitet, befruktning og blastodannelse.

Har noen av dere hørt noe om lignende behandling i Norge - rene høsterunder? Uten gentesting seff.
Høres dette fornuftig ut?
Jeg har sendt mail om det til Spiren. Nå er dem på ferie, så regner med at det blir svar først etter påske.

En digresjon:
Leste en artikkel på nett i går. Den handlet om et par som var 30 og 32 for 10 år siden. De var begge friske, men ikke klar for barn da. Men de tenkte på fremtiden. Hver måned tok de ut eggs i naturlig syklus, befruktet, testet, og lagret embryoer. Bygget opp et lager. Nå, 10 år etter, bruker de disse for å lage barn. Smart, tenker jeg. Full kontroll. God planlegging. Utlandet et sted.

Nå vil jeg bare sondere terrenget litt, høre på erfaringer fra Den Store Kollektive Fornuften :)Blir glad for enhver tanke dere kan dele.
Jeg ble gjort oppmerksom på høstesyklus av Spiren som et valg for meg siden de ikke ville tilby 3 pakk. Men siden jeg aldri har hatt noe utfall av mine egg på frys, så følte jeg ikke dette var noe for meg. Jeg vil heller gå for ferskforsøk så langt det lar seg gjøre.
Jeg blir 41 i oktober. Jeg tenker litt sånn her da med en 3 pakk for min del.
1.uttak mai, forhåpentligvis noen på frys også. Om negativt, så nytt uttak i juli, med forhåpentligvis noen på frys. Om negativt, nytt uttak september, forhåpentligvis noen på frys her også. Om det da ikke går så har jeg muligens noen på frys. Totalt ca 6-7mnd.
Men dette er jo hva jeg tenker er best for meg, da jeg alltid har fått egg på frys. Men klart, det kan jo ha endret seg mye sine mine uttak for noen år tilbake.

Det virker jo som om du responderte bedre på andre runde nå, så da er det vel mye avhengig av hvilken medisin du får i en eventuell høstesyklus.

Nå letes det etter egg i Danmark!! :smiley-bounce016 Vi har hatt samtale med 3 ulike klinikker I DK, men går nok for Storkklinikk i København. De begynner å lete idag, og vi signerer kontrakt når vi godkjenner donor. Vi fikk et svært godt inntrykk, så derav valget. Spennende!! :smiley-bounce016 Så nå er'e bare å finne frem bildene der mor ser smashing ut, så er vi igang :laughing001 (ment litt humoristisk for de som ikke skjønte det, men litt sannhet i det også)
Så spennede Saltvann. For en utrolig reise dere skal gjennom nå! Masse lykke til :Heartred

Jeg ble gjort oppmerksom på høstesyklus av Spiren som et valg for meg siden de ikke ville tilby 3 pakk. Men siden jeg aldri har hatt noe utfall av mine egg på frys, så følte jeg ikke dette var noe for meg. Jeg vil heller gå for ferskforsøk så langt det lar seg gjøre.
Jeg blir 41 i oktober. Jeg tenker litt sånn her da med en 3 pakk for min del.
1.uttak mai, forhåpentligvis noen på frys også. Om negativt, så nytt uttak i juli, med forhåpentligvis noen på frys. Om negativt, nytt uttak september, forhåpentligvis noen på frys her også. Om det da ikke går så har jeg muligens noen på frys. Totalt ca 6-7mnd.
Men dette er jo hva jeg tenker er best for meg, da jeg alltid har fått egg på frys. Men klart, det kan jo ha endret seg mye sine mine uttak for noen år tilbake.

Det virker jo som om du responderte bedre på andre runde nå, så da er det vel mye avhengig av hvilken medisin du får i en eventuell høstesyklus.

Takk for svaret.
Denne 3-pakk hos Medicus, kan du virkelig gjøre det på den måten? Altså bruke opp alle uttak selv om du skulle hatt blasts på frys fra runde 1 og 2. Jeg tenkte at man må bruke opp alt man har fra runde 1 før man går videre til runde 2.
Jeg vet ikke altså. Bare spør. Har aldri snakket med de alvorlig om 3-pakk. Det var alltid noe i veien: jobb, karantenekrav, påska.

Spiren: ser at det finnes høstesyklus til 32k nok. Så det er ikke mye penger spart her. Men ok. Dem har den muligheten i hvert fall.

Ja, behandlingen er høyst individuelt. Alle de 3 klinikkene jeg snakket med hadde litt forskjellige behandlingsplaner. Valget falt på Spiren rett og slett fordi mensen startet 3 dager for sent for Medicus. Så ingen 3-pakk her.

Spurte Medicus om å lagre sæd hos dem til fremtidige forsøk pga mannens jobbsituasjon (Sverige i koronatider, veldig "enkelt" :banghead::banghead::banghead:). Fikk ikke lov. Må være pasient hos dem: vet ikke hva det innebærer. Lagre bindende avtaler? Dem har aldri ringt tilbake. Hvis det blir en ny runde i mai, må det være enkeltforsøk hos Spiren igjen. Eller FER.
Neste mulighet: juli. Eneste sommermåned fri hos meg. Men nå med denne korona har jeg ikke sett mine foreldre i hjemlandet på snart 2 år. Det er mye i demers alder. Skulle gjerne tatt guttungen med til dem i år. Hvis Bent Høie tillater det.
Aaaaa!!! :arghh: Har lyst til å skrike høyt noen ganger. Det ivf-kjøret er jo utmattende i seg selv. Og hele logistikken, korona, rare regler gjør det til tider helt uutholdelig.

Så h*n Egget i magen får bare sitte pent fram til termin. Så slipper Momma å irritere seg :shifty:

Nå letes det etter egg i Danmark!! :smiley-bounce016 Vi har hatt samtale med 3 ulike klinikker I DK, men går nok for Storkklinikk i København. De begynner å lete idag, og vi signerer kontrakt når vi godkjenner donor. Vi fikk et svært godt inntrykk, så derav valget. Spennende!! :smiley-bounce016 Så nå er'e bare å finne frem bildene der mor ser smashing ut, så er vi igang :laughing001 (ment litt humoristisk for de som ikke skjønte det, men litt sannhet i det også)

Bra! Congrats! Godt å være i gang.
Hvor mye får dere vite om donoren?
Skjønte ikke helt det med bilder :)
Må du vise dine bilder til donoren også?
Eller hvem er "mor" egentlig? :)

Takk for svaret.
Denne 3-pakk hos Medicus, kan du virkelig gjøre det på den måten? Altså bruke opp alle uttak selv om du skulle hatt blasts på frys fra runde 1 og 2. Jeg tenkte at man må bruke opp alt man har fra runde 1 før man går videre til runde 2.
Jeg vet ikke altså. Bare spør. Har aldri snakket med de alvorlig om 3-pakk. Det var alltid noe i veien: jobb, karantenekrav, påska.

Ja, det går fint! Det er sånn jeg også har tenkt å bruke min 3-pakk på Medicus. Jeg fyller 41 i november og eggkvaliteten blir ikke noe bedre enn den er nå. Ønsker derfor å bruke alle 3 forsøkene som ferskforsøk, og så heller ta ett og ett fryseforsøk når disse er brukt opp (om jeg er så heldig å få blasto på frys)

Det går an å bytte 1 ferskforsøk mot 2 fryseforsøk i en 3-pakk, men rent økonomisk så lønner ikke det seg.

Takk for svaret.

Spiren: ser at det finnes høstesyklus til 32k nok. Så det er ikke mye penger spart her. Men ok. Dem har den muligheten i hvert fall.

Ja, behandlingen er høyst individuelt. Alle de 3 klinikkene jeg snakket med hadde litt forskjellige behandlingsplaner. Valget falt på Spiren rett og slett fordi mensen startet 3 dager for sent for Medicus. Så ingen 3-pakk her.

Spurte Medicus om å lagre sæd hos dem til fremtidige forsøk pga mannens jobbsituasjon (Sverige i koronatider, veldig "enkelt" :banghead::banghead::banghead:). Fikk ikke lov. Må være pasient hos dem: vet ikke hva det innebærer. Lagre bindende avtaler? Dem har aldri ringt tilbake. Hvis det blir en ny runde i mai, må det være enkeltforsøk hos Spiren igjen. Eller FER.
Neste mulighet: juli. Eneste sommermåned fri hos meg. Men nå med denne korona har jeg ikke sett mine foreldre i hjemlandet på snart 2 år. Det er mye i demers alder. Skulle gjerne tatt guttungen med til dem i år. Hvis Bent Høie tillater det.
Aaaaa!!! :arghh: Har lyst til å skrike høyt noen ganger. Det ivf-kjøret er jo utmattende i seg selv. Og hele logistikken, korona, rare regler gjør det til tider helt uutholdelig.

Så h*n Egget i magen får bare sitte pent fram til termin. Så slipper Momma å irritere seg :shifty:

Ja man kan ha alle tre stim/uttak på 3 pakk uten å bruke eventuelle frys. (Men om man blir gravid på første forsøk så får man ikke de 2 siste uttakene. ) Var en av mine kriterier for å velge 3 pakk, da jeg ikke vil bruke frys. Man må jo i så fall betale 12 500 for innsett av frys i tillegg.
Og om du velger høstesyklus så må du forsatt betale 3000 for innsett av frys etterpå. Så til sammen blir det samme summen som vanlig forsøk.
Min man jobber jo på sjøen så den der med å lagre sperm hos dem hadde jeg ikke tenkt på. Nå har jo vi styra mye for å få til forsøket nå i mai. Egentlig er mannen på jobb når jeg skal ha el osv osv. Heldigvis fikk han byttet litt med en kollega og jeg får medisiner som utsetter mensen. Så ja, det er nok styr for å få alt til å gå opp.
Håper egget ditt klamrer seg fast og du ikke trenger tenke på et nytt forsøk.

Ja, det går fint! Det er sånn jeg også har tenkt å bruke min 3-pakk på Medicus. Jeg fyller 41 i november og eggkvaliteten blir ikke noe bedre enn den er nå. Ønsker derfor å bruke alle 3 forsøkene som ferskforsøk, og så heller ta ett og ett fryseforsøk når disse er brukt opp (om jeg er så heldig å få blasto på frys)

Det går an å bytte 1 ferskforsøk mot 2 fryseforsøk i en 3-pakk, men rent økonomisk så lønner ikke det seg.

Takk for svaret!
Veldig kjekt å vite.

Jeg må teste 14d etter innsetting, 16dpo, 8.april. Men får jo ganske troverdig svar allerede 5-6.april. Blir det positivt, er alt greit. Blir det negativt, rekker vi kanskje avtale med Medicus. Må bare godsnakke med jobber.

Takk, jenter!!! Dagni, Litjmora! Dere er gull verdt!

HCG på 82 er vell ok på 12 dpo? Fikk ikke ta en i morgen pga påske, så må vente til etter påsken. Jaja , sånn er det med helligdager.

HCG på 82 er vell ok på 12 dpo? Fikk ikke ta en i morgen pga påske, så må vente til etter påsken. Jaja , sånn er det med helligdager.
Jaaaa det er kjempebra! Vet ikke om du har sett dokumentaren på NRK som heter når storken flyr forbi? Uansett, der snakker de om at den burde ligge på 70, 14 dpo.

Se forøvrig blider av gjennomsnitt. Det siste er for tvillingsvangerskap.

20201113_194600.jpg
20201207_085152.jpg

Bra! Congrats! Godt å være i gang.
Hvor mye får dere vite om donoren?
Skjønte ikke helt det med bilder :)
Må du vise dine bilder til donoren også?
Eller hvem er "mor" egentlig? :)

Jepp, veldig!! Det kommer litt an på m vi går for skjult donor, eller ikke. Det må vi bestemme oss for. Klinikken vil ha bilder av meg, for å finne en donor som ligner mest mulig. Mor er meg :dance018

Da er det jo ingen tvil :) så bra!
Gratulerer en gang til!
Nå må du bære trygt helt fram til termin :) (jeg regnet ut min allerede - 17.desember :hilarious:, så du er ca ei uke før meg :shy:...)

Ta
Takk, da slår jeg meg til ro at den er bra❤️
Helt topp :) Beklager mye styr tidligere idag med innlegget. Jeg er så surrete sånn "teknisk." Begynte å skrive til deg før jeg hadde lest ferdig innlegget. Ikke hatt den beste barndommen jeg heller, men kan ikke sammenlignes med det du har opplevd. Det gjør meg oppriktig vondt å lese :Heartred Du er tøff som skrev det du gjorde. All kred til deg :Heartred Nå er du gravid, og vet du; denne gangen skal det gå! :Heartred Klem til deg.

Jepp, veldig!! Det kommer litt an på m vi går for skjult donor, eller ikke. Det må vi bestemme oss for. Klinikken vil ha bilder av meg, for å finne en donor som ligner mest mulig. Mor er meg :dance018

Ok. Skjønner.
Hvis jeg en gang skal bruke donor, så håper jeg dem tar bilder fra da jeg var 20, og ikke bare 41 :D
Ellers så må jeg boke timer for botox, fillers og proffe photoshoots før jeg tør levere noe fra meg :laughing001

Back
Topp