Vi over 38 ❤️

En liten oppdatering fra meg: fikk nok et avbrutt forsøk i dag. Kan virke som kroppen ikke spiller helt på lag etter to medisinske aborter i løpet av et halvt år. Har slitt med kraftige mensblødninger og smerter under mens, og klødd meg i hodet over hva det kan skyldes. I flere sykluser nå vises det at jeg har en tykk slimhinne også tidlig i syklusen. Vannskanning viser ingenting galt, og østrogenprøvene er normale. Etter ultralyd i dag konkluderte klinikken med at jeg ikke hadde folikler i vekst. Skjønner fortsatt ingenting. Astrale folikler - betyr det at de ikke vokser? Hun målte ikke størrelsen tror jeg. Tror jeg hadde det i forrige syklus. Nå blir det hysteroskopi neste, og mer ventetid :sorry:

Den gode nyheten er at jeg har fått svar på blodprøvene ifht koagulering, og der er det ingen funn heldigvis. OG - prøven min har endelig kommet frem til ivf serum, så da får vi se om den gir utslag på noe.

Hva skal dem prøve å se på hystero?
Bare prøver å forstå hva er forskjellen på hystero og vannscanning. Skjønner prinsippet. Men skjønner ikke hvilke indikasjoner må man ha for hystero. Hva er det dem kan se der som ikke vises på vannscanning?
 
Hva skal dem prøve å se på hystero?
Bare prøver å forstå hva er forskjellen på hystero og vannscanning. Skjønner prinsippet. Men skjønner ikke hvilke indikasjoner må man ha for hystero. Hva er det dem kan se der som ikke vises på vannscanning?
For å være helt ærlig, så vet jeg ikke helt. Har lest flere her inne som har fått oppdaget polypper etc som ikke har blitt oppdaget på vannskanning, så mulig de leter etter det eller sammenvoksinger? Klinikken sier de vil undersøke om noe kan forstyrre graviditetssjansene, men ikke noe om hva de tenker det kan være.. :sorry: Noe er endret seg i kroppen, jeg bare vet ikke hva..
 
For å være helt ærlig, så vet jeg ikke helt. Har lest flere her inne som har fått oppdaget polypper etc som ikke har blitt oppdaget på vannskanning, så mulig de leter etter det eller sammenvoksinger? Klinikken sier de vil undersøke om noe kan forstyrre graviditetssjansene, men ikke noe om hva de tenker det kan være.. :sorry: Noe er endret seg i kroppen, jeg bare vet ikke hva..

Ok. Skjønner. Jeg har lest at ikke alle sammenvoksninger kan sees på vannscanning. Og da er hystero "gullstandard" for å oppdage de. Samme med polypper. Gjør du alt privat eller statlig? Lett å få time til hystero? Dyrt? Kan forsåvidt google. Men spør likevel.

Jeg skulle ta en ny vannscanning ettersom det er snart ett år siden sist. Tenker på hystero også. (Og på fantazillion andre ting som kan være i veien. :confused::meh:)

Hold oss gjerne oppdatert. Håper på at dem finner grunner til at det ikke går.
 
En liten oppdatering fra meg: fikk nok et avbrutt forsøk i dag. Kan virke som kroppen ikke spiller helt på lag etter to medisinske aborter i løpet av et halvt år. Har slitt med kraftige mensblødninger og smerter under mens, og klødd meg i hodet over hva det kan skyldes. I flere sykluser nå vises det at jeg har en tykk slimhinne også tidlig i syklusen. Vannskanning viser ingenting galt, og østrogenprøvene er normale. Etter ultralyd i dag konkluderte klinikken med at jeg ikke hadde folikler i vekst. Skjønner fortsatt ingenting. Antrale follikler - betyr det at de ikke vokser? Hun målte ikke størrelsen tror jeg. Tror jeg hadde det i forrige syklus. Nå blir det hysteroskopi neste, og mer ventetid :sorry:

Den gode nyheten er at jeg har fått svar på blodprøvene ifht koagulering, og der er det ingen funn heldigvis. OG - prøven min har endelig kommet frem til ivf serum, så da får vi se om den gir utslag på noe.
Så trist at kroppen ikke spiller på lag for tiden :Heartred
Er så slitsomt å få enda mer ventetid når man var klar for lenge siden :(
Men likevel bra at de undersøker videre så du ikke kaster bort forsøk!
 
Ok. Skjønner. Jeg har lest at ikke alle sammenvoksninger kan sees på vannscanning. Og da er hystero "gullstandard" for å oppdage de. Samme med polypper. Gjør du alt privat eller statlig? Lett å få time til hystero? Dyrt? Kan forsåvidt google. Men spør likevel.

Jeg skulle ta en ny vannscanning ettersom det er snart ett år siden sist. Tenker på hystero også. (Og på fantazillion andre ting som kan være i veien. :confused::meh:)

Hold oss gjerne oppdatert. Håper på at dem finner grunner til at det ikke går.
Gode spørsmål :joyful: Har bestilt time hos fastlegen. Tenker å få henvisning, så får vi se hvor lang ventetid det er. Er den lang, så går vi privat tenker jeg. Kan jo hende vi finner en grunn til at jeg har mistet, eller så får vi utelukket enda flere faktorer. Det er jo godt det også ❤
 
Så trist at kroppen ikke spiller på lag for tiden :Heartred
Er så slitsomt å få enda mer ventetid når man var klar for lenge siden :(
Men likevel bra at de undersøker videre så du ikke kaster bort forsøk!
Takk ❤ Ja, jeg er enig. Skal bli godt å finne ut hva det er. Håper bare ikke det er noe som gjør det enda vanskeligere å bli gravid :sorry:
 
@Smuta du kan sette meg under stimulering nå :) Tar Femar nå og skal begynne med Menopur på mandag, kontroll torsdag...
Hvordan går det med deg? :Heartpink
 
En liten oppdatering fra meg: fikk nok et avbrutt forsøk i dag. Kan virke som kroppen ikke spiller helt på lag etter to medisinske aborter i løpet av et halvt år. Har slitt med kraftige mensblødninger og smerter under mens, og klødd meg i hodet over hva det kan skyldes. I flere sykluser nå vises det at jeg har en tykk slimhinne også tidlig i syklusen. Vannskanning viser ingenting galt, og østrogenprøvene er normale. Etter ultralyd i dag konkluderte klinikken med at jeg ikke hadde folikler i vekst. Skjønner fortsatt ingenting. Antrale follikler - betyr det at de ikke vokser? Hun målte ikke størrelsen tror jeg. Tror jeg hadde det i forrige syklus. Nå blir det hysteroskopi neste, og mer ventetid :sorry:

Den gode nyheten er at jeg har fått svar på blodprøvene ifht koagulering, og der er det ingen funn heldigvis. OG - prøven min har endelig kommet frem til ivf serum, så da får vi se om den gir utslag på noe.
Hei Dipsy, så utruleg kjedeleg med avbrutt, då er me jo dessverre i samme båt, men av ulike årsaker... Antrale folliklar betyr antallet folliklar som potensielt kan veksa seg store og det kan koma egg frå, altså antallet folliklar som er synleg på UL før stimulering begynner. Det varierer etter AMH-nivå.

Høyrest lurt ut å ta ein hysteroskopi for å vera sikker på at du ikkje har arrvev e.l. Eg gjorde hysteroskopi hos OLGA i St. Petersburg i januar under full narkose. Dei gjer det for fleirtalet av sine pasientar, fordi det er mykje som ikkje kan oppdagast med vannskanning og UL.

Sender deg store styrkeklemmar! ❤️
 
En liten oppdatering fra meg. Jeg er nå 19 uker på vei:eek: Det har gått så fort, samtidig som det har gått så sakte. Vet ikke hvor mange UL kontroller jeg har vært på pga jeg har vært sikker på at det ikke har vært noe liv der, men alt har vært bra. Var på ordinær ultralyd i går og alt er bra med lillegutt:dummy: Han vokser som han skal, og alt ser bra ut, så nå har mamma hjertet det bra:shy: Jeg kommer til å ha hyppige kontroller pga høy BMI:dead: Hver 4 uke, betryggende men samtidig litt flaut?:sorry:

Jeg er ofte innom her og leser og heier på dere, jeg håper så inderlig at hver og en av dere sitter med en baby i armene til slutt. Skulle ønske det var et befruktings støv man kunn drysse over forumet så alle kunne ha blitt gravide, men det her var det nærmeste jeg fant:love7
Så fantastisk, Solomor!!! ❤️ Koseleg at du tittar innom oss. Håpar me snart kjem etter heile gjengen her!
 
@Smuta du kan sette meg under stimulering nå :) Tar Femar nå og skal begynne med Menopur på mandag, kontroll torsdag...
Hvordan går det med deg? :Heartpink
Oppdatert! Er dette forsøk #6? Så spennande, kryssar fingrar og tær!

Her går det ikkje sånn kjempebra, skal ha meir hjerteutredning i neste veke om ting går etter planen, nervøs for det. Sender mange klemmar din veg!
 
Hei Dipsy, så utruleg kjedeleg med avbrutt, då er me jo dessverre i samme båt, men av ulike årsaker... Antrale folliklar betyr antallet folliklar som potensielt kan veksa seg store og det kan koma egg frå, altså antallet folliklar som er synleg på UL før stimulering begynner. Det varierer etter AMH-nivå.

Høyrest lurt ut å ta ein hysteroskopi for å vera sikker på at du ikkje har arrvev e.l. Eg gjorde hysteroskopi hos OLGA i St. Petersburg i januar under full narkose. Dei gjer det for fleirtalet av sine pasientar, fordi det er mykje som ikkje kan oppdagast med vannskanning og UL.

Sender deg store styrkeklemmar! ❤️
Takk gode du ❤ Ja, det er nok lurt å få tatt for å være på den sikre siden. Dersom de finner noe som gjør at jeg mister er det virkelig verdt det. Men må innrømme at jeg ble litt paff når de konkluderte med at jeg ikke hadde noen follikler i vekst. Jeg trodde bare ikke hun målte de, siden vi skulle ha fryseforsøk :sorry: Det har ikke skjedd før, heller ikke ved forrige avbrutte forsøk. Føler meg uendelig takknemlig for at jeg har ramlet over dette forumet ❤ Hvordan går det med deg? Regner du med det tar lang tid før dere kan starte forsøk? Og er det ett eller flere egg dere har på frys?
 
...

Høyrest lurt ut å ta ein hysteroskopi for å vera sikker på at du ikkje har arrvev e.l. Eg gjorde hysteroskopi hos OLGA i St. Petersburg i januar under full narkose. Dei gjer det for fleirtalet av sine pasientar, fordi det er mykje som ikkje kan oppdagast med vannskanning og UL.
...

Her har vi igjen et eksempel på at der borte utreder dem mye mer før dem først kommer i gang. Og akkurat det eksempelet er bra. Fordi diagnostisk hysteroskopi tar kun noen minutter under lokalbedøvelse. Terapeutisk - litt mer hvis unormale funn og noe må rettes. Og ooops! - er du på den sikre siden og ikke kaster bort dyrebare forsøk. Og tid. Og nerver.

Nå fikk jeg lyst på hysteroskopi selv. Så langt bare fått henvisning til en ny vannscanning. Vi får se.
 
Takk gode du ❤ Ja, det er nok lurt å få tatt for å være på den sikre siden. Dersom de finner noe som gjør at jeg mister er det virkelig verdt det. Men må innrømme at jeg ble litt paff når de konkluderte med at jeg ikke hadde noen follikler i vekst. Jeg trodde bare ikke hun målte de, siden vi skulle ha fryseforsøk :sorry: Det har ikke skjedd før, heller ikke ved forrige avbrutte forsøk. Føler meg uendelig takknemlig for at jeg har ramlet over dette forumet ❤ Hvordan går det med deg? Regner du med det tar lang tid før dere kan starte forsøk? Og er det ett eller flere egg dere har på frys?
Hos OLGA gjer dei diagnostisk og kirurgisk hysteroskopi i eitt, altså om dei oppdagar noko, så gjer dei dette med ein gong, som f.eks polypper osv. Hos meg såg heldigvis det meste bra ut, men dei fjerna littegrann arrvev frå forrige graviditet. Og så tok dei biopsiar frå livmor. Den eine viste at eg hadde endometritt som er veldig vanleg etter å ha vore gjennom graviditet og fødsel (me har ei datter frå før). Men ellers ingenting alvorleg heldigvis, men dei tilpassa då behandlinga med litt meir antibiotika. For øvrig kjente eg ingenting sidan eg var i narkose, så det var null problem. Og hadde lite smerter etterpå. Fekk for øvrig sjå film frå livmora mi, veldig spesielt! :p

Har dessverre ingen idé om kor lang tid det tar før me får lov til å gjera innsett, ettersom eg gjennomgår hjerteutredning. Og det er frykteleg vanskeleg å forholda seg til... :sorry: Seier litt om kor nøye OLGA undersøker sine pasientar, det blei oppdaga på EKG der at eg har ekstraslag på hjertet som dei vil ha utreda skikkeleg før innsett og potensiell graviditet. Me har ein 4AA blastocyst på frys som også har vore gjennom PGT-A og har eit normalt antal kromosom. ❤️ Eg har låg AMH og får ut få egg, så det er jo fantastisk for oss å ha fått denne friske og fine blastoen, men så utruleg vanskeleg at vegen vidare er så uviss. :banghead: Men skal ha meir hjerteutredning i veka som kjem, kryssar fingrane for gode nyheiter, det er sårt tiltrengt! :signs003
 
Her har vi igjen et eksempel på at der borte utreder dem mye mer før dem først kommer i gang. Og akkurat det eksempelet er bra. Fordi diagnostisk hysteroskopi tar kun noen minutter under lokalbedøvelse. Terapeutisk - litt mer hvis unormale funn og noe må rettes. Og ooops! - er du på den sikre siden og ikke kaster bort dyrebare forsøk. Og tid. Og nerver.

Nå fikk jeg lyst på hysteroskopi selv. Så langt bare fått henvisning til en ny vannscanning. Vi får se.
Ja, hos OLGA gjer dei begge i eitt, altså om dei oppdagar noko på hysteroskopien, så gjer dei inngrep med ein gong, altså polyppar e.l. Sjå for øvrig svaret mitt til Dipsy over også. Fekk narkose, så eg kjente heldigvis ingenting. Var berre veldig nervøs for narkosen, men det gjekk heilt fint og blei veldig godt tatt vare på. :happy:
 
... blei oppdaga på EKG der at eg har ekstraslag på hjertet som dei vil ha utreda skikkeleg før innsett og potensiell graviditet. Me har ein 4AA blastocyst på frys som også har vore gjennom PGT-A og har eit normalt antal kromosom. ❤️ Eg har låg AMH og får ut få egg, så det er jo fantastisk for oss å ha fått denne friske og fine blastoen, men så utruleg vanskeleg at vegen vidare er så uviss. :banghead: Men skal ha meir hjerteutredning i veka som kjem, kryssar fingrane for gode nyheiter, det er sårt tiltrengt! :signs003

Hvordan er formen ellers?
Kjenner du til disse ekstraslagene selv?
Plages du med noe (hjerte mener jeg)?

Det blir interessant å høre hva norske leger mener. Det skal nok mye til for at kvinne ikke klarer å fullføre graviditet pga hjerteproblemer. Det sier også mange russiskspråklige kilder.

Bare som eksempel: min mor var sendt til et større sykehus for å føde min søster pga hennes hjertefeil (hos mor altså). Det var 80-tallet i Sovjetunionen. Hun klarte både graviditet og vaginal fødsel fint. Vår del av verden er nok et mye tryggere sted for kvinner å bære fram og føde barn i dag.

De er nok veldig forsiktige der borte i Russland.
Håper uansett at det blir ingen kontraindikasjoner for graviditet og fødsel for deg. Og at utredningen bare bekrefter det.
 
Oppdatert! Er dette forsøk #6? Så spennande, kryssar fingrar og tær!

Her går det ikkje sånn kjempebra, skal ha meir hjerteutredning i neste veke om ting går etter planen, nervøs for det. Sender mange klemmar din veg!
Takk! :) Det er vel egentlig forsøk #7 medregnet ett avbrutt... Er ikke så veldig optimistisk denne gangen kjenner jeg, så gruer meg nesten litt til kontroll :sorry:

Så kjipt at det går så tregt fremover for dere! Håper virkelig at det ordner seg snart og dere får grønt lys! Heier sånn på deg! Takk for gode klemmer, sender mange tilbake! :happy:
 
Back
Topp