Vi over 38 ❤️

Hei damer! Jeg søker litt råd: er 38, fyller snart 39 og har til nå hatt 3 forsøk i Porsgrunn som aldri utvikler seg nok til innsett. Nå har jeg fått time til samtale og all logikk tilsier vel at det ikke er gode nyheter. Så til mitt spm: har noen erfaring med å gå videre til priv klinikk etter avslag i det offentlige? Har det noen hensikt? Jeg kan så lite om dette og aner ikke om prosessene/medisinene/teknikkene er forskjellige? Forstår det slik at eggkvalitet er hovedutfordringen. Noen med tilsvarende erfaringer som vil dele med meg?
*sniker*
Jeg var også «ferdig» i Porsgrunn i mai. Da har vi holdt på 3 år der. Tre IUI (hvor jeg ble gravid på en av de, men mistet), 4 uttak (fikk ett ekstra siden første ble avbrutt pga null egg overlevde), og 9 innsett at flotte blastocyster. To av innsettene endte med kjemisk, ellers ingen graviditet.
Vi har jo veldig forskjellige problem, da mine egg stort sett har utviklet seg til innsett - fikk totalt 9 blasto på de 3 siste uttakene.
Min erfaring med Porsgrunn er at om du passer inn i opplegget som samlebåndet deres kjører, så er det nok helt supert. Jeg prøvde fortelle at jeg alltid får blødning 4–5 dager etter innsett, prøvde spørre om å prøve andre regimer eller ta noen flere undersøkelser når jeg hadde satt inn 5 blasto uten en eneste positiv test. Men nei, fikk bare beskjed om at alt var helt fint og det bare var å prøve igjen.
Orket faktisk ikke gå på avslutningssamtalen med dem.

Vi fortsatte hos Hausken Stavanger. Der gikk de gjennom hele forløpet vi har hatt, noterte utfallet av hvert enkelt forsøk og fant masse å ta tak i og prøve ut. De ville også ta en biopsi av livmora mi for de sa at når man har satt inn 9 flotte blasto så er det sannsynligvis noe i livmora som gjør at der ikke fester seg. Og det stemmer. De fant en infeksjon, jeg gikk 2 uker på antibiotika og ble gravid på første fryseforsøk etter dette. Første graviditet på tiende innsett, jeg nekter å tro at det er tilfeldig. De satte meg også på metformin og Klexane, så de er villige til å prøve ut andre ting enn det Porsgrunn var.

Ville bare dele min erfaring :Heartred

@DinaD har litt lignende erfaring som deg fra Porsgrunn, og har hatt HEEEELT andre resultater etter de gikk privat hos Maigaard i Danmark :Heartred

Hei! Jeg er ny her, er 39, blir 40 neste år. Ingen barn fra før, men håper veldig. Henvist til UNN for IVF for aller første gang, og venter på første samtale med dem for å få medisiner og mer informasjon. De ville ha en del blodprøver først. Veldig spent!

Hjemme og godt planta med rævva full av soffa. 10 timers biltur for 20 min ultralyd :Heartred
Feira med lunsj på Egon før vi kjørte hjemover.
Medicus har sendt henvisning t St.Olav for 12ukers ultralyd og nipt-test. Timen har allerede kommet. 3 november :Heartred
Å så om jeg ville så får jeg komme til dem på enda en ul om 2-3 uker :smiley-bounce016
Jeg gråt og hikstet når vi fikk høre hjertet. Vi fikk verdens beste klem fra vår sykepleier som har fulgt oss i snart 2 år etter ultralyden. Jeg ba om å få ha henne med inn:Heartred:Heartred

*sniker*
Jeg var også «ferdig» i Porsgrunn i mai. Da har vi holdt på 3 år der. Tre IUI (hvor jeg ble gravid på en av de, men mistet), 4 uttak (fikk ett ekstra siden første ble avbrutt pga null egg overlevde), og 9 innsett at flotte blastocyster. To av innsettene endte med kjemisk, ellers ingen graviditet.
Vi har jo veldig forskjellige problem, da mine egg stort sett har utviklet seg til innsett - fikk totalt 9 blasto på de 3 siste uttakene.
Min erfaring med Porsgrunn er at om du passer inn i opplegget som samlebåndet deres kjører, så er det nok helt supert. Jeg prøvde fortelle at jeg alltid får blødning 4–5 dager etter innsett, prøvde spørre om å prøve andre regimer eller ta noen flere undersøkelser når jeg hadde satt inn 5 blasto uten en eneste positiv test. Men nei, fikk bare beskjed om at alt var helt fint og det bare var å prøve igjen.
Orket faktisk ikke gå på avslutningssamtalen med dem.

Vi fortsatte hos Hausken Stavanger. Der gikk de gjennom hele forløpet vi har hatt, noterte utfallet av hvert enkelt forsøk og fant masse å ta tak i og prøve ut. De ville også ta en biopsi av livmora mi for de sa at når man har satt inn 9 flotte blasto så er det sannsynligvis noe i livmora som gjør at der ikke fester seg. Og det stemmer. De fant en infeksjon, jeg gikk 2 uker på antibiotika og ble gravid på første fryseforsøk etter dette. Første graviditet på tiende innsett, jeg nekter å tro at det er tilfeldig. De satte meg også på metformin og Klexane, så de er villige til å prøve ut andre ting enn det Porsgrunn var.

Ville bare dele min erfaring :Heartred

@DinaD har litt lignende erfaring som deg fra Porsgrunn, og har hatt HEEEELT andre resultater etter de gikk privat hos Maigaard i Danmark :Heartred
Tusen takk for at du deler! ❤️❤️❤️ Da er det kanskje rett å følge magefølelsen som sier at alt er ikke prøvd!

Hvis noen har tips til hvor jeg skal begynne for å sette meg inn i hva som kreves for å evnt undersøke mulighetene for starte opp i Danmark så tar jeg gjerne imot tips!

Tusen takk for at du deler! ❤️❤️❤️ Da er det kanskje rett å følge magefølelsen som sier at alt er ikke prøvd!

Hvis noen har tips til hvor jeg skal begynne for å sette meg inn i hva som kreves for å evnt undersøke mulighetene for starte opp i Danmark så tar jeg gjerne imot tips!
Les litt på de forskjellige klinikkene. Ta en uforpliktende samtale med de.. det koster ingenting:) jeg kan kun snakke for meg selv men jeg gikk for Maigaard i Aarhus :) Jeg er nå gravid i uke 19 <3

Trenger å høre at det kan gå!
Vi har prøvd i flere år og ga opp med egne egg. Hadde første forsøk med donoregg i sommer men endte i spontanabort. Satte inn to men begge gikk til grunneSkal ha nytt forsøk med ny donor i midten av oktober. Forrige gang var alle forholdene perfekte, og også embryoene. Likevel gikk det ikke. Trenger å høre at det kan gå bra. Lurer også på om vi skal sette inn ett eller to egg neste gang. Føler ikke at jeg har nok kunnskap om risikoen. Vet det er siste sjangs for å bli gravid pga min alder (44) og har alltid villet hatt flere barn. Noen som har erfaringer eller noen råd å gi?

Vi er gravide med donoregg. Første runde med donoregg når mislykket pga dårlig kvalitet, så vi fikk nu donor og 3 nye blastocyst. Satt på første innsett nå. Er snart 8 uker på vei :Heartred
Jeg blir 46 år før barnet kommer
Åh det er så godt å høre! Jeg blir 45 til våren. Vurderte dere noen gang å sette inn to? Jeg har så lyst på flere barn og tenker dette blir min siste graviditet. Men så er jeg så redd for risikoen. Synes det er et skikkelig vanskelig valg.

Åh det er så godt å høre! Jeg blir 45 til våren. Vurderte dere noen gang å sette inn to? Jeg har så lyst på flere barn og tenker dette blir min siste graviditet. Men så er jeg så redd for risikoen. Synes det er et skikkelig vanskelig valg.
Vi ble anbefalt å ikke gjøre det.
Pga alder
Men hadde det ikke gått på innsett nå i august. Så hadde vi satt inn de 2 siste på neste forsøk. Da grensen er 46 år her i Norge å jeg ikke hadde rukket innsett nr 3 om innsett nr 2 ikke hadde gått.

OPPGITT OG STRESSA - hva ville dere ha gjort?

I dag var jeg i kontakt med klinikken (Instituto Bernabeu). Jeg skrev til de siden jeg ikke har hatt ordentlig menstrasjon etter spontanaborten og det begynner å nærme seg midten av oktober når vi egentlig skulle ha nytt forsøk med ny donor. Etter avtalen med legen over Zoom tidligere sa de da at de ikke ønsket å fryse sædprøven før befruktningen denne gangen. Og siden de satte inn 2 fine femdagers blastocyst og alle forholdene var perfekte (slimhinne, livmorhulen og progesteronnivå) foreslo de at vi skulle ta noen tester før neste gang for å kanskje finne ut hvorfor de begge gikk til grunne. Vi har ikke fått svar på disse prøvene ennå. Men jeg ble skikkelig stressa i dag når de plutselig sier at jeg ikke skal dit før november. Akkurat nå føles det uendelig lenge å vente. Da vi startet denne prosessen på nyåret…jeg lurer på om vi skal prøve på nytt før vi får alle blodprøveresultatene. Hva tenker dere? Har dere umiddelbart bare gått videre på neste forsøk? Noen av dere som har gjennomført innsett på styrt syklus? Jeg skal til gynekolog så snart jeg får time for å sjekke status på slimhinner og follikler og skal ha ny zoomkonsultasjon med klinikken etter det.

Som om det ikke var nok venting i denne prosessen, men akkurat når man venter på el så lar den vente på sego_O Noen med erfaring fra innsett i naturlig syklus?! Noe jeg bør tenke på eller be om?! Er det vanlig man kun er på en UL før innsett?! Høres så usikkert ut at jeg ikke skal på flere kontroller, kun UL dag 11 og så vente på el, deretter rett på innsett.

Som om det ikke var nok venting i denne prosessen, men akkurat når man venter på el så lar den vente på sego_O Noen med erfaring fra innsett i naturlig syklus?! Noe jeg bør tenke på eller be om?! Er det vanlig man kun er på en UL før innsett?! Høres så usikkert ut at jeg ikke skal på flere kontroller, kun UL dag 11 og så vente på el, deretter rett på innsett.
Blander meg inn hos dere, jeg.
Første gang hadde jeg en kontroll og positiv el.test dagen etter, denne gangen var jeg på to kontroller før positiv el.test.. Ikke noen videre sjekk før innsett da.

Hei! Ville bare fortelle at jeg nettopp har født ei lita perfekt jente- som 39-åring, etter IVF og masse strabaser underveis :) Hold motet oppe alle sammen- det kan gå :)
Så fantastisk!! Gratulerer så mye!
Selv fyller jeg 40 i desember, hadde AMH på 1,38 for et år siden - og er nå i uke 24! Venter en liten jente etter å ha fått hjelp ved ivf. Det er håp!

Hei! Jeg er ny her, er 39, blir 40 neste år. Ingen barn fra før, men håper veldig. Henvist til UNN for IVF for aller første gang, og venter på første samtale med dem for å få medisiner og mer informasjon. De ville ha en del blodprøver først. Veldig spent!
Masse lykke til! Jeg er også ganske ny her inne, velkommen!

Back
Topp