H
Håperpåenfamilie
Guest
Takk Håper virkelig dere får positivt svarGratulerer! Det må være utrolig! Jeg håper på beskjed om graviditet om 1 uke. Kjennes veeeeldig lenge til…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Takk Håper virkelig dere får positivt svarGratulerer! Det må være utrolig! Jeg håper på beskjed om graviditet om 1 uke. Kjennes veeeeldig lenge til…
Jeg fikk beskjed om å trappe nedNoen med erfaring fra Cyclogest? Sluttet dere brått eller gjorde dere nedtrapping? De sa det skulle gå helt fint å slutte meeeen velger uansett å spørre andre
Jeg bråstoppet 10+6 det gikk helt fint. så det er kanskje litt opp til deg selv hva du ønskerNoen med erfaring fra Cyclogest? Sluttet dere brått eller gjorde dere nedtrapping? De sa det skulle gå helt fint å slutte meeeen velger uansett å spørre andre
Ok, helt til uke 10!? Fikk beskjed om å slutte idag, 5+3! Meeen tror jeg tar nedtrapping, føles litt bedreJeg bråstoppet 10+6 det gikk helt fint. så det er kanskje litt opp til deg selv hva du ønsker
Ja jeg hadde styrt syklusOk, helt til uke 10!? Fikk beskjed om å slutte idag, 5+3! Meeen tror jeg tar nedtrapping, føles litt bedre
Åhhhhhhhh, gratulerer så UTROLIG mye!!!! Så glad på deres vegne!!! Nyyyyyyt tidenDa har vi endelig fått vår prins, han var helt nydelig perfekt og vi er så lykkelige og stolte! Håper dere alle har det bra ellers Vårsol
Ok da skjønner jegJa jeg hadde styrt syklus
Tusen takk! Men det er bare meg da, dessverre ingen pappa.. Men det går fint, det også! Har forsonet meg med det!Takk Håper virkelig dere får positivt svar
Varierer veldig hos de forskjellige klinikkene også. Jeg fikk beskjed av klinikken å slutte brått 4+5, men privat gyn sa jeg skulle gå på det til uke 10 og så trappe ned med halv dose i en uke og så halv av halv dose i en uke. Har ikke styrt syklus denne gangen.Ok, helt til uke 10!? Fikk beskjed om å slutte idag, 5+3! Meeen tror jeg tar nedtrapping, føles litt bedre
Beklager at jeg tok det som en selvfølge at det var to. Tøft gjort av deg og er helt sikker at det går like fint uten en partnerTusen takk! Men det er bare meg da, dessverre ingen pappa.. Men det går fint, det også! Har forsonet meg med det!
Det går helt fint! Ikke tenk på det Jeg trodde det skulle kjennes verre, men når jeg først hadde bestemt meg så føles det bare fint. Bekymringene og kvalene kommer vel etterhvertBeklager at jeg tok det som en selvfølge at det var to. Tøft gjort av deg og er helt sikker at det går like fint uten en partner
Hvordan gikk det siste forsøket ditt @Enga1? Jeg testet negativt nå nettopp etter å ha fått satt inn en blastocyst 27.10. Denne hadde likt som sist utviklet seg fra 4AA til 5AA, men festet seg altså ikke. Hvilken klinikk er du ved? Jeg er ved Medicus i Oslo. Vet ikke om det er lurt å bare fortsette med samme prosedyre eller å gjøre noe nytt. Litt ubegripelig at jeg har blitt så lett gravid naturlig før, sist i juli 2019, og nå virker det køl umulig. Er de lydhøre for å forsøke nye strategier der du er?Hei,
Jeg vet akkurat hvor frustrerende dette er!
Jeg har satt inn topp kvalitet blastocyster 6 ganger og kun blitt gravid 2 ganger, de sier det samme til meg. Det kommer til å gå til slutt.. Men, jeg er 41 og kommer til å gi meg etter at de 2 siste blastoene på frys er brukt opp. De 2 siste innsettene har ingenting skjedd. Forsøket før ble jeg gravid, men mistet i MA i uke 9 (mener jeg det var). Er frustrerende når man føler man har gode egg og man ikke får et eneste symptom og testene forblir blenda. Det skal sies at IKM først er på lørdag denne runden, så i teorien har jeg fortsatt en liten mulighet for at testen plutselig blir positiv, men foreløpig er den helt blank.
Første runde brukte jeg 3 forsøk på å få et kul fyr som nå er 3,5 år - men, det er klart, jeg er eldre, eggene er eldre og jeg frykter at det ikke holder med 2 forøk til. Selv om alle mine tester ser bra ut..
Ønsker deg masse lykke til, ikke gi opp - du har mange egg som potensielt er gullegget
Jeg er har også fått hjelp av Medicus Oslo. Satt inn 30.10 og har ikke testa enda.Hvordan gikk det siste forsøket ditt @Enga1? Jeg testet negativt nå nettopp etter å ha fått satt inn en blastocyst 27.10. Denne hadde likt som sist utviklet seg fra 4AA til 5AA, men festet seg altså ikke. Hvilken klinikk er du ved? Jeg er ved Medicus i Oslo. Vet ikke om det er lurt å bare fortsette med samme prosedyre eller å gjøre noe nytt. Litt ubegripelig at jeg har blitt så lett gravid naturlig før, sist i juli 2019, og nå virker det køl umulig. Er de lydhøre for å forsøke nye strategier der du er?
Hei,Hvordan gikk det siste forsøket ditt @Enga1? Jeg testet negativt nå nettopp etter å ha fått satt inn en blastocyst 27.10. Denne hadde likt som sist utviklet seg fra 4AA til 5AA, men festet seg altså ikke. Hvilken klinikk er du ved? Jeg er ved Medicus i Oslo. Vet ikke om det er lurt å bare fortsette med samme prosedyre eller å gjøre noe nytt. Litt ubegripelig at jeg har blitt så lett gravid naturlig før, sist i juli 2019, og nå virker det køl umulig. Er de lydhøre for å forsøke nye strategier der du er?
Da krysses alt for at dette forsøket gir et lite søsken! <3 Dette var 3. tilbakesetting. Ikke fått satt inn ferskt pga kraftig respons på behandlingen og fare for overstimulering begge uttak. Det som gjør at jeg lurer ekstra er jo at jeg har fått 3 barn på første forsøk på naturens vis, siste ble født februar 2020. Fikk 3 barn på 3 år. Gravid 4 ganger - de gangene vi prøvde. Hva kan ha skjedd i mellomtiden som gjør at det nå virker helt umulig? 1. barn er akutt keisersnitt på full åpning (seteleie), mens de 2 neste var ukompliserte raske vaginale fødsler. Og ble jo gravid med dem med én gang tross KS-arret…Jeg er har også fått hjelp av Medicus Oslo. Satt inn 30.10 og har ikke testa enda.
samme situasjon som deg. Har satt inn topp kvalitet blastoer 5 ganger på søskenforsøket (1 festet seg, resten har ingenting skjedd med - og siste blir avklart de neste dagene). Lite endring i behandlingsopplegg, ingen tilleggsundersøkelser..
Hvor mange ganger har du satt inn uten at det har fungert?
Tusen takk for råd - har sendt melding med spørsmål om veien videre (om det kan være mekaniske forhold (livmor, slimhinne o.l. som stopper det hele, om det er behov for mer støttemedisiner osv.)Hei,
Sniker. Hvis du har satt inn tre AA-blastoer uten en eneste positiv test, så hadde jeg selv ikke akseptert å gå videre uten mer undersøkelser. Ville vurdert hysteroskopi og biopsi - når du har så fine embryo, så er det veldig rart at ikke ett eneste skal feste seg. Medicus har vært lydhøre med oss når vi har bedt om undersøkelser, men vi hadde litt flere innsett bak oss da vi kom dit for tre år siden.
Sekundær infertilitet er utrolig rart. Jeg har barn fra før (totalt to svangerskap, 1 barn, 1 provoser abort - årsaken til det får dere ikke). Jeg er gammel, men til og med nå, 4 år etter uttak, har jeg masse egg. Kvaliteten vet jeg ingenting om, men antar at nå er den ganske dårlig. Sambo har egentlig dårlig sædkvalitet, men med kosttilskudd som sink så kviknet spermen til. Vi har ikke aktivt prøvd, men har heller ikke brukt prevansjon etter forrige barn (dvs nesten 4 år med ubeskyttet sex). Men ikke engang snev av svangerskap. Så for oss står det ukjent årsak som årsak for infertilitet nå som forrige gang, men antar at det er en rekke forhold som slår inn og at det bare er tilfeldigheter at det er slik.Tusen takk for råd - har sendt melding med spørsmål om veien videre (om det kan være mekaniske forhold (livmor, slimhinne o.l. som stopper det hele, om det er behov for mer støttemedisiner osv.)
Det som gjør at jeg stusser veldig er at jeg alt har 3 barn som jeg ble gravid med på første forsøk, siste er født i 2020. Har aldri ventet på positiv test. Skjønner ikke at det er mulig å gå fra 100 til 0 på så kort tid. Må jo ha skjedd noe underveis, håpet er at der kan gjøres noe med!