Vi over 38 ❤️

Blander meg inn hos dere, jeg.
Første gang hadde jeg en kontroll og positiv el.test dagen etter, denne gangen var jeg på to kontroller før positiv el.test.. Ikke noen videre sjekk før innsett da.
Ok… så da er det bare å vente. Fikk veldig lite info om selve prosessen kring tilbakeføring. Takk for svar :)

Masse lykke til! Jeg er også ganske ny her inne, velkommen!
Takk! Har ikke hørt noe siden jeg tok blodprøver 15. september, så venter ennå i spenning. Hjelper litt å forberede seg med å lese andres erfaringer her inne, men merker også at jeg på passe litt på så jeg ikke tar bekymringer og uro på forskudd.

Hei!
Er ny på forum og i IVF-verden - behøver litt erfaringer fra dere over 38 og kanskje være i et fellesskap. Kanskje jeg kan «melde meg» inn her? Blir dette riktig?
«Brukernavn» (må skaffe meg et) - 39 - B4 - FER#2 - Medicus

Har 3 barn, 3 1/2, 5 og 6 1/2 år som alle satt naturlig på 1. forsøk. Rett før 1. mann ble jeg også gravid, men ble spontanabort. Med fjerdemann har det skjedd nada og vi prøver IVF. Er blitt 39 med FSH på 10 og AMH på 21. Hatt 2 uttak og fått 9 blastocyster av veldig god kvalitet på frys, så heldig der. Første forsøk hadde jeg begynt å gå i eggløsning rett før egguttak, men fikk 2 på frys. Andre uttak fikk jeg 7 på frys av 12 tatt ut. Totalfrys begge ganger pga kraftig respons på stimulering.

Nå har jeg hatt mitt andre negative naturlige fryseforsøk. Dette var en 5AA blasto. Den første var også toppgradert. Legen mener det skyldes aneuploidi (genetisk unormale embryoer), tross gradering, og at vi bare må fortsette å sette inn. Slimhinne var fin begge ganger.

Er det noen her som har opplevd å sette inn mange tilsynelatende veldig gode embryoer, uten hell, før det plutselig ble positiv test og baby, uten at forberedelsene ble endret? Behøver litt optimisme. :)

Hei!
Er ny på forum og i IVF-verden - behøver litt erfaringer fra dere over 38 og kanskje være i et fellesskap. Kanskje jeg kan «melde meg» inn her? Blir dette riktig?

Har 3 barn, 3 1/2, 5 og 6 1/2 år som alle satt naturlig på 1. forsøk. Rett før 1. mann ble jeg også gravid, men ble spontanabort. Med fjerdemann har det skjedd nada og vi prøver IVF. Er blitt 39 med FSH på 10 og AMH på 21. Hatt 2 uttak og fått 9 blastocyster av veldig god kvalitet på frys, så heldig der. Første forsøk hadde jeg begynt å gå i eggløsning rett før egguttak, men fikk 2 på frys. Andre uttak fikk jeg 7 på frys av 12 tatt ut. Totalfrys begge ganger pga kraftig respons på stimulering.

Nå har jeg hatt mitt andre negative naturlige fryseforsøk. Dette var en 5AA blasto. Den første var også toppgradert. Legen mener det skyldes aneuploidi (genetisk unormale embryoer), tross gradering, og at vi bare må fortsette å sette inn. Slimhinne var fin begge ganger.

Er det noen her som har opplevd å sette inn mange tilsynelatende veldig gode embryoer, uten hell, før det plutselig ble positiv test og baby, uten at forberedelsene ble endret? Behøver litt optimisme. :)
Hei,

Jeg vet akkurat hvor frustrerende dette er!

Jeg har satt inn topp kvalitet blastocyster 6 ganger og kun blitt gravid 2 ganger, de sier det samme til meg. Det kommer til å gå til slutt.. Men, jeg er 41 og kommer til å gi meg etter at de 2 siste blastoene på frys er brukt opp. De 2 siste innsettene har ingenting skjedd. Forsøket før ble jeg gravid, men mistet i MA i uke 9 (mener jeg det var). Er frustrerende når man føler man har gode egg og man ikke får et eneste symptom og testene forblir blenda. Det skal sies at IKM først er på lørdag denne runden, så i teorien har jeg fortsatt en liten mulighet for at testen plutselig blir positiv, men foreløpig er den helt blank.

Første runde brukte jeg 3 forsøk på å få et kul fyr som nå er 3,5 år - men, det er klart, jeg er eldre, eggene er eldre og jeg frykter at det ikke holder med 2 forøk til. Selv om alle mine tester ser bra ut..

Ønsker deg masse lykke til, ikke gi opp - du har mange egg som potensielt er gullegget :)

12+0 i dag og var nettopp på min 4. ultralyd. Alt ser veldig bra ut så nå skal jeg prøve å senke skuldrene og begynne å glede meg litt :Heartred
Sniker litt her jeg :knegg:
Såååå nydelig å høre at alt ser bra ut. ENDELIG:Heartpink Håper også som deg å kunne glede seg litt om man kommer til 12+0, men det sitter laaaangt inne kjenner jeg.
Heier på lille babyen i magen din :dance008
:wav

Hei!

Sniker litt her :dance018
Jeg satte inn 9 blastoer av god kvalitet, ingen festet seg. Gikk så over til privatklinikk hvor de sa at med SÅ mange bra blastoer som har blitt støtt ut av kroppen er det ofte noe annet, feks forhold i livmora. Så de ville sjekke det først, og tok biopsi. De fant en infeksjon, jeg gikk på antibiotikakur og ble så gravid første innsett. Er nå 9+2, har aldri kommet så langt før (mistet i uke 6 og 8 før).

Men vil jo si at i ditt tilfelle så er det jo fortsatt sjans at den kan sitte neste gang feks tror veldig mange forventet at den skal sitte første runde med IVF, men så lett er det jo dessverre ikke alltid :Heartred

Hei,

Jeg vet akkurat hvor frustrerende dette er!

Jeg har satt inn topp kvalitet blastocyster 6 ganger og kun blitt gravid 2 ganger, de sier det samme til meg. Det kommer til å gå til slutt.. Men, jeg er 41 og kommer til å gi meg etter at de 2 siste blastoene på frys er brukt opp. De 2 siste innsettene har ingenting skjedd. Forsøket før ble jeg gravid, men mistet i MA i uke 9 (mener jeg det var). Er frustrerende når man føler man har gode egg og man ikke får et eneste symptom og testene forblir blenda. Det skal sies at IKM først er på lørdag denne runden, så i teorien har jeg fortsatt en liten mulighet for at testen plutselig blir positiv, men foreløpig er den helt blank.

Første runde brukte jeg 3 forsøk på å få et kul fyr som nå er 3,5 år - men, det er klart, jeg er eldre, eggene er eldre og jeg frykter at det ikke holder med 2 forøk til. Selv om alle mine tester ser bra ut..

Ønsker deg masse lykke til, ikke gi opp - du har mange egg som potensielt er gullegget :)
Tusen takk for at du deler erfaringene dine! Uff, så fortvilende. Håper inderlig for deg at den andre streken dukker opp i disse dager, og at det blir baby! Med IVF blir jo også innsatsen betydelig økt og forventningene om klaff deretter. Men skjønner at jeg må være mer tålmodig. Tidligere ble jeg gravid når jeg ville bli gravid, hele fire ganger - men forstår nå at fertilitet ikke må tas for gitt… Takk for lykkeønskninger - sender masse tilbake! <3 :)

Sniker litt her :dance018
Jeg satte inn 9 blastoer av god kvalitet, ingen festet seg. Gikk så over til privatklinikk hvor de sa at med SÅ mange bra blastoer som har blitt støtt ut av kroppen er det ofte noe annet, feks forhold i livmora. Så de ville sjekke det først, og tok biopsi. De fant en infeksjon, jeg gikk på antibiotikakur og ble så gravid første innsett. Er nå 9+2, har aldri kommet så langt før (mistet i uke 6 og 8 før).

Men vil jo si at i ditt tilfelle så er det jo fortsatt sjans at den kan sitte neste gang feks tror veldig mange forventet at den skal sitte første runde med IVF, men så lett er det jo dessverre ikke alltid :Heartred
Tusen takk for svar - for en reise! Det må ha vært veldig fortvilende. Fantastisk at du endelig har lyktes! :)Skjønner at tålmodighet er et must i dette spillet og at man vil snu alle steiner når ingenting skjer.

Spurte legen om biopsi, men han mente det ikke var indikasjon. Tredje barn kom i februar 2020, blitt gravid på naturens vis 4 ganger på første prøving. Synes det derfor er så rart å gå fra 100 - 0 etter dette. Vi har prøvd 2 år nå. Første året hadde mannen min helt elendig sædkvalitet pga. uttalt årebrokk på testikkelen. Ble operert i desember 2022 og på vårparten hadde svømmerne blitt spreke og mange (fra 4 mill per ml til nesten 100 ml per ml(!). Trodde det skulle gjøre susen, men enda ikke lyktes. Mine egg er nok kanskje på hell.

Hva slags type antibiotika og hvilken dose tok du? Regner med du ikke hadde noen symptomer på betennelse i livmor?

Håper for deg at du kommer helt i mål i dette svangerskapet og får babyen din <3 :)

Tusen takk for svar - for en reise! Det må ha vært veldig fortvilende. Fantastisk at du endelig har lyktes! :)Skjønner at tålmodighet er et must i dette spillet og at man vil snu alle steiner når ingenting skjer.

Spurte legen om biopsi, men han mente det ikke var indikasjon. Tredje barn kom i februar 2020, blitt gravid på naturens vis 4 ganger på første prøving. Synes det derfor er så rart å gå fra 100 - 0 etter dette. Vi har prøvd 2 år nå. Første året hadde mannen min helt elendig sædkvalitet pga. uttalt årebrokk på testikkelen. Ble operert i desember 2022 og på vårparten hadde svømmerne blitt spreke og mange (fra 4 mill per ml til nesten 100 ml per ml(!). Trodde det skulle gjøre susen, men enda ikke lyktes. Mine egg er nok kanskje på hell.

Hva slags type antibiotika og hvilken dose tok du? Regner med du ikke hadde noen symptomer på betennelse i livmor?

Håper for deg at du kommer helt i mål i dette svangerskapet og får babyen din <3 :)
Ja det har vært mange tøffe år, og vi har hatt livet på vent i tre år nå. Også veldig fortvilende å ikke bli hørt og prøve noe annet i offentlig regi.

Jeg gikk på 100mg Doksycyklin 2 ganger om dagen i 14 dager. Nei, jeg hadde absolutt ingen symptomer.
Vi er fortsatt livredde for at det skal gå galt, men enn så lenge er det en frisk liten bamsemums inni meg:Heartred

Håper inderlig for dere også:Heartred

Ja det har vært mange tøffe år, og vi har hatt livet på vent i tre år nå. Også veldig fortvilende å ikke bli hørt og prøve noe annet i offentlig regi.

Jeg gikk på 100mg Doksycyklin 2 ganger om dagen i 14 dager. Nei, jeg hadde absolutt ingen symptomer.
Vi er fortsatt livredde for at det skal gå galt, men enn så lenge er det en frisk liten bamsemums inni meg:Heartred

Håper inderlig for dere også:Heartred
Det forstår jeg godt! For en prøvelse! Helt utrolig at dere ikke ble lyttet til! Har dere gitt tilbakemelding? Det var jo så lite som skulle til for å få plantet en spire. Det er stort håp for den lille bamsemumsen deres <3

Har også en litt spesiell backdrop på denne reisen - tredjemann i flokken fikk påvist spinal muskelatrofi type 1 da hun var 5 uker. Har slitt med å forsone meg med at hun ble rammet av denne svært sjeldne, grufulle sykdommen. Født frisk og sprek, men rett etter landet ble stengt ned 12. mars ble hun lagt inn for utredning av plutselig oppstått alvorlig muskelsvakhet. Sjelden diagnose (1 av 10 000 barn) og spontant oppstått (jeg er ikke bærer). Hun var yngst i landet til å få behandling (Spinraza), noe vi er evig takknemlige for. Men vi vet at hun ville ha kunnet stått, gått og løpt som jevnaldrende om hun hadde fått behandling før symptomdebut. Nyfødtscreeningen for SMA ble planlagt søkt om allerede i mai 2018, men som følger av et ekstremt sendrektig byråkrati ble ikke SMA innlemmet i nyfødtscreeningen før i september 2021. Har slitt med å forsone meg med at hun har fått en helt unødvendig stor motorisk funksjonsnedsettelse pga dette. Takk og lov er hun helt frisk i hodet og relativt tidlig oppstart har bevart mye av nervecellene hennes.

Der 4. barnet lå alltid i kortene, men nå kjennes det ekstra viktig å få en sterk søskenflokk rundt henne. Det blir også en slags tilheling å få sluttet den ringen. Det har derfor vært vanskelig å håndtere infertilitet også (når jeg har blitt ekstremt lett gravid før), på toppen av det traumet det er å oppleve alvorlig sykdom hos barn.

Vi må satse på at lykken snur nå! :)

Ville bare si hei til verdens tøffeste damer over 38 :Heartred Hilser til dere som har holdt på en stund og nye som er kommet til. Sitter her med stor mage, 35 uker i dag og er høygravid faktisk :happy093Ganske uvirkelig etter 13 år som prøvere og 4 år med IVF, at vi nå venter på fødsel som neste store milepæl. Ikke gi opp håpet folkens, det er en liten der ute som bare venter på å få akkurat deg som mor, det blir jeg mer og mer sikker på selv om jeg ikke har møtt min vesle jente utenfor kroppen ennå :smiley-bounce012Det er mange måter å komme i mål på, men ingen av veiene er helt sikre dessverre, men det gir jo håp. Endte med eggdonasjon for oss (som da var plan C) og da klaffet første forsøk og 4 ekstra i fryseren. Håper dere får litt lettere vei enn oss, men ønsker dere masse lykke til, styrkeklemmer og håp sendes deres vei :love7

Jeg har testet positivt flere dager nå og er gravid :Heartpink Helt uvirkelig å si det høyt… Litt bekymret da jeg har hatt en del ubehag/smerter fra høyre side kring eggstokkområdet… Vet jo ikke om det er vanlig eller om det er begynnende tegn på exu…

Jeg har testet positivt flere dager nå og er gravid :Heartpink Helt uvirkelig å si det høyt… Litt bekymret da jeg har hatt en del ubehag/smerter fra høyre side kring eggstokkområdet… Vet jo ikke om det er vanlig eller om det er begynnende tegn på exu…
Gratulerer!:Heartred Det må være utrolig! Jeg håper på beskjed om graviditet om 1 uke. Kjennes veeeeldig lenge til…

Back
Topp