Hei!
Er ny på forum og i IVF-verden - behøver litt erfaringer fra dere over 38 og kanskje være i et fellesskap. Kanskje jeg kan «melde meg» inn her? Blir dette riktig?
«Brukernavn» (må skaffe meg et) - 39 - B4 - FER#2 - Medicus
Har 3 barn, 3 1/2, 5 og 6 1/2 år som alle satt naturlig på 1. forsøk. Rett før 1. mann ble jeg også gravid, men ble spontanabort. Med fjerdemann har det skjedd nada og vi prøver IVF. Er blitt 39 med FSH på 10 og AMH på 21. Hatt 2 uttak og fått 9 blastocyster av veldig god kvalitet på frys, så heldig der. Første forsøk hadde jeg begynt å gå i eggløsning rett før egguttak, men fikk 2 på frys. Andre uttak fikk jeg 7 på frys av 12 tatt ut. Totalfrys begge ganger pga kraftig respons på stimulering.
Nå har jeg hatt mitt andre negative naturlige fryseforsøk. Dette var en 5AA blasto. Den første var også toppgradert. Legen mener det skyldes aneuploidi (genetisk unormale embryoer), tross gradering, og at vi bare må fortsette å sette inn. Slimhinne var fin begge ganger.
Er det noen her som har opplevd å sette inn mange tilsynelatende veldig gode embryoer, uten hell, før det plutselig ble positiv test og baby, uten at forberedelsene ble endret? Behøver litt optimisme.