Vi over 38 ❤️

Tusen takk for at du deler! Var det en grunn til at du ikke skulle ta Procren på siste innsett? Og hadde du evt. blødning før du begynte med Progynova med innsett nr. 1 også?
Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke skulle ta Procren før andre innsett, men kanskje det var fordi det var påfølgende syklus?

Startet progynova på tredje dag av mensen første innsett, på andre dag av mensen andre innsett.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke skulle ta Procren før andre innsett, men kanskje det var fordi det var påfølgende syklus?

Startet progynova på tredje dag av mensen første innsett, på andre dag av mensen andre innsett.
Sniker. Lurer på hvorfor du starter på progynova senere enn meg.. jeg starter alltid dag 1. Merkelig :bag:

Sniker. Lurer på hvorfor du starter på progynova senere enn meg.. jeg starter alltid dag 1. Merkelig :bag:
Alt mellom dag 1 og 3 er visst ok. :) For meg gjaldt det timing (av innsett) den ene gangen og at jeg fikk mensen i en helg den andre gangen, slik at jeg måtte vente til mandag før jeg kunne ta ultralyd og få klarsignal.

Alt mellom dag 1 og 3 er visst ok. :) For meg gjaldt det timing (av innsett) den ene gangen og at jeg fikk mensen i en helg den andre gangen, slik at jeg måtte vente til mandag før jeg kunne ta ultralyd og få klarsignal.
Hva er det de ser etter på ultralyd før du får begynne?

Ok, grunnen til at jeg spør litt er fordi jeg har fått et litt ‘merkelig’ behandlingsregime fra Medicus. Dette er jo fryseforsøk. Skal på syklusdag 20 til UL, om de ser jeg har hatt eggløsning, skal jeg ta Procren Depot. Etter 14 dager skal jeg ta blodprøver (for å sjekke om jeg er nedregulert). Om de er fine, starter jeg med Progynova derfra og iht. dato Medicus setter. Men det står altså også at jeg skal ha en blødning før start med Progynova. Ble litt forvirra… er ganske annerledes enn tidligere fryseforsøk.

Ok, grunnen til at jeg spør litt er fordi jeg har fått et litt ‘merkelig’ behandlingsregime fra Medicus. Dette er jo fryseforsøk. Skal på syklusdag 20 til UL, om de ser jeg har hatt eggløsning, skal jeg ta Procren Depot. Etter 14 dager skal jeg ta blodprøver (for å sjekke om jeg er nedregulert). Om de er fine, starter jeg med Progynova derfra og iht. dato Medicus setter. Men det står altså også at jeg skal ha en blødning før start med Progynova. Ble litt forvirra… er ganske annerledes enn tidligere fryseforsøk.
Hm, du får vel mensen ca når du skal ta blodprøver, eller litt før, hvis den eggløsningen de sjekker for har skjedd, så det stemmer vel sånn sett.
Så mye rart vi lærer av dette. :joyful:

Hm, du får vel mensen ca når du skal ta blodprøver, eller litt før, hvis den eggløsningen de sjekker for har skjedd, så det stemmer vel sånn sett.
Så mye rart vi lærer av dette. :joyful:
Jo, forsåvidt. Men jeg har sykluser på 26-28 dager, så synes det var rimelig sent eller for tidlig (alt ettersom hvordan man ser på det):wideyed: Ved tidligere fryseforsøk har satt Procren på syklusdag 1 eller 2. Progynova først etter 1 mnd på Procren, så stusset litt over det.

Last edited:
Når jeg leser hvor mye medisiner dere tar då føler jeg at dere bruker så mye mere enn meg...jeg har nå kun plaster som jeg bytter annenhver dag.
Innsett I morgen. Å jeg får en dårlig følelse å tenker at jeg blir feil medisinert at også dette bli ett negativt forsøk

Jo, forsåvidt. Men jeg har sykluser på 26-28 dager, så synes det var rimelig sent eller for tidlig (alt ettersom hvordan man ser på det):wideyed: Ved tidligere fryseforsøk har satt Procren på syklusdag 1 eller 2. Progynova først etter 1 mnd på Procren, så stusset litt over det.
Enig i at det er litt rart at medisinoppstart bestemmes etter når du tar Procren og ikke når blødningen starter. MEN, vet du, det stemmer nok likevel! For du er jo nedregulert uansett, dvs du ikke kommer til å produsere østrogen selv! Så innsettsyklusen din blir fullstendig styrt av klinikken. :) Jeg har troa, it makes sense!

Når jeg leser hvor mye medisiner dere tar då føler jeg at dere bruker så mye mere enn meg...jeg har nå kun plaster som jeg bytter annenhver dag.
Innsett I morgen. Å jeg får en dårlig følelse å tenker at jeg blir feil medisinert at også dette bli ett negativt forsøk
Neida, ikke bekymre deg! Klinikkene driver med alle mulige slag sykluser, som alle kan være like gode!
Det er styrte sykluser (falske sykluser på en måte), som Morild79 skal ha. Det er "monitored" sykluser, som jeg hadde sist, dvs medisiner som i en styrt syklus, men ikke nedregulering først, og hyppige kontroller av hormonnivåer i kroppen vba blodprøver. Og det er naturlige sykluser, der det er lite eller ingenting av medisiner. Og sikkert mange varianter mellom!
Klinikkene har nok sikkert sine favoritter og/eller velger hva de går for basert på hver enkelt sine resultater fra blodprøver.
Jeg tilhørte også en utenlandsk klinikk, og det virker som om de bruker mye mer medisiner enn de gjør i Norge.

Håper på det beste resultatet for deg! ❤️

Det var mye forskjellig medisin. Alt på en gang? Jeg gikk på progynova fra 31mars til nå på tirsdag å bytta til Estradot-plaster ettersom jeg/vi tror at jeg får elveblest av medisin..føler jeg har gått på så lite medisin hele veien. Begynte med cykoglest på onsdag.
Heisan! OLGA har som filosofi at sidan det er medisinane som opprettheld graviditeten når det er fryseforsøk i styrt syklus, så vil dei at pasientane skal ta østrogen og progesteron i fleire former for å sikra at kroppen tar dette opp tilstrekkeleg. Men det er jo deira filosofi som sagt. OLGA er ekstremt detaljorienterte på alt, men dei er jo også utruleg dyktige.

Har sjekka behandlingsplanen min og eg tok Procrene Depot - 3,75mg som nedregulering i forkant av innsettssyklus. Fekk så menstruasjon før eg begynte på medisinering i forkant av sjølve innsettet.

Tok også ein del antibiotika før eg begynte med progesteron og østrogen basert på resultata av min hysteroskopi som blant anna viste at eg har endometritt.

Hadde så ultralyd før eg begynte på progesteron og østrogen for å sjekka følgjande: «endometrium thin, no cysts, the size of the biggest follicle».

Vidare var min behandlingsplan som følgjer:

Progynova (Estradiol) - 2mg:
1 tab daily 25/09/2021 – 27/09/2021;
1 tab x 2 times a day 28/09/2021 – 30/09/2021; 1 tab x 3 times a day from 01/10/2021 (every 8 hours).

Estradot 100 (Estradiol patch 100 mcg/24h) – from 25/09/2021 on the lower abdominal wall (on the bikini area), change twice a week.

Clexane - 4000 IU daily from 25/09/2021.

Magnesium 200mg Mg++ — 1 tab daily from 07/10/2021.

7/10/2021 – crinone 3 times daily: at 4:30 am , 12:00 and 20:00. Afterwards 2 times daily.

Water based progesterone - 25 mg [alternatively Inprosub, Prolutex, Progiron] subcutaneously in the mornings and evenings from 12/10/2021.

Methacin - 2 mg — 1 tab x 2 times a day from 11/10/2021 (prescription in our clinic).

Gjekk på alt av medisinar fram til 12+0. Etter det på Crinone fram til 32+0.

Berre til å spørra meir. Uansett, klinikkar har jo litt ulikt behandlingsopplegg, kryssar alt for deg og heiar masse!!!! ❤️❤️❤️

Jeg er på styrt syklus.
Satte sprøyte den mandagen for ober 1mnd for nedregulering og "restart". Begynte på progynova 31 mars. 3 tabletter pr dag fram til tirsdag, men fikk brått elveblest som ble skikkelig ille så gikk over til Estradot 100mg som byttes annenhver dag.

Vi ble oppringt 1 timr før oppsatt time. Der han på lab fortalte at det ikke hadde overlevd. Men om vi ville så var sykepleier der for oss til timen vår.
Så vi fikk pratet ut, grått litt, prata litt å grått litt mere. Nå er telefonen til Finland tatt så nå starter jakten på ny donor. Jeg er fortsatt sykmeldt 2 uker til. Blir iallefall å bruke denne uken på å være sykmeldt så får æ se om jeg kryper tilbake på jobb på Mandag.
Har jeg troa på ny donor? Nei egentlig ikke men jeg får restarte meg å kjøre på. Har bare 6 mnd på meg til døra lukkes.

Vi ble oppringt 1 timr før oppsatt time. Der han på lab fortalte at det ikke hadde overlevd. Men om vi ville så var sykepleier der for oss til timen vår.
Så vi fikk pratet ut, grått litt, prata litt å grått litt mere. Nå er telefonen til Finland tatt så nå starter jakten på ny donor. Jeg er fortsatt sykmeldt 2 uker til. Blir iallefall å bruke denne uken på å være sykmeldt så får æ se om jeg kryper tilbake på jobb på Mandag.
Har jeg troa på ny donor? Nei egentlig ikke men jeg får restarte meg å kjøre på. Har bare 6 mnd på meg til døra lukkes.
Nei, altså, eg har ikkje ord!! Så grusomt! :smiley-angry017

Føler sånn med deg, håpar du blir tatt godt hand om av klinikken og folk rundt deg. Gi deg sjølv tid til å bearbeida denne nedturen og ta vare på deg sjølv så godt det går (bra at du er sjukmeldt!). Den IVF og ED-gjørma er brutal!! Men ikkje gi opp, eg har trua!!! Styrkeklemmar ❤️❤️❤️

Hei dere! Ny her og trenger råd fra dere erfarne:) Er 38, prøver på vårt første. Mannlig og kvinnelig faktor. Spørsmål…. Noen som vil dele med seg av litt erfaring kring kontroll av follikler og livmorslimhinne på sprøytedag 4-5? Er jo veldig tidlig men ble det flere follikler på ultralyd nr 2?

Jeg skal gjøre omtrent det samme som deg denne gangen, så regner med at klinikken vet hva de driver med. Helt annerledes enn de andre fryseforsøkene mine også. Lykke til :)

Back
Topp