Ja vetSå kjedelig! Av alle mulige ting å vente på, og så en slik praktisk og irriterende en.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja vetSå kjedelig! Av alle mulige ting å vente på, og så en slik praktisk og irriterende en.
Så fint å høre det går fremover og nærmer seg oppstart, lykke tilHei fineste jenter! Nå er det veldig lenge siden sist Jeg har hatt en pause her fra forumet en stund, har begynt på skole og hatt fulle og travle dager, det har vært godt å ha noe annet å fokusere på! Men dere har vært med meg i tankene hele veien Har ikke fått oppdatert meg helt her inne, men ser at Lysi er gravid og at Saltvann har fått baby, for en lykke, gratulerer så utrolig mye til dere! Tenk for en vei det har vært og nå står dere endelig her! Men vi sa jo hele tiden at det skulle gå bra Så glad på deres vegne! Ellers håper jeg at alle har det bra her inne og at dere som prøver snart er i mål med ønskebarnet, det unner jeg dere virkelig av hele mitt hjerte!
Hos meg går det fint, helsen er god og nå venter jeg egentlig bare på en forsinket mens for å starte opp igjen i ivf-karusellen. Veien har vært tung og lang, men nå er jeg endelig her og det føles veldig godt! Skal holde dere oppdaterte fremover.
Masse kjærlighet og lykkeønskninger fra Vårsol
Ja, enig med deg! Føler det er en ganske stor aksept rundt eggdonasjon i min omgangskrets, som de sier er det jo kun en celle Veldig bra at det er blitt lov i Norge også nå - egentlig rart at det har tatt så langt tidEr veldig glad for at det er lov i Norge nå! Håper det betyr at flere og flere nordmenn venner seg til tanken også. Altså om at det skjer, og at det er greit, på lik linje med sæddonasjon.
Så lenge man har et håp om at det vil gå med egne egg, så er det nesten umulig å ta stilling til ED. På det tidspunktet er det et valg mellom egne egg eller donoregg, og så klart man går for egne da! Det er først når man gir opp helt, og man kommer til et sted hvor valget har endret seg til å stå mellom donoregg eller å ikke få barn i hele tatt, at det virker som en redning istedenfor et nederlag.Temaet eggdonasjon kom opp ved forrige samtale ved spiren. Jeg klarer ikke omstille meg til det. Har vårt siste forsøk i oktober og kjenner jeg er redd for alt for tiden
Ja er sant det samboeren sier vi må fokusere på siste forsøket først. Har satt inn 4bb blasto i januar, ble gravid men mistet. Satt inn 4aa i juni og mensen en uke før testdag så veldig frustrerende tusen takkSå lenge man har et håp om at det vil gå med egne egg, så er det nesten umulig å ta stilling til ED. På det tidspunktet er det et valg mellom egne egg eller donoregg, og så klart man går for egne da! Det er først når man gir opp helt, og man kommer til et sted hvor valget har endret seg til å stå mellom donoregg eller å ikke få barn i hele tatt, at det virker som en redning istedenfor et nederlag.
Lykke til med forsøket i oktober, jeg håper du slipper å ta stilling til det!
Så kjipt! Jeg kom aldri så langt som til innsett. Hadde vel noen naive tanker om at "bare jeg kommer dit, så går det nok bra!", men det er jo langt fra sikkert at det hadde det. Det verste er denne tida som bare fortsetter å gå og gå.Ja er sant det samboeren sier vi må fokusere på siste forsøket først. Har satt inn 4bb blasto i januar, ble gravid men mistet. Satt inn 4aa i juni og mensen en uke før testdag så veldig frustrerende tusen takk
Jeg syns det er flott at man har muligheten til dette, men syns du sier det så fint!Så lenge man har et håp om at det vil gå med egne egg, så er det nesten umulig å ta stilling til ED. På det tidspunktet er det et valg mellom egne egg eller donoregg, og så klart man går for egne da! Det er først når man gir opp helt, og man kommer til et sted hvor valget har endret seg til å stå mellom donoregg eller å ikke få barn i hele tatt, at det virker som en redning istedenfor et nederlag.
Lykke til med forsøket i oktober, jeg håper du slipper å ta stilling til det!
Jeg vil definitivt si at det er selve avgjørelsen som er barrieren. Slik var det for meg. Det er jo å betrakte på lik linje som sæddonasjon, tenker jeg, og at donasjonen er på et cellenivå. Livet formes og vokser i livmoren, så man er jo svært delaktig i det som skapesJeg syns det er flott at man har muligheten til dette, men syns du sier det så fint!
Jeg har den troen at når man har båret og født barnet, så føles det irrelevant om det er egne egg eller ED.
Kanskje er det selve avgjørelsen om å benytte ED å gi opp egne egg som er den store barrieren?
For meg er det følelsen at det ikke blir mitt biologiske men del av samboeren. Klarer ikke slå fra meg den følelsen selv om klinikken sa at dem finner en donor som er lik meg. Skulle så gjerne ønske jeg ikke følte det slikJeg syns det er flott at man har muligheten til dette, men syns du sier det så fint!
Jeg har den troen at når man har båret og født barnet, så føles det irrelevant om det er egne egg eller ED.
Kanskje er det selve avgjørelsen om å benytte ED å gi opp egne egg som er den store barrieren?
Jeg har det nok og sånn, men kanskje vil dette endre seg?For meg er det følelsen at det ikke blir mitt biologiske men del av samboeren. Klarer ikke slå fra meg den følelsen selv om klinikken sa at dem finner en donor som er lik meg. Skulle så gjerne ønske jeg ikke følte det slik
Jeg fikk ikke mensen før jeg sluttet med cyclogest og progynova. Fikk tre dager uten kvalmende medisiner før det var på igjen, skal rett i gang med nytt innsett, men vet ikke datoen enda.12 dpo og bare hvite tester. Ingen tante. 1 dag over IKM ( etter normal syklus egentlig to). Hvordan er det, utsetter cyclogest mensen? Har ikke noe troa på positiv test, men tester hver morgen likevel med strimler….Har kuttet kveldstesting.
Hei . Takk for svar. Har begynt å spotte litt nå på kvelden. Testdato i morgen, men vet jo at det negativt. Kan man begynne rett på frys? Må man ikke vente til neste mens ? Husker ikke hvordan de utførte styrt syklus og fryseforsøk.Jeg fikk ikke mensen før jeg sluttet med cyclogest og progynova. Fikk tre dager uten kvalmende medisiner før det var på igjen, skal rett i gang med nytt innsett, men vet ikke datoen enda.
Jeg vet ikke... I morges ble jeg veldig svimmel etter frokost og syntes det var litt vanskelig å puste, måtte gå ut på verandaen og få litt frisk luft og ro. Ganske utypisk meg, så da tenkte jeg på den sprøyta da.Kjenner bivirkninger av Procrenen litt mer denne gangenKun en uke inn. Spenningshodepine, dårlig mage, svimmel og litt kvalm. Begynner på Activelle under neste sprøyte om 3 uker. Lenge til Hvordan går det med deg @HildeFraNordSør? Kjent noe særlig av bivirkninger?
Etter det jeg har lest her, så virker det som om det er litt forskjellig fra klinikk til klinikk. Der jeg går sa de at jeg skulle begynne på progynova igjen når mensen kom. Altså allerede i første mulige syklus.Hei . Takk for svar. Har begynt å spotte litt nå på kvelden. Testdato i morgen, men vet jo at det negativt. Kan man begynne rett på frys? Må man ikke vente til neste mens ? Husker ikke hvordan de utførte styrt syklus og fryseforsøk.
Ok. Da regner jeg med det blir neste mens da i og med at jeg fikk den i går før 18:00 slik at det ble cd1. Det gjør ikke noe for meg. Jeg føler at jeg får en liten pause.Etter det jeg har lest her, så virker det som om det er litt forskjellig fra klinikk til klinikk. Der jeg går sa de at jeg skulle begynne på progynova igjen når mensen kom. Altså allerede i første mulige syklus.
Høres ikke dumt ut med en pause for deg etter det du har vært gjennom de siste månedene da Hos meg må de uansett sette inn i styrt syklus siden jeg ikke har regelmessige sykluser, så mulig det er derfor de bare kjører på med en gang. Var og sjekket slimhinnen i dag, men må tilbake på onsdag. Blir nok nytt innsett i neste uke, men vet ikke hvilken dag. Jeg har hatt tre uttak som har endt i fire egg i fryseren, ingen ferskforsøk pga fare for overstimulering, et avbrutt fryseforsøk og et innsett som ikke ble graviditet.Ok. Da regner jeg med det blir neste mens da i og med at jeg fikk den i går før 18:00 slik at det ble cd1. Det gjør ikke noe for meg. Jeg føler at jeg får en liten pause.
Kjenner at kroppen min er litt i ulage nå. Først fikk jeg en kjemisk graviditet, så uttak og innsett med masse hormoner på neste syklus. Nå skal jeg kose meg med et par glass vin, så er jeg klar igjen neste syklus.
Hvordan ligger du an i løypa selv?