Vi over 38 ❤️

Er det et kjent problem, at hormonene vi tar påvirker hjertet? Bare spør. Jeg har ikke finlest bilag om komplikasjoner.

Hele spenningen rundt ivf, runde etter runde - det er jo stress i seg selv. Og det stresset kan ha uante følger så klart.
Medisinbruk er oppgitt som ein av faktorane som kan bidra til ekstraslag, i tillegg til alkohol, nikotin, koffein, narkotika, søvnmangel (fatigue) og stress over tid. Både medisinar og stress har eg jo mildt sagt hatt mykje av!! :eek: Men så er det jo også ofte slik at ein ikkje nødvendigvis kan gjera så mykje sjølv, at ekstraslaga kjem pga faktorar i hjertet som sådan. Men eg prøver no uansett å gjera det eg kan for å stressa ned - og så får me får jo sjå om det hjelper å ikkje gå på hormonar...

Å Smuta, så unødvendig humpete denne veien skal være! Regner med de gjør alt dette for at forholdene skal være så nær 100% optimalt som mulig for at du skal lykkes med innsett - og da vet du, da skal den sitte! Forstår veldig godt at du er utålmodig og bekymret, men godt å høre at du fokuserer på å ta vare på deg selv! Mange gode klemmer til deg :Heartpink:Heartpink
Tusen takk for fine ord, kjære Lura. ❤️ No har eg bestilt konsultasjon hos hjertelege privat over påske, det hjelper å ha noko konkret å fokusera på og eit par konkrete datoar å forholda seg til. Men det er veldig overveldande alt saman!! Og dette med hjertet er jo ikkje relatert til fertilitet, men til mi helse ved ein eventuell graviditet. Som OLGA sa, målet er ikkje innsettet, men ein frisk baby til termin og frisk mor. Og det er sjølvsagt heilt sant!! :smiley-angelic001

Korleis går det med deg, Lura? Kva skjer i din tøffe prosess no? Sender over mange styrkeklemmar ❤️

Tusen takk for fine ord, kjære Lura. ❤️ No har eg bestilt konsultasjon hos hjertelege privat over påske, det hjelper å ha noko konkret å fokusera på og eit par konkrete datoar å forholda seg til. Men det er veldig overveldande alt saman!! Og dette med hjertet er jo ikkje relatert til fertilitet, men til mi helse ved ein eventuell graviditet. Som OLGA sa, målet er ikkje innsettet, men ein frisk baby til termin og frisk mor. Og det er sjølvsagt heilt sant!! :smiley-angelic001

Korleis går det med deg, Lura? Kva skjer i din tøffe prosess no? Sender over mange styrkeklemmar ❤️
Skjønner. Det høres uansett så herlig ut at klinikken har den holdningen. Det høres ut som de har troa og jobber aktivt sammen med dere på vei til målet :)

Og takk søte du.❤️ Jeg har fått behandlingsplan fra Hausken og regner med oppstart når jeg får neste mens rett over påske. Har avtale om UL tirsdag etter påske for å vurdere syklus, tanken er å utsette en syklus hvis det er få follikler. Nå går jeg fortsatt på DHEA, og skal starte med Letrozol/Femar syklusdag 2, og så 150ie Menopur annenhver dag fra syklusdag 5. Litt spent på den behandlingen, aldri brukt Letrozol/Femar før.

Håper virkelig vi surfer på en medgangsbølge nå, vi fikk førstevalget vårt for ny barnehageplass fra høsten, og jeg har nettopp vært gjennom 2. gangsintervju som jeg følte gikk veldig bra... *bank i bordet* :nailbiting:

Har hatt samtale med Spiren nå, ble enige om at jeg skulle ta blodprøver for å sjekke status. Fikk vite idag at AMH har halvert seg (8—>4 ) siden i fjor sommer.
Fsh var 13 nå, den var 16 i fjor sommer.
Fikk inntrykk i mail at jeg ligger under i verdi for anbefaling av nye forsøk. Mailet med de rett før de stengte idag kl 12, så fikk ikke helt avklart alt jeg lurte på.
Hvilke verdier har dere?

Har hatt samtale med Spiren nå, ble enige om at jeg skulle ta blodprøver for å sjekke status. Fikk vite idag at AMH har halvert seg (8—>4 ) siden i fjor sommer.
Fikk inntrykk i mail at jeg ligger under i verdi for anbefaling av nye forsøk. Mailet med de rett før de stengte idag kl 12, så fikk ikke helt avklart alt jeg lurte på.
Hvilke verdier har dere?
Men det var da ikke de verste tallene det dær. Ja det kan bli vanskelig og ta tid, men det skal jo i teorien gå med rett medisinering. Du kan jo høre med Medicus hva de tenker også?
Jeg har AMH på 7,95 og FSH på 7,6.

Men det var da ikke de verste tallene det dær. Ja det kan bli vanskelig og ta tid, men det skal jo i teorien gå med rett medisinering. Du kan jo høre med Medicus hva de tenker også?
Jeg har AMH på 7,95 og FSH på 7,6.

Jeg skal ha telefonsamtale med Spiren rett over påske.. det blir kun 1 forsøk til om vi går for det.. har 3 år prøving med 10 innsett bak oss med søskenforsøk, så vi er veldig i tenkeboksen hva vi skal gjøre.
Ja, kan høre med Medicus også..
hvor er du i løpet?

Jeg skal ha telefonsamtale med Spiren rett over påske.. det blir kun 1 forsøk til om vi går for det.. har 3 år prøving med 10 innsett bak oss med søskenforsøk, så vi er veldig i tenkeboksen hva vi skal gjøre.
hvor er du i løpet?
Skjønner den godt. Vi brukte 3 år på å bli gravid med sønnen vår. Hadde egentlig gitt opp i hode når vi endelig ble gravide. Det er tungt og vanskelig :( Viktig å ta vare på det man har og veien videre uansett hva som skjer.
Nå har vi kommet på 1 år og 2 mnd med søskenforsøk. Kjenner at det tærer på, og hadde håpet det kunne gå lettere/fortere denne gangen, men vi får se. Vi har i alle fall satt oss en stopp frem i tid for å bevare forholdet og en god mental helse.
Har oppstart av medisiner 4.april og uttak i begynnelsen av mai om alt går etter planen.

Skjønner den godt. Vi brukte 3 år på å bli gravid med sønnen vår. Hadde egentlig gitt opp i hode når vi endelig ble gravide. Det er tungt og vanskelig :( Viktig å ta vare på det man har og veien videre uansett hva som skjer.
Nå har vi kommet på 1 år og 2 mnd med søskenforsøk. Kjenner at det tærer på, og hadde håpet det kunne gå lettere/fortere denne gangen, men vi får se. Vi har i alle fall satt oss en stopp frem i tid for å bevare forholdet og en god mental helse.
Har oppstart av medisiner 4.april og uttak i begynnelsen av mai om alt går etter planen.

Første barnet deres er blitt til vha ivf?

Hvilke verdier har dere?

Kanskje kan man ta prøvene om på nytt?
FSH kan jo variere noe fra syklus til syklus.
AMH skulle egentlig ikke det. Men det er jo alt labmålinger, og ikke sannheten i høyeste instans.

Enig med Litjmora: man gjør ivf med lavere AMH enn det du har. Mirakler skjer.
Det er jo sjanser det kommer an på.
Og oppfatning til klinikken.
Spør flere, så danner du deg et bedre bilde.

Bare AMH-tall gir deg ikke så mye. Jeg hadde 23 sist. Du skulle sett hvor dårlige syklus jeg hadde i januar. 10 eggs ut, 3 befruktet, alle gradert 0pn på dag 1 - ikke bra altså, normen er 2pn. De delte seg sakte. Ingen graviditet etter innsetting av to embryoer. Ingenting å fryse ned. Altså et mareritt av en syklus. Er i runde 2 nå. Noe bedre. Men fortsatt for tidlig å si noe. Det hjalp meg fint lite at legen sa før oppstart i januar "luksus av hormonverdier". Det har gjort ting faktisk mye verre: jeg var helt uforberedt på såpass dårlig resultat.

Så tenk bare på hva du tror er riktig, finn deg allierte, og les positive historier.

Last edited:
hvor er du i løpet?

Gud, du har jo hatt 10 innsett på 3 stimrunder.
Det er jo ikke så ille egentlig.
Noen får jo ikke en gang det: ingenting å sette inn, eller man setter inn dårlige embryoer.
Så du burde definitivt prøve mer hvis du kjenner at du har krefter til det.

Lurer på hva var egentlig grunnen til at de 10 innsettene ikke virket. Om det var noe med embryoene eller hva? Det er så synd at man ikke kan teste embryoer her, hvis man vil det. Kanskje ville det gitt dere litt flere svar enn spørsmål.

Last edited:
Gud, du har jo hatt 10 innsett på 3 stimrunder.
Det er jo ikke så ille egentlig.
Noen får jo ikke en gang det: ingenting å sette inn, eller man setter inn dårlige embryoer.
Så du burde definitivt prøve mer hvis du kjenner at du har krefter til det.

Lurer på hva var egentlig grunnen til at de 10 innsettene ikke virket. Om det var noe med embryoene eller hva? Det er så synd at man ikke kan teste embryoer her, hvis man vil det. Kanskje ville det gitt dere litt flere svar enn spørsmål.
10 innsett på 4 uttak.. har ikke oversikten lengre på hva som var 2,3 og 5 dagers.. men tipper 6 var blasto og de andre 2/3 dagers. Blasto er frysegg. Blitt gravid 3 ganger av de 10... 1 kjemisk, 1 SA og 1 BO.
Får se hva vi orker, vi er på vippepunktet... kjenner dette hadde vært velig mye vanskeligere om vi ikke hadde sønnen vår fra før ❤️
Hvor er du i løpet?

Mase lykke til når du skal igang ❤️

10 innsett på 4 uttak.. har ikke oversikten lengre på hva som var 2,3 og 5 dagers.. men tipper 6 var blasto og de andre 2/3 dagers. Blasto er frysegg. Blitt gravid 3 ganger av de 10... 1 kjemisk, 1 SA og 1 BO.
Får se hva vi orker, vi er på vippepunktet... kjenner dette hadde vært velig mye vanskeligere om vi ikke hadde sønnen vår fra før ❤️
Hvor er du i løpet?

Ok. Ser på førstesida at du har ivf#3. Ikke oppdatert altså. Likevel ser det ikke helt håpløst da. Var ei jente her forleden, husker ikke nickname, hun ble gravid på 12.innsett.

Jeg har satt inn ett 2-dagers embryo nå på torsdag(innsett#2, ivf#2 til sammen). Det var som sagt ikke graviditet og ingenting på frys på første runde. Så venter og ser. Det blir spennende å se om noe vokser opp til blasto/egner seg til frys på embryolab i tillegg. Må jeg gjennom en ny stimrunde hver gang før innsett, vil jeg gi meg mye fortere. Har ikke mulighet til uendelige stimuleringer.

Så klart det er dere som par som bestemmer hva som er riktig for dere. Alle valg kan være riktige, og alle valg kan være feil. Man finner argumenter for og imot enhver beslutning man tar. Lykke til med prosessen videre! :)

Back
Topp