Lysi
Forelsket i forumet
Lykke til med rugingen , håper den sitter helt til jul
Takk, snille deg
Tenk om vi ble gravide sammen
Kunne fått fineste julegaver ever!
La oss håpe!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lykke til med rugingen , håper den sitter helt til jul
Hurra!! Grattis som rugar! No kryssar me fingrane!Da kan jeg settes på ruger
Satte tilbake ett todagers embryo i dag.
Teste om 2 uker.
Så spennede Lykke til med rugingen!Da kan jeg settes på ruger
Teste om 2 uker.
Medisinbruk er oppgitt som ein av faktorane som kan bidra til ekstraslag, i tillegg til alkohol, nikotin, koffein, narkotika, søvnmangel (fatigue) og stress over tid. Både medisinar og stress har eg jo mildt sagt hatt mykje av!! Men så er det jo også ofte slik at ein ikkje nødvendigvis kan gjera så mykje sjølv, at ekstraslaga kjem pga faktorar i hjertet som sådan. Men eg prøver no uansett å gjera det eg kan for å stressa ned - og så får me får jo sjå om det hjelper å ikkje gå på hormonar...Er det et kjent problem, at hormonene vi tar påvirker hjertet? Bare spør. Jeg har ikke finlest bilag om komplikasjoner.
Hele spenningen rundt ivf, runde etter runde - det er jo stress i seg selv. Og det stresset kan ha uante følger så klart.
Tusen takk for fine ord, kjære Lura. No har eg bestilt konsultasjon hos hjertelege privat over påske, det hjelper å ha noko konkret å fokusera på og eit par konkrete datoar å forholda seg til. Men det er veldig overveldande alt saman!! Og dette med hjertet er jo ikkje relatert til fertilitet, men til mi helse ved ein eventuell graviditet. Som OLGA sa, målet er ikkje innsettet, men ein frisk baby til termin og frisk mor. Og det er sjølvsagt heilt sant!!Å Smuta, så unødvendig humpete denne veien skal være! Regner med de gjør alt dette for at forholdene skal være så nær 100% optimalt som mulig for at du skal lykkes med innsett - og da vet du, da skal den sitte! Forstår veldig godt at du er utålmodig og bekymret, men godt å høre at du fokuserer på å ta vare på deg selv! Mange gode klemmer til deg
Åå, masse lykke tilDa kan jeg settes på ruger
Teste om 2 uker.
Åå, masse lykke til
Hurra, lykke til!!Da kan jeg settes på ruger
Teste om 2 uker.
Skjønner. Det høres uansett så herlig ut at klinikken har den holdningen. Det høres ut som de har troa og jobber aktivt sammen med dere på vei til måletTusen takk for fine ord, kjære Lura. No har eg bestilt konsultasjon hos hjertelege privat over påske, det hjelper å ha noko konkret å fokusera på og eit par konkrete datoar å forholda seg til. Men det er veldig overveldande alt saman!! Og dette med hjertet er jo ikkje relatert til fertilitet, men til mi helse ved ein eventuell graviditet. Som OLGA sa, målet er ikkje innsettet, men ein frisk baby til termin og frisk mor. Og det er sjølvsagt heilt sant!!
Korleis går det med deg, Lura? Kva skjer i din tøffe prosess no? Sender over mange styrkeklemmar
Men det var da ikke de verste tallene det dær. Ja det kan bli vanskelig og ta tid, men det skal jo i teorien gå med rett medisinering. Du kan jo høre med Medicus hva de tenker også?Har hatt samtale med Spiren nå, ble enige om at jeg skulle ta blodprøver for å sjekke status. Fikk vite idag at AMH har halvert seg (8—>4 ) siden i fjor sommer.
Fsh var 13 nå, den var 16 i fjor sommer.
Fikk inntrykk i mail at jeg ligger under i verdi for anbefaling av nye forsøk. Mailet med de rett før de stengte idag kl 12, så fikk ikke helt avklart alt jeg lurte på.
Hvilke verdier har dere?
Men det var da ikke de verste tallene det dær. Ja det kan bli vanskelig og ta tid, men det skal jo i teorien gå med rett medisinering. Du kan jo høre med Medicus hva de tenker også?
Jeg har AMH på 7,95 og FSH på 7,6.
Skjønner den godt. Vi brukte 3 år på å bli gravid med sønnen vår. Hadde egentlig gitt opp i hode når vi endelig ble gravide. Det er tungt og vanskelig Viktig å ta vare på det man har og veien videre uansett hva som skjer.Jeg skal ha telefonsamtale med Spiren rett over påske.. det blir kun 1 forsøk til om vi går for det.. har 3 år prøving med 10 innsett bak oss med søskenforsøk, så vi er veldig i tenkeboksen hva vi skal gjøre.
Ja, kan høre med Medicus også..
hvor er du i løpet?
Skjønner den godt. Vi brukte 3 år på å bli gravid med sønnen vår. Hadde egentlig gitt opp i hode når vi endelig ble gravide. Det er tungt og vanskelig Viktig å ta vare på det man har og veien videre uansett hva som skjer.
Nå har vi kommet på 1 år og 2 mnd med søskenforsøk. Kjenner at det tærer på, og hadde håpet det kunne gå lettere/fortere denne gangen, men vi får se. Vi har i alle fall satt oss en stopp frem i tid for å bevare forholdet og en god mental helse.
Har oppstart av medisiner 4.april og uttak i begynnelsen av mai om alt går etter planen.
Ja han er IVF barn.Første barnet deres er blitt til vha ivf?
Har hatt samtale med Spiren nå, ble enige om at jeg skulle ta blodprøver for å sjekke status. Fikk vite idag at AMH har halvert seg (8—>4 ) siden i fjor sommer.
Fsh var 13 nå, den var 16 i fjor sommer.
Fikk inntrykk i mail at jeg ligger under i verdi for anbefaling av nye forsøk. Mailet med de rett før de stengte idag kl 12, så fikk ikke helt avklart alt jeg lurte på.
Hvilke verdier har dere?
Jeg skal ha telefonsamtale med Spiren rett over påske.. det blir kun 1 forsøk til om vi går for det.. har 3 år prøving med 10 innsett bak oss med søskenforsøk, så vi er veldig i tenkeboksen hva vi skal gjøre.
Ja, kan høre med Medicus også..
hvor er du i løpet?
10 innsett på 4 uttak.. har ikke oversikten lengre på hva som var 2,3 og 5 dagers.. men tipper 6 var blasto og de andre 2/3 dagers. Blasto er frysegg. Blitt gravid 3 ganger av de 10... 1 kjemisk, 1 SA og 1 BO.Gud, du har jo hatt 10 innsett på 3 stimrunder.
Det er jo ikke så ille egentlig.
Noen får jo ikke en gang det: ingenting å sette inn, eller man setter inn dårlige embryoer.
Så du burde definitivt prøve mer hvis du kjenner at du har krefter til det.
Lurer på hva var egentlig grunnen til at de 10 innsettene ikke virket. Om det var noe med embryoene eller hva? Det er så synd at man ikke kan teste embryoer her, hvis man vil det. Kanskje ville det gitt dere litt flere svar enn spørsmål.
Mase lykke til når du skal igangSkjønner den godt. Vi brukte 3 år på å bli gravid med sønnen vår. Hadde egentlig gitt opp i hode når vi endelig ble gravide. Det er tungt og vanskelig Viktig å ta vare på det man har og veien videre uansett hva som skjer.
Nå har vi kommet på 1 år og 2 mnd med søskenforsøk. Kjenner at det tærer på, og hadde håpet det kunne gå lettere/fortere denne gangen, men vi får se. Vi har i alle fall satt oss en stopp frem i tid for å bevare forholdet og en god mental helse.
Har oppstart av medisiner 4.april og uttak i begynnelsen av mai om alt går etter planen.
10 innsett på 4 uttak.. har ikke oversikten lengre på hva som var 2,3 og 5 dagers.. men tipper 6 var blasto og de andre 2/3 dagers. Blasto er frysegg. Blitt gravid 3 ganger av de 10... 1 kjemisk, 1 SA og 1 BO.
Får se hva vi orker, vi er på vippepunktet... kjenner dette hadde vært velig mye vanskeligere om vi ikke hadde sønnen vår fra før
Hvor er du i løpet?