Vi over 38 ❤️

Hei alle dere,

Vi hadde vårt 12.innsett av befruktet egg den 8.mars, etter 2,5år i IVF-bobla, i drømmen om et barn til.
Og jeg er gravid. :Heartred Det 12. egget festet seg, og ser foreløpig ut til å utvikle seg riktig vei..
Har ikke helt klart å ta det inn ennå, og testet hcg-stigning de siste dagene. Livredd for at det bare er et blaff, men foreløpig høyere verdier enn noen gang før, med unntak av sønnen min.. Det er ikke til å tro.. :Heartred

Det var fryseegg, ikke scoret like bra, og jeg hadde ikke helt trua.. men akkurat det lille frøet festet seg!
Feiret 40års dag med et lite frø i magen i går. Helt uvirkelig..

Håper inderlig dette nå går veien og at alle her inne opplever dette. Det er vår tur nå :Heartred

Smuta, gratulerer så masse med 40års dagen. Kanskje det er noe lykke i det tallet, tenker jeg nå!! ;)
Tusen takk for gratulasjon! Og gratulerer så mykje!!! Så utruleg fantastisk! ❤️ Me treng verkeleg positive nyheiter her i gruppa no!! Skal flytta deg til rett plass i oversikten vår. Håpar du har rett angåande 40-åra, men enn så lenge er eg i kjellaren... Skriv meir om det her etterpå.

Her knakk eg heilt saman i går og er fortsatt i kjellaren. Og mannen er ikkje så langt unna han heller. Fekk endeleg avklaring frå OLGA og kardiologen i St. Petersburg i går om at det ikkje blir innsett i april. Dei vil ha meir utredning av desse ekstra hjerteslaga mine først med tanke på ein eventuell graviditet. Vil sjølvsagt ikkje risikera liv og helse for ein eventuell graviditet, men blei så utruleg skuffa!! :arghh: Denne prosessen er berre evigvarande, kjennest det ut som, og alt kjennest heilt håpløst ut. No når me endeleg har eit friskt embryo på frys, så er det heilt uvisst når me kan få satt det inn pga desse ekstra hjerteslaga... Etter mykje gråt i går prøver eg no å omstilla hovudet til ny plan som inneber nye konsultasjonar med hjertelege og EKG-monitorering både privat og offentleg her heime. Men det er så vanskeleg å heile tida måtta omstilla seg fordi det kjem inn nye ting frå høgre og venstre, og ikkje minst frykteleg krevande med all denne uvissheita og ventinga som tar for evig... :(

Her knakk eg heilt saman i går og er fortsatt i kjellaren. Og mannen er ikkje så langt unna han heller. Fekk endeleg avklaring frå OLGA og kardiologen i St. Petersburg i går om at det ikkje blir innsett i april. Dei vil ha meir utredning av desse ekstra hjerteslaga mine først med tanke på ein eventuell graviditet. Vil sjølvsagt ikkje risikera liv og helse for ein eventuell graviditet, men blei så utruleg skuffa!! :arghh: Denne prosessen er berre evigvarande, kjennest det ut som, og alt kjennest heilt håpløst ut. No når me endeleg har eit friskt embryo på frys, så er det heilt uvisst når me kan få satt det inn pga desse ekstra hjerteslaga... Etter mykje gråt i går prøver eg no å omstilla hovudet til ny plan som inneber nye konsultasjonar med hjertelege og EKG-monitorering både privat og offentleg her heime. Men det er så vanskeleg å heile tida måtta omstilla seg fordi det kjem inn nye ting frå høgre og venstre, og ikkje minst frykteleg krevande med all denne uvissheita og ventinga som tar for evig... :(

Huff, stakkars! :(

Det var nesten å forvente med en østeuropeisk klinikk. Jeg er selv fra Øst-Europa opprinnelig, kjenner kulturen godt og dermed får lov til å uttale meg. Jeg vurderte å ta ivf i hjemmelandet.

De kan altså være utrolig flinke og nøye på mange måter. Den klinikken jeg vurderte startet med pronuclear transfer (den nye avanserte behandlingsmetode) som første i Europa, og en av de første i verden. Men samtidig kan det slå ut mot deg noen ganger. Nettopp i slike situasjoner som din. Dem kan være over-forsiktige og altfor detaljorienterte. Litt som amerikanske tilstander, hvor alle skulle gardere seg mot alt mulig. Enda det er kanskje ikke helt nødvendig.

Kjenner mange kvinner fra Øst- Europa som på mirakuløst vis ble friske i Norge. Bare fordi man sluttet å overbehandle dem når de kom til norsk helsevesen. Bare et lite eksempel: celleprøve hos en vanlig frisk norsk kvinne anbefales hvert 3. år. Der borte - hver 6. måned. Blodprøver vi leverer her (hiv, syfilis, hepatitt) - gyldig i 2 år. Der borte tror jeg alle 3 eller 6 måneder. Det er mye mer detaljer der som ikke alltid er like bra for oss pasienter, men ganske bra for klinikker.

Lite trøst. Og ikke noe å gjøre med det nå.
Det er bare sånn det er der. De er trolig ganske flinke på det de gjør. Så hold ut, stå på, det blir bra en dag!

Huff, stakkars! :(

Det var nesten å forvente med en østeuropeisk klinikk. Jeg er selv fra Øst-Europa opprinnelig, kjenner kulturen godt og dermed får lov til å uttale meg. Jeg vurderte å ta ivf i hjemmelandet.

De kan altså være utrolig flinke og nøye på mange måter. Den klinikken jeg vurderte startet med pronuclear transfer (den nye avanserte behandlingsmetode) som første i Europa, og en av de første i verden. Men samtidig kan det slå ut mot deg noen ganger. Nettopp i slike situasjoner som din. Dem kan være over-forsiktige og altfor detaljorienterte. Litt som amerikanske tilstander, hvor alle skulle gardere seg mot alt mulig. Enda det er kanskje ikke helt nødvendig.

Kjenner mange kvinner fra Øst- Europa som på mirakuløst vis ble friske i Norge. Bare fordi man sluttet å overbehandle dem når de kom til norsk helsevesen. Bare et lite eksempel: celleprøve hos en vanlig frisk norsk kvinne anbefales hvert 3. år. Der borte - hver 6. måned. Blodprøver vi leverer her (hiv, syfilis, hepatitt) - gyldig i 2 år. Der borte tror jeg alle 3 eller 6 måneder. Det er mye mer detaljer der som ikke alltid er like bra for oss pasienter, men ganske bra for klinikker.

Lite trøst. Og ikke noe å gjøre med det nå.
Det er bare sånn det er der. De er trolig ganske flinke på det de gjør. Så hold ut, stå på, det blir bra en dag!
Takk for melding og dine perspektiv. Dei er absolutt veldig detaljorienterte, ja. Men det er jo også derfor dei er så dyktige. Og eg hadde jo ikkje visst om desse ekstraslaga på hjertet om det ikkje var for dei. Og dette meiner også den norske hjertelegen at eg bør behandla, altså. Men det blir viktig for meg å få ei vurdering frå både privat og offentleg hjertelege her i Norge også - og gjera denne EKG-monitoreringa to gonger til her. Om ekstraslaga er blitt redusert nok, vil OLGA gi grønt lys for innsett. Så eg får berre håpa at dei blir redusert! Og eg vil jo sjølvsagt heller ikkje risikera mitt eige liv og helse for ein graviditet. Som OLGA-legen sa, det er ikkje innsettet som er målet, men ein frisk baby til termin og frisk mor... Men blei likevel veldig skuffa, som sagt. Og vil sjølvsagt heller ikkje at dei skal vera for forsiktige, men dermed fint med ny vurdering frå hjertelegane her også. Får bita tennene saman og kjempa på vidare! :dead:

Takk for melding og dine perspektiv. Dei er absolutt veldig detaljorienterte, ja. Men det er jo også derfor dei er så dyktige. Og eg hadde jo ikkje visst om desse ekstraslaga på hjertet om det ikkje var for dei. Og dette meiner også den norske hjertelegen at eg bør behandla, altså. Men det blir viktig for meg å få ei vurdering frå både privat og offentleg hjertelege her i Norge også - og gjera denne EKG-monitoreringa to gonger til her. Om ekstraslaga er blitt redusert nok, vil OLGA gi grønt lys for innsett. Så eg får berre håpa at dei blir redusert! Og eg vil jo sjølvsagt heller ikkje risikera mitt eige liv og helse for ein graviditet. Som OLGA-legen sa, det er ikkje innsettet som er målet, men ein frisk baby til termin og frisk mor... Men blei likevel veldig skuffa, som sagt. Og vil sjølvsagt heller ikkje at dei skal vera for forsiktige, men dermed fint med ny vurdering frå hjertelegane her også. Får bita tennene saman og kjempa på vidare! :dead:

Håper at det er ingenting alvorlig.
Ekstra slag er jo vanlig.
Ofte har man de uten at man merker noe en gang.
Og man blir gravid med de og fullfører graviditet.
Kanskje er det ekstra ille hos deg? Er det noe i familien?
Håper ikke det som sagt. Du er jo fortsatt relativt ung og uten kjente hjerteproblemer.
Håper at det er klinikken som er ekstra forsiktig altså.

Skjønner du er skuffet og lei deg. :(
Man legger så mye i den ene datoen, eller syklusen, og man har ventet nok..
Selvfølgelig er helsen viktigst og det lille embryoet skal inn når det er optimalt, men det er så lov til å bli skuffet og drittlei..

Tenk at de kun gjør dette for at dere skal lykkes, og det vil dere. ❤️ Tenker på deg!

Oppdatering fra Lysi:

Egguttak overstått hos Spiren i Trondheim.
10 egg ut, noe som er helt greit. Litt i forskjellige størrelser. Men det var det vi fikk. Jeg trenger ikke flere enn 1-3 som er friske og gir meg graviditet og friskt baby. Blir det flere, er det bonus.

Endometriet så greit nok. Altså trolig ikke totalfrys som jeg var så bekymret for.
Vente og se videre: befruktning, utvikling, kvalitet.

Hvis det går som det skal, planlegger innsett på torsdag.

Nå, jenter! Ber jeg om alle fingrene krysset. Og tær og alt som krysses kan. Please-please-please!!! Nå trenger jeg det virkelig.

Oppdatering fra Lysi:

10 egg ut, noe som er helt greit. Litt i forskjellige størrelser. Men det var det vi fikk. Jeg trenger ikke flere enn 1-3 som er friske og gir meg graviditet og friskt baby. Blir det flere, er det bonus.

Endometriet så greit nok. Altså trolig ikke totalfrys som jeg var så bekymret for.

Nå, jenter! Ber jeg om alle fingrene krysset. Og tær og alt som krysses kan. Please-please-please!!! Nå trenger jeg det virkelig.
10 egg er jo kjempebra! Håper gullegget ligger der å venter på deg :Heartred
Skal krysse det som krysses kan. Har laga flette i håret for anledningen slik at det også er krysset :)

10 egg er jo kjempebra! Håper gullegget ligger der å venter på deg :Heartred
Skal krysse det som krysses kan. Har laga flette i håret for anledningen slik at det også er krysset :)

Tusen takk! Du er morsom :happy:

Jeg fikk jo 10 eggs I Køben i januar. Det var ikke så mye krutt i dem.

Så denne syklusen er viktig av flere grunner.
Blant annet får vi se om januar-ivf var bare en dårlig syklus, eller det er noe jeg bare kan forvente fremover.

I tilfelle success, så er det jo bare bra.

I tilfelle mislykket, så snakker jeg nå med Medicus angående 3-pakk hos dem snarest mulig.

Får jeg en "go" fra Medicus, blir det kanskje siste forsøk/ene før mulig eggdonasjon. Eller gi opp alt og nyte livet på andre måter.

Men håper selvfølgelig på det beste utfallet snarest.

Oppdatering fra Lysi:

Krysser alt for deg Og eggene! Nå skal det sitte og helst noen i fryseboksen !!❤️

Svake menneske ( meg selv). :yuck::wtf:Nå startet jeg med tester for å se når Ovitrelle går ut, enda sterk etter 8 dager.

Vedlegg

• F6D94842-24D0-4AB5-8105-F9AF66152871.jpeg
    F6D94842-24D0-4AB5-8105-F9AF66152871.jpeg
    9,4 KB · Visninger: 64
Oppdatering fra Lysi:

10 egg er jo fantastisk!!! :) Sjølv om kvalitet absolutt er viktigare enn kvantitet. Blir spennande å følgja deg, kryssar også alt av fingrar og tær. Du må halda oss oppdaterte!
:signs003

10 egg er jo fantastisk!!! :) Sjølv om kvalitet absolutt er viktigare enn kvantitet. Blir spennande å følgja deg, kryssar også alt av fingrar og tær. Du må halda oss oppdaterte!
:signs003

Thank you, thank you!!! :)

De tok alle de fant. Og på siste ul så gyn 11 egg. Det var kun 5 som skulle være i ca riktig størrelse ved uttak. Jeg spurte ikke under selve prosedyren. Ville ha det overstått fortest mulig. Hørte at sisten de tok var på 12. Det blir jo ingenting ut av det. Tror ikke det kommer til å modnes såpass at det gir noe kvalitet.
Så vi får se hvordan de eggsene er.
Håper på det beste. Er forberedt på alt.

Skjønner det var en dritt beskjed å få, i denne vente verden så er en uke lenge, en mnd føles som et år. Det er lov å være skuffet, Sint og lei! Håper det ikke er noe alvorlig og du er «klarert» så snart som mulig. Sender over en stoooor klem❤️

@Smuta hvordan går det med dere? Jeg ble så trist på at dere fikk en midlertidig stopp hos OLGA men det er fortsatt midlertidig!

Når har du neste kontroll/samtale hos dem? Ja det er pyton å må vente til innsett men du har et fint blasto som blir ikke påvirket av at du venter litt til...

Hva skjer om legen her sier at den kan settes tilbake mens OLGA sier fortsatt nei? Kan OLGA setter den tilbake hvis du går for den annen vurdering? Fordi du ikke vet om du hadde det fra før når du også gikk gravid?

Svake menneske ( meg selv). :yuck::wtf:Nå startet jeg med tester for å se når Ovitrelle går ut, enda sterk etter 8 dager.

Hvordan vet du at det er Ovitrelle?
Jeg antar at du har litt peiling på dette ettersom du har vært gjennom dette noen ganger før.
Hvor lenge omtrent tar det for ovitrelle å forsvinne?

Back
Topp