Vi over 38 ❤️

Masse klemmer til deg!

Jeg husker ikke din historie. Vet ikke hva er grunnen deres for ivf. Kunne du skrive litt om det?
Jeg ser at du er 38. Det er altså fortsatt noen år igjen du kan prøve, 5 kanskje. Forsøk nummer 6. Ok. Hos noen tar det 8 eller 10 kanskje før de lykkes. Du får jo egg, selv om ikke mange. Og de blir befruktet og utvikler seg. Og gravid blir du også, hvis jeg husker riktig. Så alt er mulig. Men det krever kanskje flere forsøk?

Hos oss er det uforklarlig sekundær infertilitet, høy alder. Husker jeg lyttet til en professor på YouTube. Han sa, at for kvinner i min alder kommer det til å ta i gjennomsnitt 4 år med regelmessig sex for å få et friskt barn. 4 år altså! 48 sykluser! I vår livssituasjon (jobber først og fremst, men også alder) er det helt utenkelig. Det er derfor vi håper å lure naturen og la flere eggs gro i håp om at vi kanskje får ikke bare en, men 2 eller 3 celler. Og avkortet den lange prøvetiden. Men nå begynner jeg å tvile litt på den tanken. For meg ser det ut som om vi for det meste får gro det som ikke var ment til å gro. Og det blir ikke mange flere gode (!) celler per uttak hos oss eldre. Kanskje det blir bare flere celler. Og det kommer uansett til å ta omtrent like mange sykluser for å bli gravid for meg snart 41 år gammel. Med så få gode celler per syklus. Det var nå oss.

For deg vil jeg bare anbefale alltid å bevare håp.
Nå vet jeg ikke hva dere som par tenker om ivf-kjøret. Det er dyrt, og en stor psykisk påkjenning for begge. Men muligheten er jo alltid der, også på naturlig vis. Med mindre du har begge egglederne fjernet selvfølgelig. Så ikke mist håpet. Men finn en måte å leve på for dere som par. Livet er så mye mer enn ivf. Og plutselig skjer mirakler, med hjelp eller uten. Ta vare på deg selv og dine. Og lykke til med innsett i dag!
Jeg er rukket å blitt 39 og et halvt på denne tiden vi har prøvd. Har null mulighet med å bli gravid uten ivf, har ikke det som trengs til det. Så mange muligheter har kanskje mange, men føler ikke vi har det etter å ha betalt to av de gangene selv og har normale jobber. Og jo eldre vi blir så minker eggene mine. Så nei, IVF er ikke hele livet. Det må jeg bare tenke. Håper det beste for deg til neste kontroll ❤️

Jeg er rukket å blitt 39 og et halvt på denne tiden vi har prøvd. Har null mulighet med å bli gravid uten ivf, har ikke det som trengs til det. Så mange muligheter har kanskje mange, men føler ikke vi har det etter å ha betalt to av de gangene selv og har normale jobber. Og jo eldre vi blir så minker eggene mine. Så nei, IVF er ikke hele livet. Det må jeg bare tenke. Håper det beste for deg til neste kontroll ❤️

Ok. Skjønner.
Det var leit å høre.
Alle vi har våre egne historier.

Men nå har vi fortsatt håp :)
Gratulerer med innsett!
Måtte det bli den fineste og sunneste baby ut av det embryoet. Det at hen blir kanskje den mest elskede og ønskede barn, har jeg ikke minste tvil om! God ruging! Og takk for gode ord! :)

Hei alle dere,

Vi hadde vårt 12.innsett av befruktet egg den 8.mars, etter 2,5år i IVF-bobla, i drømmen om et barn til.
Og jeg er gravid. :Heartred Det 12. egget festet seg, og ser foreløpig ut til å utvikle seg riktig vei..
Har ikke helt klart å ta det inn ennå, og testet hcg-stigning de siste dagene. Livredd for at det bare er et blaff, men foreløpig høyere verdier enn noen gang før, med unntak av sønnen min.. Det er ikke til å tro.. :Heartred

Det var fryseegg, ikke scoret like bra, og jeg hadde ikke helt trua.. men akkurat det lille frøet festet seg!
Feiret 40års dag med et lite frø i magen i går. Helt uvirkelig..

Håper inderlig dette nå går veien og at alle her inne opplever dette. Det er vår tur nå :Heartred

Smuta, gratulerer så masse med 40års dagen. Kanskje det er noe lykke i det tallet, tenker jeg nå!! ;)

Hei alle dere,

Vi hadde vårt 12.innsett av befruktet egg den 8.mars, etter 2,5år i IVF-bobla, i drømmen om et barn til.
Og jeg er gravid. :Heartred Det 12. egget festet seg, og ser foreløpig ut til å utvikle seg riktig vei..
Har ikke helt klart å ta det inn ennå, og testet hcg-stigning de siste dagene. Livredd for at det bare er et blaff, men foreløpig høyere verdier enn noen gang før, med unntak av sønnen min.. Det er ikke til å tro.. <3

Det var fryseegg, ikke scoret like bra, og jeg hadde ikke helt trua.. men akkurat det lille frøet festet seg!

Håper inderlig dette nå går veien og at alle her inne opplever dette. Det er vår tur nå <3

Smuta, gratulerer så masse med 40års dagen. Kanskje det er noe lykke i det tallet, tenker jeg nå!! ;)
Gratulerer så mye med 40 årsdagen❤️og ikke minst med frøet som har klamret seg fast, må det bli til det er ferdig. Stor klem sendes over til deg:p❤️

Hei alle dere,

Har ikke helt klart å ta det inn ennå, og testet hcg-stigning de siste dagene. Livredd for at det bare er et blaff, men foreløpig høyere verdier enn noen gang før, med unntak av sønnen min.. Det er ikke til å tro.. :Heartred

Håper inderlig dette nå går veien og at alle her inne opplever dette. Det er vår tur nå :Heartred

Gratulerer!!!
Så godt med gode nyheter her i tråden!
Måtte det bli bare gode nyheter fremover.

Gratulerer så mye med 40 årsdagen❤️og ikke minst med frøet som har klamret seg fast, må det bli til det er ferdig. Stor klem sendes over til deg:p❤️

Tusen tusen takk. Sender alt jeg har av gode vibber og tanker og kryser alt jeg har for at det lille frøet ditt gjør nøyaktig det samme :Heartred

Takk :Heartred Ja, det er sånn det skal bli!

Du hadde i hvert fall godt med blastoer - minst 12 - ila de 4 stimsykluser du hadde. Jeg antar at det var blastoer dem fryste, ikke sant? Det er et godt tegn. Og trolig var det bare spørsmål om tid at en av dem satt.
Nå må det være den rette tiden :) :dummy::dummy1:
Veldig koselig!

Du hadde i hvert fall godt med blastoer - minst 12 - ila de 4 stimsykluser du hadde. Jeg antar at det var blastoer dem fryste, ikke sant? Det er et godt tegn. Og trolig var det bare spørsmål om tid at en av dem satt.
Nå må det være den rette tiden :) :dummy::dummy1:
Veldig koselig!

Takk❤️
Ja, hadde en veldig «god» runde etter bytte til gonal F, som endte med mye på frys. Men har kjent en del på det - kvalitet fremfor kvantitet. Ingen av de ville feste seg i den «batchen» . Umulig å si hva som ikke har fungert - om det kroppen min som ikke ville ta det i mot eller embryoet som ikke var levedyktig, eller syklus feil .. det er jo det så vondt etter negativ test. Å ikke være litt nærmere svaret..
Det er et nåløyemareritt Man kommer litt og litt lenger, også rykker man tilbake til start..
MEN plutselig så går det. Uvirkelig..

Jeg heier sånn på alle her inne❤️

Takk❤️
Ja, hadde en veldig «god» runde etter bytte til gonal F, som endte med mye på frys. Men har kjent en del på det - kvalitet fremfor kvantitet. Ingen av de ville feste seg i den «batchen» . Umulig å si hva som ikke har fungert - om det kroppen min som ikke ville ta det i mot eller embryoet som ikke var levedyktig, eller syklus feil .. det er jo det så vondt etter negativ test. Å ikke være litt nærmere svaret..
Det er et nåløyemareritt Man kommer litt og litt lenger, også rykker man tilbake til start..
MEN plutselig så går det. Uvirkelig..

Jeg heier sånn på alle her inne❤️

Stemmer. Assistert befruktning er ingen eksakt vitenskap. Vi vandrer litt i mørket. Prøver, og håper, og prøver igjen.
Og en dag så funker det plutselig :)
Vi heier på deg, vi også :)

Hei alle dere,

Hurra, gratulerer så mye med både rund dag og liten spire!! :joyful: Nå må den bare klamre seg fast, håper for deg! :Heartpink

Hei alle dere,

Gåsehud her. Gratulerer sååååå mye. Det er fantastisk :Heartred

Hei alle dere,

Å, for en herlig solskinnshistorie! ❤️
Det gir håp! Skal straks ha innsett #10.
Håper virkelig det går veien til mål! Forstå godt at det må ta sin tid for å synke inn. Masse lykke til :)

Back
Topp