Vi over 38 ❤️

Da er uttak ferdig. Tror aldri jeg har grått så mye. Aldri hatt smerter før , men denne gang var veldig vond. Og hjertet har vondt nå, 8 eggposer. 6 tomme og to egg ut. Så mye følelser, tid, penger og ikke mist psykisk så kommer bare to egg ut. Aldri hatt så mange tomme eggposer. E veldig lei meg og skuffet.:(
Å Nyprøver, jeg får så vondt av deg! :sorry: Utrolig at så mange var tomme! Det er en så grusom følelse og ligge der å vente på beskjed om det er egg eller ikke. Og da er det godt med den hånda å holde i... Håper håper håper at ett av de to er vinneregget! Mange klemmer:Heartpink:Heartpink

Men krysser fingrer og tær. Hørtes så pessimistisk ut, var ikke meningen❤️

Du trenger ikke holde maska for vår del.
Det er lov å være skuffet, lei seg, pessimistisk, sint, alt-alt på det negative spekteret.
Det handler jo ikke om småting.
Det er menneskeliv. Ditt livs store planer, håp og forventninger som henger i tynt tråd.
Og så lar du oss være en del av ditt liv.
Så vi kan takle dine tunge øyeblikk.
Det er jo derfor vi er her. For å dele sorg og glede. For å gjøre det hele lettere for hverandre.
Håper jeg...

Kjære deg. Vil gi deg en klem :Heartred Leit og høre at du er lei deg.

Jeg er straks på jobb, så dette blir litt kjapt. Det skader iallfall ikke og prate med en. Vi er forskjellige, og noen har sikkert mer nytte av det enn andre.

Da lillemann ble født ekstremt prematur var vi også i samtaler med psykolog. Det var ingenting vi ba om, men var med på oppfølgingsmøter med lege og sykepleier. Det kan være godt og få ut litt gørr.

Ta en prat, det kan iallfall ikke skade :Heartred
Takk for klemmen! ❤️ Tenker jeg skal ta kontakt med henne :)

Det er lov å være skuffet, lei seg, pessimistisk, sint, alt-alt på det negative spekteret.
Det er menneskeliv. Ditt livs store planer, håp og forventninger som henger i tynt tråd.
Det er jo derfor vi er her. For å dele sorg og glede. For å gjøre det hele lettere for hverandre.
Håper jeg...
Det var så godt skrevet Lysi, er helt enig i alt du sier :) Tror de fleste av oss har kjent på mye av den samme håpløsheten. Her er det plass til alle følelser - spesielt de som kan være vanskelige å dele med andre.

Håper jeg...
Takk, det trengte jeg høre. Vi går gjennom mye her inne, mye forskjellige følelser .

Håper jeg...

Oi, så rørende skrevet :Heartred Du er god, du :Heartred

Håper jeg...
For en fantastisk gjeng! Og veldig enig med deg. IVF-karusellen er fylt med både oppturer og nedturer, og det er rom for alle følelser ❤️

Hei fine damer, beklager at eg har vore litt dårleg på responsen sidan sist. Har vore travelt opptatt med å fylla 40!! :wtf: Grua meg til bursdagen, ettersom eg hadde håp om baby eller vellykka gravidititet før 40-årsdagen... Men når dagen først kom, blei den veldig fin og triveleg trass lockdown. Deilig å tenka på noko anna litt, drakk til og med sjampis! ;)

Saltvann, så no er me begge blitt 40 på oversikten vår også... Heia oss! :p

NyPrøver, sååå leit at fleire av folliklane var tomme. Men håpar veldig på dei to egga og kryssar alt av fingrar og tær! Har dei bestemt seg for om dei dyrkar til blastocyst eller ikkje?

Heiar veldig på deg også, Lysi, 10 folliklar er jo eit antal eg berre kan drømma om... :yuck: Håpar du får gode nyheiter på UL i morgon, at det både er mange og at dei har lik storleik.

Klemmar til alle!

Hei fine damer, beklager at eg har vore litt dårleg på responsen sidan sist. Har vore travelt opptatt med å fylla 40!! :wtf: Grua meg til bursdagen, ettersom eg hadde håp om baby eller vellykka gravidititet før 40-årsdagen... Men når dagen først kom, blei den veldig fin og triveleg trass lockdown. Deilig å tenka på noko anna litt, drakk til og med sjampis! ;)

NyPrøver, sååå leit at fleire av folliklane var tomme. Men håpar veldig på dei to egga og kryssar alt av fingrar og tær! Har dei bestemt seg for om dei dyrkar til blastocyst eller ikkje?

Heiar veldig på deg også, Lysi, 10 folliklar er jo eit antal eg berre kan drømma om... :yuck: Håpar du får gode nyheiter på UL i morgon, at det både er mange og at dei har lik storleik.

Klemmar til alle!

Gratulerer med overstått! :)
Kjekt å kunne koble av og tenke på andre ting imellom.
Follikler ja... :) Vi får se hva som gror der til i morgen.

Skulle gjerne sett at de vokser jevnt. Mens hos meg i går var det 1 på 14 mm, 2 på 12 mm, 1 på 10 mm og resten mindre enn 10 mm. Så i teorien er det 4 potensielle. I praksis kan noen være overmodne, noen umodne, og kanskje 1-2 ok. Skjønner ikke poenget da med en dyr hormonell stimulering hvis jeg til slutt uansett sitter igjen med kun 1, maks 2 eggs. Akkurat som om det var en vanlig naturlig syklus.

Da ringte de. To ut av 8 egg, et var modent så det blir innsett i morgen om det utvikler seg bra.

Da ringte de. To ut av 8 egg, et var modent så det blir innsett i morgen om det utvikler seg bra.

Det er bedre enn ingenting.
Men det er jo nettopp det som jeg skrev om i innlegget rett ovenfor.
Vi betaler store penger og til slutt sitter igjen med den eneste modne eggcellen som uansett ville kommet ut av seg selv i en vanlig ikke stimulert syklus. Hormoner får eggposene til å gro. Men hva som gror der - big question. Garbage in - garbage out. Det sier jeg om mine egg, ikke dine. :meh:

Ønsker deg lykke til med utvikling og innsetting i morgen.

Gratulerer med overstått! :)
Kjekt å kunne koble av og tenke på andre ting imellom.
Follikler ja... :) Vi får se hva som gror der til i morgen.

Skulle gjerne sett at de vokser jevnt. Mens hos meg i går var det 1 på 14 mm, 2 på 12 mm, 1 på 10 mm og resten mindre enn 10 mm. Så i teorien er det 4 potensielle. I praksis kan noen være overmodne, noen umodne, og kanskje 1-2 ok. Skjønner ikke poenget da med en dyr hormonell stimulering hvis jeg til slutt uansett sitter igjen med kun 1, maks 2 eggs. Akkurat som om det var en vanlig naturlig syklus.

Masse lykke til idag, Lysi :) Jeg har trua! Skjønner tankegangen, det skjønner ikke jeg heller. :dead:

Klemmar til alle!

Hipp hurra for deg!!! :) Ja, ja, så tok det litt lengre tid enn forventet. Men den som venter på noe godt, vet du:)

Masse lykke til idag, Lysi :) Jeg har trua! Skjønner tankegangen, det skjønner ikke jeg heller. :dead:

Takk, snille deg :)
Jeg gir beskjed når jeg vet mer.
Håper at jeg ikke blir skuffet altfor mye.

@NyPrøver2020 heier på egget ditt i dag :Heartred
Tusen takk for tankene dine. Jeg har vondt i kroppen, vondt i hjertet, lei meg, gla, sint, sur og alt. Men mest av alt nervøs, livredd telefonen. Vil bare ha en klem fra en som kan dette, som kan fortelle hvorfor det skal være så veldig vanskelig å få en familie!!!!!!!Men takk flotte deg.

Tusen takk for tankene dine. Jeg har vondt i kroppen, vondt i hjertet, lei meg, gla, sint, sur og alt. Men mest av alt nervøs, livredd telefonen. Vil bare ha en klem fra en som kan dette, som kan fortelle hvorfor det skal være så veldig vanskelig å få en familie!!!!!!!Men takk flotte deg.

Masse klemmer til deg!

Jeg husker ikke din historie. Vet ikke hva er grunnen deres for ivf. Kunne du skrive litt om det?
Jeg ser at du er 38. Det er altså fortsatt noen år igjen du kan prøve, 5 kanskje. Forsøk nummer 6. Ok. Hos noen tar det 8 eller 10 kanskje før de lykkes. Du får jo egg, selv om ikke mange. Og de blir befruktet og utvikler seg. Og gravid blir du også, hvis jeg husker riktig. Så alt er mulig. Men det krever kanskje flere forsøk?

Hos oss er det uforklarlig sekundær infertilitet, høy alder. Husker jeg lyttet til en professor på YouTube. Han sa, at for kvinner i min alder kommer det til å ta i gjennomsnitt 4 år med regelmessig sex for å få et friskt barn. 4 år altså! 48 sykluser! I vår livssituasjon (jobber først og fremst, men også alder) er det helt utenkelig. Det er derfor vi håper å lure naturen og la flere eggs gro i håp om at vi kanskje får ikke bare en, men 2 eller 3 celler. Og avkortet den lange prøvetiden. Men nå begynner jeg å tvile litt på den tanken. For meg ser det ut som om vi for det meste får gro det som ikke var ment til å gro. Og det blir ikke mange flere gode (!) celler per uttak hos oss eldre. Kanskje det blir bare flere celler. Og det kommer uansett til å ta omtrent like mange sykluser for å bli gravid for meg snart 41 år gammel. Med så få gode celler per syklus. Det var nå oss.

For deg vil jeg bare anbefale alltid å bevare håp.
Nå vet jeg ikke hva dere som par tenker om ivf-kjøret. Det er dyrt, og en stor psykisk påkjenning for begge. Men muligheten er jo alltid der, også på naturlig vis. Med mindre du har begge egglederne fjernet selvfølgelig. Så ikke mist håpet. Men finn en måte å leve på for dere som par. Livet er så mye mer enn ivf. Og plutselig skjer mirakler, med hjelp eller uten. Ta vare på deg selv og dine. Og lykke til med innsett i dag!

Oppdatering herifra.

Uttak på tirsdag.

11 synlige eggposer, men kun 5 i ca rett størrelse. Så ikke all verden, men noe.

Dårlig nytt: endometriet ser "uryddig" ut, dvs kanskje ikke innsett i denne syklusen men totalfrys :banghead: som i mitt tilfelle (få eggs, færre brukbare embryoer, om noen) kommer til å være nesten ensbetydende med avbrudd.
Tror ikke eggs/embryos klarer seg til blasto og tåler frys/tining.

Endelig avgjørelse blir tatt på tirsdagen.

Da er jeg ruger, krysser fingre og tær for at den blir der inne. Spurte legen om hun kunne sprute inn litt super lim også:p:yuck:

Back
Topp