Vi over 38 ❤️

Her knakk eg heilt saman i går og er fortsatt i kjellaren. Og mannen er ikkje så langt unna han heller. Fekk endeleg avklaring frå OLGA og kardiologen i St. Petersburg i går om at det ikkje blir innsett i april. Dei vil ha meir utredning av desse ekstra hjerteslaga mine først med tanke på ein eventuell graviditet. Vil sjølvsagt ikkje risikera liv og helse for ein eventuell graviditet, men blei så utruleg skuffa!! :arghh: Denne prosessen er berre evigvarande, kjennest det ut som, og alt kjennest heilt håpløst ut. No når me endeleg har eit friskt embryo på frys, så er det heilt uvisst når me kan få satt det inn pga desse ekstra hjerteslaga... Etter mykje gråt i går prøver eg no å omstilla hovudet til ny plan som inneber nye konsultasjonar med hjertelege og EKG-monitorering både privat og offentleg her heime. Men det er så vanskeleg å heile tida måtta omstilla seg fordi det kjem inn nye ting frå høgre og venstre, og ikkje minst frykteleg krevande med all denne uvissheita og ventinga som tar for evig... :(

Men kjære Smuta :( Skjønner du er superskuffet! Midt oppi all skuffelsen er det bra at de vil sjekke deg nøye. Det er som du sier ikke like "gøy" med innsett om helsen ikke takler det. Du får bare ta på deg tålmodighetsstøvlene,-de vet jeg at du har. Det kommer til og ordne seg tilslutt :Heartred Stooor styrkeklem :Heartred

Oppdatering fra Lysi:

Egguttak overstått hos Spiren i Trondheim.
10 egg ut, noe som er helt greit. Litt i forskjellige størrelser. Men det var det vi fikk. Jeg trenger ikke flere enn 1-3 som er friske og gir meg graviditet og friskt baby. Blir det flere, er det bonus.

Endometriet så greit nok. Altså trolig ikke totalfrys som jeg var så bekymret for.
Vente og se videre: befruktning, utvikling, kvalitet.

Hvis det går som det skal, planlegger innsett på torsdag.

Nå, jenter! Ber jeg om alle fingrene krysset. Og tær og alt som krysses kan. Please-please-please!!! Nå trenger jeg det virkelig.

Serr!!! Det er jo SUPERBRA!!! DETTE BLIR DET BABY AV :wav

Håper at det er ingenting alvorlig.
Ekstra slag er jo vanlig.
Ofte har man de uten at man merker noe en gang.
Og man blir gravid med de og fullfører graviditet.
Kanskje er det ekstra ille hos deg? Er det noe i familien?
Håper ikke det som sagt. Du er jo fortsatt relativt ung og uten kjente hjerteproblemer.
Håper at det er klinikken som er ekstra forsiktig altså.
Skjønner du er skuffet og lei deg. :(
Man legger så mye i den ene datoen, eller syklusen, og man har ventet nok..
Selvfølgelig er helsen viktigst og det lille embryoet skal inn når det er optimalt, men det er så lov til å bli skuffet og drittlei..

Tenk at de kun gjør dette for at dere skal lykkes, og det vil dere. ❤️ Tenker på deg!
Skjønner det var en dritt beskjed å få, i denne vente verden så er en uke lenge, en mnd føles som et år. Det er lov å være skuffet, Sint og lei! Håper det ikke er noe alvorlig og du er «klarert» så snart som mulig. Sender over en stoooor klem❤️
Men kjære Smuta :( Skjønner du er superskuffet! Midt oppi all skuffelsen er det bra at de vil sjekke deg nøye. Det er som du sier ikke like "gøy" med innsett om helsen ikke takler det. Du får bare ta på deg tålmodighetsstøvlene,-de vet jeg at du har. Det kommer til og ordne seg tilslutt :Heartred Stooor styrkeklem :Heartred

Hei alle fine folk her. Tusen takk for støtte! Det er gull verdt! ❤️

Planen no er å fortsetta behandling med hjertemedisin og bestilla time hos kardiolog privat for EKG-monitorering og konsultasjon etter påske. Og så skal eg ha konsultasjon og EKG-monitorering hos den offentlege kardiologen i slutten av april. Me har blitt lova møte med Dr. Olga sjølv etter dette, ettersom ho er den overlegen som følgjer oss opp. Så langt har me kun hatt møte og kommunikasjon med vår fertilitetslege som er den som gjer behandlingane i praksis. Dersom antallet ekstraslag har gått tilstrekkeleg ned, trur eg me då kan få grønt lys for innsett. Problemet er jo om situasjonen er den samme. Skal sjølvsagt også be om vurdering frå begge kardiologane her i Oslo om risikobilde ved eventuell graviditet. Og nei, me veit jo ikkje om eg hadde desse ekstraslaga under graviditeten med dottera vår.

Kan ikkje gjera anna enn å fortsetta utredninga, men er jo så utålmodig og blir redd for at alt håp er ute. Er i tillegg bekymra for eggreserven min viss me no omsider får gjort innsett og det ikkje klaffar og eg må i gang med nye rundar med stimulering. Huff, denne uvissheita er så grusom. Uansett, prøver no å fokusera på behandlinga med hjertemedisin og å ta vare på kroppen så godt eg kan - fysisk og psykisk. Er i det minste godt å få pause frå hormonar, håpar dette kan ha positiv innverknad på hjerterytmen også.

Klemmar til dykk alle her, håpar det ordnar seg for oss alle til slutt - og helst så snart som mogleg! ❤️❤️❤️

Hvordan vet du at det er Ovitrelle?
Jeg antar at du har litt peiling på dette ettersom du har vært gjennom dette noen ganger før.
Hvor lenge omtrent tar det for ovitrelle å forsvinne?
Ovitrelle har alltid satt lenge i min kropp på de andre forsøkene, og er bare 7 dpo i morgen så for tidlig til en test skal slå ut. Så det er den som sitter..

...Er i det minste godt å få pause frå hormonar, håpar dette kan ha positiv innverknad på hjerterytmen også...

Er det et kjent problem, at hormonene vi tar påvirker hjertet? Bare spør. Jeg har ikke finlest bilag om komplikasjoner.

Hele spenningen rundt ivf, runde etter runde - det er jo stress i seg selv. Og det stresset kan ha uante følger så klart.

Ovitrelle har alltid satt lenge i min kropp på de andre forsøkene, og er bare 7 dpo i morgen så for tidlig til en test skal slå ut. Så det er den som sitter..

Skjønner.

Sist gang jeg var i rugeperioden, så gadd jeg ikke å teste tidlig. Ville ikke bli skuffa. Som jeg ble jo uansett senere. Som i alle andre naturlige prøvesykluser før det.

Men jeg skjønner den trangen til å teste og kanskje, forhåpentligvis se to streker. Det må være det fineste mønsteret i hele universet for oss her.

Hei jenter :)

En liten oppdatering fra denne frøkna.
Vi har hatt samtale vedrørende ED med to ulike klinikker i DK, og skal ha den siste 08.15 på tirsdag i påsken. Da skulle vi etter planen vært på hytta med mamma, søster og samboer, men etter nye innstramminger, har vi endret på planene. Minl"egen" familie har leid en hytte 300 m fra egen hytte, så unngår mamma barna. Det er mye smitte:( Vi skulle egentlig få barnepass under samtalen, men det får vi ikke nå. Det går sikkert bra med en aktiv to-åring løpende rundt :laughing001

Håper alle får en fin dag :)

Vi har hatt samtale vedrørende ED med to ulike klinikker i DK, og skal ha den siste 08.15 på tirsdag i påsken. Da skulle vi etter planen vært på hytta med mamma, søster og samboer, men etter nye innstramminger, har vi endret på planene. Minl"egen" familie har leid en hytte 300 m fra egen hytte, så unngår mamma barna. Det er mye smitte:( Vi skulle egentlig få barnepass under samtalen, men det får vi ikke nå. Det går sikkert bra med en aktiv to-åring løpende rundt :laughing001

Spennende å følge deg, håper dere får svar på alt dere lurer på. Husker ikke helg, men skal dere ha en ivf til i Norge før evt dette? Her er jeg på dag 9 etter Ovitrelle og testingen startet i går. Stresser faktisk mindre når jeg vet jeg kan ta en test om morgenen, enn å vente til dag 14. rart, men sånn er min kropp.

Helt vanlig og kjenner ikke noe, så derfor jeg ikke har noe forhåpninger:(
Ikke stress med at du ikke kjenner noe! At noen kjenner symptomer såpass tidlig kan være pga uttak og progesteron støtte. Det er også sånn at ikke alle nødvendigvis får disse symptomer og har lykkes..det var sånn for meg den gang vi lyktes med IVF så jeg har håp! Og jeg håper med hele mitt hjerte at du blir gravid!! :smiley-angelic001

Bra. Det går sikkert bra med barnestemmer i bakgrunnen under samtalen. Vi er etter hvert blitt vant med det under pandemien. Har selv hørt på det flere ganger og synes det er bare søt. At livet går fremover i all den elendigheten nå. Og at livet kan ikke stoppes uansett hvor mye begrensninger man skaper.

Følger spent med på din ED-prosjekt. Din åpenhet og positiv innstilling gjør virkelig bra for meg i hvert fall. Det får meg til å stresse betydelig ned i mine ivf-runder. Er ikke så redd å bli mislykket lenger, så resultatorientert som jeg er. Prosessen og beslutninger underveis er mye mer viktig nå. Vi prøver så godt vi kan på egen hånd og med egne eggs. Går det ikke, så finner vi den fineste, smarteste, beste donoren vi kan få i vårt hjemmeland. Der er det nemlig mange unge vakre kvinner, studenter med barn som har åpent sinn og er villig til å hjelpe. Og det blir bra uansett. Og barnet blir vårt, selv med donoregg.

Nå er det slik at mannen min var i utgangspunktet mye mer åpen angående donoregg enn jeg. Han var det helt ifra starten. Også om det var å adoptere et helt fremmed barn, ville han ikke tenkt et øyeblikk. Det er så mye kjærlighet i ham. Mens jeg var mer skeptisk: "mine egg, mine barn". Men de 3 månedene i den lille gruppa vår har virkelig fått meg til å tenke. Det finnes viktigere ting enn egne gener. Og det er nemlig kjærlighet, familie, tilhørighet, omsorgen vi gir hverandre. Jeg har fortsatt en lang vei å gå. Men jeg har definitivt hatt nytte av å følge jenter her, og spesielt deg, Saltvann. Og det er gull verdt. Masse klemmer og lykkeønsker!!! :Heartbigred

Ikke stress med at du ikke kjenner noe! At noen kjenner symptomer såpass tidlig kan være pga uttak og progesteron støtte. Det er også sånn at ikke alle nødvendigvis får disse symptomer og har lykkes..det var sånn for meg den gang vi lyktes med IVF så jeg har håp! Og jeg håper med hele mitt hjerte at du blir gravid!! :smiley-angelic001
Takk flotte deg, håper jeg også. ❤️

Helt vanlig og kjenner ikke noe, så derfor jeg ikke har noe forhåpninger:(

Nei, ikke stress med det, kjære deg. Man blir gal av den symptomjakten, og kjenner man noe så er det de hersens hormonene..
Jeg kjente absolutt ingenting, før murringer på rugedag 8 som jeg var overbevist om var mensen. Helt likt som tidligere men plutselig betydde det noe helt annet.. og mensen kom aldri. Krysser alt jeg har for deg! Klamre deg fast, lille spire :Heartred

Hei alle fine folk her. Tusen takk for støtte! Det er gull verdt! ❤️

Planen no er å fortsetta behandling med hjertemedisin og bestilla time hos kardiolog privat for EKG-monitorering og konsultasjon etter påske. Og så skal eg ha konsultasjon og EKG-monitorering hos den offentlege kardiologen i slutten av april. Me har blitt lova møte med Dr. Olga sjølv etter dette, ettersom ho er den overlegen som følgjer oss opp. Så langt har me kun hatt møte og kommunikasjon med vår fertilitetslege som er den som gjer behandlingane i praksis. Dersom antallet ekstraslag har gått tilstrekkeleg ned, trur eg me då kan få grønt lys for innsett. Problemet er jo om situasjonen er den samme. Skal sjølvsagt også be om vurdering frå begge kardiologane her i Oslo om risikobilde ved eventuell graviditet. Og nei, me veit jo ikkje om eg hadde desse ekstraslaga under graviditeten med dottera vår.

Kan ikkje gjera anna enn å fortsetta utredninga, men er jo så utålmodig og blir redd for at alt håp er ute. Er i tillegg bekymra for eggreserven min viss me no omsider får gjort innsett og det ikkje klaffar og eg må i gang med nye rundar med stimulering. Huff, denne uvissheita er så grusom. Uansett, prøver no å fokusera på behandlinga med hjertemedisin og å ta vare på kroppen så godt eg kan - fysisk og psykisk. Er i det minste godt å få pause frå hormonar, håpar dette kan ha positiv innverknad på hjerterytmen også.

Klemmar til dykk alle her, håpar det ordnar seg for oss alle til slutt - og helst så snart som mogleg! ❤️❤️❤️
Å Smuta, så unødvendig humpete denne veien skal være! Regner med de gjør alt dette for at forholdene skal være så nær 100% optimalt som mulig for at du skal lykkes med innsett - og da vet du, da skal den sitte! Forstår veldig godt at du er utålmodig og bekymret, men godt å høre at du fokuserer på å ta vare på deg selv! Mange gode klemmer til deg :Heartpink:Heartpink

Så spennende, gleder meg til å høre mer!
Reiser dere ikke på hyttetur likevel da? For da kan vel toåringen passes utendørs? Eventuelt ipad og Brannmann Sam eller no?:p Det løser seg nok uansett, unntakstilstand er unntakstilstand :wacky:
Er selv skuffet og lei for at vi ikke får reist til familien i påska, men vi får bite det i oss og gjøre det som skal til...:rolleyes:

Spennende å følge deg, håper dere får svar på alt dere lurer på. Husker ikke helg, men skal dere ha en ivf til i Norge før evt dette? Her er jeg på dag 9 etter Ovitrelle og testingen startet i går. Stresser faktisk mindre når jeg vet jeg kan ta en test om morgenen, enn å vente til dag 14. rart, men sånn er min kropp.
Ikke mange dagene igjen før du får fasiten...:nailbiting: Om du stresser mindre med å teste hver dag, så gjør du det. Der er vi alle forskjellige :) Krysser fingrene for det lille frøet!:Heartpink

Ikke mange dagene igjen før du får fasiten...:nailbiting: Om du stresser mindre med å teste hver dag, så gjør du det. Der er vi alle forskjellige :) Krysser fingrene for det lille frøet!:Heartpink
10 dager i dag, så håper jeg kan stole på en test i morgen eller lørdag. Livet er på vent i denne vente perioden:wideyed:Men overraskende bedre enn de andre gangene.

Da kan jeg settes på ruger
Satte tilbake ett todagers embryo i dag.
Teste om 2 uker.

Back
Topp