Vi over 38 ❤️

Oppdatering herfra! Var på ultralyd på tirsdag. Ble satt frem 4 dager, så er idag 18+1! Bare normale funn når jordmor gikk over anatomien. Eggbertine er aktiv og trives og utvikler seg som HUN skal, for det er visst ei jente jeg venter. Jeg som var skråsikker på at det er gutt. Har hatt følelse av at det blir gutt siden jeg fant ut av graviditeten i uke 8, og på privat ultralyd i uke 14 spurte jeg om det var mulig å si noe om kjønn Gynekologen var da veldig usikker, men skulle hun tippe mente hun det så an til å bli gutt.

Men på UL på sykehuset på tirsdag, med ei erfaren jordmor, var det ifølge henne ingen tvil om at det er ei jente. Veldig rart å gå så lenge og tenke på barnet i magen som gutt, og så plutselig omstille seg! Men jeg er kjempeglad uansett selvfølgelig. Gleder meg til å få ei lita tulle. Neste ultralyd er 16. september, så ikke lenge til. Dette er helt magisk, jeg føler jeg lever i en slags drøm. Klarer nesten ikke tro på at jeg skal ha barn, så noe i meg er fortsatt innstilt på at et eller annet kan gå galt. Men blir litt tryggere for hver uke som går, kjenner jeg :)
Oppdatering herfra! Var på ultralyd på tirsdag. Ble satt frem 4 dager, så er idag 18+1! Bare normale funn når jordmor gikk over anatomien. Eggbertine er aktiv og trives og utvikler seg som HUN skal, for det er visst ei jente jeg venter. Jeg som var skråsikker på at det er gutt. Har hatt følelse av at det blir gutt siden jeg fant ut av graviditeten i uke 8, og på privat ultralyd i uke 14 spurte jeg om det var mulig å si noe om kjønn Gynekologen var da veldig usikker, men skulle hun tippe mente hun det så an til å bli gutt.

Men på UL på sykehuset på tirsdag, med ei erfaren jordmor, var det ifølge henne ingen tvil om at det er ei jente. Veldig rart å gå så lenge og tenke på barnet i magen som gutt, og så plutselig omstille seg! Men jeg er kjempeglad uansett selvfølgelig. Gleder meg til å få ei lita tulle. Neste ultralyd er 16. september, så ikke lenge til. Dette er helt magisk, jeg føler jeg lever i en slags drøm. Klarer nesten ikke tro på at jeg skal ha barn, så noe i meg er fortsatt innstilt på at et eller annet kan gå galt. Men blir litt tryggere for hver uke som går, kjenner jeg :)
Gratulerer så mye med ei gulljente i magen! Er det ikke fantastisk? Nå kan du senke skuldrene litt og glede deg skikkelig. Har du begynt « redebyggingen» ? Jeg syns det er noe av det kjekkeste i ventetiden når man føler man kan stole på at det skal gå bra

Gratulerer så mye med ei gulljente i magen! Er det ikke fantastisk? Nå kan du senke skuldrene litt og glede deg skikkelig. Har du begynt « redebyggingen» ? Jeg syns det er noe av det kjekkeste i ventetiden når man føler man kan stole på at det skal gå bra
Tusen takk, mini! :Heartred Det føles fortsatt veldig uvirkelig, Tør nesten ikke glede meg, for bak i hodet ligger alle tingene jeg har lest om svangerskap som brått tar slutt av ulike årsaker, selv om man har kommet seg forbi de 12 ukene hvor risikoen er størst. Nå har jeg pådratt meg forkjølelse, antakelig fikk immunfosvaret seg en knekk etter 3 uker med søvnmangel pga. rastløse bein, så håper det ikke eskalerer til noe mer alvorlig. Tror ikke det er korona, men hva vet vel jeg. Får håpe det går over iløpet av noen dager, ikke feber heldigvis.

Redebyggingen har jeg bare utsatt og utsatt, siden jeg ikke orket tanken på å sitte med babyutstyr dersom jeg skulle miste. Tenkte at jeg skulle komme meg til uke 20, minst, før jeg kjøpte noe. Men har kjøpt et fint babyteppe, da. Ellers absolutt ingenting! Men etter forkjølelsen har gitt seg, og jeg har bikket 20 uker, så skal jeg begynne å gå systematisk til verks med innkjøp! Er jo stressende å ikke ha noe av det man trenger i hus, også!

Håper jeg kan komme dit at jeg føler jeg stoler på at det går bra. Mistenker at uroen ikke vil slippe taket før jeg har barnet på brystet! Så blir noen dryge måneder fremover.

Ønsker deg gode dager!:Heartred

Fantastisk, Frøkenblå :) En liten frøken! Fantastisk uansett hva det er :)

Skjønner deg godt ifht at man ikke tar noe for gitt, men er takknemlig for hver dag og uke som går. Dette går nok veien, skal du se :) Nyyyyt så mye du kan! Det gjør jeg! Nå syns jeg nesten tiden går litt for fort, men glad for å ha kommet sååå langt!

Fantastisk, Frøkenblå :) En liten frøken! Fantastisk uansett hva det er :)

Skjønner deg godt ifht at man ikke tar noe for gitt, men er takknemlig for hver dag og uke som går. Dette går nok veien, skal du se :) Nyyyyt så mye du kan! Det gjør jeg! Nå syns jeg nesten tiden går litt for fort, men glad for å ha kommet sååå langt!
Tusen takk, Saltvann! :Heartred Håper frøkna holder ut hostekulene jeg har utvikla, fordømte forkjølelse! Godt å høre at du har fine dager, og enig i at tida egentlig går i forteste laget. Har aldri før opplevd at ukene raser sånn avgårde! Ta vare på deg selv og gled deg over det som er og som kommer! :happy:

Kjenner igjen følelsene :Heartbigred
Ikke lett å omstille hodet til å tenke at dette kan faktisk gå helt perfekt :Heartred
Gratulerer så mye med en liten jente, jeg hadde skikkelig jentefølelse hele veien til ul og guttetut :knegg::love7

Kjenner igjen følelsene :Heartbigred
Ikke lett å omstille hodet til å tenke at dette kan faktisk gå helt perfekt :Heartred
Gratulerer så mye med en liten jente, jeg hadde skikkelig jentefølelse hele veien til ul og guttetut :knegg::love7
Så artig! Rart hvordan man kan ta så feil, men på den annen side er det jo ca. 50/50, hipp som happ, bare to hester å spille på, så enten har man feil eller så har man rett, og det kan slå begge veger :) Men jeg var rimelig :schocked028 når jordmor insisterte på at "dette er ei jente". Skal på ny ul 16. september, samme jordmor, så jeg føler jeg holder en liten knapp fortsatt på gutt her, følelsen slipper ikke helt taket, så skal spørre og grave etter kjønn da også.

Du har sluttet helt på medisiner nå, bortsett fra kanskje albyl-e (hvis du gikk på det?). Jeg slutter på progesteron om 14 dagers tid, da har jeg ikke mer igjen. Er ingenting som tilsier at jeg trenger å gå på det nå, men har det liggende så tar til det er tomt.

Så artig! Rart hvordan man kan ta så feil, men på den annen side er det jo ca. 50/50, hipp som happ, bare to hester å spille på, så enten har man feil eller så har man rett, og det kan slå begge veger :) Men jeg var rimelig :schocked028 når jordmor insisterte på at "dette er ei jente". Skal på ny ul 16. september, samme jordmor, så jeg føler jeg holder en liten knapp fortsatt på gutt her, følelsen slipper ikke helt taket, så skal spørre og grave etter kjønn da også.

Du har sluttet helt på medisiner nå, bortsett fra kanskje albyl-e (hvis du gikk på det?). Jeg slutter på progesteron om 14 dagers tid, da har jeg ikke mer igjen. Er ingenting som tilsier at jeg trenger å gå på det nå, men har det liggende så tar til det er tomt.
:HeartredJeg tok vel siste tabelett ca uke 17, det var stress å gå av hormonene.
Men tar fremdeles Albyl-E, det tar jeg nok til ca uke 36.
Vi har vært på to ul hvor de sa gutt, og jeg trodde ikke helt på de før 2.ul og nærbilde av utstyret :knegg:
Det føles helt sinnsykt å sitte her nå med en sprell levende baby i magen, etter alt en har gjennomgått :love7
Når ble din termindato?

Da kom jeg tilbake hit etter en kjemisk graviditet. Jeg fikk lov til å starte i dag på kort protokoll.

Jeg er litt trist over at spiren ikke satt, men har i det minste troa nå som det nesten skjedde naturlig.
Ånei, så leit å høyra! Sender styrkeklemmar! ❤️

Vil du skriva info, slik at eg får deg inn i oversikten vår?

Nick - alder - barn i rekka du prøver på (B1, B2 osv) - forsøk nr. - klinikk - behandling (om du vil)

Heia egga!!

Hei kjære Frøken Blå, heile historien din er altså heilt fantastisk, for eit mirakel! Tenk at du har kome så langt. Koseleg med jente! ❤️ Me skal heia deg heilt til mål no!!! Klemmar

:HeartredJeg tok vel siste tabelett ca uke 17, det var stress å gå av hormonene.
Men tar fremdeles Albyl-E, det tar jeg nok til ca uke 36.
Vi har vært på to ul hvor de sa gutt, og jeg trodde ikke helt på de før 2.ul og nærbilde av utstyret :knegg:
Det føles helt sinnsykt å sitte her nå med en sprell levende baby i magen, etter alt en har gjennomgått :love7
Når ble din termindato?
Vi må bare stole på at kroppen følger opp graviditeten slik den skal :) Jeg er veldig lei av Utrogestan vaginalt hver dag, så skal bli godt å droppe det om i underkant av 14 dager. Skal som deg gå på Albyl-E mesteparten av svangerskapet, det er jo en trygghet!

Det er veldig greit å få sett utstyret ja! Da vet man hva man har å forholde seg til! Jeg har hørt at så lenge man ser at det er en snurrebass der, så er det ingen tvil. Men der hvor man ikke SER en snurrebass, så betyr det ikke nødvendigvis at snurrebassen ikke er der. Så jeg er litt usikker på jordmors bedømmelse i mitt tilfelle. Tror liksom intuisjonen min trumfer bedømmelsene til en jordmor med sikkert 30 års erfaring :thumleft

Etter ultralyd rundt uke 18 fikk jeg termin 28. januar! Så da har jeg og baby samme fødselsmåned, noe som er litt gøy synes jeg!

Ja, fy søren, du har vært igjennom så mye på vegen mot å få barn, og dette er så fortjent! Endelig!!! Det er så FENOMENALT!!! :Heartred

Back
Topp