Vi over 38 ❤️

Da er vi jo nesten samkjørt :). Hvilke medisiner/doser står du på og når skal du ha UL ( hvis du vil dele)?
Så gøy :)
Jeg skal ta : lutinus 100 mg, bemfola 300, menopur 1200 og fyremadel 0,25 mg.
Menopur er ny for meg og jeg synes den ser vanskelig ut å blande :nailbiting: Er litt spent og stresset på akkurat det. Jeg skal ha UL 8/9.
Hører til i Porsgrunn og det er mitt andre forsøk. Ble gravid på første men det endte dessverre i SA.
Hva med deg?

Menopur er ny for meg og jeg synes den ser vanskelig ut å blande :nailbiting: Er litt spent og stresset på akkurat det. Jeg skal ha UL 8/9.
Hører til i Porsgrunn og det er mitt andre forsøk. Ble gravid på første men det endte dessverre i SA.
Hva med deg?
Jeg tar pergoveris 300 iE ( pr dag) og Fyremadel 0,25 Lutinus ved innsetting. Jeg skal ha UL 9/9. veldig spent også.

Fikk du ut mange egg på første? Noen på frys?

Dette er mitt første forsøk denne gangen.

Jeg har hatt tre forsøk tidligere , fikk to barn. Det gikk en tid med innsettinger før noe skjedde. Tror jeg fikk 3 innsettinger og så plutselig ble jeg gravid fire ganger på rad… Det ble en MA, så ett barn, en ny MA og så en datter. Så hold ut…

Jeg bare tror på at det er lettere å bli gravid nokså kort etter at man har mistet… siden dette skjedde to ganger med meg…. Kanskje er det bare tilfeldig… hvem vet. Håper dette blir full klaff for deg!!!

Hadde akkurat positive tester til 4+ 4 så kom en kraftig mens. Nå håper jeg på innertier!!!

Jeg tar pergoveris 300 iE ( pr dag) og Fyremadel 0,25 Lutinus ved innsetting. Jeg skal ha UL 9/9. veldig spent også.

Fikk du ut mange egg på første? Noen på frys?

Dette er mitt første forsøk denne gangen.

Jeg har hatt tre forsøk tidligere , fikk to barn. Det gikk en tid med innsettinger før noe skjedde. Tror jeg fikk 3 innsettinger og så plutselig ble jeg gravid fire ganger på rad… Det ble en MA, så ett barn, en ny MA og så en datter. Så hold ut…

Jeg bare tror på at det er lettere å bli gravid nokså kort etter at man har mistet… siden dette skjedde to ganger med meg…. Kanskje er det bare tilfeldig… hvem vet. Håper dette blir full klaff for deg!!!

Hadde akkurat positive tester til 4+ 4 så kom en kraftig mens. Nå håper jeg på innertier!!!
Jeg fikk ut 4 egg sist, men bare ett befruktet. Så denne gangen blir det icis i håp om flere bekrufta..
Jeg ble jo gravid sist men mista, så håper på bedre resultat denne gangen!

Jeg har to barn unnfanget naturlig fra tidligere, så vet jo at kroppen min kan. Men så er de 13 og 14 år gamle nå, så alderen spiller jo veldig inn her…

Jeg fikk ut 4 egg sist, men bare ett befruktet. Så denne gangen blir det icis i håp om flere bekrufta..
Jeg ble jo gravid sist men mista, så håper på bedre resultat denne gangen!

Jeg har to barn unnfanget naturlig fra tidligere, så vet jo at kroppen min kan. Men så er de 13 og 14 år gamle nå, så alderen spiller jo veldig inn her…
Trenger bare ett egg heldigvis!!! Ei jeg jobbet med fikk ut kun tre og kun ett som utviklet seg riktig. Det ble til sønnen hennes. Hun var bare noen og 30 da. Det er så forskjellig. Jeg har troen på at du kan få det til!!! Mer troa på deg enn meg :) :) :). Fikk dattera samme år som jeg ble 41.

Jeg har fått ut 14 egg, 8 og 9 på de tre forsøkene jeg hadde, og merkelig nok var mitt beste forsøk med flest blastoer på frys mitt siste da jeg var nesten 40. De hadde også den beste kvaliteten av de jeg hadde fått på frys til da, Så man vet aldri…

Jeg håper på å få ut 4-5 egg. Det ble talt 8-9 follikler hos meg, men når man er så gammel som meg, så er noen faktisk tomme… Vi får ICSI, da jeg tror jeg har « harde skall» . Kan ikke sjanse på dårlig befruktning, fordi jeg har virkelig lite tid igjen…. Helt på tampen av fruktbarheten…

Jeg opplever at noen i helsevesenet oppfører seg litt dårlig mot meg, men så lenge IVF er tillatt til 46 og jeg har fått et tilbud, så mener jeg at de bør være profesjonelle. Jeg er klar over at jeg er en « gammel» mor og jeg tar derfor godt vare på helsa mi slik at barna skal oppleve at jeg har god ork til dem og initiativ til aktiviteter i tillegg til hverdagen.
De skal i alle fall ikke kunne si at de ikke har lært noe av meg eller opplevd noe sammen med meg :)

Hva med deg?
Jeg og hadde 300 bemfola sist i mars, + 75 iu menopur, var da jeg fikk ut mest egg. Hvor mye menopur skal du ha pr dag? :)

Så spennende! Jeg har ikke lest alt her, men hvordan foregår dette? Hvor får du behandling? Vet du noe om donor? Er det åpen eller lukket? Får man bestemme noe eller blir det bare valgt en?
( hvis du vil dele, er så nysgjerrig) :)
Kort oppsummering om meg er at jeg hadde to egguttak i mai og juni som resulterte i null embryoer å sette inn. Ga noe innmari opp, alt håp forsvant, men drømmen om en siste baby nektet samtidig å slippe taket. Så da begynte jeg å se på alternativer og fant etterhvert håp i eggdonasjon. Jeg er hos en klinikk i utlandet hvor donorene er anonyme. Jeg får vite blodtype, høyde, vekt, hårfarge, øyefarge, utdannelse, karriere, og får se et bilde av "en person de ligner på". ( :hilarious: ) Får velge mellom et knippe, og hvis man ikke vil ha noen av dem finner de andre.

Jeg opplever at noen i helsevesenet oppfører seg litt dårlig mot meg, men så lenge IVF er tillatt til 46 og jeg har fått et tilbud, så mener jeg at de bør være profesjonelle. Jeg er klar over at jeg er en « gammel» mor og jeg tar derfor godt vare på helsa mi slik at barna skal oppleve at jeg har god ork til dem og initiativ til aktiviteter i tillegg til hverdagen.
De skal i alle fall ikke kunne si at de ikke har lært noe av meg eller opplevd noe sammen med meg :)
Hvilken type dårlig oppførsel har du opplevd?

Jeg er skikkelig selvbevisst på alder selv. Blir så oppgitt over meg selv. Jeg bør følge mine egne drømmer og skape det livet jeg vil ha, ikke la andres eventuelle meninger diktere meg. Men jeg synes det er vanskelig. Jeg hadde innfunnet meg med at det var greit å få baby så sent som 2022, men nå blir det jo nødvendigvis 2023. Må jobbe med meg selv litt. Har hatt et par samtaler med en fertilitetscoach på Hausken om dette. Hun spurte om jeg følte meg for gammel til å ta meg av et barn? "Nei." Om jeg føler meg gammel som mammaen til min yngste (2)? "Nei." Så jeg har løsningen, jeg sitter bare litt fast i tankemønstre.

Hva med deg?
Jeg brukte Menopur på begge mine forsøk. Jeg vet ikke så mye om andre medisiner, men det gikk iallfall greit å blande den. Pakningsvedlegget var greit å følge. Det går nok bra! :)

Hvilken type dårlig oppførsel har du opplevd?

Jeg er skikkelig selvbevisst på alder selv. Blir så oppgitt over meg selv. Jeg bør følge mine egne drømmer og skape det livet jeg vil ha, ikke la andres eventuelle meninger diktere meg. Men jeg synes det er vanskelig. Jeg hadde innfunnet meg med at det var greit å få baby så sent som 2022, men nå blir det jo nødvendigvis 2023. Må jobbe med meg selv litt. Har hatt et par samtaler med en fertilitetscoach på Hausken om dette. Hun spurte om jeg følte meg for gammel til å ta meg av et barn? "Nei." Om jeg føler meg gammel som mammaen til min yngste (2)? "Nei." Så jeg har løsningen, jeg sitter bare litt fast i tankemønstre.
Ikke veldig dårlig, men merkbart dårlig. Litt himling med øynene og litt sånn trykk på fødselsåret når jeg skal oppgi fødselsdato. Helsepersonell i privat regi som sier at eldre fødende er egoistiske som velger å få barn sent osv…
Det blir veldig rart… skal man feks da hevde at folk med barneønske som harfysiske utfordringer ( feks handicap) er egoistiske da fordi de har begrensninger ift å utfolde seg med barna sine, evt at helsen kan bli dårligere med alderen ift en « funksjonsfrisk»

Eller er det å få barn i det hele tatt « egoistisk» ? Er det ikke menneskelig? Et instinkt? Osv…

Min partner har en venninne som var 50 da hun fikk sin siste på naturlig vis. Er det galt? Noen mister foreldrene sine tidlig selv om de var unge da de fikk de…
Og noen unge har mye barnevakt for å ta igjen « det tapte» ungdomslivet…

Kanskje må man rett og slett være litt fleksible i tankegangen angående når det er « riktig» og ikke. Jeg vet om flere som valgte å få barn i svært ung alder som fikk hjelp av sine foreldre. Det er et valg de har tatt og det er ikke « feil» selv om man kanskje ikke kan si det er « riktig» .

Jeg forbereder meg nok på kritikk… Så kanskje er jeg da litt overmotakelig for det da og ? Det er mange rundt meg som har snakket veldig ned eldre foreldre, både på jobb og privat. Men når andre ser meg rundt omkring med barna, på tur , på ski og sykkel, da syns de jeg er aktiv og « flink», så det henger ikke helt sammen syns jeg.

Samtidig møtte jeg en jordmor da jeg fikk minsta som fortalte at hun fikk alle sine tre på naturlig vis da hun var over 40. Så opplever også støtte.
Du da?

Trenger bare ett egg heldigvis!!! Ei jeg jobbet med fikk ut kun tre og kun ett som utviklet seg riktig. Det ble til sønnen hennes. Hun var bare noen og 30 da. Det er så forskjellig. Jeg har troen på at du kan få det til!!! Mer troa på deg enn meg :) :) :). Fikk dattera samme år som jeg ble 41.

Jeg har fått ut 14 egg, 8 og 9 på de tre forsøkene jeg hadde, og merkelig nok var mitt beste forsøk med flest blastoer på frys mitt siste da jeg var nesten 40. De hadde også den beste kvaliteten av de jeg hadde fått på frys til da, Så man vet aldri…

Jeg håper på å få ut 4-5 egg. Det ble talt 8-9 follikler hos meg, men når man er så gammel som meg, så er noen faktisk tomme… Vi får ICSI, da jeg tror jeg har « harde skall» . Kan ikke sjanse på dårlig befruktning, fordi jeg har virkelig lite tid igjen…. Helt på tampen av fruktbarheten…

I forhold til alder kan vi jo ikke gjøre så mye med den.. den er som den er og ønsket om barn er ikke mindre av den grunn. Er det noe jeg har lært med alderen er å hi litt mer søren i hva andre mener. Du og din familie bestemmer hva som er best for dere :)

Hei, da har lillesøster kommet og har rukket å bli tre uker allerede. ❤️ Det føles helt absurd å gå et år tilbake i tid og se for en håpløshet jeg følte den gangen. Jeg klarer nesten ikke tro hvor heldige vi er, og håper så inderlig at alle dere som prøver nå får oppleve den samme gleden og lettelsen av å lykkes! ❤️

Hei, da har lillesøster kommet og har rukket å bli tre uker allerede. ❤️ Det føles helt absurd å gå et år tilbake i tid og se for en håpløshet jeg følte den gangen. Jeg klarer nesten ikke tro hvor heldige vi er, og håper så inderlig at alle dere som prøver nå får oppleve den samme gleden og lettelsen av å lykkes! ❤️
Ååååååh, beste Lura. Så fantastisk å høyra! Gratulerer så mykje!!!! Tenk at me begge har fått ei lillesøster i armane etter alt me har vore gjennom! ❤️❤️ Fortsatt uverkeleg. Flyttar deg med enorm glede over til babygjengen på førstesida vår. Masse lykke til i babybobla. Sender mange klemmar

Gratulerer så mye med lillesøster :love7

Back
Topp