Vi over 38 ❤️

Hei :)
Jeg er ny her, og har akkurat startet med ivf. Startet med medisiner for to dager siden.
Jeg er singel, og 42 år. Har to barn fra før. Det er 12 år siden sist jeg gikk gravid, så tiden vil vise om jeg kan bli det igjen.

LillePrinsesse. - 42 - Barn#2 - IVF#1 - Rogaland/Medicus - Menopur/Fyremadel
Hei LillePrinsesse, velkommen til oss!! ❤️ Så spennande! Alt ser fint ut i infoen din, einaste er at eg då forstår at du prøver på barn nummer tre, me pleier å skriva opp det barnet du prøver på no. Skal føra deg opp i oversikten vår! :) Gler meg til å følgja deg, kryssar alt!!

Nå er det ca 100 år siden jeg var innom, og det jeg lurer på er hvordan det er med deg @Saltvann ? Det nærmer seg vel nå? ❤️❤️
Hei kjære deg :)

Det går veldig bra, bikker straks uke 30!!! :woot:
Storebror hadde på dette tidspunktet vært 2 uker allerede, så dette går veien!! Jeg setter sååå mye større pris på hver dag og uke jeg får ha babyen i magen, når man tidligere har opplevd å få ekstrem prematur baby :Heartred

Hvordan går det med dere? :) Håper dere har og har hatt en strålende sommer :cool:

Last edited:
Hei kjære deg :)

Det går veldig bra, bikker straks uke 30!!! :woot:
Storebror hadde på dette tidspunktet vært 2 uker allerede, så dette går veien!! Man setter sååå stor pris på hver dag og uke man får ha babyen i magen, når man tidligere har opplevd å få ekstrem prematur baby :Heartred

Hvordan går det med dere? :) Håper dere har og har hatt en strålende sommer :cool:
Åhh så flott!! Ja, aller best om de blir i hula så lenge så mulig. Så glad på dine vegne!!!
Vi har det fint. Han er aktiv og stor. Koser meg med alle ting han lærer seg of han er så godt humør hele tiden. Er så takknemlig for hsn og for at jeg turte å gi IVF en sjanse til. Jeg har startet å jobbe igjen. Savner han masse, men vi koser oss maks etter jobb.

Nyt innspurten fine deg!!

Jeg har nå vært til utredning. Gyn sier at det er veldig små sjanser pga min høye alder. Siden jeg har AMH 4-5 og FSH på 6 , partner har god kvalitet og jeg ellers er sunn får jeg et tilbud. Likevel er sjansene små og jeg kan ikke ha høye forventninger. Det blir ett, kanskje to forsøk på oss. Vi kommer ikke til å kunne bruke mer penger på ED, så jeg krysser fingrene. Vi ønsker oss et kjærlighetsbarn sammen, men vi har barn på hver vår kant. Så jeg skal være fornøyd uansett med det livet har sjenket meg. Men så er det dette bittelille håpet og ønsket da…. Min lille minisjanse
Masse lykke til ❤️❤️ jeg selv har amh på 32 men det er pga pcos. Fsh på 5.6, jeg er 39 og fått beskjed om at det er nok eggkvaliteten som er påvirket pga høy alder ❤️ men som klinikken sier : man trenger bare finne gullegget ❤️

Jeg var på samtale hos klinikken fredag. Jeg var helt tappet for krefter og gråt og knakk helt sammen. Siden vi må vente ferdig de 70 dagene etter at sambo hadde feber så mente legen at vi sku ta en test som heter endometrio test, nesten den samme som hos Hausken, den sjekker for bakterier og i den testen er det og en test som heter Era test som finner ut nøyaktig når det er best å sette inn embryo. Jeg er så glad for at de vil sjekke ut alt nå før siste forsøket ❤️ jeg har jo høy amh :32, og fsh på 5.6 men kvaliteten på eggene er nok dårlig nå pga høy alder, 39 år. Legen mente dem ikke kom til å finne noe på testene, men det var visst mer for å berolige meg ❤️

Åhh så flott!! Ja, aller best om de blir i hula så lenge så mulig. Så glad på dine vegne!!!
Vi har det fint. Han er aktiv og stor. Koser meg med alle ting han lærer seg of han er så godt humør hele tiden. Er så takknemlig for hsn og for at jeg turte å gi IVF en sjanse til. Jeg har startet å jobbe igjen. Savner han masse, men vi koser oss maks etter jobb.

Nyt innspurten fine deg!!
Tusen takk :)

Jeg er glad for at du ga IVF en sjanse til! Tenk så fin skatt du har :) Det er nok en mening med det meste.
Det er bare å nyyyyte :)

Tusen takk, kjære deg :) Det er satt opp planlagt ks i rundt litt før halvveis inn i oktober. Blir rene spaopplevelsen, gleder meg!! :)

Hei :)
Jeg er ny her, og har akkurat startet med ivf. Startet med medisiner for to dager siden.
Jeg er singel, og 42 år. Har to barn fra før. Det er 12 år siden sist jeg gikk gravid, så tiden vil vise om jeg kan bli det igjen.

LillePrinsesse. - 42 - Barn#2 - IVF#1 - Rogaland/Medicus - Menopur/Fyremadel

Masse lykke til. Krysser fingrene for deg . Du kan klare det

Jeg har ikke skrevet så mye her siden jeg ikke er ordentlig i gang. Medisinene ligger klar på apoteket……., men jeg har fått en svak positiv test….. Den er der, men så svak at jeg ikke vet mer før i morgen…..så er vel abortrisikoen 50 % også…. Jeg kan ikke tro det helt…..
Lykke til . Da har du blitt gravid naturlig? Så fantastisk! Det er også 50% på at dette går bra ❤️ Heier på deg!

Last edited:
Da er jeg ferdig med egguttak. 8 egg ble tatt ut, så nå ligger de i en skål og skal befruktes Spent på å høre hvordan befuktningen har gått i morgen. Og så blir det tilbakesetting på mandag. Det gikk veldig fint, merket det såvidt. Inn og ut på 1 time, selve inngrepet tok 10-15 min.
8 egg! Det er jo fantastisk bra! Gode sjanser på gullegget da!

Spent på å høre om fortsettelsen. Kryss for god befruktning!

Fikk denne nå i morrest. 12 dpo. Denne kan jeg stole på? I dag kom streken på babyplan opp etter 1 min, men er enda ikke sterk. Jeg har brukt å ha tydelig strek ved 12 dpo, men da har det vært ICSI med innsatt befruktet egg. Kjenner jeg er litt usikker….på om alt er ok. Ja,ja. Jeg hvisker et forsiktig hurra!

A8E4B5CF-4602-4AF9-9148-72FA5D9FB104.jpeg

Fikk denne nå i morrest. 12 dpo. Denne kan jeg stole på? I dag kom streken på babyplan opp etter 1 min, men er enda ikke sterk. Jeg har brukt å ha tydelig strek ved 12 dpo, men da har det vært ICSI med innsatt befruktet egg. Kjenner jeg er litt usikker….på om alt er ok. Ja,ja. Jeg hvisker et forsiktig hurra!

Vis vedlegget 387394
Hurra! :Heartred

Vis vedlegget 387394

Så herlig..!! Nå må lille frø klore seg fast hele veien inn i mål :Heartred

Jeg føler jo at jeg hører mest til her inne på assistert, hvor jeg alltid har vært, men flytter litt ut herfra nå siden jeg ikke er i forsøk denne gangen.
Det er 50 % sjans for abort for meg, og blir det det, så starter jeg det forsøket som ligger klart så snart jeg kan.

Til alle assistert-jentene : Stå på!!!! Prøverør er en tøff veg å gå… Går det galt, enten om det ikke blir noe, eller det skjer en abort, så er det ikke bare å « hoppe i høyet» igjen.
Men ikke gi dere, ikke la det knekke dere med det første i alle fall.
Når premien ligger i armene, så er alt verdt det…. Og det som var vondt, blekner. I de fleste tilfeller, om ikke alle.

Det er såklart forskjell på alle. Noen har det tøffere enn andre.

Heia dere!!!!!

Oppdatering herfra! Var på ultralyd på tirsdag. Ble satt frem 4 dager, så er idag 18+1! Bare normale funn når jordmor gikk over anatomien. Eggbertine er aktiv og trives og utvikler seg som HUN skal, for det er visst ei jente jeg venter. Jeg som var skråsikker på at det er gutt. Har hatt følelse av at det blir gutt siden jeg fant ut av graviditeten i uke 8, og på privat ultralyd i uke 14 spurte jeg om det var mulig å si noe om kjønn Gynekologen var da veldig usikker, men skulle hun tippe mente hun det så an til å bli gutt.

Men på UL på sykehuset på tirsdag, med ei erfaren jordmor, var det ifølge henne ingen tvil om at det er ei jente. Veldig rart å gå så lenge og tenke på barnet i magen som gutt, og så plutselig omstille seg! Men jeg er kjempeglad uansett selvfølgelig. Gleder meg til å få ei lita tulle. Neste ultralyd er 16. september, så ikke lenge til. Dette er helt magisk, jeg føler jeg lever i en slags drøm. Klarer nesten ikke tro på at jeg skal ha barn, så noe i meg er fortsatt innstilt på at et eller annet kan gå galt. Men blir litt tryggere for hver uke som går, kjenner jeg :)

Back
Topp