Vi over 38 ❤️

Da er jeg fylt 39, hadde bursdag onsdag ❤️ fått ny plan for siste forsøket i august, får bare se i løpet av sommeren om jeg er i stand til å gjennomføre det ❤️ kjenner jeg er sliten men klinikken har fremdeles trua selv om dem sa at vi må bare finne riktig egg da det tydeligvis er lengre mellom hvert gode egg ❤️

Gratulerer så mye med dagen som var:) Gullegget ligger klart og venter i august :)

Så fantastisk å høyra kjære deg!!! ❤️❤️❤️ Eg oppdaterer oversikten vår. Så utruleg bra kjempa både med IVF, gjennom graviditeten, fødsel og i barseltida. Du er knalltøff! Gratulerer så mykje med din lille skatt! Eg kjem snart etter, det er fortsatt veldig surrealistisk. Masse lykke til i babybobla!!! :dummy:
Lykke til med innspurten. Gled deg!

Tusen takk, Tusenfryd! Skal se at alle lykkeønskningene fra dere faktisk hjalp, for på ultralyd var det jo et sprell levende foster :Heartbigred Jeg trodde jo ikke se på skjemen, kastet et stjålet blikk dit og så at det var et foster og plommesekk, og da rabla det helt for meg. Jeg sa så mye rart at jeg knapt husker noe av det. Var kjemperedd for at fosteret var for lite iht. at jeg er 8+3 på veg, ifølge gynekologen,og selvsagt at hjertet ikke skulle slå. MEN, fosterets størrelse tilsvarte nærmere 9 uker, og hjerteraten var på drøye 160, så en frisk krabat så langt! Det var helt surrealistisk å se lille Eggbert, som jeg kaller han/hun, bevege seg.

Jeg går veldig på siden av meg selv nå. Klarer ikke helt å fatte at JEG er gravid, og at JEG kanskje skal bli mamma. Gode ting skjer jo "aldri" (sjelden, iallefall), meg. Nå håper jeg så inderlig at dette går hele vegen til planlagt keisersnitt i januar.

Jeg trodde jo at forsøket var mislykka, så det var først nærmere uke 8 at jeg fant ut av jeg var gravid. Det er jo meg i et nøtteskall, kan man si.

Vi så plommesekken også, så nå håper jeg av alt jeg har at alt går bra mht. at morkaken skal ta over. Føler det er så mye som kan gå galt, så jeg klarer ikke helt å glede meg. Men har grått endel gledestårer, selvsagt.

I går kveld hørte jeg på Beatles "Let it be" og hadde et lite sammenbrudd. Jeg måtte faktisk be til en Gud jeg egentlig ikke tror på, ikke godt å si om jeg ble hørt. Men det jeg så på ultralyd i dag er for meg et mirakel.

Tusen takk for støtten dere gir meg. Det betyr SÅ mye! Glad i dere og ønsker dere det beste :Heartbigred
Dette er jo helt vilt. Så fantastisk. Og tenk så gøy å ha en slik historie på vei til verden. Ikke bare et sterkt ønsket barn, men også en Eggbert som virkelig ønsket å bli værende. Og det magiske hjertet som banker... For ei uke du har hatt.

Håper tiden fremover blir litt mindre sjokk- og stressartet, så du får landet i den nye tilværelsen og ha tid til å nyte det.

Masse lykke til. Krysser fingre for at dette underet fortsetter å lage nye merkedager i årevis fremover.

Fremdeles svak strek på strimmel, men digital viser nå 2-3, så da er det jo stigning
:Heartred
Så da er det bare å ringe inn "gravid" til klinikken i dag

Andre som har erfaring med svak strek, men hvor det gikk bra?

Vedlegg

• 20220627_055721.jpg
    20220627_055721.jpg
    1,1 MB · Visninger: 60
Fremdeles svak strek på strimmel, men digital viser nå 2-3, så da er det jo stigning
Så da er det bare å ringe inn "gravid" til klinikken i dag

Andre som har erfaring med svak strek, men hvor det gikk bra?
Er ikke dette tidlig test fra RFSU? De slår ut srnt og har dårligere strek, ville ikke tenkt så mye på den streken :Heartred gratulerer så mye :love7

Kjære Smuta. Håper alt er fantastisk med deg og dine :Heartred
En gang i fremtiden når du endelig har fått deg et 5 min for seg selv og leser dette så kan jeg flyttes til venter på oppstart med følgende info :
Litjmora - 41 år - Barn #2 - UNN

Dette er jo helt vilt. Så fantastisk. Og tenk så gøy å ha en slik historie på vei til verden. Ikke bare et sterkt ønsket barn, men også en Eggbert som virkelig ønsket å bli værende. Og det magiske hjertet som banker... For ei uke du har hatt.

Håper tiden fremover blir litt mindre sjokk- og stressartet, så du får landet i den nye tilværelsen og ha tid til å nyte det.

Masse lykke til. Krysser fingre for at dette underet fortsetter å lage nye merkedager i årevis fremover.
Tusen takk, Tenkeboblen (artig nick) :Heartred Jeg skal skrive ned historien i en liten bok, til Eggbert. Men må si jeg er litt "på vent". Føler at så mye kan gå galt, og natt til lørdag hadde jeg endel stikninger, og nå har symptomer som ømhet i brystene og slitenhet dabbet ganske mye av. Vet det kan komme og gå nå når jeg er i uke 9, og det gjør det jo hos meg og forsåvidt. Er fortsatt litt kvalm innimellom, og kjenner litt små stikk av og til, så jeg troooor Eggbert fortsatt henger med. Må bare ta tiden til hjelp og se om det fortsatt er liv når jeg skal på tidlig ultralyd på sykehuset i uke 12/13. Men dette er nervepirrende, altså. Sånn er det nok for alle, men dette er min første graviditet, og omstendighetene er så spesielle, så jeg er litt på tuppa.

Tusen takk for lykkeønskningen, ble glad for det! Jeg er klar for hva enn Eggbert skulle finne på av "stunts" i årene som kommer! :flower

Da fikk jeg tilbake resultatet på blodprøva jeg tok hos Volvat. Progesteron er relativt lavt for å være gravid i første trimester, 46 nmol/L (tilsvarer 14 ng/mL). Faller det under 10 ng/mL er det fare for blødninger og at jeg mister. Det anbefales at progsteron skal ligge på 25 ng/mL eller over dette, for at graviditeten skal opprettholdes.

Så det var da bra at jeg fulgte magefølelsen min og startet opp med progesteronstøtte igjen, selv om jeg ikke gikk på det en hel måned hittil i graviditeten fordi jeg trodde jeg ikke var gravid! "Rådet" fra klinikken når jeg fortalte at jeg var gravid, var at det ikke var noe poeng å bruke støttemedisin på dette tidspunktet...

Men ved eggdonasjon har man ikke det gule legemet som produserer progesteron og østrogen. Så man er avhengig av tilskudd.

Det var også bra at jeg insisterte på å få tatt blodprøve og sjekke progesteron, hos Volvat. Gynekologen mente det ikke var nødvendig. Men nå vet jeg at jeg har bittelitt å gå på før nivået blir kritisk, samt at jeg etter egen vurdering har bestemt meg for å bruke Utrogestan 200 mg x4 fram tom. uke 13. Håper dette bidrar til at Eggbert klarer seg.

Jeg kommer til å følge med på progesteronnivået som en hauk. Jeg skal bestille ny ul på Volvat neste uke, med ny måling av progesteron.

Klinikken sender meg resept på mer progesteron dersom fastlege eller Volvat ikke vil.

Og jeg anbefaler egentlig alle å få mål progesteronet, også etter at placentaen tar over produksjonen mellom uke 10 og 12. For har man litt lite progesteron i utgangspunktet, kombinert med at placentaen ikke produserer nok, så kan man fort være ille ute. Det er mulig å forebygge at man mister pga. lavt progesteron, men da er man jo nødt om å ta blodprøver og konstatere hva nivået ligger på.

Helvetes dritt, altså. :(

Da fikk jeg tilbake resultatet på blodprøva jeg tok hos Volvat. Progesteron er relativt lavt for å være gravid i første trimester, 46 nmol/L (tilsvarer 14 ng/mL). Faller det under 10 ng/mL er det fare for blødninger og at jeg mister. Det anbefales at progsteron skal ligge på 25 ng/mL eller over dette, for at graviditeten skal opprettholdes.

Så det var da bra at jeg fulgte magefølelsen min og startet opp med progesteronstøtte igjen, selv om jeg ikke gikk på det en hel måned hittil i graviditeten fordi jeg trodde jeg ikke var gravid! "Rådet" fra klinikken når jeg fortalte at jeg var gravid, var at det ikke var noe poeng å bruke støttemedisin på dette tidspunktet...

Men ved eggdonasjon har man ikke det gule legemet som produserer progesteron og østrogen. Så man er avhengig av tilskudd.

Det var også bra at jeg insisterte på å få tatt blodprøve og sjekke progesteron, hos Volvat. Gynekologen mente det ikke var nødvendig. Men nå vet jeg at jeg har bittelitt å gå på før nivået blir kritisk, samt at jeg etter egen vurdering har bestemt meg for å bruke Utrogestan 200 mg x4 fram tom. uke 13. Håper dette bidrar til at Eggbert klarer seg.

Jeg kommer til å følge med på progesteronnivået som en hauk. Jeg skal bestille ny ul på Volvat neste uke, med ny måling av progesteron.

Klinikken sender meg resept på mer progesteron dersom fastlege eller Volvat ikke vil.

Og jeg anbefaler egentlig alle å få mål progesteronet, også etter at placentaen tar over produksjonen mellom uke 10 og 12. For har man litt lite progesteron i utgangspunktet, kombinert med at placentaen ikke produserer nok, så kan man fort være ille ute. Det er mulig å forebygge at man mister pga. lavt progesteron, men da er man jo nødt om å ta blodprøver og konstatere hva nivået ligger på.

Helvetes dritt, altså. :(
Det er så bra at du fulgte magefølelsen og startet opp med støttemedisinen igjen! Man skal ikke kimse av den magefølelsen altså...

Krysser fingrene for deg! :Heartred

Hei @Smuta :) , #8, b1, Synarela, Menopur og Ovitrelle med crinone, cyclogest, prednisolon og Albyl-e hos Maigaard. Begynte med Menopur i dag, regner med uttak 14. Juli. Har ikke sett noen juli-gruppe, er det ikke så mange som driver med IVF i ferien kanskje?
Og herlig, magisk stemning her i gruppa nå, går jammen opp og ned i dette gamet:love7

Hei @Smuta :) , #8, b1, Synarela, Menopur og Ovitrelle med crinone, cyclogest, prednisolon og Albyl-e hos Maigaard. Begynte med Menopur i dag, regner med uttak 14. Juli. Har ikke sett noen juli-gruppe, er det ikke så mange som driver med IVF i ferien kanskje?
Og herlig, magisk stemning her i gruppa nå, går jammen opp og ned i dette gamet:love7
Sniker for å si at jeg har meldt meg inn i juni-gruppa, siden jeg ikke orket ta ansvar for en juli-gruppe. Skal ha innsett av fryst blastocyst på Maigaard i første del av juli (hvis alt går etter planen). Så da er det kanskje du og jeg som holder fortet i sommer igjen LilKil.

Sniker for å si at jeg har meldt meg inn i juni-gruppa, siden jeg ikke orket ta ansvar for en juli-gruppe. Skal ha innsett av fryst blastocyst på Maigaard i første del av juli (hvis alt går etter planen). Så da er det kanskje du og jeg som holder fortet i sommer igjen LilKil.
Herlig soloprøver2020, da er vi sammen om det. Uka i Danmark blir årets feriereise, så håper formen etter uttak blir bra. Litt lettere med innsett kanskje? Krysser fingrene for oss

Back
Topp