Vi over 38 ❤️

Hei alle flotte, sterke damer her inne:love7 Her har det vært stille fra meg den siste tiden da ting har stått på vent uten noe nytt, men jeg har lest meg opp på de siste sidene og sett at endel av dere nå er gravide, og det varmer hjertet mitt at vi er kommet så langt i denne gruppen, men vi sa jo at det skulle gå bra tilslutt :happy: Gratulerer så utrolig mye til dere, det er ingen jeg kjenner til som fortjener det mer enn dere etter alt dere har vært igjennom:Heartbigred
For min del så har jeg endelig fått klarsignal fra sykehuset om å få starte opp igjen med vår ivf-reise, men nå skal først kroppen få slutte på medisiner og få en pause til over sommeren. Så da er jeg igang om ikke så altfor lenge, det har vært en uendelig lang pause med venting, men endelig smiler lykken til oss igjen. Er evig takknemlig over å være frisk og å få nye muligheter til å bli mamma igjen, ventingen har gitt meg styrke, tålmodighet og takknemlighet og en ny klokskap om livet føler jeg. Alt godt ønsker jeg dere og masse lykke til dere som enda prøver. Alt skal gå bra tilslutt. Jeg lover å oppdatere mer senere :Heartbigred

Tusen takk, er helt enig at nå bør universet gi oss en baby:smiley-angelic001

Vi gjorde det i Tsjekkia, men der tar de ikke single. Dette lærte jeg da jeg kom i prat med ei som var singel, men hadde fått med seg en kompis til å skrive under papirene. Papirene er bare en formalitet, de følger en jo ikke noen plass;)
Det føltes som et veldig trygt land.
Snakk med hotellet om hvilke strøk du bør unngå, samtidig booke spa eller spise rn muligens siste blodige biffen på lenge:wav:Heartbigred
Har hørt mye bra om Tsjekkia ang. IVF! Men som du sier, de tar ikke imot single, og jeg har egentlig ingen aktuelle jeg kan spørre om vil signere under falsk flagg som min partner, så da ble det landet utelukket. Jeg har absolutt inntrykk av at de er dyktige og profesjonelle her i Hellas også. Men oppholdet her har hittil vært ganske stress, særlig med å få tak i taxi og komme seg opp til klinikken som jeg allerede har vært på 3 ganger. Drosjesjåførene her er generelt litt spesielle :happy090 Når jeg skal tilbake til leiligheten jeg leier, etter innsett, er jeg redd for at embryoet "takker for seg" med en gang pga. en ellevill taxitur tilbake til sentrum :scared007

Ja, det blir viktig å bruke tida på noe hyggelig nå fremover. Været er iallefall helt topp! Håper du også klarer å stresse ned, og nyte at du faktisk er gravid! :love017

Idag var jeg på klinikken for å få sjekket progesteronnivået, på syklusdag 17. Det var på 12.0 ng/ml. Kanskje litt lite, så jeg skal ta ekstra progesteron, Utrogestan oralt, i tillegg til det jeg tar vaginalt.

Fikk du målt progesteron i forkant av innsett av embryoet?

Hei alle!

Etter en SA nå, uke 7+5, etter fryseforsøk og innsett av blastocyst (IVF#6 - aldri blitt gravid før), alder 42 år, endometriose, vil jeg gjerne melde meg inn i denne gruppa:Heartred

Kort fortalt: endo først oppdaget etter 4 ganger IVF med dertil dårlig utfall. Operert på Ullevål i 2021. Hatt to IVF-forsøk etter det: ett altfor kjapt etter op (med null egg), og ett med 4 ut, 2 modne, et 3-dagers inn. Neg test.

har tilhørt st olavs, men nå er det slutt på offentlig forsøk.

Veien videre: eggdonasjon eller forsøke IVF privat med egne egg? Noen anbefalinger på gode Oslo-klinikker?

Har hatt noen tunge dager nå etter SA og har veldig behov for å legge en slagplan:Heartred
Hei gode deg! Velkommen i gruppa vår!! Beklager sein respons frå meg, går litt treigt for meg for tida med veldig stor mage. Håpar de alle joinar meg veldig snart!! :happy:

Så leit å høyra om den tøffe vegen, me er mange i gruppa her med tøffe reiser i bagasjen, uavhengig av kva barn i rekka me prøver på. Har du/de bestemt dykk for vegen vidare? Når du veit litt meir, kan eg med glede legga deg inn i oversikten vår. Masse lykke til! ❤️❤️❤️

Hei Smuta! Jeg er inne og leser og heier innimellom, selv om jeg er mindre aktiv, men status fra min kant er at alt er bra! ❤️ Er 24+3, magen vokser i rekordfart og formen er fin. Hadde UL på fredag, og lille i magen er aktiv og akkurat som hun skal være. :dummy1: Har likevel hatt litt katastrofetanker innimellom og tenker at dette må gå galt, men både sykehus og jordmor er tydelige på at det er lav terskel for å ta kontakt for ekstra kontroll, så det gir en viss trygghet.

Er formen din blitt bedre?

Til alle dere andre håper jeg at 2022 bringer gode nyheter, det fortjener dere! ❤️
Hei beste Lura, så fint å høyra frå deg. Så fantastisk at graviditeten går bra. :Heartblue:Heartpink:Heartred Når er termin? Her hos meg er heldigvis kvalmen blitt bedre, men eg har typisk fått svangerskapsdiabetes… :banghead: Er det ikkje det eine, så er det det andre… Og er veldig sliten. Men alt er heldigvis bra med bebis som er veldig aktiv. 32+5 i dag, så no begynner det verkeleg å nærma seg! Blir spennande å følgja kvarandre vidare, du må halda oss oppdaterte! :D

Titter innom dere, men er litt stille
Vi lykkes ikke med å bli gravide selv. Nå er jeg 99% sikker på at jeg skal ringe medicus å booke tid for samtale om eggdonasjon.
Livet e t tider litt dritt.
Hei gode deg. Å vera langvarig prøver er knalltøft!! Korleis går det med dykk? Har de bestemt dykk for vegen vidare? Gi gjerne beskjed når eg skal oppdatera info. Sender mange styrkeklemmar! ❤️❤️❤️

Da var vi endelig i gang med nytt forsøk. Jeg har satt første sprøyte for nedregulering og er optimistisk til det motsatte er bevist.

Smuta du kan jo flytte meg til stimulerer/nedregulerer

Litjmora - 41 år - Barn #2 - Medicus - IVF #7 (ICSI #4)
Heia, heia, heia kjære Litjmora!! Som eg heiar på deg!! ❤️ Korleis går den tøffe nedreguleringa?? Endeleg er du i gang igjen iallfall!

Hei alle,

Meg : Barn #2, Maigaard Odense. Slutter å amme starter forsøk i sommer ca.

siste status er at jeg har hatt kontakt med Maigård Odense i
Med en hyggelig lege.
Og han var overbevist om at det at jeg fortsatt ammer kan grunnen til at jeg ikke har lykkes med fryseforsøk.
Så nå jobber jeg med å prøve å slutte å amme og vi har også nylig lagt ut nolig for salg. Har vært sykt mye å. Gjøre med flytting så ikke så mye tid her en ser noen er gravide sidene sist. Gratulerer! Planen nå er å flytte vårt siste frosne embryo til Maigaard og forsøke å gjøre assisted hatching. Og så kjøpe 3/4 pk der etter det. Legen der trodde det var like gode sjanser på å bli gravid både på. Fryse og fersk forsøk. Men starter nok ikke opp forsøk før i juni /Juli.

Håper alle nyter våren. Babystøv til alle!!
Spennande, du må halda oss oppdaterte!! Har oppdatert infoen din på førstesida. Gi beskjed når ting skal endrast. Masse lykke til!!! ❤️

Hei :happy:
Jeg er helt ny i ivf-verden, så jeg føler det er så mye jeg ikke har oversikt over og ikke kan enda o_O

Kort om historien vår: jeg og samboer har en gutt fra før, som kom til uten hjelp. Da han var ca 2 år begynte vi å prøve på et søsken, men det har latt vente på seg. Har prøvd i over 2 år, uten hell. Vi var gjennom utredning for litt under 1 år siden, som ikke ga noen svar på hvorfor vi ikke blir gravide. Har dog blitt gravid én gang (november 2021), men det endte med exu og operasjon. Vi er begge 38 år (samboer snart 39), og vi har nå så vidt kommet i gang med ivf-prosessen. Første innsett blir i uke 22/23.

Føler meg litt ydmyk her inne, siden vi er heldige og har ett barn, samt at vi har prøvd i "bare" 2 år. Men kjenner jeg trenger å lufte tanker med noen som er i nogenlunde samme situasjon som meg. Og tanker, det blir det nok mer enn nok av fremover.

Både gleder og gruer meg til å komme i gang. Og heier veldig på dere andre her inne! :Heartred
Velkommen til oss!!! ❤️ Her er me fleire sekundært barnløse med tøffe reiser i bagasjen, infertilitet er jo veldig sårt og vanskeleg også når ein har barn frå før.

Om du legg til litt meir info, kan eg føra deg opp i oversikten vår:

Nick - alder - barn i rekka du prøver på - forsøk nr. - klinikk - behandling.

Masse lykke til!!

Hei dere :) jeg skulle egentlig ha fryseinnsett i mai, men utsatte det til syklus i juni da det skjer mye i mai så blir mye stress+ jeg ønsker å ned litt mer i vekt for å stå sterkere ❤️ men jeg må få mens før 16 juni og det er stress i seg selv :( forresten noen som har erfaring med lavkarbo/keto? :)
Fint med oppdatering, forstår at det gjer godt med ein pause. Du får halda oss oppdaterte. Masse lykke til!! ❤️❤️

Da fikk jeg endelig somlet meg inn her på forumet igjen. Jeg hadde nok en gant glemt passordet og hvilke epost jeg brukte, og i en hektisk hverdag følte jeg aldri at jeg hadde tid eller krefter til å skrive her inne.

Men nå sitter jeg altså i grekenland og har idag hatt ultralydundersøkelse på Serum :happy: Idag er det syklusdag 14, slimhinnen viste seg å være 10 mm, tresjiktet, og jeg skal ha innsett av blastocyst, emryoadopsjon, på torsdag!!! Donoren min fikk ut 8 flotte blastocyster som er fryst ned. Jeg tror det skal settes inn to av de nå på torsdag.

Endelig! Etter to mislykka forsøk ved Maigaard, en operasjon for å fjerne muskelknute, og veldig lang tid etterpå, så er jeg omsider igang. Vanskelig å stå i dette alene, jeg har vært, og tidvis fortsatt er, nær ved å gi opp. Kommer liksom ikke så mye videre i livet mens man er i dette prosjektet.

Slitsomt å være her nede i varmen også. Jeg er heller ikke så glad i store folkemengder, så føler meg ikke sånn kjempebra på den måten o_O Men nå får man se hva som skjer, om det er noe som fester seg, eller om jeg må tilbake hit i September, for orker ikke dra hit på nytt iløpet av steikvarmen i sommer!

Håper alle har det bra!
Herregud så spennande, kjære deg!! Og så godt å høyra frå deg igjen. Me heiar sånn på deg!!! ❤️❤️❤️ Du må halda oss oppdaterte. Rop ut når info skal oppdaterast i oversikten vår! :D

Hei alle flotte, sterke damer her inne:love7 Her har det vært stille fra meg den siste tiden da ting har stått på vent uten noe nytt, men jeg har lest meg opp på de siste sidene og sett at endel av dere nå er gravide, og det varmer hjertet mitt at vi er kommet så langt i denne gruppen, men vi sa jo at det skulle gå bra tilslutt :happy: Gratulerer så utrolig mye til dere, det er ingen jeg kjenner til som fortjener det mer enn dere etter alt dere har vært igjennom:Heartbigred
For min del så har jeg endelig fått klarsignal fra sykehuset om å få starte opp igjen med vår ivf-reise, men nå skal først kroppen få slutte på medisiner og få en pause til over sommeren. Så da er jeg igang om ikke så altfor lenge, det har vært en uendelig lang pause med venting, men endelig smiler lykken til oss igjen. Er evig takknemlig over å være frisk og å få nye muligheter til å bli mamma igjen, ventingen har gitt meg styrke, tålmodighet og takknemlighet og en ny klokskap om livet føler jeg. Alt godt ønsker jeg dere og masse lykke til dere som enda prøver. Alt skal gå bra tilslutt. Jeg lover å oppdatere mer senere :Heartbigred
Kjæraste Vårsol, herregud så glad eg blei av å lesa dette!!! ❤️❤️❤️ Tenk at du endeleg snart skal få koma i gang igjen! Kor lang pause har du hatt no?? Blir så spennande å følgja deg vidare, du må lova å oppdatera oss. Mange Klemmar til deg

Heia, heia, heia kjære Litjmora!! Som eg heiar på deg!! ❤️ Korleis går den tøffe nedreguleringa?? Endeleg er du i gang igjen iallfall!
Det går overraskende bra. Slipper den grusomme sprayen og har satt en sprøyte med procren Depot. Så langt ingen bivirkninger, selv om jeg hadde håpet at den om vektnedgang hadde slått inn :hilarious:

Har ingen erfaringer med babyklister, men har lest om mange her inne på forumet som skryter av det. Skader jo ikke å prøve tenker jeg.

Ok det er bra det skader vel ikke. Og jeg var veldig flink å ta dne en syklus og da merket jeg at jeg var mye mykere i sjeden da jeg gjorde det. Så det må vel være en positiv effekt :)

Takk for svar! :Heartred Det er lenge siden jeg har vært på forum, så har ikke fått med meg svaret ditt. Vi har hatt 5 uttak og 3 innsett... Har nå valgt å kjøpe en 3pk behandling og er i gang med første stimulering. Kjenner jo at tvilen er sterk. Burde vi ha gitt opp og er det verdt....? Fysisk og psykisk. Vi får se.
Men herregud så godt å høre andre suksesshistorier fra andre i lignende situasjon! :love022
Hei gode Lemuren, forstår veldig godt tankane dine. Har også låg AMH og er like gammal som deg, men ikkje mannleg faktor hos oss då. Måtte uansett gjennom ei veeeeeldig lang og tøff reise for å bli gravid med nr. 2. Har aldri fått ut meir enn 5 egg… For vår del klaffa det på vårt 4. uttak, 3. innsett (men har vore gjennom 5 uttak totalt, siste var høstesyklus, men fekk kun éin blastocyst som ikkje klarte PGT-A-testen). Den gongen det klaffa hadde me kun 2 modne egg!! Men dette var hos OLGA i St. Petersburg, som er veldig dyktige og anerkjente internasjonalt, der det også blei gjort PGT-A av embryoet. Dessverre er det ekstra krevande å reisa til Russland i desse dagar, som jo er veldig synd, for eg anbefaler verkeleg OLGA av heile mitt hjerte. ❤️ Uansett, tenker at det så absolutt er håp! Kor mange utttak og innsett har de gjort? Men det er kun de sjølve som kjenner kor mykje meir de orkar. Sender styrkeklemmar!

Takk for svar! :Heartred Det er lenge siden jeg har vært på forum, så har ikke fått med meg svaret ditt. Vi har hatt 5 uttak og 3 innsett... Har nå valgt å kjøpe en 3pk behandling og er i gang med første stimulering. Kjenner jo at tvilen er sterk. Burde vi ha gitt opp og er det verdt....? Fysisk og psykisk. Vi får se.
Men herregud så godt å høre andre suksesshistorier fra andre i lignende situasjon! :love022
Så fint å høyra frå deg, vil gjerne følgja deg på reisa. Om du gir oss litt meir info, kan eg legga deg til i oversikten vår:

Nick - alder - barn i rekka du prøver på - forsøk nr. - klinikk - behandling.

Heia, heia!! :gen014

Herregud så spennande, kjære deg!! Og så godt å høyra frå deg igjen. Me heiar sånn på deg!!! ❤️❤️❤️ Du må halda oss oppdaterte. Rop ut når info skal oppdaterast i oversikten vår! :D
Hei Smuta!! ❤️ Du er gravid nå, ikke sant??

Tusen takk for heiinga, det tror jeg virkelig at jeg trenger! Oppholdet mitt her nede har mildt sagt satt meg litt ut, blir litt i meste laget for ei traust budeie fra Indre Gokk i Norgesland.

Men idag har jeg fått satt inn to AA blastocyster. Snakket med embryologen i forkant av innsett, og mener hun sa at begge, iallefall den ene, var iferd med å hatche. Foreløpig kaller jeg de Eggbert 1 og Eggbert 2. Håper nå at begge fester seg og utvikler seg, for jeg vil gjerne ha to barn og det hadde vært så fint for de å hatt hverandre som genetiske helsøsken.

Slimhinnen var på 8,8 mm, mens i fundus (øverst i livmora) var den på opptil 14 mm. Jeg vet ikke helt om dette er bra eller dårlig, men kontaktpersonen min ved klinikken sa at det var helt perfekt. Er det forresten noen andre her som fikk målt slimhinnen ved innsett?

Innsett ble bittelitt kronglete dessverre, uten at jeg fikk noen god forklaring på hvorfor. Det gikk iallefall ikke så smooth som de to IVF-forsøkene jeg hadde ved Maigaard, der var det hele over før jeg omtrent fikk lagt meg ned. Så håper virkelig ikke at det at det ikke gikk helt knirkefritt denne gangen har forminsket sjansene for graviditet. Ikke at det ble katastrofe, men de måtte bytte lege for å utføre prosedyren :smiley-ashamed008 Tok vel 7-8 minutter totalt, tror jeg. Hadde heldigvis ingen smerter.

Nå prøver jeg å finne en grei balanse mellom hvile og aktivitet. Men å gå ut i denne steikvarmen er ikke enkelt. 30 varmegrader her, og jeg ble anbefalt å unngå sterk varme:smiley-ashamed004

Så nå er jeg altså ruger. Endelig! Fikk beskjed om å teste 23. mai så da holder jeg dere oppdatert! Mon tro om jeg lykkes med eggdonasjon på første forsøk ❤️

Tusen takk for heiinga, det tror jeg virkelig at jeg trenger! Oppholdet mitt her nede har mildt sagt satt meg litt ut, blir litt i meste laget for ei traust budeie fra Indre Gokk i Norgesland.

Men idag har jeg fått satt inn to AA blastocyster. Snakket med embryologen i forkant av innsett, og mener hun sa at begge, iallefall den ene, var iferd med å hatche. Foreløpig kaller jeg de Eggbert 1 og Eggbert 2. Håper nå at begge fester seg og utvikler seg, for jeg vil gjerne ha to barn og det hadde vært så fint for de å hatt hverandre som genetiske helsøsken.

Slimhinnen var på 8,8 mm, mens i fundus (øverst i livmora) var den på opptil 14 mm. Jeg vet ikke helt om dette er bra eller dårlig, men kontaktpersonen min ved klinikken sa at det var helt perfekt. Er det forresten noen andre her som fikk målt slimhinnen ved innsett?

Innsett ble bittelitt kronglete dessverre, uten at jeg fikk noen god forklaring på hvorfor. Det gikk iallefall ikke så smooth som de to IVF-forsøkene jeg hadde ved Maigaard, der var det hele over før jeg omtrent fikk lagt meg ned. Så håper virkelig ikke at det at det ikke gikk helt knirkefritt denne gangen har forminsket sjansene for graviditet. Ikke at det ble katastrofe, men de måtte bytte lege for å utføre prosedyren :smiley-ashamed008 Tok vel 7-8 minutter totalt, tror jeg. Hadde heldigvis ingen smerter.

Nå prøver jeg å finne en grei balanse mellom hvile og aktivitet. Men å gå ut i denne steikvarmen er ikke enkelt. 30 varmegrader her, og jeg ble anbefalt å unngå sterk varme:smiley-ashamed004

Så nå er jeg altså ruger. Endelig! Fikk beskjed om å teste 23. mai så da holder jeg dere oppdatert! Mon tro om jeg lykkes med eggdonasjon på første forsøk ❤️
Heia embryoene:Heartbigred:wav

Frøkenblå :Heartred :)

Gratulerer såååå mye, så fantastisk!! Så hyggelig å lese fra deg igjen. Jeg har tenkt på deg!

Jeg syns det er tøft av en budeie fra Indre Gokk og legge ut på denne reisen alene, så klapp deg selv på skulderen og vær stolt av deg selv!!:wav

Jeg ser deg for meg vimsende rundt i strøk du ikke skal være i, og måtte jo humre litt, selv om det var en guffen opplevelse. Beklager det, du virker bare så søt :joyful:

Ta vare på deg selv, kom deg hjem til kjøligere forhold, og jeg skal heie på deg :smiley-bounce016

Fineste Vårsol :) :) :)

Såååå godt å høre fra deg igjen, og ikke minst, at det går så bra med deg! Beundrer tankegangen og ditt positive sinn. Heldige er de som har deg i livet, sier jeg bare.

Nå skal du snart igang igjen og jeg håper av hele mitt hjerte at det blir en "enkel" prosess for dere. Det fortjener dere så inderlig :)

Nyyyyt dagene, våren, ja livet generelt :Heartred Jeg gleder meg til å følge deg igjen :)

Back
Topp