Vi over 38 ❤️

Hei Smuta! Jeg er inne og leser og heier innimellom, selv om jeg er mindre aktiv, men status fra min kant er at alt er bra! ❤️ Er 24+3, magen vokser i rekordfart og formen er fin. Hadde UL på fredag, og lille i magen er aktiv og akkurat som hun skal være. :dummy1: Har likevel hatt litt katastrofetanker innimellom og tenker at dette må gå galt, men både sykehus og jordmor er tydelige på at det er lav terskel for å ta kontakt for ekstra kontroll, så det gir en viss trygghet.

Er formen din blitt bedre?

Til alle dere andre håper jeg at 2022 bringer gode nyheter, det fortjener dere! ❤️

Kjære Lura :) Så fantastiske nyheter! Så glad for å lese dette!! Det er jo ikke lenge igjen:Heartred Kom gjerne med flere oppdateringer etterhvert :)

Hei på dere:chicken:

Jeg ble gravid på fryseforsøket nå, 6+1 i dag.
Men, er ennå ikke blitt kvalm. Det er urovekkende for min del.. (fraværende kvalme hadde jeg også ved MA i fjor)

Kan cyclogest x2 og estradot «kamuflere» kvalmen på noen måte? ..sikkert umulig å svare på :oops:
Hei kjære deg, korleis går det med deg?! Beklager manglande respons, litt mykje som pågår… Skal eg flytta deg over på gravid? Kryssar alt for deg!!! ❤️❤️❤️

Hei kjære deg, korleis går det med deg?! Beklager manglande respons, litt mykje som pågår… Skal eg flytta deg over på gravid? Kryssar alt for deg!!! ❤️❤️❤️

Hei Smuta ,
ja flytt meg over på gravid :Heartred
UL i Porsgrunn 9. Mai, er da 8+2. ser det fint ut da kan jeg senke skuldrene litt mer.
Kvalmen har gjort sitt inntog også, så har forhåpninger nå .. føler meg gravid :Heartred

Hei Smuta ,
ja flytt meg over på gravid :Heartred
UL i Porsgrunn 9. Mai, er da 8+2. ser det fint ut da kan jeg senke skuldrene litt mer.
Kvalmen har gjort sitt inntog også, så har forhåpninger nå .. føler meg gravid :Heartred
Fantastisk!! Kryssar alt av fingrar og tær!!!! ❤️❤️❤️

Titter innom dere, men er litt stille
Vi lykkes ikke med å bli gravide selv. Nå er jeg 99% sikker på at jeg skal ringe medicus å booke tid for samtale om eggdonasjon.
Livet e t tider litt dritt.

Da var vi endelig i gang med nytt forsøk. Jeg har satt første sprøyte for nedregulering og er optimistisk til det motsatte er bevist.

Smuta du kan jo flytte meg til stimulerer/nedregulerer

Litjmora - 41 år - Barn #2 - Medicus - IVF #7 (ICSI #4)

Last edited:
Hei alle,

Meg : Barn #2, Maigaard Odense. Slutter å amme starter forsøk i sommer ca.

siste status er at jeg har hatt kontakt med Maigård Odense i
Med en hyggelig lege.
Og han var overbevist om at det at jeg fortsatt ammer kan grunnen til at jeg ikke har lykkes med fryseforsøk.
Så nå jobber jeg med å prøve å slutte å amme og vi har også nylig lagt ut nolig for salg. Har vært sykt mye å. Gjøre med flytting så ikke så mye tid her en ser noen er gravide sidene sist. Gratulerer! Planen nå er å flytte vårt siste frosne embryo til Maigaard og forsøke å gjøre assisted hatching. Og så kjøpe 3/4 pk der etter det. Legen der trodde det var like gode sjanser på å bli gravid både på. Fryse og fersk forsøk. Men starter nok ikke opp forsøk før i juni /Juli.

Håper alle nyter våren. Babystøv til alle!!

Ps I mellomtiden prøver vi også naturlig hjemme med letrozol og lutinus og babyklister. Årsak til at jeg ikke ble gravid fant de jo ikke, så det kaaan jo skje. :)

Og det er veldig gledelig, en god venninne ganske langt oppe i årene som hadde nesten gitt og å bli gravid er nå gravid i uke 15 :) så det har vært en veldig opptur i det siste tross våre to mislyktes fryseforsøk nylig :)

(foresten noen som vet om noen som mener babyklister ikke er bra, sånn homeopatisk middel? Det jeg har lest er bare positivt om det eller at det ikke kan skade. Frøyaklinikken anbefalte visst å bruke det. Hva er deres erfaring med. Babyklister??)

Ps I mellomtiden prøver vi også naturlig hjemme med letrozol og lutinus og babyklister. Årsak til at jeg ikke ble gravid fant de jo ikke, så det kaaan jo skje. :)

Og det er veldig gledelig, en god venninne ganske langt oppe i årene som hadde nesten gitt og å bli gravid er nå gravid i uke 15 :) så det har vært en veldig opptur i det siste tross våre to mislyktes fryseforsøk nylig :)

(foresten noen som vet om noen som mener babyklister ikke er bra, sånn homeopatisk middel? Det jeg har lest er bare positivt om det eller at det ikke kan skade. Frøyaklinikken anbefalte visst å bruke det. Hva er deres erfaring med. Babyklister??)
Har ingen erfaringer med babyklister, men har lest om mange her inne på forumet som skryter av det. Skader jo ikke å prøve tenker jeg.

Hei :happy:
Jeg er helt ny i ivf-verden, så jeg føler det er så mye jeg ikke har oversikt over og ikke kan enda o_O

Kort om historien vår: jeg og samboer har en gutt fra før, som kom til uten hjelp. Da han var ca 2 år begynte vi å prøve på et søsken, men det har latt vente på seg. Har prøvd i over 2 år, uten hell. Vi var gjennom utredning for litt under 1 år siden, som ikke ga noen svar på hvorfor vi ikke blir gravide. Har dog blitt gravid én gang (november 2021), men det endte med exu og operasjon. Vi er begge 38 år (samboer snart 39), og vi har nå så vidt kommet i gang med ivf-prosessen. Første innsett blir i uke 22/23.

Føler meg litt ydmyk her inne, siden vi er heldige og har ett barn, samt at vi har prøvd i "bare" 2 år. Men kjenner jeg trenger å lufte tanker med noen som er i nogenlunde samme situasjon som meg. Og tanker, det blir det nok mer enn nok av fremover.

Både gleder og gruer meg til å komme i gang. Og heier veldig på dere andre her inne! :Heartred

Hei dere :) jeg skulle egentlig ha fryseinnsett i mai, men utsatte det til syklus i juni da det skjer mye i mai så blir mye stress+ jeg ønsker å ned litt mer i vekt for å stå sterkere ❤️ men jeg må få mens før 16 juni og det er stress i seg selv :( forresten noen som har erfaring med lavkarbo/keto? :)

Da fikk jeg endelig somlet meg inn her på forumet igjen. Jeg hadde nok en gant glemt passordet og hvilke epost jeg brukte, og i en hektisk hverdag følte jeg aldri at jeg hadde tid eller krefter til å skrive her inne.

Men nå sitter jeg altså i grekenland og har idag hatt ultralydundersøkelse på Serum :happy: Idag er det syklusdag 14, slimhinnen viste seg å være 10 mm, tresjiktet, og jeg skal ha innsett av blastocyst, emryoadopsjon, på torsdag!!! Donoren min fikk ut 8 flotte blastocyster som er fryst ned. Jeg tror det skal settes inn to av de nå på torsdag.

Endelig! Etter to mislykka forsøk ved Maigaard, en operasjon for å fjerne muskelknute, og veldig lang tid etterpå, så er jeg omsider igang. Vanskelig å stå i dette alene, jeg har vært, og tidvis fortsatt er, nær ved å gi opp. Kommer liksom ikke så mye videre i livet mens man er i dette prosjektet.

Slitsomt å være her nede i varmen også. Jeg er heller ikke så glad i store folkemengder, så føler meg ikke sånn kjempebra på den måten o_O Men nå får man se hva som skjer, om det er noe som fester seg, eller om jeg må tilbake hit i September, for orker ikke dra hit på nytt iløpet av steikvarmen i sommer!

Håper alle har det bra!

Da fikk jeg endelig somlet meg inn her på forumet igjen. Jeg hadde nok en gant glemt passordet og hvilke epost jeg brukte, og i en hektisk hverdag følte jeg aldri at jeg hadde tid eller krefter til å skrive her inne.

Men nå sitter jeg altså i grekenland og har idag hatt ultralydundersøkelse på Serum :happy: Idag er det syklusdag 14, slimhinnen viste seg å være 10 mm, tresjiktet, og jeg skal ha innsett av blastocyst, emryoadopsjon, på torsdag!!! Donoren min fikk ut 8 flotte blastocyster som er fryst ned. Jeg tror det skal settes inn to av de nå på torsdag.

Endelig! Etter to mislykka forsøk ved Maigaard, en operasjon for å fjerne muskelknute, og veldig lang tid etterpå, så er jeg omsider igang. Vanskelig å stå i dette alene, jeg har vært, og tidvis fortsatt er, nær ved å gi opp. Kommer liksom ikke så mye videre i livet mens man er i dette prosjektet.

Slitsomt å være her nede i varmen også. Jeg er heller ikke så glad i store folkemengder, så føler meg ikke sånn kjempebra på den måten o_O Men nå får man se hva som skjer, om det er noe som fester seg, eller om jeg må tilbake hit i September, for orker ikke dra hit på nytt iløpet av steikvarmen i sommer!

Håper alle har det bra!
:HeartbigredHåper du får inn et perfekt embryo som blir til januar/februar :wav

Så langt et vellykket innsett med embryo adopsjon her. Uke 5+0 i dag.:Heartred

:HeartbigredHåper du får inn et perfekt embryo som blir til januar/februar :wav

Så langt et vellykket innsett med embryo adopsjon her. Uke 5+0 i dag.:Heartred
ÅÅÅ, kjære deg så utrolig fint at du ble gravid med embryoadopsjon! Ser jo på historikken din at det har vært masse slit og strev, så nå må alle krefter i universet komme sammen og sørge for at dette går i mål! :Heartred

Har dere hatt embryoadopsjon i Norge?

Jeg synes det er vanskelig å gjøre dette i utlandet, men som enslig har jeg ikke mye valg akkurat. Idag var en kjip dag her nede hvor jeg hadde noen ekle opplevelser i et litt tvilsomt nabolag som jeg forvillet meg inn i. Tror jeg skal holde meg til nabolaget jeg bor i, der er det greit å vandre litt. Men er så redd for at mistrivselen min her skal påvirke sjansene for graviditet. Jeg må virkelig jobbe med meg selv, puste med magen og tenke positivt, for det nærmer seg innsett og da MÅ jeg ha riktig innstilling!

ÅÅÅ, kjære deg så utrolig fint at du ble gravid med embryoadopsjon! Ser jo på historikken din at det har vært masse slit og strev, så nå må alle krefter i universet komme sammen og sørge for at dette går i mål! :Heartred

Har dere hatt embryoadopsjon i Norge?

Jeg synes det er vanskelig å gjøre dette i utlandet, men som enslig har jeg ikke mye valg akkurat. Idag var en kjip dag her nede hvor jeg hadde noen ekle opplevelser i et litt tvilsomt nabolag som jeg forvillet meg inn i. Tror jeg skal holde meg til nabolaget jeg bor i, der er det greit å vandre litt. Men er så redd for at mistrivselen min her skal påvirke sjansene for graviditet. Jeg må virkelig jobbe med meg selv, puste med magen og tenke positivt, for det nærmer seg innsett og da MÅ jeg ha riktig innstilling!
Tusen takk, er helt enig at nå bør universet gi oss en baby:smiley-angelic001

Vi gjorde det i Tsjekkia, men der tar de ikke single. Dette lærte jeg da jeg kom i prat med ei som var singel, men hadde fått med seg en kompis til å skrive under papirene. Papirene er bare en formalitet, de følger en jo ikke noen plass;)
Det føltes som et veldig trygt land.
Snakk med hotellet om hvilke strøk du bør unngå, samtidig booke spa eller spise rn muligens siste blodige biffen på lenge:wav:Heartbigred

Back
Topp