Vi over 38 ❤️

Da jeg satte inn fryst blasto i januar så var den gradert til 4BB, i dag fikk jeg vite at den de fryste ned i går var 4AA, er det stor forskjell?
Eg er gravid i veke 27+0 med ein 4AA blastocyst!!! ❤️ Den var riktignok også PGT-A-testa for kromosomfeil, men 4AA er jo topp kvalitet utseendemessig iallfall! Heia, heia!

Da har jeg endelig fått satt inn en blasto! :Heartred Fikk ikke graderingen, men embryologen sa "perfect" og det kan jeg leve godt med ;)

Det andre har falt fra, men det er kanskje ett egg som kan fryses. De skal se på hvordan det utvikler seg til i morgen og ringe meg da.

Fantastisk :smiley-bounce016

Har vært gjennom tre uttak, men bare ett egg har noengang klart seg til blasto.
Dette ene ble gradert til 4AA, og det viste seg å være selveste gullegget.

Under 4 uker til termin nå, og kjenner stadig vekk på hvor heldig jeg tross alt har vært når jeg er her inne og sett den kronglete veien noen har / har hatt.

Jeg trenger en peptalk....
Har prøvd prøverør i noen år nå (traff min samboer sent), og i november ble jeg gravid etter vårt første forsøk med donor. Men ved nyttår fant vi ut at det var en missed abortion og det ble abort i januar. Jeg blir 41 nå i juni, og har egentlig lyst til å prøve igjen. Men... jeg vet ikke om jeg klarer mer, psykisk.... Min samboer har gitt opp for lenge siden, og er usikker på om han noensinne vil komme seg igjen (jeg tror ikke jeg kan støtte meg på han videre).... Jeg har lav AMH, har kun fått ut 6 egg hver gang, og kun ett har overlevd til innsett....og jeg regner med at det ikke er kjempesjanse for suksess. Jeg derfor usikker på om jeg skal eller ikke skal... er det håp, er det ikke? Hva tenker dere?

Har prøvd prøverør i noen år nå (traff min samboer sent), og i november ble jeg gravid etter vårt første forsøk med donor. Men ved nyttår fant vi ut at det var en missed abortion og det ble abort i januar. Jeg blir 41 nå i juni, og har egentlig lyst til å prøve igjen. Men... jeg vet ikke om jeg klarer mer, psykisk.... Min samboer har gitt opp for lenge siden, og er usikker på om han noensinne vil komme seg igjen (jeg tror ikke jeg kan støtte meg på han videre).... Jeg har lav AMH, har kun fått ut 6 egg hver gang, og kun ett har overlevd til innsett....og jeg regner med at det ikke er kjempesjanse for suksess. Jeg derfor usikker på om jeg skal eller ikke skal... er det håp, er det ikke? Hva tenker dere?

Kortversjonen av min historie:
2018:
1.uttak: 4 eggposer, 3 egg. Ett ble befruktet, men delte seg rart. Ingen innsett.
2.uttak: 2 eggposer, 2 egg. Ett ble befruktet, men delte seg rart. Ingen innsett.
Og etter dette sa klinikken (i Danmark) at de ikke trodde mine egg ville gi noe resultat.

2020:
Samtale med Spania om embryoadopsjon.
Men alt ble plutselig satt på vent pga. pandemien, og nedstenging av verden.

2021:
Etter endring i bioteknologiloven, kunne jeg nå prøve med egne egg i Norge. Gikk for et forsøk hos Spiren i Trondheim, selv med 5% sjanse for å lykkes. 4 egg, 3 ble befruktet. 2 delte seg rart. Ett klarte seg til blasto - ble fryst ned og satt inn 2 mnd senere.

2022: Termin er nå straks rundt hjørnet, og den eneste ene som skulle til meg, kom til meg.

Det ER håp!

Last edited:
Kortversjonen av min historie:
2018:
1.uttak: 4 eggposer, 3 egg. Ett ble befruktet, men delte seg rart. Ingen innsett.
2.uttak: 2 eggposer, 2 egg. Ett ble befruktet, men delte seg rart. Ingen innsett.
Og etter dette sa klinikken (i Danmark) at de ikke trodde mine egg ville gi noe resultat.

2020:
Samtale med Spania om embryoadopsjon.
Men alt ble plutselig satt på vent pga. pandemien, og nedstenging av verden.

2021:
Etter ending i bioteknologiloven, kunne jeg nå prøve med egne egg i Norge. Gikk for et forsøk hos Spiren i Trondheim, selv med 5% sjanse for å lykkes. 4 egg, 3 ble befruktet. 2 delte seg rart. Ett klarte seg til blasto - ble fryst ned og satt inn 2 mnd senere.

2022: Termin er nå straks rundt hjørnet, og den eneste ene som skulle til meg, kom til meg.

Det ER håp!
Tusen takk! Jeg trenger sånne historier, og gratulerer til deg!! Hos oss er det i utgangspunktet mannlig faktor da han har få til ingen svømmere. Men min lave AMH hjelper selvfølgelig ikke på, vi prøvde derfor med sæddonor sist (ser at jeg ikke spesifiserte). Trenger noen suksesshistorier for å mote meg/oss opp til å fortsette. :Heartred

Er så spent på når mensen kommer i mai, fikk avbruddsblødningen på mandag, i nov (totalfrys) så fikk jeg avbruddsblødning 22nov og mens igjen 27 des, altså 5 uker mellom.. Spent på om det skjer nå og. Hadde 2 gonapeptyl i nov pga totalfrys men denne gangen hadde jeg 2 ovitrelle da dem ikke bestemte totalfrys før under uttaket. Så hvis det blir som sist så skal jeg ha mens ca 9 mai

Tusen takk! Jeg trenger sånne historier, og gratulerer til deg!! Hos oss er det i utgangspunktet mannlig faktor da han har få til ingen svømmere. Men min lave AMH hjelper selvfølgelig ikke på, vi prøvde derfor med sæddonor sist (ser at jeg ikke spesifiserte). Trenger noen suksesshistorier for å mote meg/oss opp til å fortsette. :Heartred
Skjønte det. Her hadde jeg samme donor de to første gangene, men ba spesifik om at de måtte holde seg unna denne i siste forsøket, i tilfelle det var grunnen til rar deling. Men det er nok eggene mine som ikke er helt bra. Bortsett fra det ene da. Og det holder det. :Heartred
Lykke til videre!

Hei alle her. Håper dere holder motet oppe i ivf land.. Mange går det bra for til slutt, så ikke gi opp. Litt som end dating også.. Man må møte mange nok til at det blir klaff. Sånn var det for meg i alle fall.

Men stå nå for meg : Jeg testet selv negativt i går 11. Dpo ( I fryseforsøk nr 2 nå, sæskenforsøkk) .. Og testet positivt sist med jenta var 11 dpo da jeg var gravid.. Så har mistet litt håp nå...
upload_2022-4-7_12-44-42.gif
Jeg hadde litt mer håp denne gangen og hadde kjent litt stikninger og sånt i magen.. Men men fortsatt litt håp om embryoet har implantere sent, og de sier frosne embryo kan implantere seg litt senere.. Men ja.. Har mistet mitt håp om to barn med bare skolår mellom nå..

Men jeg gir meg ikke..!. Vi ble gravide på fersk forsøk og fikk barn på første forsøk sist. Hausken klinikk jeg har tatt kontakt med har rentefri nedbetaling, og jobber med å gå ned i vekt så jeg kan gå offentlig..

Og jeg har ikke sluttet helt å amme så så jeg lurer på om det gjør utslaget også??? Hva tror dere. De fleste på klinikken sier det ikke skal ha noe å si men en lege sa det hadde der. Er bare så vanskelig å slutte for vesla koser seg så utrolig med ammingen og blir så lei meg når jeg sier nei.. Kan avlede henne og har gått uten noen dager men så vil hun ha hun en morgen jeg er trøtt og så klarer jeg ikke si nei :/

Har dere noen råd for å slutte å. Amme og ikke det blir for ille for vesla..

Blir mer og mer takknemlig for hun vi har i alle fall for hvert forsøk det ikke går. Og innser mer og mer vvir heldige vi var. Så takknemlig selv om jeg så gjerne skulle gitt henne et søsken. Men holder fast på at det kan gå bra til slutt jm, jeg har blitt gravid før med ivf..

Hei alle :)

Jeg har nå begynt å tenke på å kjøpe en ny 3 pk og heller bruke energi på å forhåpentligvis hente ut flere embryo og også teste om det faktisk er sånn at jeg blir lettere gravid på fersk forsøk. (Jeg ble gravid på første fersk forsøk for 2,5 år siden, men ikke gått nå på to fryseforsøk ser det ut til :/ :( )

Fant plutselig ut at Maigard nå har avdeling i Odense og det er gull for de har her hørt mye bra om pluss at de setter inn fryseembryo også som en del av pakkeprisen, som er helt fantastisk. Ingen ektra kostnader. Da kan man ta fly og buss dit eller kjøre.

Men tenker også på Hausken og Medicus.. Litt fristet til å prøve et nytt sted.

NOEN HER SOM KAN ANBEFALE NOEN AV DE : MAIGÅRD ODENSE, HAUSKEN ELLER MEDICUS OG HVORFOR? :-)

Jeg har nå begynt å tenke på å kjøpe en ny 3 pk og heller bruke energi på å forhåpentligvis hente ut flere embryo og også teste om det faktisk er sånn at jeg blir lettere gravid på fersk forsøk. (Jeg ble gravid på første fersk forsøk for 2,5 år siden, men ikke gått nå på to fryseforsøk ser det ut til :/ :( )

Fant plutselig ut at Maigard nå har avdeling i Odense og det er gull for de har her hørt mye bra om pluss at de setter inn fryseembryo også som en del av pakkeprisen, som er helt fantastisk. Ingen ektra kostnader. Da kan man ta fly og buss dit eller kjøre.

NOEN HER SOM KAN ANBEFALE NOEN AV DE : MAIGÅRD ODENSE, HAUSKEN ELLER MEDICUS OG HVORFOR? :)
Hvis du tenker å kjøpe tre-pakk og så spare opp de du eventuelt får på frys tenkte jeg at jeg skulle informere om at jeg ikke fikk lov til det hos Maigaard. Hvis man kjøper pakke må man sette inn de man får på frys etter hvert.

Hvis du tenker å kjøpe tre-pakk og så spare opp de du eventuelt får på frys tenkte jeg at jeg skulle informere om at jeg ikke fikk lov til det hos Maigaard. Hvis man kjøper pakke må man sette inn de man får på frys etter hvert.

Ja forsto det var noe sånt. Men takk for at du presiserer det. Har du fått behandling på Maigård? Fornøyd? :)

Ja forsto det var noe sånt. Men takk for at du presiserer det. Har du fått behandling på Maigård? Fornøyd? :)
Ja, jeg har vært fornøyd med behandlingen på Maigaard. Ganske frustrert nå, fordi det ble avbrutt, men det er ikke Maigaard sin feil. De roter litt med svar og skjema og sånt, men det gjelder alle klinikkene jeg har vært hos.

NOEN HER SOM KAN ANBEFALE NOEN AV DE : MAIGÅRD ODENSE, HAUSKEN ELLER MEDICUS OG HVORFOR? :)

For meg så ser det også slik ut at det er fersk som er greia. Har aldri blitt gravid på frys.
For meg sto valget mellom Spiren og Medicus i Trondheim. Endte da på Medicus fordi jeg ikke måtte bruke eventuelle frys før jeg gikk på ny stimuleringsrunde. (På Spiren fikk jeg beskjed om at det måtte diskuteres med legen der og da om det var ok. Så ikke aktuelt for meg. )
Har i denne og siste runde fått innvilget alt av ønsker jeg har i forhold til medisiner og støttemedisiner. I tillegg har de lagt til rette for at oppstart skal passe både meg og min mann (som jobber på sjøen) selv om vi har sæd på frys som jeg kunne ha brukt om han var på jobb. Altså mye flotte folk som lytter og tilpasser synes jeg. Men dette er jo i Trondheim da.

Hei gode Lemuren, forstår veldig godt tankane dine. Har også låg AMH og er like gammal som deg, men ikkje mannleg faktor hos oss då. Måtte uansett gjennom ei veeeeeldig lang og tøff reise for å bli gravid med nr. 2. Har aldri fått ut meir enn 5 egg… For vår del klaffa det på vårt 4. uttak, 3. innsett (men har vore gjennom 5 uttak totalt, siste var høstesyklus, men fekk kun éin blastocyst som ikkje klarte PGT-A-testen). Den gongen det klaffa hadde me kun 2 modne egg!! Men dette var hos OLGA i St. Petersburg, som er veldig dyktige og anerkjente internasjonalt, der det også blei gjort PGT-A av embryoet. Dessverre er det ekstra krevande å reisa til Russland i desse dagar, som jo er veldig synd, for eg anbefaler verkeleg OLGA av heile mitt hjerte. ❤️ Uansett, tenker at det så absolutt er håp! Kor mange utttak og innsett har de gjort? Men det er kun de sjølve som kjenner kor mykje meir de orkar. Sender styrkeklemmar!

Korleis går det med rugarane @B82 og @Dagni ?? Kryssar alt for dykk!! ❤️❤️ Og korleis går det med alle dykk andre? Håpar på full babyboom i gruppa vår framover! :happy:

For meg så ser det også slik ut at det er fersk som er greia. Har aldri blitt gravid på frys.
For meg sto valget mellom Spiren og Medicus i Trondheim. Endte da på Medicus fordi jeg ikke måtte bruke eventuelle frys før jeg gikk på ny stimuleringsrunde. (På Spiren fikk jeg beskjed om at det måtte diskuteres med legen der og da om det var ok. Så ikke aktuelt for meg. )
Har i denne og siste runde fått innvilget alt av ønsker jeg har i forhold til medisiner og støttemedisiner. I tillegg har de lagt til rette for at oppstart skal passe både meg og min mann (som jobber på sjøen) selv om vi har sæd på frys som jeg kunne ha brukt om han var på jobb. Altså mye flotte folk som lytter og tilpasser synes jeg. Men dette er jo i Trondheim da.

Hei takk for interessant og nyttig svar. Var vært litt vel opptatt i det siste men svarer mer senere. Men tenker altså på de klinikkene jeg nevnte. Og enig i at Medicus virker veldig dyktige (og gjør ikke noe de er litt rimeligere enn Hausken også)

Er forøvrig på ferie i Sverige og begynte å tenke på at Gøteborg også må bære en bra plass å ta IVF.

Noen som kan anbefale noen klinikker i Gøteborg/Sverige. Og er det noen klinikker i Sverige som også har tilbakesett av frossent embryo med i prisen som Maigård i Danmark??

Back
Topp