Vi over 38 ❤️

Hei Smuta!! ❤️ Du er gravid nå, ikke sant??

Tusen takk for heiinga, det tror jeg virkelig at jeg trenger! Oppholdet mitt her nede har mildt sagt satt meg litt ut, blir litt i meste laget for ei traust budeie fra Indre Gokk i Norgesland.

Men idag har jeg fått satt inn to AA blastocyster. Snakket med embryologen i forkant av innsett, og mener hun sa at begge, iallefall den ene, var iferd med å hatche. Foreløpig kaller jeg de Eggbert 1 og Eggbert 2. Håper nå at begge fester seg og utvikler seg, for jeg vil gjerne ha to barn og det hadde vært så fint for de å hatt hverandre som genetiske helsøsken.

Slimhinnen var på 8,8 mm, mens i fundus (øverst i livmora) var den på opptil 14 mm. Jeg vet ikke helt om dette er bra eller dårlig, men kontaktpersonen min ved klinikken sa at det var helt perfekt. Er det forresten noen andre her som fikk målt slimhinnen ved innsett?

Innsett ble bittelitt kronglete dessverre, uten at jeg fikk noen god forklaring på hvorfor. Det gikk iallefall ikke så smooth som de to IVF-forsøkene jeg hadde ved Maigaard, der var det hele over før jeg omtrent fikk lagt meg ned. Så håper virkelig ikke at det at det ikke gikk helt knirkefritt denne gangen har forminsket sjansene for graviditet. Ikke at det ble katastrofe, men de måtte bytte lege for å utføre prosedyren :smiley-ashamed008 Tok vel 7-8 minutter totalt, tror jeg. Hadde heldigvis ingen smerter.

Nå prøver jeg å finne en grei balanse mellom hvile og aktivitet. Men å gå ut i denne steikvarmen er ikke enkelt. 30 varmegrader her, og jeg ble anbefalt å unngå sterk varme:smiley-ashamed004

Så nå er jeg altså ruger. Endelig! Fikk beskjed om å teste 23. mai så da holder jeg dere oppdatert! Mon tro om jeg lykkes med eggdonasjon på første forsøk ❤️
Wooooow, så spennande, FrøkenBlå!! Eg flyttar deg sporenstreks til ruger!! Og heiar masse!!! :p

Måtte også le litt av utgreiinga di, me treng litt galgenhumor også i dette gamet. :D

Eg er definitivt gravid, ja. Veeeldig også no, 33+0 i dag! :woot: Ser veldig fram til å endeleg koma i mål etter denne knalltøffe reisa (både prøving og svangerskap), men er samtidig ikkje heilt klar enno, verken på jobb, på heimebane, eller mentalt for fødsel, så litt merkeleg ambivalens. Men synest tida går ganske fort no ifht tidlegare i svangerskapet iallfall.

Uansett, håpar du snart kjem etter. Heia embryoa dine! ❤️❤️
 
@Dagni Korleis går det med deg?! Korleis gjekk forsøket ditt? Sender styrkeklemmar din veg ❤️
 
Kjære Lura :) Så fantastiske nyheter! Så glad for å lese dette!! Det er jo ikke lenge igjen:Heartred Kom gjerne med flere oppdateringer etterhvert :)
Takk Saltvann! ❤️ Det er helt absurd å se den voksende magen og tenke at det snart kommer et lite liv til, jeg kan nesten ikke tro hvor heldige vi er! Håper alt er bra med deg og din lille! :)
 
Hei beste Lura, så fint å høyra frå deg. Så fantastisk at graviditeten går bra. :Heartblue:Heartpink:Heartred Når er termin? Her hos meg er heldigvis kvalmen blitt bedre, men eg har typisk fått svangerskapsdiabetes… :banghead: Er det ikkje det eine, så er det det andre… Og er veldig sliten. Men alt er heldigvis bra med bebis som er veldig aktiv. 32+5 i dag, så no begynner det verkeleg å nærma seg! Blir spennande å følgja kvarandre vidare, du må halda oss oppdaterte! :D
Hei! ❤️ Ja, her tas ingenting for gitt, men bank i bordet så går alt kjempefint foreløpig. Termin er 21. august. :)

Så kjedelig med svangerskapsdiabetes! Det er heldigvis ikke mange ukene igjen, du får bite tenne sammen og holde ut! Og ta godt vare på deg selv! ❤️

Håper bare det blir en sommer med overkommelig temperatur, husker hvordan det var å være høygravid sommeren 2018 :dead:

Kommer til å følge med videre, og snike inn en liten oppdatering innimellom :) Det er så spennende å følge med på hvordan det går med alle, og de ulike veiene vi går for å nå målet vårt!
 
Takk Saltvann! ❤️ Det er helt absurd å se den voksende magen og tenke at det snart kommer et lite liv til, jeg kan nesten ikke tro hvor heldige vi er! Håper alt er bra med deg og din lille! :)


Hei søta :) Ja, jeg er fullstendig enig.

Ja, her er alt bra. Jeg er i uke 16 :) Jeg nyter å være gravid, samtidig som jeg kjenner litt på spenningen nå som jeg nærmer meg "første milepæl." Men det skal gå fint!! :joyful:

Nyt dagen og en riktig god helg ønskes deg :)
 
Frøkenblå :Heartred :)

Gratulerer såååå mye, så fantastisk!! Så hyggelig å lese fra deg igjen. Jeg har tenkt på deg!

Jeg syns det er tøft av en budeie fra Indre Gokk og legge ut på denne reisen alene, så klapp deg selv på skulderen og vær stolt av deg selv!!:wav

Jeg ser deg for meg vimsende rundt i strøk du ikke skal være i, og måtte jo humre litt, selv om det var en guffen opplevelse. Beklager det, du virker bare så søt :joyful:

Ta vare på deg selv, kom deg hjem til kjøligere forhold, og jeg skal heie på deg :smiley-bounce016
Saltvann! :Heartred:Heartred:Heartred

Hvis jeg ikke husker feil etter å ha pløyd meg bakover i tråden og forsøkt oppdatere meg på prosessen til folk, så er det sånn at du også er gravid nå?? *håper* Har tenkt på deg også!!

Takk for at du fortsatt lar deg underholde litt av de selvmedlidende innleggene mine her inne! Jeg drar heldigvis hjem til nordisk forsommervær i morra! Idag har jeg vaset rundt og kjøpt alt for masse Athen-souvenirer til folk ("Made in Germany" stod det på alt, det så jeg når jeg kom tilbake til leiligheten..) slik at kofferten blir enda vanskeligere å få lukket enn da jeg dro nedover :thumleft

Tenker jeg skal ta første test på tirsdag! Da er jeg 10 dpo. Litt tidlig å teste, men jeg gidder ikke gå og spekulere på dette her. Så skal teste hver dag fra og med tirsdagen. Enten går det, eller så går det over, og jeg får ta turen tilbake hit i September. Oppdaterer dere etterhvert!

Ta vare på deg selv!!!

I mellomtiden et lite bilde fra en vakker blomstervegg i Athen idag :Heartred
0 (22).jpeg
 
Wooooow, så spennande, FrøkenBlå!! Eg flyttar deg sporenstreks til ruger!! Og heiar masse!!! :p

Måtte også le litt av utgreiinga di, me treng litt galgenhumor også i dette gamet. :D

Eg er definitivt gravid, ja. Veeeldig også no, 33+0 i dag! :woot: Ser veldig fram til å endeleg koma i mål etter denne knalltøffe reisa (både prøving og svangerskap), men er samtidig ikkje heilt klar enno, verken på jobb, på heimebane, eller mentalt for fødsel, så litt merkeleg ambivalens. Men synest tida går ganske fort no ifht tidlegare i svangerskapet iallfall.

Uansett, håpar du snart kjem etter. Heia embryoa dine! ❤️❤️
Åååååå, så nydelig! Det er magisk! Du har vært tøff, målretta og du fikk som du kjempet for til slutt! BRA JOBBA! Gratulerer så mye, kjære Smuta ❤️❤️❤️

Det er nok rart med det, at man er helt oppslukt i prøveprosessen, men når man først blir gravid så er det altoppslukende i seg selv (vil jeg tro, for mange), så forberedelser ellers kan henge litt etter. Men du kommer nok i mål, der også! Eller, du har vært igjennom prosessen tidligere, så det gir nok en viss trygghet i seg selv ❤️ Håper tiden framover går bra og at bitene faller på plass en etter en!

Ja, sett meg opp som ruger du, så sier jeg tidsnok ifra om du kan fjerne meg derfra! Skal som sagt ta første test på tirsdag, 10 dpo, så holder jeg dere oppdatert på resultatet! :happy119
 
Hei søta :) Ja, jeg er fullstendig enig.

Ja, her er alt bra. Jeg er i uke 16 :) Jeg nyter å være gravid, samtidig som jeg kjenner litt på spenningen nå som jeg nærmer meg "første milepæl." Men det skal gå fint!! :joyful:

Nyt dagen og en riktig god helg ønskes deg :)
Der står det jo, svart på hvitt! Saltvann er GRAVID!!! Gratulerer så mye, kjære Saltvann! FANTASTISK!!! :Heartbigred
 
Saltvann! :Heartred:Heartred:Heartred

Hvis jeg ikke husker feil etter å ha pløyd meg bakover i tråden og forsøkt oppdatere meg på prosessen til folk, så er det sånn at du også er gravid nå?? *håper* Har tenkt på deg også!!

Takk for at du fortsatt lar deg underholde litt av de selvmedlidende innleggene mine her inne! Jeg drar heldigvis hjem til nordisk forsommervær i morra! Idag har jeg vaset rundt og kjøpt alt for masse Athen-souvenirer til folk ("Made in Germany" stod det på alt, det så jeg når jeg kom tilbake til leiligheten..) slik at kofferten blir enda vanskeligere å få lukket enn da jeg dro nedover :thumleft

Tenker jeg skal ta første test på tirsdag! Da er jeg 10 dpo. Litt tidlig å teste, men jeg gidder ikke gå og spekulere på dette her. Så skal teste hver dag fra og med tirsdagen. Enten går det, eller så går det over, og jeg får ta turen tilbake hit i September. Oppdaterer dere etterhvert!

Ta vare på deg selv!!!

I mellomtiden et lite bilde fra en vakker blomstervegg i Athen idag :HeartredVis vedlegget 381730
Fantastisk, som jeg heier på deg. Tenk om det blir to små på deg neste år:love7
Jeg fikk positiv test 10dpo nå med EmD:wavmåtte det nå bli din tur:Heartred
Hvilke støttemedisiner har du?
 
Fantastisk, som jeg heier på deg. Tenk om det blir to små på deg neste år:love7
Jeg fikk positiv test 10dpo nå med EmD:wavmåtte det nå bli din tur:Heartred
Hvilke støttemedisiner har du?
Trenger all heiing jeg kan få :Heartred:Heartred:Heartred

Ja, om det hadde blitt to barn ut av dette tror jeg at jeg sporenstreks blir religiøs :angel8Forresten, blir nok å kalle meg en troende om det blir barn ut av dette i det hele tatt!

Jeg bruker endel medisiner, har jeg inntrykk av. Jeg er tross alt blitt 42 år gammel, så det spiller kanskje inn, men da jeg hadde IVF for snart to år siden fikk jeg tykk og fin slimhinne i naturlig syklus.

Regimet mitt er:

8 mg Progynova oralt daglig, pluss 4 mg vaginalt til kvelds
200 mg Utrogestan vaginalt 4 ganger daglig, pluss 200 mg oralt til kvelds
Prednisolon 5 mg
Albyl-E 75 mg
Klexane 40 mg

Gikk du på mye støttemedisiner? Så gøy at du fikk positiv så tidlig! Jeg er ikke av den typen som klarer å vente til IKM, og anbefalt testdato fra klinikken er 23. mai, 3 dager etter IKM, så det kan de bare glemme. I`ll keep you posted! :smiley-angelic001
 
Trenger all heiing jeg kan få :Heartred:Heartred:Heartred

Ja, om det hadde blitt to barn ut av dette tror jeg at jeg sporenstreks blir religiøs :angel8Forresten, blir nok å kalle meg en troende om det blir barn ut av dette i det hele tatt!

Jeg bruker endel medisiner, har jeg inntrykk av. Jeg er tross alt blitt 42 år gammel, så det spiller kanskje inn, men da jeg hadde IVF for snart to år siden fikk jeg tykk og fin slimhinne i naturlig syklus.

Regimet mitt er:

8 mg Progynova oralt daglig, pluss 4 mg vaginalt til kvelds
200 mg Utrogestan vaginalt 4 ganger daglig, pluss 200 mg oralt til kvelds
Prednisolon 5 mg
Albyl-E 75 mg
Klexane 40 mg

Gikk du på mye støttemedisiner? Så gøy at du fikk positiv så tidlig! Jeg er ikke av den typen som klarer å vente til IKM, og anbefalt testdato fra klinikken er 23. mai, 3 dager etter IKM, så det kan de bare glemme. I`ll keep you posted! :smiley-angelic001
Ja jeg lurer også på å bli religiøs om dette blir en baby:smiley-ashamed004:smiley-angelic001
Vi er like unge;) og jeg tar progrestron (gynprodyl) 200mg morgen, 200mg lunsj og 400mg kveld bare vaginalt. (Lei truse innlegg).
100mg aspirin kveld (det anbefales at blodfortynnende tas på kveld).
2mg Estrofem (østrogen)morgen, lunsj, kveld.
800mg folat.

De sa jeg skulle vente 2uker fra innsett før å teste, det skjedde jo ikke:knegg:
Jeg håper så at du får en gledelig overraskelse :Heartbigred
 
Hei søta :) Ja, jeg er fullstendig enig.

Ja, her er alt bra. Jeg er i uke 16 :) Jeg nyter å være gravid, samtidig som jeg kjenner litt på spenningen nå som jeg nærmer meg "første milepæl." Men det skal gå fint!! :joyful:

Nyt dagen og en riktig god helg ønskes deg :)
Godt å høre at du nyter det! Milepæler er alltid spennende men det går nok kjempebra :)

Ha en fin helg og 17. mai etterhvert! ❤️
 
Ja jeg lurer også på å bli religiøs om dette blir en baby:smiley-ashamed004:smiley-angelic001
Vi er like unge;) og jeg tar progrestron (gynprodyl) 200mg morgen, 200mg lunsj og 400mg kveld bare vaginalt. (Lei truse innlegg).
100mg aspirin kveld (det anbefales at blodfortynnende tas på kveld).
2mg Estrofem (østrogen)morgen, lunsj, kveld.
800mg folat.

De sa jeg skulle vente 2uker fra innsett før å teste, det skjedde jo ikke:knegg:
Jeg håper så at du får en gledelig overraskelse :Heartbigred
Så gøy med samme alder da!!! ❤️ Høyt forbruk av truseinnlegg her også, skulle nesten ikke tro at kroppen absorberer noe med alt som kommer ut igjen!

Tusen takk for tips ang. når man bør ta blodfortynnende. Det var jeg nemlig ikke klar over! Jeg har til nå tatt Klexane på morgenen..og Albyl-E kl. 14. Så der har jeg bommet. Ikke fått noe informasjon om tidspunkt for når disse skal taes, av klinikken. Jeg får ta en dag hvor jeg forskyver tidspunktene for når jeg tar disse med endel timer, og så går over til å ta disse på kvelden. Folat tar jeg også selvfølgelig, men 500 mg. Trøkker i meg endel spinat og grønnkål så satser på at det er nok, folat-messig!

Skal bli godt å komme igang med testinga på tirsdag, det er disse ventedagene hvor man ikke aner opp eller ned på noe som er det verste! Tusen takk for støtten din, setter stort pris på det skal du vite ❤️❤️❤️
 
I morgen skal jeg på hysteroskopi. Litt usikker på om jeg gleder meg eller gruer meg :oops: Håper at alt ser fint ut, men samtidig hadde det vært en slags lettelse om de fant noe som kunne vært grunnen/en del av grunnen til at jeg mister :shy:
 
I morgen skal jeg på hysteroskopi. Litt usikker på om jeg gleder meg eller gruer meg :oops: Håper at alt ser fint ut, men samtidig hadde det vært en slags lettelse om de fant noe som kunne vært grunnen/en del av grunnen til at jeg mister :shy:
Masse lykke til, fine deg! ❤️ Godt at du endeleg blir undersøkt iallfall! Min hysteroskopi hos OLGA blei gjort i narkose, så eg merka ingenting. Korleis blir prosessen for deg? Styrkeklem!
 
Tok en test nå, klarte ikke vente til i morgen. Testet blendahvitt :( 9 dpo, så det er vel fortsatt en sjanse. Men føler på meg at dette ikke gikk bra. 2 perfekte embryo som ikke vil feste seg. Hva er galt med meg, tenker jeg. Knota legene det til ved innsett, de måtte jo træle en stund. Er det noe med stoffskiftet mitt, TSH er jo litt høyt (2.6) og T4 i nedre del av normalområdet. Er det noe arrvev i livmora etter operasjon av muskelknuter for 1,5 år siden, selv om aquascan viste at alt så bra ut. Må jeg ta hysteroskopi. Er det implantasjonsvinduet det er noe galt med. Har jeg en bakterieinfeksjon/ubalanse, selv om den som ble oppdaget via blodprøve i fjor høst trolig ble kurert gjennom antibiotikakur. Var jeg for stressa. Sov ikke godt i varmen. Var det fordi taxisjåføren bråstoppet en gang på turen tilbake til leiligheten, etter innsett. :confused005

Jaja. Jeg får bare teste igjen om et par-tre dager. Orker ikke i morgen. Og så får jeg prøve på nytt i September. :)
 
Masse lykke til, fine deg! ❤️ Godt at du endeleg blir undersøkt iallfall! Min hysteroskopi hos OLGA blei gjort i narkose, så eg merka ingenting. Korleis blir prosessen for deg? Styrkeklem!
Skal ta 2 paracet og 1 kvalmestillende tablett 1 time før jeg skal inn. Alt gjøres i våken tilstand. Håper bare det ikke blir for mye smerter.
 
I morgen skal jeg på hysteroskopi. Litt usikker på om jeg gleder meg eller gruer meg :oops: Håper at alt ser fint ut, men samtidig hadde det vært en slags lettelse om de fant noe som kunne vært grunnen/en del av grunnen til at jeg mister :shy:
Masse lykke til ❤️ har du tatt vannskanning tidligere med noe funn siden du skal ta hysteroskopi? ❤️
 
Skal ta 2 paracet og 1 kvalmestillende tablett 1 time før jeg skal inn. Alt gjøres i våken tilstand. Håper bare det ikke blir for mye smerter.
Masse lykke til! Dette går nok fint. Jeg hadde hysteroskopi hos Hausken uten noe smertestillende annet enn paracet. Jeg kjente overhode ingen ubehag. Han klippet endatil bort en liten polypp uten at jeg kjente det + «scratching på kjøpet». Grudde meg veldig, fordi jeg hadde hatt så dårlig erfaring med vannscanning, men hovedproblemet da var knyttet til å få på plass kanylen, livmorhalstappen var bakoverbøyd eller noe akkurat da. Jeg kjente i tillegg et voldsomt press og menslignende smerter ved vannscanning. Hysteroskopi i våken tilstand var egentlig bare spennende, litt kult å se innsiden av livmoren. :)
 
Back
Topp