Vi over 38 ❤️

Saltvann! :Heartred:Heartred:Heartred

Hvis jeg ikke husker feil etter å ha pløyd meg bakover i tråden og forsøkt oppdatere meg på prosessen til folk, så er det sånn at du også er gravid nå?? *håper* Har tenkt på deg også!!

Takk for at du fortsatt lar deg underholde litt av de selvmedlidende innleggene mine her inne! Jeg drar heldigvis hjem til nordisk forsommervær i morra! Idag har jeg vaset rundt og kjøpt alt for masse Athen-souvenirer til folk ("Made in Germany" stod det på alt, det så jeg når jeg kom tilbake til leiligheten..) slik at kofferten blir enda vanskeligere å få lukket enn da jeg dro nedover :thumleft

Tenker jeg skal ta første test på tirsdag! Da er jeg 10 dpo. Litt tidlig å teste, men jeg gidder ikke gå og spekulere på dette her. Så skal teste hver dag fra og med tirsdagen. Enten går det, eller så går det over, og jeg får ta turen tilbake hit i September. Oppdaterer dere etterhvert!

Ta vare på deg selv!!!

I mellomtiden et lite bilde fra en vakker blomstervegg i Athen idag :HeartredVis vedlegget 381730


Hei søta :)

Jeg underholdes alltid av deg, du er virkelig noe for deg selv :)

Ja, jeg er gravid! :joyful: Veldig glad for det :Heartred
Jeg begynte også og teste tidlig, orket ikke å gå og vente.

Så spent på dine vegne, og håååååper du vil se to streker veldig snart!! :)
 
Masse lykke til! Dette går nok fint. Jeg hadde hysteroskopi hos Hausken uten noe smertestillende annet enn paracet. Jeg kjente overhode ingen ubehag. Han klippet endatil bort en liten polypp uten at jeg kjente det + «scratching på kjøpet». Grudde meg veldig, fordi jeg hadde hatt så dårlig erfaring med vannscanning, men hovedproblemet da var knyttet til å få på plass kanylen, livmorhalstappen var bakoverbøyd eller noe akkurat da. Jeg kjente i tillegg et voldsomt press og menslignende smerter ved vannscanning. Hysteroskopi i våken tilstand var egentlig bare spennende, litt kult å se innsiden av livmoren. :)
Gikk overraskende bra. Jeg er litt kvalm og svimmel, men ellers var det ikke noe problem dette. Og ja kjempe kult å se på innsiden av livmoren
 
Tok en test nå, klarte ikke vente til i morgen. Testet blendahvitt :( 9 dpo, så det er vel fortsatt en sjanse. Men føler på meg at dette ikke gikk bra. 2 perfekte embryo som ikke vil feste seg. Hva er galt med meg, tenker jeg. Knota legene det til ved innsett, de måtte jo træle en stund. Er det noe med stoffskiftet mitt, TSH er jo litt høyt (2.6) og T4 i nedre del av normalområdet. Er det noe arrvev i livmora etter operasjon av muskelknuter for 1,5 år siden, selv om aquascan viste at alt så bra ut. Må jeg ta hysteroskopi. Er det implantasjonsvinduet det er noe galt med. Har jeg en bakterieinfeksjon/ubalanse, selv om den som ble oppdaget via blodprøve i fjor høst trolig ble kurert gjennom antibiotikakur. Var jeg for stressa. Sov ikke godt i varmen. Var det fordi taxisjåføren bråstoppet en gang på turen tilbake til leiligheten, etter innsett. :confused005

Jaja. Jeg får bare teste igjen om et par-tre dager. Orker ikke i morgen. Og så får jeg prøve på nytt i September. :)


Søta! Jeg testet også blendahvitt 9 dpo, det er det mange som gjør.

Ikke gi opp håpet!! :Heartred
 
Hei søta :)

Jeg underholdes alltid av deg, du er virkelig noe for deg selv :)

Ja, jeg er gravid! :joyful: Veldig glad for det :Heartred
Jeg begynte også og teste tidlig, orket ikke å gå og vente.

Så spent på dine vegne, og håååååper du vil se to streker veldig snart!! :)

Tydeligvis er jeg såpass enestående at det ikke engang var meningen at jeg skulle få mine egne biologiske barn! Neida huff, man skal ikke spøke med det kanskje. Men litt svart humor må vel være lov innimellom :_rr

Bra du er gravid, fortsett sånn!! Det er sånn det skal være! :Heartbigred

Jeg skal droppe testinga noen dager nå. Som du selv har erfart, det er mange som tester negativt på 9 dpo. Men negative tester er kjipt uansett, og nå vil jeg bare puste noen dager inntil testresultatet er mer sikkert. Gidder ikke teste i morgen, nekter å teste på onsdag, torsdag er uaktuelt. Men på fredag, DA skal jeg teste. Da er det dagen for forventet mens, også.

Ønsker deg gode dager!
 
Takk kjære deg, er så utrolig, ubeskrivelig godt å være tilbake igjen!:love7 Det nærmer seg 2 års pause nå, det har vært knalltøft! Men det gjør meg også enda mer besluttsom på at det er dette jeg vil fortsette på nå, og på hva som betyr noe i livet. Håper alt står bra til med deg, tenk snart blir du mamma igjen, for en reise du også har hatt, og mtp situasjonen i Russland nå, helt surrealistisk hvordan disse årene har vært med pandemi og krig og sykdom og ivf og Gud vet hva...man må bare aldri miste håpet om at alt skal gå bra tilslutt, både i Ukraina og ellers. Alle kjemper sin egen kamp, så man må bare gjøre sitt beste for at livet og verden blir så bra som mulig. Alt godt til deg kjære Smuta!:Heartred

Kjæraste Vårsol, herregud så glad eg blei av å lesa dette!!! ❤️❤️❤️ Tenk at du endeleg snart skal få koma i gang igjen! Kor lang pause har du hatt no?? Blir så spennande å følgja deg vidare, du må lova å oppdatera oss. Mange Klemmar til deg
 
Takk for fine ord nydelige deg, det varmer! Og du er en ganske så fantastisk person selv vil jeg si:happy: Gratulerer så utrolig mye med graviditet, så glad på dine vegne! Tenk at det ordnet seg så fint tilslutt, men det var jeg helt overbevist om at det skulle gjøre for deg også:Heartred Ta vare på deg selv og nyt graviditeten, håper den blir bekymringsfri og bare fin for deg, det fortjener du! Alt godt, vi snakkes plutselig:Heartred

Fineste Vårsol :) :) :)

Såååå godt å høre fra deg igjen, og ikke minst, at det går så bra med deg! Beundrer tankegangen og ditt positive sinn. Heldige er de som har deg i livet, sier jeg bare.

Nå skal du snart igang igjen og jeg håper av hele mitt hjerte at det blir en "enkel" prosess for dere. Det fortjener dere så inderlig :)

Nyyyyt dagene, våren, ja livet generelt :Heartred Jeg gleder meg til å følge deg igjen :)
 
Tydeligvis er jeg såpass enestående at det ikke engang var meningen at jeg skulle få mine egne biologiske barn! Neida huff, man skal ikke spøke med det kanskje. Men litt svart humor må vel være lov innimellom :_rr

Bra du er gravid, fortsett sånn!! Det er sånn det skal være! :Heartbigred

Jeg skal droppe testinga noen dager nå. Som du selv har erfart, det er mange som tester negativt på 9 dpo. Men negative tester er kjipt uansett, og nå vil jeg bare puste noen dager inntil testresultatet er mer sikkert. Gidder ikke teste i morgen, nekter å teste på onsdag, torsdag er uaktuelt. Men på fredag, DA skal jeg teste. Da er det dagen for forventet mens, også.

Ønsker deg gode dager!
Jeg testet negativt 9dpo, veldig svak strek både 10(ettermiddag?) og 11dpo. 12dpo vistes streken såpass bra at jeg skjønte det var noe.:Heartbigred
Så jeg har troen på at her kan det skje store saker:love7
 
Så fint å høyra frå deg, vil gjerne følgja deg på reisa. Om du gir oss litt meir info, kan eg legga deg til i oversikten vår:

Nick - alder - barn i rekka du prøver på - forsøk nr. - klinikk - behandling.

Heia, heia!! :gen014

Lemuren, 40, 1, forsøk nr 4, medicus
 
Takk for fine ord nydelige deg, det varmer! Og du er en ganske så fantastisk person selv vil jeg si:happy: Gratulerer så utrolig mye med graviditet, så glad på dine vegne! Tenk at det ordnet seg så fint tilslutt, men det var jeg helt overbevist om at det skulle gjøre for deg også:Heartred Ta vare på deg selv og nyt graviditeten, håper den blir bekymringsfri og bare fin for deg, det fortjener du! Alt godt, vi snakkes plutselig:Heartred


Søta!! Takk for det :) Ja, det er veldig hyggelig. Alt går bra, men noen tanker dukker opp innimellom, men det tenker jeg er naturlig.

Nærmer meg halvveis faktisk, og ser frem til å komme over første kneik! Da skal vi spise sushi :joyful:

Gleder meg til å høre mer fra din kant :)
 
Tydeligvis er jeg såpass enestående at det ikke engang var meningen at jeg skulle få mine egne biologiske barn! Neida huff, man skal ikke spøke med det kanskje. Men litt svart humor må vel være lov innimellom :_rr

Bra du er gravid, fortsett sånn!! Det er sånn det skal være! :Heartbigred

Jeg skal droppe testinga noen dager nå. Som du selv har erfart, det er mange som tester negativt på 9 dpo. Men negative tester er kjipt uansett, og nå vil jeg bare puste noen dager inntil testresultatet er mer sikkert. Gidder ikke teste i morgen, nekter å teste på onsdag, torsdag er uaktuelt. Men på fredag, DA skal jeg teste. Da er det dagen for forventet mens, også.

Ønsker deg gode dager!


Spent på morgendagen for deg!! :) Takk for det :Heartred
 
Jeg har fått summet meg litt her. 12 dpo idag, og negativ clearblue. Jeg skal teste igjen i morgen også, men føler meg overhodet ikke gravid og regner med at løpet er kjørt. Det var to perfekte blastocyster som ble satt inn i ei livmor som ifølge legen som opererte meg v/Aleris beskrev med ordene: "alt ligger til rette for graviditet". Kontaktpersonen min ved Serum forklarte at slimhinnen var perfekt (8,8 mm og tresjiktet, men tykkere, opptil 14 mm, i fundus der hvor embryoet helst skal feste seg).

Så ja, klart jeg er kjempeskuffet. Jeg var skikkelig i kjelleren istad. Tenkte de mørkeste tankene. Men snakket med en veldig god venn og klarte etterhvert få tankene på riktig kurs.

Jeg har jo 6 veldig gode blastocyster igjen v/Serum. Og jeg kan jo ikke glemme de. Men må bruke de neste par månedene på å prøve finne ut av hva som kan ha vært årsaken(e) til at dette forsøket gitt i vasken. Så jeg skal ta tak i stoffskiftet mitt, og virkelig insistere på å begynne på medisiner slik at TSH kommer under 2.0. Ihht. reproduktiv medisin så bør TSH være under 2.0, selv om det ellers i medisinens verden er helt ok med TSH på 2.6. Og så må jeg få ordnet med hysteroskopi, for å finne ut av om det er noe man har oversett i livmora.

Når det skal sies var jeg ekstremt stressa i Hellas, jeg hadde det ikke bra i det hele tatt, av flere årsaker. Så jeg lurer på om jeg saboterte for meg selv, sånn sett. Jeg klarte ikke roe meg ned, og følelsene ble for overveldende. Så jeg tror rett og slett jeg skal begynne i terapi, og få en profesjonell å snakke med om denne prosessen. For det er så tøft!

Takk for støtten så langt, jeg får bare kjempe på videre. Jeg skal fortsette medisineringa tom. mandag, som klinikken har satt som testdag, og hvis underet skjer at jeg skulle få en positiv test så får jeg isåfall oppdatere dere på nytt da :schocked028

Ta vare på dere selv, og barnet i magen, dere som er så heldig :Heartred Og kjære Solomor som jeg så likte innlegget mitt, håper alt står bra til med deg og den lille :Heartred
 
Jeg har fått summet meg litt her. 12 dpo idag, og negativ clearblue. Jeg skal teste igjen i morgen også, men føler meg overhodet ikke gravid og regner med at løpet er kjørt. Det var to perfekte blastocyster som ble satt inn i ei livmor som ifølge legen som opererte meg v/Aleris beskrev med ordene: "alt ligger til rette for graviditet". Kontaktpersonen min ved Serum forklarte at slimhinnen var perfekt (8,8 mm og tresjiktet, men tykkere, opptil 14 mm, i fundus der hvor embryoet helst skal feste seg).

Så ja, klart jeg er kjempeskuffet. Jeg var skikkelig i kjelleren istad. Tenkte de mørkeste tankene. Men snakket med en veldig god venn og klarte etterhvert få tankene på riktig kurs.

Jeg har jo 6 veldig gode blastocyster igjen v/Serum. Og jeg kan jo ikke glemme de. Men må bruke de neste par månedene på å prøve finne ut av hva som kan ha vært årsaken(e) til at dette forsøket gitt i vasken. Så jeg skal ta tak i stoffskiftet mitt, og virkelig insistere på å begynne på medisiner slik at TSH kommer under 2.0. Ihht. reproduktiv medisin så bør TSH være under 2.0, selv om det ellers i medisinens verden er helt ok med TSH på 2.6. Og så må jeg få ordnet med hysteroskopi, for å finne ut av om det er noe man har oversett i livmora.

Når det skal sies var jeg ekstremt stressa i Hellas, jeg hadde det ikke bra i det hele tatt, av flere årsaker. Så jeg lurer på om jeg saboterte for meg selv, sånn sett. Jeg klarte ikke roe meg ned, og følelsene ble for overveldende. Så jeg tror rett og slett jeg skal begynne i terapi, og få en profesjonell å snakke med om denne prosessen. For det er så tøft!

Takk for støtten så langt, jeg får bare kjempe på videre. Jeg skal fortsette medisineringa tom. mandag, som klinikken har satt som testdag, og hvis underet skjer at jeg skulle få en positiv test så får jeg isåfall oppdatere dere på nytt da :schocked028

Ta vare på dere selv, og barnet i magen, dere som er så heldig :Heartred Og kjære Solomor som jeg så likte innlegget mitt, håper alt står bra til med deg og den lille :Heartred


Kjære deg

Så utrolig leit å lese, det gjør meg virkelig vondt
:(:(:(
Ord hjelper nok ikke så mye nå, så skulle gjerne gitt deg en stoooor klem :Heartred Godt du har en å snakke med når tankene er svarte.

Det høres ut som en fornuftig plan med alt du beskrev ovenfor. Tenk; du har 6 stk igjen, og det er mange!! Ønsker sååå gjerne at du skal få oppfylt ønsket ditt, og jeg er rimelig sikker på at det vil skje :Heartbigred

Kjære deg, prøv og sove. Det vil bli bedre; du er sterk og jeg heier av hele mitt :Heartred på deg :Heartred
 
Kjære deg

Så utrolig leit å lese, det gjør meg virkelig vondt
:(:(:(
Ord hjelper nok ikke så mye nå, så skulle gjerne gitt deg en stoooor klem :Heartred Godt du har en å snakke med når tankene er svarte.

Det høres ut som en fornuftig plan med alt du beskrev ovenfor. Tenk; du har 6 stk igjen, og det er mange!! Ønsker sååå gjerne at du skal få oppfylt ønsket ditt, og jeg er rimelig sikker på at det vil skje :Heartbigred

Kjære deg, prøv og sove. Det vil bli bedre; du er sterk og jeg heier av hele mitt :Heartred på deg :Heartred


Tuuusen takk for all støtte du gir meg, Saltvann. Det barnet ditt kommer til å få en bra mamma, altså!! Det du skriver hjelper meg faktisk mer enn du nok aner. Så tusen takk :Heartred

6 stk er mange ja! Jeg skal gi de alle sammen og denne hersens livmora mi de sjansene som må til. Ellers har jeg allerede begynt å tenke på Instituto Bernabeu og garantipakka deres til bortimot 200 000 kr. Får selge bunad og litt sølvtøy først ;)

Det er jo så alt for mange som må igjennom vannvittig mye tøffere tak enn det jeg har gjort hittil. Men man tenker jo at eggdonasjon, eller embryoadopsjon, er "løsningen". Og det er det jo ofte, men ikke på 1. forsøk for alle.

Natta herfra! :Heartred
 
Back
Topp