Topp! Det gjeld jo oss alle! Og kva forsøk i rekka no?Alderen har nok økt litt og 39.. snart 40, men for øyeblikket 39.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Topp! Det gjeld jo oss alle! Og kva forsøk i rekka no?Alderen har nok økt litt og 39.. snart 40, men for øyeblikket 39.
Beste Saltvann, korleis går det med deg og den lille spiren? Kor langt er du på veg no? Kryssar alt for dykk!!
Hei gode deg! Korleis går det med deg no? Håpar alt er bra!
Velkommen og så utrolig spennende. Når skal du teste? Blir spennende å følge degHei, melder meg inn her.
Kort fortalt : Mannen og jeg ønsker barn nr 2. Fryseforsøk nå, satt inn blastocyst 28.2. har to embryoer I tillegg på frys. Håper og ber noen som også er 9 dpo nå?
Lenger fortalt :Jeg var så heldig å bli gravid på første fersk forsøk etter å ha prøvd ca 1,5 år på egen hånd uten hell (tror jeg hadde et par svært tidlige kjemiske da før mensen kom, for fikk noen positive tester). Men takk Gud for ivf, jenta vår kom i slutten av August 2020
Det var til og med kun to måneder etter min søster døde, så jenta vår var en regnbue jente vil jeg si, og gav og har gitt så mye glede midt i all sorgen. Har ikke ord for takknemligheten.. Ingen ting er som når er nytt liv kommer og gir håp når man mistet sin uendelig kjøre søster... Uendelig takknemlig for at jeg ble gravid med jenta vår..!! Hun er en stor glede !! (min søster døde etter en tragisk ulykke)
Nå er vi i gang med fryseforsøk og håper på et søsken for vår lille Jente. Men tenker egentlig det er en bonus om vi får en til. Men kan ikke annet enn å være forsiktig optimist siden det gikk forrige gang.
Og håper jo på et søsken for vår nydelig jente.
jeg er 9dpo i dag (satte inn embryo på mandag 28.2). Er så spent nå...men klarer liksom ikke helt tro vi skal være så heldige igjen. !! Vi har heldigvis to til embyro i tillegg på frys. Så håper en av de går..
Ber og håper... Noen i samme situasjon?
BABYSTØV TIL ALLE !!
Hei søta Det går bra med meg, er 6+4 idag. Har allerede fått en liten kul på magen, men mannen hevder at det er kun jeg som ser den. Har allerede booket 3 avtaler de nærmeste 3 ukene; ul, jordmor og sykehuset, så her blir man passet på i alle "bæuer og kanter."
Så heldige vi er som bor i Norge. Hjertet mitt gråter med ukrainerne Får altså så vondt inni meg. Klikket meg akkurat inn på en artikkel som jeg skulle ha "droppet" for egen del, lærer aldri. Håper vi snart får en gledelig nyhet om at verden har fått en ny "helt."
Sikkert teit å skrive alt dette her, men ja, jeg har det bra. Det foregår bare utrolig mye vondt for tiden, og mitt høyeste ønske er at grusomhetene tar slutt. NÅ
Håper alt går bra med deg, uke 24/25?
Åh, så godt å høyra, fine deg! Eg er no 23+3! Tenk det! Og har allerede fått STOR mage, så lurer på kor stor den blir til slutt!! Har fortsatt kvalme og utmattelse, så fortsatt 60% sjukmeldt... Men i det minste glad for at eg kan jobba 40%, no er også jobben i ferd med å rekruttera vikar for meg, forhåpentlegvis får me til ein periode med overlapping.Hei søta Det går bra med meg, er 6+4 idag. Har allerede fått en liten kul på magen, men mannen hevder at det er kun jeg som ser den. Har allerede booket 3 avtaler de nærmeste 3 ukene; ul, jordmor og sykehuset, så her blir man passet på i alle "bæuer og kanter."
Så heldige vi er som bor i Norge. Hjertet mitt gråter med ukrainerne Får altså så vondt inni meg. Klikket meg akkurat inn på en artikkel som jeg skulle ha "droppet" for egen del, lærer aldri. Håper vi snart får en gledelig nyhet om at verden har fått en ny "helt."
Sikkert teit å skrive alt dette her, men ja, jeg har det bra. Det foregår bare utrolig mye vondt for tiden, og mitt høyeste ønske er at grusomhetene tar slutt. NÅ
Håper alt går bra med deg, uke 24/25?
Så utruleg leit å høyra, kjære deg. Beklager sein respons frå meg. Det er heilt sikkert at de stoppar her? Skal eg fjerna deg frå lista? Sender mange styrkeklemmar
Hei alle fine damer her i «Vi over 38»! Eg har altså no laga ny tråd og tatt over som administrator. Gi lyd om det skal gjerast endringar på lista vår!
Heia oss!!!
Heiar på dykk!! Då lar eg deg stå på lista, håpar du vil halda oss oppdaterte. Masse lykke til!Håper på å klare det selv. Om ikke så bli det eggdonasjon på oss. Jeg gir meg selv 5mnd til før jeg gir opp
Velkommen hit til oss!! Kryssar alt av fingrar og tær for full klaff!!Jeg er snart 41 år, har to tenåringer og har prøvd i 2 år med min nye samboer som ikke har barn. Vi er i Porsgrunn og har satt inn befruktet egg for 5 dager siden, så vi venter veldig i spenning I utgangspunktet har de ikke funnet noe med hverken meg eller samboer som tilsvarer at det ikke skal gå bra, så er nok mest alderen min som spiller inn her. Jeg fikk begge barna mine som bestillt når jeg var yngre. Det eneste vi vet er at jeg fjernet en cyste i livmoren for noen mnd siden som kan ha gjort det vanskeligere for egg å feste seg..
Vi venter som sagt veldig i spenning på testedagen som er 18 mars.. Til nå har hele prosessen gått som det skulle, så krysser fingrene om enn litt forsiktig da vi jo vet at Oddsene er i mot oss pga alder. Tar gjerne i mot oppløftende ord
Cissa10- 40 år - 3 barn ( første felles) - forsøk nr 1 - Porsgrunn - IVFVelkommen hit til oss!! Kryssar alt av fingrar og tær for full klaff!!
Legg gjerne til litt meir info på samme måte som oss andre her, så skal eg få lagt deg inn i oversikten vår:
Nick - alder - barn i rekka - forsøk nr. - klinikk - behandling.
Den der rugeperioden er altså så utruleg nervepirrande. Masse lykke til!!!
Åh, så godt å høyra, fine deg! Eg er no 23+3! Tenk det! Og har allerede fått STOR mage, så lurer på kor stor den blir til slutt!! Har fortsatt kvalme og utmattelse, så fortsatt 60% sjukmeldt... Men i det minste glad for at eg kan jobba 40%, no er også jobben i ferd med å rekruttera vikar for meg, forhåpentlegvis får me til ein periode med overlapping.
Ja, det er altså så grusomt alt som skjer. Både for ukrainarar, russarar og verden. På det personlege plan er eg veldig takknemleg for at vårt dyrebare embryo ligg trygt plassert i magen min og ikkje på klinikken i St. Petersburg no… Og føler veldig med teamet hos OLGA-klinikken og alle pasientane der som også blir ramma av dette no. Det går snart ikkje an å betala med visakort i Russland lenger og ikkje er det mogleg å gjera bankoverføringar. I tillegg er jo alle fly kansellert og ikkje minst er sikkerheitssituasjonen høgst usikker. Så det er mange fortvila pasientar som vurderer fram og tilbake om dei tar sjansen på å dra no eller ikkje.
Kvar enkelt av oss må berre gjera det me kan for å fremma fred og menneskerettigheiter. Håpar så inderleg at det blir ei fredeleg og diplomatisk løysing på dette snart, sjølv om det dessverre ser veldig mørkt ut no både i Ukraina og i Russland.
Sender mange klemmar!
Velkommen og så utrolig spennende. Når skal du teste? Blir spennende å følge deg
Velkommen til vår fine gruppe!! Så mykje tøft du har vore gjennom på din veg, kryssar fingrar og tær for at spiren klamrar seg fast no!
Gi oss gjerne litt meir info om deg sjølv til lista vår:
Nick - alder - barn du prøver på - forsøk i rekka - klinikk - behandling
Masse lykke til!!!
Jeg er snart 41 år, har to tenåringer og har prøvd i 2 år med min nye samboer som ikke har barn. Vi er i Porsgrunn og har satt inn befruktet egg for 5 dager siden, så vi venter veldig i spenning I utgangspunktet har de ikke funnet noe med hverken meg eller samboer som tilsvarer at det ikke skal gå bra, så er nok mest alderen min som spiller inn her. Jeg fikk begge barna mine som bestillt når jeg var yngre. Det eneste vi vet er at jeg fjernet en cyste i livmoren for noen mnd siden som kan ha gjort det vanskeligere for egg å feste seg..
Vi venter som sagt veldig i spenning på testedagen som er 18 mars.. Til nå har hele prosessen gått som det skulle, så krysser fingrene om enn litt forsiktig da vi jo vet at Oddsene er i mot oss pga alder. Tar gjerne i mot oppløftende ord
Jeg har kun blitt gravid på fersk.....venninna mi kun på frysHei, så koselig. Takk for det ! Jeg tester desverre negativt nå 14 dpo og skal ta blodprøve i dag. Ikke så mye forhåpninger, men leser om folk som tester senere etter fryst embyryo så litt håp er det.men sist var jeg sikker streken ble sterkere allerede 11 doo med ferskt embryo.. så ..??!
Men men , bedre lykke neste gang om det ikke ble nå. Vi har to embryo på frys . Har egentlig tenkt at siden jeg er 38 og et halvt år nå er det bare å kjøre på med forsøk forsøk forsøk... Til det forhåpentligvis går bra til slutt...men begynner å lurer på om jeg blir lettere gravid i fersk forsøk med alle hormonene i kroppen og den støtten kanskje en ovitrelle sprøyte gir osv...?? Noen som kjenner seg igjen i de tankene? Før jeg fikk hjelp med ivf og i egen prøving i 1,5 år så jeg kun noen svake positive tester som ble borte da mensen kom. Så kanskje jeg trenger den ekstra støtten hormonene gir for å bli gravid.?? Lure lure..
Eller så var det ikke et levedyktig embryo rett og slett.
Klamrer meg bittelitt til håpet da jeg leser noen tester positivt veldig sent.. og har til og med.lest en hvor hCG ikke ble påvist på leeenge med blidprøve og hvor hun fortsatt var gravid . Hun fikk ikke positiv test før i uke 9.. utrolig! Men er nok ikke så sannsynlig det skjer.
Har også lest mange sier det er lettere å bli gravid på fryst forsøk, men virker kanskje ikke sånn for meg (vi ble gravide på første fersk ivf forsøk Desember 2019 . Sååå ekstra takknemlig for datteren vår nå )
Har også tenkt jeg kanskje bør la de frosne Embryoeme ligge og kanskje betale for en eller to fersk forsøk til mens jeg enda ikke er så alt for gammel. Sånn at jeg forhåpentligvis kan bli gravid da eller få enda flere embryo på frys ... De to vi lagde da jeg var 36 år er jo der.
Og rart å tenke på de ble laget før koronaen hehe..
Det er bare så fantastisk Signy. Gråter litt nå, er så glad på dine vegneHar ikke vært så aktiv her, selv om det er IVF-forumets koseligste gruppe
Men siden jeg annonserte graviditeten her tenkte jeg også å annonsere at jeg endelig har født ei lita jente Føler meg som den heldigste i verden som har fått oppleve dette en gang til. 4 uttak og 11 innsett, flere spontanaborter og en senabort og mange grunner til å gi opp under vegs. Hadde ikke trodd vi skulle være så heldige å få en lykkelig slutt på historien, men nå sitter jeg her med liten skatt på brystet og kjenner på en uendelig takknemlighet