Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei gode LilKil, beklager treig respons her. Korleis går det med deg? Har du fått vita meir frå klinikken? Har du gjort hysteroskopi nokon gong? Har ikkje erfaring med polyppar sjølv, men veit at OLGA ofte fjernar polyppar under hysteroskopi. Håpar du får god oppfølging på klinikken og kryssar alt av fingrar og tær!!Hallo flotte damer. Var på scan i dag før neste reise til Danmark, flotte folikler og tykkelse på slimhinnen. Desverre oppdaget (vikar) legen det hun tror er 2 polypper der. Har aldri opplevd dette før, og klarte ikke helt reagere hos legen, kan dere erfarne folk hjelpe/trøste meg? Kan det plutselig komme nå, eller har de vært der lenge uten å bli oppdaget før? Er det derfor jeg mister alt som puttes inn? Hilsen sliten og fortvila
Hei Engelpia, såg i ei anna gruppe her at du har fått gjort innsett! Gratulerer!! Skal eg flytta deg til rugar? Kryssar alt for deg!!Etter 3 forsøk i porsgrunn så ba jeg om vannskanning for å sjekke polypper, men dem fant ikke noe, hvis dem hadde funnet noe så hadde jeg blitt sendt til hysteroskopi. Flere venninner av meg har fjernet polypper og bare vært ett lite inngrep, masse masse lykke til
Woooow, gratulerer beste Litjmora!! Og så leit å høyra om bestemora di. For ein berg- og dalbane. No håpar eg så inderleg at denne spiren blir med heilt til mål og at du får skikkeleg oppfølging. Skal eg flytta deg til gravid? Mange styrkeklemmar!!!PANIKK! HVA MED ALLE STØTTEMEDISINENE JEG SKULLE FÅ???? NÅ MÅ FASTELGEN MIN FÅ UT FINGEREN OG RINGE MEG.
Jeg vil så gjerne ikke miste igjen bare fordi jeg ikke får blodfortynnende og antiflamatorisk. Heldigvis har jeg progrestron i bøtter og spann så det skal jeg ta nåh!
Vis vedlegget 375708
Tusen takk SmutaWoooow, gratulerer beste Litjmora!! Og så leit å høyra om bestemora di. For ein berg- og dalbane. No håpar eg så inderleg at denne spiren blir med heilt til mål og at du får skikkeleg oppfølging. Skal eg flytta deg til gravid? Mange styrkeklemmar!!!
Ja det kan du gjøre :Hei Engelpia, såg i ei anna gruppe her at du har fått gjort innsett! Gratulerer!! Skal eg flytta deg til rugar? Kryssar alt for deg!!
Og tusen takk var ikke meningen å virke negativ, formen er bare elendig vondt i nedre del og korsryggHei Engelpia, såg i ei anna gruppe her at du har fått gjort innsett! Gratulerer!! Skal eg flytta deg til rugar? Kryssar alt for deg!!
Herlighet! Gratulerer såååå mye! Så fantastiske nyheterkrysser fingrene for at spiren holder hele veien innPANIKK! HVA MED ALLE STØTTEMEDISINENE JEG SKULLE FÅ???? NÅ MÅ FASTELGEN MIN FÅ UT FINGEREN OG RINGE MEG.
Jeg vil så gjerne ikke miste igjen bare fordi jeg ikke får blodfortynnende og antiflamatorisk. Heldigvis har jeg progrestron i bøtter og spann så det skal jeg ta nåh!
Vis vedlegget 375708
Hurra, hjemmelaget er jo drømmen Woop woopGuri malla for en dag jeg har hatt.
Jeg ringte IVF avdelingen i Tromsø for å høre om prøvesvarene på utredningen for habituell abort var kommet inn. Ikke alt, men jeg hadde testet positivt for leiden mutasjon. Så jeg måtte få fastlegen til å skrive ut resept på blodfortynnende siden jeg har blitt gravid uten deres hjelp. Helt forståelig for meg, men tydeligvis ikke for fastlegen (merk vikaren, min fastlege er egentlig fantastisk). Han ville verken skrive ut blodfortynnende eller prednisolon uten at legen på IVF avdelingen skrev ut først, så kunne han etterfylle. Ringte tilbake til Tromsø, fikk beskjed om at legen der skulle sende en henvisning til min fastlege slik at han fikk ut fingeren og ordnet resept til meg. Men alt dette tar jo tid og jeg kjenner at jeg stresser veldig med å få satt igang med støttemedisin. Ringer derfor Medicus, de har mye å gjøre i dag så ender opp med at sykepleieren ringer meg i bilen på på vei hjem. Hun har lest lappen fra min panikksamtale med sekretæren på tlf og har snakket med legen før hun ringer meg. Jeg rekker ikke å spørre engang før hun sier, GRATULERER og så klart du skal få støttemedisin. Respeten er klar til deg, så bare dra på apoteket å hent ut
Så starter jakten på klexane. På det 4. Apoteket har de det heldigvis inne og skuldrene kan komme litt ned.
Nå skal jeg drikke en kopp deilig koffeinfri kaffe og la alt synke inn.
Takk til dere som har delt erfaringer og tanker med meg Nå var jeg klar når jeg kom til klinikken, kunne stille de riktige spørsmål og vite litt hva som eventuelt kunne skje. Det er det beste trikset for meg mot stress og bekymring. Etter en voldsom tur over vannet til Danmark i går, ble det uttak av 8 egg i dag og heldigvis ikke noen utvekster på slimhinnen HURRA! Ble undersøkt nøye flere ganger med ulike kontraster, de ble like glad og overasket som meg for bildene fra Oslo viste jo noe. Var nok bare rester etter mens som har blitt skylt ut i ettertid, har spottet litt. Regner med innsett på mandag, så nå er det bare å krysse fingrene for at neste steg går sin gang.
Å så spennede Lilkil. Krysser det som krysses kanTakk til dere som har delt erfaringer og tanker med meg Nå var jeg klar når jeg kom til klinikken, kunne stille de riktige spørsmål og vite litt hva som eventuelt kunne skje. Det er det beste trikset for meg mot stress og bekymring. Etter en voldsom tur over vannet til Danmark i går, ble det uttak av 8 egg i dag og heldigvis ikke noen utvekster på slimhinnen HURRA! Ble undersøkt nøye flere ganger med ulike kontraster, de ble like glad og overasket som meg for bildene fra Oslo viste jo noe. Var nok bare rester etter mens som har blitt skylt ut i ettertid, har spottet litt. Regner med innsett på mandag, så nå er det bare å krysse fingrene for at neste steg går sin gang.
Åååå det er jo helt fantastisk! Måtte du få mange på frysTusen takk @litjmora og @Saltvann Av 8 ut er det nå 6 fine spirer som kjemper. What! Tør nesten ikke puste, er det lov å håpe på noe ekstra i fryseren til og med, det har aldri skjedd før Innsett av den som ser finest ut i morgen, de andre dyrkes mot blasto
PANIKK! HVA MED ALLE STØTTEMEDISINENE JEG SKULLE FÅ???? NÅ MÅ FASTELGEN MIN FÅ UT FINGEREN OG RINGE MEG.
Vis vedlegget 375708
Det ble til slutt en kombinasjon. Jeg ringte Medicus og fikk Prednisilon og blodfortynnende til 10 dager, slik ta legen kunne få ut fingeren. Det klarte han tydeligvis ikke uten hjelp av IVF avdelinga på UNN i Tromsø. Så etter mye frem og tilbake, om og men så har jeg fått resept på det jeg skal haSå morro! Hvis du har vært på privatklinikk tidligere så ring de, ofte får de sendt ut resepter asap selv om det er hjemmelaget!
Tusen takk @litjmora og @Saltvann Av 8 ut er det nå 6 fine spirer som kjemper. What! Tør nesten ikke puste, er det lov å håpe på noe ekstra i fryseren til og med, det har aldri skjedd før Innsett av den som ser finest ut i morgen, de andre dyrkes mot blasto
Fantastisk!! Grattis som rugar! Flytter deg over sporenstreks! Kryssar alt av fingrar og tær!!!!!Da er vi kommet hjem, og jeg er stolt ruger av en flott 3-dagers spire Er veldig spennende om det blir noe av resten av eggsene selv om gullegget nå selvfølgelig er på plass allerede. Nå er vi gravide til det motsatte er bevist