Vi over 38 ❤️

Har vært på ny kontroll på sykehuset i dag, og de kunne ikke finne noe hjertelyd. Jeg har vært ganske sikker på at dette ikke gikk veien siden første blødning før jul, men like vel har jeg vært litt undrende siden jeg har vært så sykt kvalm. Bare i dag var et mareritt å dusje før jeg dro på sykehuset. Måtte legge inn en pause før jeg var ferdig påkledd. Ligger nå i sengen og kvalmen fortsetter å herje, fader så tøff denne runden har vært. I morgen skal jeg gjennomføre medisinsk abort, gruer meg skikkelig til det. Liker ikke å miste kontroll og ikke vite hvordan det kommer til å bli. Har selvfølgelig googlet det som Googles kan;):yuck: Blei en litt dum avslutning på den hyggelige graviditetstesten som dukket opp før jul, men sånn blei det nå bare.

Heier masse på dere andre:Heartred og håper virkelig 2022 blir et godt år.
Å Camilla, selv om du kanskje forventet det var dette skikkelig leit å høre! Vet dessverre litt om hvordan du har det, så håper det har gått greit i dag og at kroppen og formen snart er tilbake til normalen. ❤️ Tenker på deg, stor klem fra meg!

Hei!
Takk for hyggelige meldinger. Bare liten oppdatering her ifra.
Her går det sagte fremover. Har vært veldig trøtt og litt svimmel, og hatt rumlingen i magen. Ingen smerte og ingen blødning før akkurat nå. 8 timer etter start. Litt dumt for nå har jo alle de sterke smertestillende fra i morges sluttet å virke.

Hei!
Her går det sagte fremover. Har vært veldig trøtt og litt svimmel, og hatt rumlingen i magen. Ingen smerte og ingen blødning før akkurat nå. 8 timer etter start. Litt dumt for nå har jo alle de sterke smertestillende fra i morges sluttet å virke.

Fikk du ikke smertestillende med deg hjem? Det fikk jeg. Blir det veldig vondt, ring legevakta for påfyll. Ingen grunn til å ha store smerter på toppen av alt :Heartred

Godt nytt år alle flotte damer :Heartred
Nå ser det ut som det skjer noe fremover for meg.
1.februar skal jeg på samtale og ultralyd for videre utredning av endometriose.
10. Februar skal jeg på hysteroskopi for mer utredning av habituell abort.
Jeg venter ennå på blodprøvesvarene i forbindelse med dette, men regner med de er rett rundt svingen. Kan da vel ikke ta mange måneder å få svarene????
Uansett, etter en lang samtale med legen og sykepleieren på medicus, så tar vi utgangspunkt i at jeg både har leiden mutasjon og endometriose som min mor. Så får svarene komme når de kommer. Får derfor lang protokoll, blodfortynnende og prednisolon som en del av behandlingen.
Med tanke på at jeg faktisk blir gravid både med ivf og spontant, men sliter med å holde på graviditeten så tror legen at endometriosen ikke er av stor grad. Og da å gå å vente på en laparoskopi 6 -12 mnd frem i tid vil gjøre at avtalen med Medicus er utgått. (Må brukes innen 18 mnd, 3 pakk)
Så derfor kjører vi på med første nedreguleringssprøyte i midten av februar. Og har da uttak i slutten av mars/begynnelsen av april.
Føles så klart ut som en hel evighet til, men er det noe vi er gode på damer, så er det all den ventingen.
I mellomtiden sender jeg gode tanker til Camilla og håper på et lite mirakel til neste ultralyd :Heartred
Kjære Litjmora, beklager treig respons! Det høyrest jo ut som at du har ein god plan no, sjølv om ventinga er uuthaldeleg… Heiar sånn på deg!!! ❤️

Godt nyttår alle fine damer ❤
Gode Dipsy, fekk såvidt lest det opprinnelege innlegget ditt. Eg føler verkeleg med deg, det er tøft å måtta setta prøvinga på pause når alt ein vil er å få baby. Men det er viktig å ikkje mista seg sjølv oppi alt. Og å ta vare på parforholdet, for IVF er litt av ein storm. Håpar å sjå deg igjen her snart. Masse lykke til med alt! Mange styrkeklemmar og heiarop ❤️

Hei!
Så grusomt å høyra om alt dette, Camilla, sjølv om du hadde ein aning om kva veg det gjekk. Føler sånn med deg. ❤️ Du har ikkje hatt smerter og blødning i det heile tatt etter at du tok tablettane? Eg har jo dessverre også vore gjennom det samme, og det kan høyrast ut som at Cytotec ikkje har fungert enno. :grumpy: Fekk du instruksjonar om å ta fleire tablettar etter ei viss tid? Håpar du får dette overstått raskt og med så lite smerter som mogleg. Styrkeklemmar!!

Gode Dipsy, fekk såvidt lest det opprinnelege innlegget ditt. Eg føler verkeleg med deg, det er tøft å måtta setta prøvinga på pause når alt ein vil er å få baby. Men det er viktig å ikkje mista seg sjølv oppi alt. Og å ta vare på parforholdet, for IVF er litt av ein storm. Håpar å sjå deg igjen her snart. Masse lykke til med alt! Mange styrkeklemmar og heiarop ❤️
Tusen takk, fine deg ❤

Last edited:
Tusen takk, fine deg ❤ Stormen ble større enn forventet, så vi flytter hvert til vårt. Hjertet har det vondt, men vi skal lande trygt på beina. Nå er fokuset på mini som vi allerede har, og at hun skal ivaretas opp i alt dette.

Vi er enige om at jeg kan bruke eggene om jeg ønsker, så mulig jeg kommer tilbake som aleneprøver ❤ Men det er en skummel tanke, risikosvangerskap på egenhånd er noe helt annet enn å ha en ved sin side. Vi får se hvor veien går ❤

PS: ville bare dere skulle vite for jeg har blitt så glad i dere alle her inne, men jeg kommer til å slette dette innlegget også.

Gode Dipsy :Heartred Dette er virkelig vondt å lese, men håper det blir bedre fremover for deg nå. Tusen klemmer..:Heartred

Tusen takk, fine deg ❤ Stormen ble større enn forventet, så vi flytter hvert til vårt. Hjertet har det vondt, men vi skal lande trygt på beina. Nå er fokuset på mini som vi allerede har, og at hun skal ivaretas opp i alt dette.

Vi er enige om at jeg kan bruke eggene om jeg ønsker, så mulig jeg kommer tilbake som aleneprøver ❤ Men det er en skummel tanke, risikosvangerskap på egenhånd er noe helt annet enn å ha en ved sin side. Vi får se hvor veien går ❤

PS: ville bare dere skulle vite for jeg har blitt så glad i dere alle her inne, men jeg kommer til å slette dette innlegget også.

Ingen ord passer, alt blir platt sammenlignet med hva du går gjennom nå. Ha det så bra du kan mens dette står på.. varm klem

@Dipsy Så utruleg leit å høyra! :( Denne IVF-gjørma er verkeleg også ei stor belastning for parforholdet. Ta godt vare på deg sjølv og barnet. Og så håpar eg du har gode folk rundt deg som kan støtta deg gjennom denne krisa også. Me kjem til å sakna deg her! Du veit kor du finn oss om du kjem tilbake. Styrkeklemmar! ❤️

@Dipsy :Heartred Så utrolig leit og høre :Heartred Åhhh, skjønner at du ikke har det lett nå. Vil gi deg en stoooooor klem, en skulder og dele en flaske vinos med deg. :Heartred Jeg håper du har noen gode mennesker som tar vare på deg. Det er en "kjent sak" at det ofte kan ende med brudd i vanskelige tider. Enten kommer man styrket ut av situasjonen, ellers så blir det motsatt.

Jeg håper at det løser seg på best mulig måte. Ofte trenger man kanskje bare litt tid fra hverandre til å tenke gjennom ting:Heartred Lov meg at du tar kontakt med oss, enten som gruppe, eller som enkeltpersoner dersom du trenger oss. Jeg kan iallfall love deg at jeg vil "stille opp" så godt jeg kan dersom du skulle ha behov for det.

Ta vare på deg selv så lenge :Heartred Selv om alt føles dritt nå, så vil det bli bra igjen :HeartredGlad i deg også :Heartred

Last edited:
Kjære @Dipsy, så utrolig leit å høre :Heartred Livet kan være så utrolig urettferdig, ord blir fattige. Ønsker deg alt godt fine du og håper dere finner en god måte og leve med dette på. Forsatt familie, bare på en annen måte. Ta vare på deg selv :Heartred

Hallo flotte damer. Var på scan i dag før neste reise til Danmark, flotte folikler og tykkelse på slimhinnen. Desverre oppdaget (vikar) legen det hun tror er 2 polypper der. Har aldri opplevd dette før, og klarte ikke helt reagere hos legen, kan dere erfarne folk hjelpe/trøste meg? Kan det plutselig komme nå, eller har de vært der lenge uten å bli oppdaget før? Er det derfor jeg mister alt som puttes inn? Hilsen sliten og fortvila

Hei alle supre damer her inne.
Livet er for tiden litt tungt. Prøvde fortvilt å få tak i legen min i går for en sykemelding, men som alt annet her i livet ble jeg altså sittende å vente på ingenting :wtf: Bedre lykke i dag kanskje.
MA'en i november har tatt på litt mer enn jeg liker å innrømme. Jeg sliter med å sove, selv om jeg er konstant trøtt. Min bestemor døde i går og min mann har vært igjennom et traume og får hjelp for det, så han klarer ikke å være så veldig støttende for tiden. Noe jeg absolutt skjønner og unner han all den hjelp han kan få :Heartred
Jeg har de siste dagene hatt forsterket luktesans så jeg tok en test i dag. Den er tydelig defekt, men så var jo spørsmålet om det er begynnelsen på noe eller kanskje bare en skikkelig DRITT test jeg har kjøpt meg. Hva tenker dere? Det skal altså komme en strek for positiv test. Så kom det altså 1/4 rar strek :banghead:
20220118_082306.jpg

@LilKil jeg er ikke så kjent med polypper, men har forstått det slik at de kan komme når som helst i livet og veldig vanlig er etter fyllte 40. Så om de er nye eller gamle er jo vanskelig å si. Uansett så ville jeg ha fått de fjernet for innsett. De kan jo ødelegge for en graviditet. Også tenker jeg at de kanskje kan ta en liten skyll av livmoren din med det samme de er der inne.

Hallo flotte damer. Var på scan i dag før neste reise til Danmark, flotte folikler og tykkelse på slimhinnen. Desverre oppdaget (vikar) legen det hun tror er 2 polypper der. Har aldri opplevd dette før, og klarte ikke helt reagere hos legen, kan dere erfarne folk hjelpe/trøste meg? Kan det plutselig komme nå, eller har de vært der lenge uten å bli oppdaget før? Er det derfor jeg mister alt som puttes inn? Hilsen sliten og fortvila

Hei :) Dette vet jeg ingenting om, men skjønner tankegangen din. Dette må/bør vel også gynekologen vite.

Livet er for tiden litt tungt. Prøvde fortvilt å få tak i legen min i går for en sykemelding, men som alt annet her i livet ble jeg altså sittende å vente på ingenting :wtf: Bedre lykke i dag kanskje.
MA'en i november har tatt på litt mer enn jeg liker å innrømme. Jeg sliter med å sove, selv om jeg er konstant trøtt. Min bestemor døde i går og min mann har vært igjennom et traume og får hjelp for det, så han klarer ikke å være så veldig støttende for tiden. Noe jeg absolutt skjønner og unner han all den hjelp han kan få :Heartred
Jeg har de siste dagene hatt forsterket luktesans så jeg tok en test i dag. Den er tydelig defekt, men så var jo spørsmålet om det er begynnelsen på noe eller kanskje bare en skikkelig DRITT test jeg har kjøpt meg. Hva tenker dere? Det skal altså komme en strek for positiv test. Så kom det altså 1/4 rar strek :banghead:
Vis vedlegget 375640

@LilKil jeg er ikke så kjent med polypper, men har forstått det slik at de kan komme når som helst i livet og veldig vanlig er etter fyllte 40. Så om de er nye eller gamle er jo vanskelig å si. Uansett så ville jeg ha fått de fjernet for innsett. De kan jo ødelegge for en graviditet. Også tenker jeg at de kanskje kan ta en liten skyll av livmoren din med det samme de er der inne.

Kjære deg :Heartred
Kondolerer så mye med din bestemor :Heartred

Så leit å høre at du har det tungt. Det er fullt forståelig at MA'en preger deg. Kan det hjelpe deg å snakke med en fagperson om dette? Du kan jo eventuelt gi det litt tid og se om det blir bedre, ellers ville jeg oppsøkt hjelp, så dette ikke tærer for lenge på.

Oi!! Jeg skal slutte og være altfor optimistisk i dette gamet, men det er jo absolutt noe der. Det er jo fakta! Kjøpe deg en digital? Nå ble jeg jo litt glad på dine vegne, om det er lov til å si, uten å skape altfor høye forventninger :joyful:

Søta :Heartred Selv om livet er dritt nå, så blir det bra igjen :)

Last edited:
Etter 3 forsøk i porsgrunn så ba jeg om vannskanning for å sjekke polypper, men dem fant ikke noe, hvis dem hadde funnet noe så hadde jeg blitt sendt til hysteroskopi. Flere venninner av meg har fjernet polypper og bare vært ett lite inngrep, masse masse lykke til ❤️❤️

Vis vedlegget 375640

Kondolerer så mye med din bestemor ❤️❤️ åh i forhold til den testen så har jeg hørt mange som har hatt problem med den, men virker som det er noe der ❤️❤️
Men kanskje kjøpe en digital? ❤️❤️ Krysser alt jeg har for deg ❤️❤️

Vis vedlegget 375640

Kondolerer så mye med din bestemor ❤️❤️❤️ når det gjelder den testen så vet jeg flere som har hatt problem med den men virker jo absolutt som det er noe der ❤️❤️kanskje prøve en digital ❤️❤️ krysser alt jeg har for dere ❤️❤️❤️ og sender en god klem ❤️❤️

Back
Topp