Vi over 38 ❤️

Så godt å høyra frå deg igjen, LilKil!! Me heiar!!! ❤️ Skal oppdatera lista vår. Er du i gang med stimulering! Masse lykke til, 2022 skal bli vårt år!!! :happy:

Takk for det Smuta:happy:
Startet med Synarela 25/12, TR kom i dag og stimulering med Menopur fra 8/1 og regner med uttak rundt 21/22 jan.
Nytt år og nye muligheter, måtte 2022 være gunstig for babylaging for oss alle :love017

Hei alle fine damer:love7
Stikker innom dere med en liten julehilsen herfra. Håper alle nyter fine og fredelige juledager:Heartred Jeg har det bra, formen og kroppen begynner å normalisere seg og lille julaften våknet jeg opp til menstruasjon som jeg da ikke har hatt på halvannet år:happy093, man kan jo bli religiøs av mindre:laughing001 Så nå blir det ny samtale med lege i neste uke ang tidligere oppstart med ivf:angel8
Alle gode ønsker for det nye året damer, måtte 2022 bli vårt år, jeg heier på dere!:wav
Klemmer fra Vårsol:love7
Hei beste Vårsol, såååå koseleg å høyra frå deg! Håpar så inderleg du får begynna med IVF igjen snart!!!! Eit godt teikn at syklusen er i gang igjen iallfall. Her hos meg er eg no 14+3 i dag, alt såg veldig fint ut på TUL og NIPT i veke 12. Det kjennest fortsatt veldig uverkeleg ut!!! ❤️❤️ Men no håpar me sånn at dette skal gå bra og at me får ein sommarbebis.

Heiar sånn på deg, du må halda oss oppdatert!! Godt nytt år! Håpar det blir flust av bebisar og gravidmagar i gruppa vår i 2022!
:love7

Hei allexsmile9

Her kommer det en laaang oppdatering fra meg:

Hadde vårt 2 innsett i oktober der 2 nydelige blactocyster ble satt innxsmile9
Positiv test 10 dager etter innsett! Altså etter å ha prøvd i 3,5 år med blenda hvite tester kunne vi nesten ikke tro det!
TUL i uke 7 viste 2 nydelige bankende hjerter :Heartred:Heartred

Uke 9 fikk jeg en vond følelse om at alt ikke var bra, fikk time til ul og der var det ett hjerte som hadde sluttet å slå- sorg- glede- tristhet- alt på en gang, men det andre lille nurket hadde vokst og utviklet seg, så en stor glede over det:Heartred

UL uke 12: Alt så helt perfekt ut- tok Nipt test og vi gikk ut svært lykkelige:Heartred den avdøde bittelille tvillingen ligger fortsatt i magen (blir kalt vanishing twin) kroppen absorberer den etter hvert.

08 des: sykehuset ringer og svar på Nipt test- høy risiko for trimosi 21, tårer- usikkerhet- ja alt på en gang…

Privat ul tok jeg i uke 14 og her var alt også helt fint og ingen indikasjon på noe.

Så var det fostervannsprøve, denne skulle tas 21 des- laaaaang ventetid…
Prøven gikk utrolig fint og ingen komplikasjoner- så var det å vente på svaret som skulle komme 28 des- enda mer venting… sjangsen for at Nipt testen va falsk positiv var på 1 av 10 prøver, 10%-20% sjangs var det for at lille gullet ikke hadde trimosi 21- så vi stålsatte oss og ventet…

Ingen tlf på tirsdagen og prøvesvaret var ikke kommet, enda mer venting… overlegen ringer onsdag sier: prøven har normale funn, barnet har ikke trimosi 21, det gikk ett Lyn gjennom meg av lettelse og glede! Så det har vært noen tøffe uker, så nå kan vi puste lettet ut og vente på oul som er snart:Heartred
Og vi venter en liten jente :Heartpink
Kjære Mammahjerte81, for ein grusom berg- og dalbane!! Herregud så fantastisk med gode nyheiter etter fostervannsprøven. Hugsar deg også frå Juli terminforumet, så koseleg at me er der saman. ❤️❤️

Har oppdatert lista vår her også og har satt deg over på gravidlista saman med oss andre. Kva klinikk høyrer du til forresten? Og var dette forsøk nummer to? Og er du fortsatt 39, eller er du blitt 40 som oss andre 81-arar? :p Mange spørsmål her, men må jo få lista vår korrekt.

No skal me koma oss heilt til mål heile gjengen her!!!
:signs003

Godt nyttår damer! Jeg hadde TUL i går og fikk se et fint lite foster med bankende hjerte! ❤️❤️ Beste nyttårsgaven! Formen er så som så - er kvalm og trøtt, og ikke minst sliten etter å hatt gjester hele jula. Likevel er dette fortsatt helt uvirkelig!
Ååååååååh, eg har heilt frysningar!! Så utruleg fantastisk, kjære Lura!!! Og dårleg form er skikkeleg tøft, men eit veldig godt teikn!! No SKAL det bli bebisar på oss i 2022!!
:talk017

:happy:
Kjære Mammahjerte81, for ein grusom berg- og dalbane!! Herregud så fantastisk med gode nyheiter etter fostervannsprøven. Hugsar deg også frå Juli terminforumet, så koseleg at me er der saman. ❤️❤️

Har oppdatert lista vår her også og har satt deg over på gravidlista saman med oss andre. Kva klinikk høyrer du til forresten? Og var dette forsøk nummer to? Og er du fortsatt 39, eller er du blitt 40 som oss andre 81-arar? :p Mange spørsmål her, men må jo få lista vår korrekt.

No skal me koma oss heilt til mål heile gjengen her!!!
:signs003

Hei Smuta :happy:

Ja det har vært litt av en Berg og dal bane, så nå kan vi puste ut. :Heartred
Ja så gøy at vi er der sammen også :happy:

Supert- jeg hører til Haugesund sykehus- stemmer med forsøk nr 2 og ja jeg ble 40 nå i November:p og har ett barn fra førxsmile9
Viktig å få alt rettxsmile9

Jaaaa det skal vi virkelig :Heartred

Ønsker ALLE sammen masse lykke til:Heartred

Takk for det Smuta:happy:
Startet med Synarela 25/12, TR kom i dag og stimulering med Menopur fra 8/1 og regner med uttak rundt 21/22 jan.
Nytt år og nye muligheter, måtte 2022 være gunstig for babylaging for oss alle :love017
Så spennende ❤️❤️ krysser fingra for deg måtte dette bli året for mange babyer ❤️

Så spennende ❤️❤️ krysser fingra for deg måtte dette bli året for mange babyer ❤️
Hei Engelpia, korleis går det med deg? Er du i gang med nytt forsøk? Me vil gjerne ha oppdateringar frå deg her i gruppa vår! ❤️ Håpar det nye året bringer hell og lykke på babyfronten for deg også!!

Hei Engelpia, korleis går det med deg? Er du i gang med nytt forsøk? Me vil gjerne ha oppdateringar frå deg her i gruppa vår! ❤️ Håpar det nye året bringer hell og lykke på babyfronten for deg også!!
Hei smuta ❤️ jeg fikk en blasto på frys ( totalfrys i november) så blir innsett nå rundt midten av januar håper jeg. Ultralyd i løpet av uka også eggløsning tester

I dag fikk jeg endelig komme på ul på sykehuset. Jeg var veldig forberedt på at vi ikke ville se noen ting, da jeg trodde alt hadde kommet ut. Men vi så en plommesekk, med en liten drue i. Ingen hjertelyd, og den lille var mye mindre enn det den skulle ha vært i uke 7+2. To leger måtte se på for å avgjøre om det var slutten eller ikke. Den siste legen ville at vi skulle ventet en uke til, bare for å være på den sikre siden. Hun sa at TIN egg kunne være litt treige, men at det mest sannsynligvis hadde sluttet å vokse.

Vet ikke helt hva jeg føler nå. Hadde jo gledet meg til å slutte på medisinene og ikke være så dårlig lengre (hvis det er lov å si det). Men jeg kjemper jo selvfølgelig videre for den lille, og håper på et mirakel. Skal nok Google meg ihjel de neste dagene etter solskinnshistorier. :happy090 Er det noen av dere som vet hvordan vi vekker de opp fra dvale igjen:Heartred

I dag fikk jeg endelig komme på ul på sykehuset. Jeg var veldig forberedt på at vi ikke ville se noen ting, da jeg trodde alt hadde kommet ut. Men vi så en plommesekk, med en liten drue i. Ingen hjertelyd, og den lille var mye mindre enn det den skulle ha vært i uke 7+2. To leger måtte se på for å avgjøre om det var slutten eller ikke. Den siste legen ville at vi skulle ventet en uke til, bare for å være på den sikre siden. Hun sa at TIN egg kunne være litt treige, men at det mest sannsynligvis hadde sluttet å vokse.

Vet ikke helt hva jeg føler nå. Hadde jo gledet meg til å slutte på medisinene og ikke være så dårlig lengre (hvis det er lov å si det). Men jeg kjemper jo selvfølgelig videre for den lille, og håper på et mirakel. Skal nok Google meg ihjel de neste dagene etter solskinnshistorier. :happy090 Er det noen av dere som vet hvordan vi vekker de opp fra dvale igjen:Heartred
Åh, jeg har vært så spent på dine vegne, men så frustrerende nyheter! :( Vi krysser alt videre for et mirakel! Hvilke medisiner går du på forresten? Så synd at du blir så dårlig, skjønner jo at du bare vil bli ferdig…

Ånei, så utruleg leit, kjære deg!! :shy: Og så slitsomt å måtta venta på ny ultralyd. Veit kor tøft det er psykisk. Håpar i det lengste på eit mirakel, sjølv om eg forstår at det ikkje ser så lyst ut. Sender mange styrkeklemmar ❤️

Så leit, Camilla :Heartred Bra dere ser an en uke til, ellers ville dere nok tenkt "hva hvis..." Leit at du skal bli så dårlige på medisinene.

Ja, la oss håpe på et mirakel:Heartred

Sender deg en STOR klem :Heartbigred

Godt nytt år alle flotte damer :Heartred
Nå ser det ut som det skjer noe fremover for meg.
1.februar skal jeg på samtale og ultralyd for videre utredning av endometriose.
10. Februar skal jeg på hysteroskopi for mer utredning av habituell abort.
Jeg venter ennå på blodprøvesvarene i forbindelse med dette, men regner med de er rett rundt svingen. Kan da vel ikke ta mange måneder å få svarene????
Uansett, etter en lang samtale med legen og sykepleieren på medicus, så tar vi utgangspunkt i at jeg både har leiden mutasjon og endometriose som min mor. Så får svarene komme når de kommer. Får derfor lang protokoll, blodfortynnende og prednisolon som en del av behandlingen.
Med tanke på at jeg faktisk blir gravid både med ivf og spontant, men sliter med å holde på graviditeten så tror legen at endometriosen ikke er av stor grad. Og da å gå å vente på en laparoskopi 6 -12 mnd frem i tid vil gjøre at avtalen med Medicus er utgått. (Må brukes innen 18 mnd, 3 pakk)
Så derfor kjører vi på med første nedreguleringssprøyte i midten av februar. Og har da uttak i slutten av mars/begynnelsen av april.
Føles så klart ut som en hel evighet til, men er det noe vi er gode på damer, så er det all den ventingen.
I mellomtiden sender jeg gode tanker til Camilla og håper på et lite mirakel til neste ultralyd :Heartred

Last edited:
Godt nytt år alle flotte damer :Heartred
Nå ser det ut som det skjer noe fremover for meg.
1.februar skal jeg på samtale og ultralyd for videre utredning av endometriose.
10. Februar skal jeg på hysteroskopi for mer utredning av habituell abort.
Jeg venter ennå på blodprøvesvarene i forbindelse med dette, men regner med de er rett rundt svingen. Kan da vel ikke ta mange måneder å få svarene????
Uansett, etter en lang samtale med legen og sykepleieren på medicus, så tar vi utgangspunkt i at jeg både har leiden mutasjon og endometriose som min mor. Så får svarene komme når de kommer. Får derfor lang protokoll, blodfortynnende og prednisolon som en del av behandlingen.
Med tanke på at jeg faktisk blir gravid både med ivf og spontant, men sliter med å holde på graviditeten så tror legen at endometriosen ikke er av stor grad. Og da å gå å vente på en laparoskopi 6 -12 mnd frem i tid vil gjøre at avtalen med Medicus er utgått. (Må brukes innen 18 mnd, 3 pakk)
Så derfor kjører vi på med første nedreguleringssprøyte i midten av februar. Og har da uttak i slutten av mars/begynnelsen av april.
Føles så klart ut som en hel evighet til, men er det noe vi er gode på damer, så er det all den ventingen.
I mellomtiden sender jeg gode tanker til Camilla og håper på et lite mirakel til neste ultralyd :Heartred

Godt nytt år til deg, og sorry så sen respons på innlegget ditt.

Godt og høre at det "skjer mye" fremover :) Har du fått noen svar? Ja, det er litt ventetid, men det går fort for sånne som oss!!

Håper lørdagskvelden din er fin :)

Har vært på ny kontroll på sykehuset i dag, og de kunne ikke finne noe hjertelyd. Jeg har vært ganske sikker på at dette ikke gikk veien siden første blødning før jul, men like vel har jeg vært litt undrende siden jeg har vært så sykt kvalm. Bare i dag var et mareritt å dusje før jeg dro på sykehuset. Måtte legge inn en pause før jeg var ferdig påkledd. Ligger nå i sengen og kvalmen fortsetter å herje, fader så tøff denne runden har vært. I morgen skal jeg gjennomføre medisinsk abort, gruer meg skikkelig til det. Liker ikke å miste kontroll og ikke vite hvordan det kommer til å bli. Har selvfølgelig googlet det som Googles kan;):yuck: Blei en litt dum avslutning på den hyggelige graviditetstesten som dukket opp før jul, men sånn blei det nå bare.

Heier masse på dere andre:Heartred og håper virkelig 2022 blir et godt år.

Har vært på ny kontroll på sykehuset i dag, og de kunne ikke finne noe hjertelyd. Jeg har vært ganske sikker på at dette ikke gikk veien siden første blødning før jul, men like vel har jeg vært litt undrende siden jeg har vært så sykt kvalm. Bare i dag var et mareritt å dusje før jeg dro på sykehuset. Måtte legge inn en pause før jeg var ferdig påkledd. Ligger nå i sengen og kvalmen fortsetter å herje, fader så tøff denne runden har vært. I morgen skal jeg gjennomføre medisinsk abort, gruer meg skikkelig til det. Liker ikke å miste kontroll og ikke vite hvordan det kommer til å bli. Har selvfølgelig googlet det som Googles kan;):yuck: Blei en litt dum avslutning på den hyggelige graviditetstesten som dukket opp før jul, men sånn blei det nå bare.

Så leit å høre :Heartred
Lykke til i dag og håper det går bedre enn du frykter

klem

Å kjære Camilla :Heartred
Sender deg alle mulige klemmer og gode tanker.
Jeg har hatt 3 medisinske aborter og alle 3 var forskjellige. Det som gikk igjen var at det var utrolig godt å være hjemme og å ha mannen sammen med meg.

Så leit å høre Camilla, føler med deg :Heartred. Dessverre er det ikke alltid kroppen får med seg det som skjer og hormoner lager trøbbel en stund. Lykke til med aborten i dag, en setning jeg aldri trodde jeg skulle bruke. Det jeg mener er at jeg håper det går så raskt og smertefritt som mulig og at du har god støtte når du trenger det. Vet ikke om Google var til hjelp, eller om du i det hele tatt vil ha råd, men deler nå erfaringer allikevel så får du ta til deg det du trenger. Det er Ingen fasit dessverre, det oppleves også veldig ulikt. Jeg ville bare være i fred og få jobben gjort på en måte, slet også med svimmelhet og kvalme så det ble som en skikkelig omgangssyke som var veldig intens i 5-6 timer + det som hører med en abort, etter det kom sårbarheten og følelsene og da var det jammen godt å ha en armkrok klar. Sender mange styrkeklemmer din vei :love2:love2:Heartred

Camilla :Heartred Håper du er ferdig og at du ligger i sofaen og blir vartet opp. Leit det skulle bli slik.

Håper det går greit med deg. Gjør det du kan for at dagen skal bli så bra som den kan. Spis godis, god mat og se en hyggelig serie, kanskje? Føler meg deg :Heartred

Back
Topp