Vi over 38 ❤️

No heiar me sånn på dykk @Lura @camillacamilla og @Saltvann !!! Godt med lovande nyheiter på tampen av året.

God jul til dei fantastiske damene her!!! Håpar de får ei fin jul trass denne IVF-gjørma vår. :Heartblue:Heartpink:Heartred

Mange Klemmar til dykk!

Tusen takk, det samme til deg. Fine du :Heartred

No heiar me sånn på dykk @Lura @camillacamilla og @Saltvann !!! Godt med lovande nyheiter på tampen av året.

God jul til dei fantastiske damene her!!! Håpar de får ei fin jul trass denne IVF-gjørma vår. :Heartblue:Heartpink:Heartred

Mange Klemmar til dykk!

Takk:santa:santa Riktig god jul til deg, og alle dere andre her inne. Måtte 2022 bli det fineste året på lang tid:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Det er kanskje hovedsakelig plommesekken de ser så tidlig, men legen pekte på en liten klinkekule og forklarte at der er fosteret. Det er så klart ingen garanti for hverken det ene eller det andre, ved min MA stoppet fosteret å utvikle seg omtrent på dette stadiet. Allikevel synes jeg det var fint å se at også slimhinne/livmor virket normalt. Jeg fikk også beskjed om at jeg kan fortsette å ta blodprøver, men jeg tror ikke det har noe for seg med mindre jeg begynner å blø igjen. Er det en MA så vil hcg stige uansett.
Hva sa legen om det høye hcg-nivået da?

Plommesekken min var også veldig fin, med et eller annet inni. Denne uken har jeg fått litt trua igjen, siden jeg er så kvalm at alt av julemat, kaker og godteri byr meg skikkelig imot. I natt hadde jeg mareritt om pinnekjøttet vi skal spise senere i uken. Men et lit håp på morgenen, kan rakne så fort. Når vi var i bakken i dag og lekte, begynte jeg å styrt blød. Jeg trodde at det som kom ut av meg sist helg var mye, men nå kom virkelig alt ut. Håpløst irriterende.

Håper virkelig at det går godt for deg:Heartpink jeg er sikker på at det bare er til hjelp for deg og fortelle det til de rundt deg, så får du forhåpentligvis litt egen tid. Klem

Plommesekken min var også veldig fin, med et eller annet inni. Denne uken har jeg fått litt trua igjen, siden jeg er så kvalm at alt av julemat, kaker og godteri byr meg skikkelig imot. I natt hadde jeg mareritt om pinnekjøttet vi skal spise senere i uken. Men et lit håp på morgenen, kan rakne så fort. Når vi var i bakken i dag og lekte, begynte jeg å styrt blød. Jeg trodde at det som kom ut av meg sist helg var mye, men nå kom virkelig alt ut. Håpløst irriterende.

Håper virkelig at det går godt for deg:Heartpink jeg er sikker på at det bare er til hjelp for deg og fortelle det til de rundt deg, så får du forhåpentligvis litt egen tid. Klem

Håper det er et eller annet ifht morkaken som er årsaken til at du blør så mye. Selv om det er slitsomt, så går det for en periode som et svangerskap er.

Ellers må jeg si at jeg syns du er en festlig jente. Hadde jeg ikke lest at det var du som skrev dette, hadde jeg gjettet det. "Mareritt om pinnekjøttet" du skal spise senere i uken :laughing001 Det er jo helt LOL :laughing025

Vi er også på fjellet, og vi har også akt idag! Moro! :cool01:dance011

Håper det er et eller annet ifht morkaken som er årsaken til at du blør så mye. Selv om det er slitsomt, så går det for en periode som et svangerskap er.

Ellers må jeg si at jeg syns du er en festlig jente. Hadde jeg ikke lest at det var du som skrev dette, hadde jeg gjettet det. "Mareritt om pinnekjøttet" du skal spise senere i uken :laughing001 Det er jo helt LOL :laughing025

Vi er også på fjellet, og vi har også akt idag! Moro! :cool01:dance011

Også jeg som hater å skrive, dysleksi-Guri som jeg er. Men jeg vil jo så gjerne være med i dette felleskapet så da må jeg bare hoppe i det.

Grunnen til at jeg ikke tror at det går bra er at det kommer ut så mye rart av meg:oops::eek:, ikke nødvendig vis at det blør så mye. Jeg skulle så ønske det fantes en skjerm vi kunne fulgt med på hva som skjer der inne. Jeg blir liksom helt opphengt i dette, prøver å være avslappet til hele greine men det er fader meg fryktelig vanskelig. Hvis bare kvalmen og trøttheten gir seg snart skal jeg også nyte de siste dagene av året.

Kos dere videre i akebakken og husk nok klær:)

Også jeg som hater å skrive, dysleksi-Guri som jeg er. Men jeg vil jo så gjerne være med i dette felleskapet så da må jeg bare hoppe i det.

Grunnen til at jeg ikke tror at det går bra er at det kommer ut så mye rart av meg:oops::eek:, ikke nødvendig vis at det blør så mye. Jeg skulle så ønske det fantes en skjerm vi kunne fulgt med på hva som skjer der inne. Jeg blir liksom helt opphengt i dette, prøver å være avslappet til hele greine men det er fader meg fryktelig vanskelig. Hvis bare kvalmen og trøttheten gir seg snart skal jeg også nyte de siste dagene av året.

Kos dere videre i akebakken og husk nok klær:)

Ja, skjønner tankegangen din. Får bare krysse fingrene, men greit og være mentalt innstilt når ståa er slik den er. Man skulle ikke tro du har dysleksi på bakgrunn av det som leses her :)

Ikke så rart at du blir opphengt i dette, det blir de fleste. Jeg nyter julen, men går og lurer på når det blir innsett. Min forrige syklus var på 49 dager!! Det er jo vanvittig lenge :woot: Men må jo uansett vente minst to uker etter booster, før jeg kan ha innsett.

Idag skal det bakes flere småkaker, de spises kjapt!

Kos deg videre. Deilig med ferie :dance008

Last edited:
Sender gode tanker og julefred til flotte damer over 38. Riktig god jul og ønsker dere alt som er godt i året som kommer.
Blitt et år eldre, men scan viser at alt er som det skal og kroppen er klar. Og alle gode ting er vel 7:Heartred LilKil - 42 - barn #1 - IVF #7 - Maigaard- Lang protokoll. Synarela nesespray, acetylsalisylsyre, Menopur, Ovitrelle, Crinone og Prednisolon. Gruer meg til å reise denne gangen, mye mer smitte og tiltak enn i høst.

Sender gode tanker og julefred til flotte damer over 38. Riktig god jul og ønsker dere alt som er godt i året som kommer.
Blitt et år eldre, men scan viser at alt er som det skal og kroppen er klar. Og alle gode ting er vel 7:Heartred LilKil - 42 - barn #1 - IVF #7 - Maigaard- Lang protokoll. Synarela nesespray, acetylsalisylsyre, Menopur, Ovitrelle, Crinone og Prednisolon. Gruer meg til å reise denne gangen, mye mer smitte og tiltak enn i høst.

Tusen takk :) God jul og gode ønsker for 2022 til deg også :Heartred

Det er fantastisk! Det blir spennende å følge deg. Vi har selv vært på Maigaard klinikken to ganger iløpet av pandemien, med to-åringen som reisefølge :woot:

Det går nok bra :) Hvordan reiser dere?

God jul og tvitvi :Heartred

Tusen takk :) God jul og gode ønsker for 2022 til deg også :Heartred

Det er fantastisk! Det blir spennende å følge deg. Vi har selv vært på Maigaard klinikken to ganger iløpet av pandemien, med to-åringen som reisefølge :woot:

Det går nok bra :) Hvordan reiser dere?
Tusen takk for det :)
Oi, det høres rimelig intenst ut, men godt å høre vi er fler. Vi tar båten fra Larvik til Hirtshals, virker fremdeles som det beste alternativet. Bare rart å skulle oppsøke det mest smitteutsatte landet I Europa frivillig :hilarious: Det går nok helt fint, bare litt vanskeligere å planlegge reisen godt. Må ha melding fra legen om nødvendig medisinsk reise for å få permisjon fra jobb. Samfunnsviktig kaller dem oss nå. Brukte opp mye sykemelding på forrige MA, så må bli sånn. Tror Synarela gjør alt værre enn det er bare :dead::dead:

Tusen takk for det :)
Oi, det høres rimelig intenst ut, men godt å høre vi er fler. Vi tar båten fra Larvik til Hirtshals, virker fremdeles som det beste alternativet. Bare rart å skulle oppsøke det mest smitteutsatte landet I Europa frivillig :hilarious: Det går nok helt fint, bare litt vanskeligere å planlegge reisen godt. Må ha melding fra legen om nødvendig medisinsk reise for å få permisjon fra jobb. Samfunnsviktig kaller dem oss nå. Brukte opp mye sykemelding på forrige MA, så må bli sånn. Tror Synarela gjør alt værre enn det er bare :dead::dead:

Vi tok også båten fra Larvik, morgenbåten. Bor et par timer unna Larvik, så vi sto tidlig opp. Grei tur :) Første gang kjørte vi hele veien, men da var vi på klinikken i Odense.

Ja, mente de sa at Danmark ligger på verdenstoppen. Bedre med fergen enn et stappfullt fly. Det vil jeg iallfall tro :)

Første gang var jeg i permisjon, også fikk jeg sykemelding andre gang. Når drar dere?

Hei alle fine damer:love7
Stikker innom dere med en liten julehilsen herfra. Håper alle nyter fine og fredelige juledager:Heartred Jeg har det bra, formen og kroppen begynner å normalisere seg og lille julaften våknet jeg opp til menstruasjon som jeg da ikke har hatt på halvannet år:happy093, man kan jo bli religiøs av mindre:laughing001 Så nå blir det ny samtale med lege i neste uke ang tidligere oppstart med ivf:angel8
Alle gode ønsker for det nye året damer, måtte 2022 bli vårt år, jeg heier på dere!:wav
Klemmer fra Vårsol:love7

Vi tok også båten fra Larvik, morgenbåten. Bor et par timer unna Larvik, så vi sto tidlig opp. Grei tur :) Første gang kjørte vi hele veien, men da var vi på klinikken i Odense.

Ja, mente de sa at Danmark ligger på verdenstoppen. Bedre med fergen enn et stappfullt fly. Det vil jeg iallfall tro :)

Første gang var jeg i permisjon, også fikk jeg sykemelding andre gang. Når drar dere?
Vi også, det blir jo noen timer, men helt klart bedre enn fly på alle måter. Ha med egen bil, god plass, du kan bevege deg rundt og ut for luft og ikke minst god mat :happy: Scan på stimuleringsdag 10, 17. Januar. Så noen dager etter det tenker jeg. :smiley-angelic001

Hei alle fine damer:love7
Stikker innom dere med en liten julehilsen herfra. Håper alle nyter fine og fredelige juledager:Heartred Jeg har det bra, formen og kroppen begynner å normalisere seg og lille julaften våknet jeg opp til menstruasjon som jeg da ikke har hatt på halvannet år:happy093, man kan jo bli religiøs av mindre:laughing001 Så nå blir det ny samtale med lege i neste uke ang tidligere oppstart med ivf:angel8
Alle gode ønsker for det nye året damer, måtte 2022 bli vårt år, jeg heier på dere!:wav
Klemmer fra Vårsol:love7

Vårsol :) Takk og god jul til deg :Heartred Så hyggelig å høre fra deg, og så fantastisk å høre at du har det bra :Heartred Det er jo så gøy med humoren din, for jeg føler jo at den er så lik min :laughing001 Helt topp med menstruasjon!!

Alle gode ønsker for deg :) Jeg er på hytta og prøver å venne meg til å sove med tempur-pute. Vi får nå se:hilarious: Klokken er snart 00.30, og jeg ligger i sengen med lillemann. Tror jeg skal se på The OC til jeg sovner. Elsket den serien da den gikk for en haug av år siden.

Sov godt, kjære deg :)

Vi også, det blir jo noen timer, men helt klart bedre enn fly på alle måter. Ha med egen bil, god plass, du kan bevege deg rundt og ut for luft og ikke minst god mat :happy: Scan på stimuleringsdag 10, 17. Januar. Så noen dager etter det tenker jeg. :smiley-angelic001

Absolutt :) Åhhh, så spennende!! Gleder meg til å følge deg :)

Tusen takk for god hjelp og støtte Saltvann :HeartredVar klart enklere logistikk når vi var på Hausken, men var på tide å ta et steg videre. Godt å høre at det lar seg gjøre selv om onde virus tar over verden:love017 Godt nytt år :greet008

Må bare si at jeg følger din reise tett også :), du ligger jo bare litt foran oss i løypa. Er i tenkeboksen angående donorforsøk, så vi krysser fingrene for deg og 3 embryo på frys. Herlighet så spennende denne våren skal bliIMG:smiley-bounce012

Tusen takk for god hjelp og støtte Saltvann :HeartredVar klart enklere logistikk når vi var på Hausken, men var på tide å ta et steg videre. Godt å høre at det lar seg gjøre selv om onde virus tar over verden:love017 Godt nytt år :greet008

Ingenting å takke for, det skulle da bare mangle. Det lar seg absolutt gjøre, er igrunnen en veldig avslappende reise. Takk, det samme. :Heartred2022:Heartred

Må bare si at jeg følger din reise tett også :), du ligger jo bare litt foran oss i løypa. Er i tenkeboksen angående donorforsøk, så vi krysser fingrene for deg og 3 embryo på frys. Herlighet så spennende denne våren skal bliIMG:smiley-bounce012

Tusen takk :) Ja, det blir et utrolig spennende år. For min del håper jeg spenningen avtar etter at graviditet er et faktum, og at det blir et udramatisk og et svangerskap som går helt til termin :wav Det er vel selvsagt noe alle håper :Heartred

Hei allexsmile9

Her kommer det en laaang oppdatering fra meg:

Hadde vårt 2 innsett i oktober der 2 nydelige blactocyster ble satt innxsmile9
Positiv test 10 dager etter innsett! Altså etter å ha prøvd i 3,5 år med blenda hvite tester kunne vi nesten ikke tro det!
TUL i uke 7 viste 2 nydelige bankende hjerter :Heartred:Heartred

Uke 9 fikk jeg en vond følelse om at alt ikke var bra, fikk time til ul og der var det ett hjerte som hadde sluttet å slå- sorg- glede- tristhet- alt på en gang, men det andre lille nurket hadde vokst og utviklet seg, så en stor glede over det:Heartred

UL uke 12: Alt så helt perfekt ut- tok Nipt test og vi gikk ut svært lykkelige:Heartred den avdøde bittelille tvillingen ligger fortsatt i magen (blir kalt vanishing twin) kroppen absorberer den etter hvert.

08 des: sykehuset ringer og svar på Nipt test- høy risiko for trimosi 21, tårer- usikkerhet- ja alt på en gang…

Privat ul tok jeg i uke 14 og her var alt også helt fint og ingen indikasjon på noe.

Så var det fostervannsprøve, denne skulle tas 21 des- laaaaang ventetid…
Prøven gikk utrolig fint og ingen komplikasjoner- så var det å vente på svaret som skulle komme 28 des- enda mer venting… sjangsen for at Nipt testen va falsk positiv var på 1 av 10 prøver, 10%-20% sjangs var det for at lille gullet ikke hadde trimosi 21- så vi stålsatte oss og ventet…

Ingen tlf på tirsdagen og prøvesvaret var ikke kommet, enda mer venting… overlegen ringer onsdag sier: prøven har normale funn, barnet har ikke trimosi 21, det gikk ett Lyn gjennom meg av lettelse og glede! Så det har vært noen tøffe uker, så nå kan vi puste lettet ut og vente på oul som er snart:Heartred
Og vi venter en liten jente :Heartpink

Back
Topp