Hei alle
Her kommer det en laaang oppdatering fra meg:
Hadde vårt 2 innsett i oktober der 2 nydelige blactocyster ble satt inn
Positiv test 10 dager etter innsett! Altså etter å ha prøvd i 3,5 år med blenda hvite tester kunne vi nesten ikke tro det!
TUL i uke 7 viste 2 nydelige bankende hjerter
Uke 9 fikk jeg en vond følelse om at alt ikke var bra, fikk time til ul og der var det ett hjerte som hadde sluttet å slå- sorg- glede- tristhet- alt på en gang, men det andre lille nurket hadde vokst og utviklet seg, så en stor glede over det
UL uke 12: Alt så helt perfekt ut- tok Nipt test og vi gikk ut svært lykkelige den avdøde bittelille tvillingen ligger fortsatt i magen (blir kalt vanishing twin) kroppen absorberer den etter hvert.
08 des: sykehuset ringer og svar på Nipt test- høy risiko for trimosi 21, tårer- usikkerhet- ja alt på en gang…
Privat ul tok jeg i uke 14 og her var alt også helt fint og ingen indikasjon på noe.
Så var det fostervannsprøve, denne skulle tas 21 des- laaaaang ventetid…
Prøven gikk utrolig fint og ingen komplikasjoner- så var det å vente på svaret som skulle komme 28 des- enda mer venting… sjangsen for at Nipt testen va falsk positiv var på 1 av 10 prøver, 10%-20% sjangs var det for at lille gullet ikke hadde trimosi 21- så vi stålsatte oss og ventet…
Ingen tlf på tirsdagen og prøvesvaret var ikke kommet, enda mer venting… overlegen ringer onsdag sier: prøven har normale funn, barnet har ikke trimosi 21, det gikk ett Lyn gjennom meg av lettelse og glede! Så det har vært noen tøffe uker, så nå kan vi puste lettet ut og vente på oul som er snart
Og vi venter en liten jente
Kjære deg For en følelsesmessig berg-og-dalbane for dere. Så fantastisk å lese at alt er bra med babyen deres