Vi over 38 ❤️

Det er ikke en skyggestrek! Iallfall ikke om jeg tolker det rett... Oi! Jeg syns iallfall ikke du skal grine fordi du er lei deg! Dette er jo veldig spennende!! Så her ville jeg heller gledet meg i spenningen!! :) :) :) Du må selvsagt oppdatere!
Ja tro meg det blir ny test i morgen tidlig :rolleyes:
Nei man burde vel kanskje være glad for en mulig positiv test, men så var det jo den der utredningen for habituell abort osv som man skulle gjennom nå i januar

Hei, damer!
Nå vet jeg at jeg skriver mange innlegg og maser litt. :eek::eek:
Tok blodprøver hos Furst i dage. Trodde de ville være super raske med analysen og at jeg skulle få svar i dag, men ser ikke slik ut. Men så tenker jeg at den vil vel være ganske høy selv om jeg ikke er gravid lengre? Og da må jeg vel ta en ekstra blodprøve?
I dag har jeg bare hatt brunt blod, trodde jo jeg ville ha en slags vanlig mensen noen dager, men den kommer kanskje etter at jeg er slutter med støttemedisinen?
Jeg blir bare så oppgitt, når jeg ikke har noe svar med to streker under;)

Hei, damer!
Nå vet jeg at jeg skriver mange innlegg og maser litt. :eek::eek:
Tok blodprøver hos Furst i dage. Trodde de ville være super raske med analysen og at jeg skulle få svar i dag, men ser ikke slik ut. Men så tenker jeg at den vil vel være ganske høy selv om jeg ikke er gravid lengre? Og da må jeg vel ta en ekstra blodprøve?
I dag har jeg bare hatt brunt blod, trodde jo jeg ville ha en slags vanlig mensen noen dager, men den kommer kanskje etter at jeg er slutter med støttemedisinen?
Jeg blir bare så oppgitt, når jeg ikke har noe svar med to streker under;)
Jeg har pleid å få svaret på kvelden de dagene jeg har tatt blodprøve på formiddagen. Mulig rundt 20-tiden hvis jeg ikke husker feil. Det er nok sannsynlig at du må ta en ny for å bekrefte hvilken vei det går. Ang blødningen, så kan det variere veldig fra gang til gang. Jeg har i allfall opplevd fire helt vidt forskjellige forløp. Uansett er mine fingre fortsatt krysset for at dette skal gå bra for deg ❤

Hei @Litjmora :Heartred Så lei meg for å lese om hvordan det gikk, men så godt du klarer se fremover igjen. Angående endometriose vil jeg bare dele litt av min historie. Vi startet med utredning for vår barnløshet for å finne årsaken til null positive tester i slutten av 2018, etter å ha prøvd i noen år selv (burde startet undersøkelser før). På de seks første innsettene ble jeg gravid tre ganger. Jeg ble faktisk gravid allerede første ivf-forsøk, men det endte i MA. Etter de seks forsøkene hadde vi flere nye forsøk uten resultat, alle på det jevne med tilsynelatende flotte blastoer. Dna-skade i sperm ble analysert, og det ble forsøkt med tese mer enn en gang, men ny analyse senere viste at sperm var helt fin, så da sluttet vi med tese. Mannen fikk også ab, og det kan være en årsak til til at sperm plutselig ble friskmeldt, eller bare normale variasjoner. Implantasjonsvindu er undersøkt og det er sjekket for nk-celler og infeksjon, sistnevnte har jeg hatt tre kraftige ab-kurer for. Det ble prøvd prednisilon og klexane, mm. Men, oppi alle disse forsøkene skjedde fortsatt ingenting. Så, ved en tilfeldighet ble det oppdaget endometriose i mars i år (bl.a. mye arrdannelser) ved første lap., det ble gjort MR-endometrioseprotokoll for å se om det var dyptliggende, det var det ikke. I mai i år opererte de og skar bort all synlig endometriose. Forsøket etter det (innsett nr. 12) fikk jeg plutselig en positiv test som steg i styrke, men det varte desverre ikke så lenge. Deretter på innsett nr. 13, ble jeg gravid og er nå i uke 12+2. Jeg har hatt 9 uttak og 13 innsett av 19 embryo. Jeg har nå blitt 38 år, og har på 5 vellykkede ul sett en levende baby i magen. Ved ul i forbindelse med nipt på sykehuset med undersøkelser av organer var alt perfekt, plutselig har vi gode odds!

Jeg kan ikke tro at sanering av endo ikke har noe å si for min del, det virker for tilfeldig. Jeg har også lest et sted at noen mener at flere ivf-forsøk kan forverre endo (har ikke kilder på det da), men for min del kan det jo uansett passe, mtp. at jeg fikk positive tester på 50 % av de seks første forsøkene, før det stoppet helt opp. Det stemmer sikkert at lap. kan gjøre ting verre, hvis de begynner å plukke på eggstokkene når man har lav amh (som meg), det gjorde sykehuset litt her dessverre, ved første lap. som var diagnostisk, og jeg trodde at antallet antrale follikler ble lavere, men jeg har fått ut like mange egg på det jevne, også etter lap. Vi er alle ulike, og med ulike forutsetninger, men jeg måtte bare dele dette med deg, nå når du er i gang med alle vurderinger om hva som skal sjekkes opp i nærmere. Jeg ville muligens forhørt meg med en annen klinikk om hvorvidt sanering kan hjelpe… Jeg merker at det er uenigheter her. For min det ble det til slutt gjort takket være en lege på Hausken, som mente det var verdt forsøket (jeg hadde lap. pga noe annet, og fikk sanering i kombinasjon med det). Ellers, ut fra det jeg vet er det Ullevåll som er ledende på endo i Norge.

Lykke, lykke til med alt. Jeg håper du får samlet krefter og får litt ro i førjulstiden. :Heartred
Så fint at du vil henga litt med oss her i «Vi over 38» også, kjære Fiiol! Beste gjengen!! ❤️

Venter på mensen. Har prøvd å unngå sex rundt det jeg tror var el, men aner ikke når el var på tross av å teste ivrig etter den. Kanskje muligens 7 dpo i dag. Har testet ut aborten og har hatt negativ test.
Skyggestrek eller babysterk? Vet ikke om jeg skal grine av frykt eller glede :oops: eller bare være irritert over skyggestrek.....
Vis vedlegget 373649 Vis vedlegget 373650 Vis vedlegget 373651 Vis vedlegget 373652 Vis vedlegget 373653
Oioioi, tenk om de har fått det til på eiga hand, Litjmora!! :eek: Håpar inderleg at det er sant og at det går heile vegen denne gongen. Men forstår at du kjenner på alle slags følelsar. Men det ser jo ut som at det er noko på gang, sjølv om deg er veldig tidleg. Håpar sånn for dykk!!! ❤️

Ja har i så fall blitt spontant gravid. Har opplevd det 2 ganger etter jeg fikk min sønn, men disse endte i MA. Så tørr uansett ikke tørre tro på at det skal gå bra om jeg er gravid.

Jeg syntes det er så fint å lese om de som plutselig blir gravid av seg selv. Det gir liksom håp til andre også. Jeg heier på deg:Heartred

Neeeeei!! Er du sikker på at det er mensen? For noe dritt!!! :arghh:

Er plutselig ikke sikker på noen ting:wideyed::wacky: vet at jeg hadde mensen, men den stoppet opp så raskt. Hadde liksom trodd at den ville øke i styrke. Men dritt er det uansett. Det er jeg veldig sikker på;)

Jeg har pleid å få svaret på kvelden de dagene jeg har tatt blodprøve på formiddagen. Mulig rundt 20-tiden hvis jeg ikke husker feil. Det er nok sannsynlig at du må ta en ny for å bekrefte hvilken vei det går. Ang blødningen, så kan det variere veldig fra gang til gang. Jeg har i allfall opplevd fire helt vidt forskjellige forløp. Uansett er mine fingre fortsatt krysset for at dette skal gå bra for deg ❤

Jeg fikk svar nå. Det står at HCG var 13 000. Var ikke det veldig høyt? Jeg blir helt matt av å ikke vite. Jeg er jo så utålmodig og nysgjerrig :dance018:dance018

I dag er jeg 5+2. Da var det sannsynligvis ikke liv laga, leser at verdiene kan være høye hvis det er noe feil.
Jeg gikk automatisk på tanken om tvillinger :rolleyes:Når nivået er så høyt så kan det ta 3-4 dager før det dobler seg, må du huske om du skal ta nye prøver.
Håper for deg :Heartred

Wow, det var høgt!! :eek: Men det kan jo vera positivt også!! Kryssar alt av fingrar og tær!! Kva seier klinikken?

Jeg er jo på Rikshospitalet og de er det ikke så lett å få tak i. Håper at jeg får tak i de i morgen, men det blir sikkert godt over lunsj.

Måtte sjekke resultatet flere ganger, at jeg hadde telt nullene riktig:happy090 for ja det var veldig høyt. Også jeg som skulle reise på fjellet i morgen, får verken pakket bag eller vasket hus nå. Bare googler:laughing001

Jeg fikk svar nå. Det står at HCG var 13 000. Var ikke det veldig høyt? Jeg blir helt matt av å ikke vite. Jeg er jo så utålmodig og nysgjerrig :dance018:dance018
Wow! Så høyt (og mest sannsynlig fint). Jeg har troa ❤ Så mange som 1 av 3 opplever blødninger i svangerskapet. Kan være hematom eller rett og slett en tvilling?

Ja tro meg det blir ny test i morgen tidlig :rolleyes:
Nei man burde vel kanskje være glad for en mulig positiv test, men så var det jo den der utredningen for habituell abort osv som man skulle gjennom nå i januar
Dette blir spennende! Skjønner bekymringen, men det er jo fantastisk om dere får til å lage en på egenhånd!

Jeg er jo på Rikshospitalet og de er det ikke så lett å få tak i. Håper at jeg får tak i de i morgen, men det blir sikkert godt over lunsj.

Måtte sjekke resultatet flere ganger, at jeg hadde telt nullene riktig:happy090 for ja det var veldig høyt. Også jeg som skulle reise på fjellet i morgen, får verken pakket bag eller vasket hus nå. Bare googler:laughing001
Oi, forstår at det er mye som kverner rundt i hodet nå ja! Håper du kommer gjennom til Riksen i morgen (vet hvor vanskelig det kan være), og at de kan gi deg et godt og hyggelig svar. Krysser fingre og tær for deg!

Jeg venter utålmodig på UL i morgen, hvor jeg håper de kan se om det er liv laga… Jeg har ihvertfall sluttet å blø og kvalmen har kommet snikende de siste par dagene. Vil så gjerne kunne senke skuldrene litt nå som det snart er juleferie, men frykter at jeg går ut av timen like klok som da jeg gikk inn.

Oi, forstår at det er mye som kverner rundt i hodet nå ja! Håper du kommer gjennom til Riksen i morgen (vet hvor vanskelig det kan være), og at de kan gi deg et godt og hyggelig svar. Krysser fingre og tær for deg!

Jeg venter utålmodig på UL i morgen, hvor jeg håper de kan se om det er liv laga… Jeg har ihvertfall sluttet å blø og kvalmen har kommet snikende de siste par dagene. Vil så gjerne kunne senke skuldrene litt nå som det snart er juleferie, men frykter at jeg går ut av timen like klok som da jeg gikk inn.
Masse lykke til i morgon, kjære Lura. Håpar du får gode svar der. Positivt med kvalmen iallfall, sjølv om den er aldeles jævlig. Kryssar alt!!! ❤️❤️

Back
Topp