Vi over 38 ❤️

Åh, skjønner godt at du håper på positiv test, da er dere ferdig med det.

Jeg hadde smerter i korsryggen ved første svangerskap, og da visste jeg ikke at man kunne få bekkenløsning så tidlig. For min del gikk det over, får håpe du også ikke får flere plager. Mener bare at det kan være tegn på graviditet og ikke noe annet. :)

Jeg har litt menssmerter/murringer innimellom, men det er spottingen som bekymrer meg. Fikk svar på blodprøve fra i dag, og den ligger nå på 3600, så jeg har ihvertfall en god stigning.

Elsker stigninger:love7 håper du raskt får ul, så du forhåpentligvis kan senke skuldrene litt inn mot julehøytiden.

:love7:love7
Alt såg veldig fint ut på ultralyd i dag…!!!! Heilt utruleg fantastisk!!!! ❤️❤️❤️ Klarer nesten ikkje å tru på det enno… Lille bebisen dansa rundt inni magen og blei målt til 12+4, og eg er 12+0 i dag. Termin er satt til 3. juli basert på når eg hadde innsett. Jordmor sjekka også nakkefold, nesebein osv. og sannsynlegheit for downs og trisomiar er låg. Me har jo i tillegg gentesta embryo, men vil uansett gjera desse undersøkingane også. Gjorde NIPT også, men den tar det litt tid å få svar på. Håpar og trur at eg klarer å senka skuldrene litt i jula når dette no får synka inn litt…

Me gler oss veldig til å fortella om babyen i magen på julaftan til jenta vår på 5 år!! ❤️❤️

Fantastiske nyheter! Det må være så fint å se den lille bevege seg. Hvordan er formen din nå?

Det kommer til å bli den fineste julegaven både å gi og få :love7

Alt såg veldig fint ut på ultralyd i dag…!!!! Heilt utruleg fantastisk!!!! ❤️❤️❤️ Klarer nesten ikkje å tru på det enno… Lille bebisen dansa rundt inni magen og blei målt til 12+4, og eg er 12+0 i dag. Termin er satt til 3. juli basert på når eg hadde innsett. Jordmor sjekka også nakkefold, nesebein osv. og sannsynlegheit for downs og trisomiar er låg. Me har jo i tillegg gentesta embryo, men vil uansett gjera desse undersøkingane også. Gjorde NIPT også, men den tar det litt tid å få svar på. Håpar og trur at eg klarer å senka skuldrene litt i jula når dette no får synka inn litt…

Me gler oss veldig til å fortella om babyen i magen på julaftan til jenta vår på 5 år!! ❤️❤️

SmutA!!! For en fantastisk førjulsgave :Heartred Jeg skjønner du er veldig happy, og det med god grunn :) :) :)

Senk skuldrene og nyt :) Tenker 5 åringen vil sette stoooor pris på verdens beste gave :Heartred

Åh, skjønner godt at du håper på positiv test, da er dere ferdig med det.

Jeg hadde smerter i korsryggen ved første svangerskap, og da visste jeg ikke at man kunne få bekkenløsning så tidlig. For min del gikk det over, får håpe du også ikke får flere plager. Mener bare at det kan være tegn på graviditet og ikke noe annet. :)

Jeg har litt menssmerter/murringer innimellom, men det er spottingen som bekymrer meg. Fikk svar på blodprøve fra i dag, og den ligger nå på 3600, så jeg har ihvertfall en god stigning.

Det er jo en super stigning. Jeg har trua!! :) :) :)

I disse dager forbereder donor seg på egguttak! :) "shit pom frit!!" :woot::woot::woot: Jeg vil helst ha dose 3 før innsett, så skal gjøre det jeg kan for å få til det.

For noen dager, hver dag er en thriller! Blir noen smittet idag, eller havner noen i karantene? Nå er det vel egentlig kun lillegutt som kan bli "trøbbel." Mann og storebror er hjemme, og jeg er beskyttet på jobb.

Dobbelepedemi? I hope not! Ha en fin dag, jenter :joyful:

Ååå….frysninger av å lese dette. Så utrolig gla på deres vegner. Tenk , følgt deg i lang tid. Gjennom gode og vonde dager, endelig er det deres tur! Tenk den jenta på julaften, hun kommer til å bli så glad❤️

Hei alle flotte damer.
Jeg har så mye jern i ilden om dagene at jeg rekker så vidt å komme innom her å lese, men har registrert både det ene og det andre. Så mange fine ting som skjer :Heartred

Laparoskopi i forbindelse med endometriose mente eksperten på C medical kunne ødelegge mer enn hjelpe. Fikk en god forklarong på det, så den lar vi ligge enn så lenge. Står jo uansett på venteliste i det offentlige.
Blodprøvene for utredning av habituell abort har jeg ennå ikke fått svar på. Vet ikke hvor lang tid det tar, men håper å høre noe i løpet av januar.
Hysteroskopi skal utføres i januar engang. Har ikke fått tildelt time ennå, men vet at legen som utfører det er der i januar og jeg ble lovet time i januar. (En liten fordel med å jobbe på sykehuset)
Enn så lenge sitter jeg å venter på at mensen skal komme for å vite at kroppen har hentet seg inn etter aborten.
Har fått en ny plan av Medicus etter jeg sendte en 3 siders lang forklaring og ønske om å få lang protokoll med diverse støttemedisiner fikk jeg det endelig som jeg ville. De har valgt litt andre medisiner enn hva jeg fikk på UNN, men jeg har i alle fall fått ønske mitt oppfylt på tross av at de i utgangspunktet ikke gir dette til pasientene sine. Sykepleieren som ringte meg og fortalte nyheten lurte på om hun kunne få hjelp til å skrive krav til høyere lønn for makan til forhandlinger hadde hun aldri sett :laughing002

Ønsker dere alle en fantastisk juletid :Heartred

Last edited:
Hei alle «mine» gode damer. I dag har jeg vært på kontroll med vårt lille mirakel, 7 uker og blitt 3,3 kilo og 52cm. Helt perfekt etter sine mål, og legesjekken var helt fin❤️ Håper alle får oppleve dette, det er fantastisk❤️ God helg flotte dere

Fantastisk!!!! :smiley-bounce015

I disse dager forbereder donor seg på egguttak! :) "shit pom frit!!" :woot::woot::woot: Jeg vil helst ha dose 3 før innsett, så skal gjøre det jeg kan for å få til det.

For noen dager, hver dag er en thriller! Blir noen smittet idag, eller havner noen i karantene? Nå er det vel egentlig kun lillegutt som kan bli "trøbbel." Mann og storebror er hjemme, og jeg er beskyttet på jobb.

Woooohhhh.. gleder meg til alle oppdateringer og krysser alt som krysses kan!

Hei alle flotte damer.
Jeg har så mye jern i ilden om dagene at jeg rekker så vidt å komme innom her å lese, men har registrert både det ene og det andre. Så mange fine ting som skjer :Heartred

Laparoskopi i forbindelse med endometriose mente eksperten på C medical kunne ødelegge mer enn hjelpe. Fikk en god forklarong på det, så den lar vi ligge enn så lenge. Står jo uansett på venteliste i det offentlige.
Blodprøvene for utredning av habituell abort har jeg ennå ikke fått svar på. Vet ikke hvor lang tid det tar, men håper å høre noe i løpet av januar.
Hysteroskopi skal utføres i januar engang. Har ikke fått tildelt time ennå, men vet at legen som utfører det er der i januar og jeg ble lovet time i januar. (En liten fordel med å jobbe på sykehuset)
Enn så lenge sitter jeg å venter på at mensen skal komme for å vite at kroppen har hentet seg inn etter aborten.
Har fått en ny plan av Medicus etter jeg sendte en 3 siders lang forklaring og ønske om å få lang protokoll med diverse støttemedisiner fikk jeg det endelig som jeg ville. De har valgt litt andre medisiner enn hva jeg fikk på UNN, men jeg har i alle fall fått ønske mitt oppfylt på tross av at de i utgangspunktet ikke gir dette til pasientene sine. Sykepleieren som ringte meg og fortalte nyheten lurte på om hun kunne få hjelp til å skrive krav til høyere lønn for makan til forhandlinger hadde hun aldri sett :laughing002

God jul til deg også:santa:santa og masse lykke til på nyåret.

Herregud, så spennende! Du må holde oss oppdatert ❤

Hei alle flotte damer.

Så godt å høre at du blir hørt av Medicus ❤ Blir det nytt forsøk etter hysteroskopi? Lurer også på om du vet at du har endometriose eller om du bare mistenker det? Har vært inne på tanken selv, men har lite andre symptomer enn kraftig mens og smerter. For min del har det oppstått etter den første MA, og det er ingen som har mistenkt det. Hvis lap uansett gjør mer skade enn nytte, så er det jo liten vits. Får du prednisolon på forsøket?

Riktig god førjulstid til deg og det er imponerende hvordan du klarer å se fremover ❤

Så godt å høre at du blir hørt av Medicus ❤ Blir det nytt forsøk etter hysteroskopi? Lurer også på om du vet at du har endometriose eller om du bare mistenker det? Har vært inne på tanken selv, men har lite andre symptomer enn kraftig mens og smerter. For min del har det oppstått etter den første MA, og det er ingen som har mistenkt det. Hvis lap uansett gjør mer skade enn nytte, så er det jo liten vits. Får du prednisolon på forsøket?

Riktig god førjulstid til deg og det er imponerende hvordan du klarer å se fremover ❤
Hei gode Dipsy :Heartred
Blir nytt forsøk med uttak når mannen er hjemme fra sjøen, enten i februar eller april. Kommer litt an på når mensen kommer og hvordan det passer inn med hysteroskopien.
Jeg har siden begynnelsen av 20 åra hatt mange symptomer på endometriose. Smertefullt samleie, smertefull mens, smertefull avføring (spesielt under mens ), smertefull eggløsning, alltid trøtt og sliten ( er aldri uthvilt) og infertilitet da også viste det seg. Først når jeg fyllte 30 så fikk jeg en lege som tok meg på alvor og sendte meg på MR av bekken. Der ble det bekreftet endometriose, men ikke mye. For å få diagnosen må man jo ha laparoskopi, men det har jeg ikke hatt. Hadde noen sagt til meg for 11 år siden at det kom til å påvirke min fertilitet så hadde jo det hjulpet veldig, men jaja. Symptomene mine har bare blitt verre etter fødsel i 2019 så jeg har vært på en ny MR og fått bekreftet nok engang at jeg har det, men at det er mye verre nå enn for 11 år siden. Legen min tenkte da at kanskje det var på tide med laparoskopi, og tanken er jo god. Men om det kan gjøre at jeg får ut mindre egg så venter jeg heller.

Ja, mener at prednisolon var endel av medisinen jeg skulle ta. Var så mange nye navn at jeg husker ikke :wtf: eneste jeg kjente igjen var Duphaston.

Så i en annen tråd at du tenkte på å sette inn 2 blasto. Håper du vurderer det nøye før du spør. Jeg har jo gjort det og fikk da min sønn, men den advarselen på forhånd var stor og jeg måtte virkelig gå i tenkeboksen før jeg sa kjør på. Uendelig glad for at jeg gjorde det, men så kan jeg jo ha blitt gravid om jeg bare hadde satt inn han alene også. Får man jo aldri vite. Sier som venninna mi sa til meg, den ene bumper borti den andre som får det til å feste seg :rolleyes: Hvor mange blasto fikk du på frys igjen? 4? Jeg hadde nok peisa på nok engang om jeg fikk lov, for tanken min er at oppfølging i svangerskapet her i Norge er fantastisk og helsevesenet er godt om barnet/barna skulle bli født prematurt. Er jo ingen som ønsker det, men det er jo en betryggelse på en måte.
Mitt råd, følg hjertet men lytt til hva legen sier på forhånd og ikke ta avgjørelsen alene :Heartred

Blir nytt forsøk med uttak når mannen er hjemme fra sjøen, enten i februar eller april. Kommer litt an på når mensen kommer og hvordan det passer inn med hysteroskopien.
Jeg har siden begynnelsen av 20 åra hatt mange symptomer på endometriose. Smertefullt samleie, smertefull mens, smertefull avføring (spesielt under mens ), smertefull eggløsning, alltid trøtt og sliten ( er aldri uthvilt) og infertilitet da også viste det seg. Først når jeg fyllte 30 så fikk jeg en lege som tok meg på alvor og sendte meg på MR av bekken. Der ble det bekreftet endometriose, men ikke mye. For å få diagnosen må man jo ha laparoskopi, men det har jeg ikke hatt. Hadde noen sagt til meg for 11 år siden at det kom til å påvirke min fertilitet så hadde jo det hjulpet veldig, men jaja. Symptomene mine har bare blitt verre etter fødsel i 2019 så jeg har vært på en ny MR og fått bekreftet nok engang at jeg har det, men at det er mye verre nå enn for 11 år siden. Legen min tenkte da at kanskje det var på tide med laparoskopi, og tanken er jo god. Men om det kan gjøre at jeg får ut mindre egg så venter jeg heller.

Ja, mener at prednisolon var endel av medisinen jeg skulle ta. Var så mange nye navn at jeg husker ikke :wtf: eneste jeg kjente igjen var Duphaston.

Så i en annen tråd at du tenkte på å sette inn 2 blasto. Håper du vurderer det nøye før du spør. Jeg har jo gjort det og fikk da min sønn, men den advarselen på forhånd var stor og jeg måtte virkelig gå i tenkeboksen før jeg sa kjør på. Uendelig glad for at jeg gjorde det, men så kan jeg jo ha blitt gravid om jeg bare hadde satt inn han alene også. Får man jo aldri vite. Sier som venninna mi sa til meg, den ene bumper borti den andre som får det til å feste seg :rolleyes: Hvor mange blasto fikk du på frys igjen? 4? Jeg hadde nok peisa på nok engang om jeg fikk lov, for tanken min er at oppfølging i svangerskapet her i Norge er fantastisk og helsevesenet er godt om barnet/barna skulle bli født prematurt. Er jo ingen som ønsker det, men det er jo en betryggelse på en måte.
Mitt råd, følg hjertet men lytt til hva legen sier på forhånd og ikke ta avgjørelsen alene :Heartred
Høres heftig ut. Jeg visste ikke at man kunne se det på MR. Færre egg er jo klart ikke noe man ønsker seg. Har hørt at prednisolon er vanlig å gi ved endo, og også ved HA eller mistanke om litt dårlig miljø. Stod på det forrige forsøk uten at det hjalp her, men det kan jo være en kombinasjon av årsaker. For min del skulle jeg gjerne hatt ett svar på hvorfor det er så vanskelig..

Ja, jeg er veldig klar over risikoen ved å sette inn to. Spurte - slik at vi kunne ta et valg, men får uansett ikke lov :angelic: Historikken med alvorlig svangerskapsforgiftning/ truende eklampsi er nok avgjørende. Forståelig nok. Samtidig så ser det jo ikke ut som det er ekstremt stor sannsynlighet for at det hadde blitt tvillinger med min abortrate. Vi har 4 på frys ja. Går ikke det, så tror jeg det blir pgt-a testing på oss, men vi får se ❤

Fikk akkurat beskjed om at donor har fått ut 7 egg, og at 5 av dem er befruktet:)

De skal dyrkes frem til onsdag, så ser de hvordan det ser ut ifht frys :joyful:

Hei @Litjmora :Heartred Så lei meg for å lese om hvordan det gikk, men så godt du klarer se fremover igjen. Angående endometriose vil jeg bare dele litt av min historie. Vi startet med utredning for vår barnløshet for å finne årsaken til null positive tester i slutten av 2018, etter å ha prøvd i noen år selv (burde startet undersøkelser før). På de seks første innsettene ble jeg gravid tre ganger. Jeg ble faktisk gravid allerede første ivf-forsøk, men det endte i MA. Etter de seks forsøkene hadde vi flere nye forsøk uten resultat, alle på det jevne med tilsynelatende flotte blastoer. Dna-skade i sperm ble analysert, og det ble forsøkt med tese mer enn en gang, men ny analyse senere viste at sperm var helt fin, så da sluttet vi med tese. Mannen fikk også ab, og det kan være en årsak til til at sperm plutselig ble friskmeldt, eller bare normale variasjoner. Implantasjonsvindu er undersøkt og det er sjekket for nk-celler og infeksjon, sistnevnte har jeg hatt tre kraftige ab-kurer for. Det ble prøvd prednisilon og klexane, mm. Men, oppi alle disse forsøkene skjedde fortsatt ingenting. Så, ved en tilfeldighet ble det oppdaget endometriose i mars i år (bl.a. mye arrdannelser) ved første lap., det ble gjort MR-endometrioseprotokoll for å se om det var dyptliggende, det var det ikke. I mai i år opererte de og skar bort all synlig endometriose. Forsøket etter det (innsett nr. 12) fikk jeg plutselig en positiv test som steg i styrke, men det varte desverre ikke så lenge. Deretter på innsett nr. 13, ble jeg gravid og er nå i uke 12+2. Jeg har hatt 9 uttak og 13 innsett av 19 embryo. Jeg har nå blitt 38 år, og har på 5 vellykkede ul sett en levende baby i magen. Ved ul i forbindelse med nipt på sykehuset med undersøkelser av organer var alt perfekt, plutselig har vi gode odds!

Jeg kan ikke tro at sanering av endo ikke har noe å si for min del, det virker for tilfeldig. Jeg har også lest et sted at noen mener at flere ivf-forsøk kan forverre endo (har ikke kilder på det da), men for min del kan det jo uansett passe, mtp. at jeg fikk positive tester på 50 % av de seks første forsøkene, før det stoppet helt opp. Det stemmer sikkert at lap. kan gjøre ting verre, hvis de begynner å plukke på eggstokkene når man har lav amh (som meg), det gjorde sykehuset litt her dessverre, ved første lap. som var diagnostisk, og jeg trodde at antallet antrale follikler ble lavere, men jeg har fått ut like mange egg på det jevne, også etter lap. Vi er alle ulike, og med ulike forutsetninger, men jeg måtte bare dele dette med deg, nå når du er i gang med alle vurderinger om hva som skal sjekkes opp i nærmere. Jeg ville muligens forhørt meg med en annen klinikk om hvorvidt sanering kan hjelpe… Jeg merker at det er uenigheter her. For min det ble det til slutt gjort takket være en lege på Hausken, som mente det var verdt forsøket (jeg hadde lap. pga noe annet, og fikk sanering i kombinasjon med det). Ellers, ut fra det jeg vet er det Ullevåll som er ledende på endo i Norge.

Lykke, lykke til med alt. Jeg håper du får samlet krefter og får litt ro i førjulstiden. :Heartred

Back
Topp