Hei gode Dipsy
Blir nytt forsøk med uttak når mannen er hjemme fra sjøen, enten i februar eller april. Kommer litt an på når mensen kommer og hvordan det passer inn med hysteroskopien.
Jeg har siden begynnelsen av 20 åra hatt mange symptomer på endometriose. Smertefullt samleie, smertefull mens, smertefull avføring (spesielt under mens ), smertefull eggløsning, alltid trøtt og sliten ( er aldri uthvilt) og infertilitet da også viste det seg. Først når jeg fyllte 30 så fikk jeg en lege som tok meg på alvor og sendte meg på MR av bekken. Der ble det bekreftet endometriose, men ikke mye. For å få diagnosen må man jo ha laparoskopi, men det har jeg ikke hatt. Hadde noen sagt til meg for 11 år siden at det kom til å påvirke min fertilitet så hadde jo det hjulpet veldig, men jaja. Symptomene mine har bare blitt verre etter fødsel i 2019 så jeg har vært på en ny MR og fått bekreftet nok engang at jeg har det, men at det er mye verre nå enn for 11 år siden. Legen min tenkte da at kanskje det var på tide med laparoskopi, og tanken er jo god. Men om det kan gjøre at jeg får ut mindre egg så venter jeg heller.
Ja, mener at prednisolon var endel av medisinen jeg skulle ta. Var så mange nye navn at jeg husker ikke
eneste jeg kjente igjen var Duphaston.
Så i en annen tråd at du tenkte på å sette inn 2 blasto. Håper du vurderer det nøye før du spør. Jeg har jo gjort det og fikk da min sønn, men den advarselen på forhånd var stor og jeg måtte virkelig gå i tenkeboksen før jeg sa kjør på. Uendelig glad for at jeg gjorde det, men så kan jeg jo ha blitt gravid om jeg bare hadde satt inn han alene også. Får man jo aldri vite. Sier som venninna mi sa til meg, den ene bumper borti den andre som får det til å feste seg
Hvor mange blasto fikk du på frys igjen? 4? Jeg hadde nok peisa på nok engang om jeg fikk lov, for tanken min er at oppfølging i svangerskapet her i Norge er fantastisk og helsevesenet er godt om barnet/barna skulle bli født prematurt. Er jo ingen som ønsker det, men det er jo en betryggelse på en måte.
Mitt råd, følg hjertet men lytt til hva legen sier på forhånd og ikke ta avgjørelsen alene