Vi over 38 ❤️

God du er , takk❤️har satt inn blasto to ganger. Et frys og et fersk, det ferske begynte jeg blø 7 dager etter innsett. Frys ble heller ikke noe av. Ble gravid to ganger med 2 dagers. Veldig usikker nå, men tør ikke tenke tanken før vi vet det blir noe befruktning. I dette gamet vet vi aldri hva som skjer. :wtf:

Hvordan ble det bestemt om dere satte inn blasto eller 2-dagers?
Er det antallet og kvalitet på embryoene?
Eller noe annet i tillegg som teller?

Blir ikke mye klokere på det jeg leser ellers. Det ser ut som om det er to trends i IVF:
1) tidlig innsett hvor enten naturen ordner opp, eller tidlig testing i graviditeten
2) blasto med gentesting i forkant hvis loven tillater det
Og så velger man mellom 1) eller 2) avhengig av hvor mye gode egg man har - hvis jeg har skjønt det riktig. Er det noe annet i tillegg?

Hvordan ble det bestemt om dere satte inn blasto eller 2-dagers?
Er det antallet og kvalitet på embryoene?
Eller noe annet i tillegg som teller?

Blir ikke mye klokere på det jeg leser ellers. Det ser ut som om det er to trends i IVF:
1) tidlig innsett hvor enten naturen ordner opp, eller tidlig testing i graviditeten
2) blasto med gentesting i forkant hvis loven tillater det
Og så velger man mellom 1) eller 2) avhengig av hvor mye gode egg man har - hvis jeg har skjønt det riktig. Er det noe annet i tillegg?
Klinikken bestemte når de satt inn, så stoler på legene sin avgjørelse. Legger meg egentlig ikke i deres avgjørelse, fordi jeg stoler på det de gjør. Kanskje dumt men sånn er jeg. Men denne gang fikk vi spørsmål om en eller to, og de setter jo ikke inn to blasto. Så da blir det to dagers om man ønsker to. Men, for alt vi vet så er alle eggposer tomme. Så får ta den avgjørelsen etter uttak og om noen overlever. Krysser det jeg har ❤️

Klinikken bestemte når de satt inn, så stoler på legene sin avgjørelse. Legger meg egentlig ikke i deres avgjørelse, fordi jeg stoler på det de gjør. Kanskje dumt men sånn er jeg. Men denne gang fikk vi spørsmål om en eller to, og de setter jo ikke inn to blasto. Så da blir det to dagers om man ønsker to. Men, for alt vi vet så er alle eggposer tomme. Så får ta den avgjørelsen etter uttak og om noen overlever. Krysser det jeg har ❤️
Lurt å fokusera på eitt steg om gongen! Me veit jo dessverre alt om kor mange ting frå høgre og venstre som kan gå feil undervegs. Og viktig å stola på klinikken. For øvrig fekk eg satt inn to blastoar hos Hausken, men det var fordi den eine ikkje var bra nok til frys + alder og historikk. Men hos OLGA set dei som hovedregel kun inn éin blastocyst om gongen pga risiko ved eventuell tvillinggraviditet.

Følger spent med på ED diskusjon.
Ser at det er mye av det samme folk tenker på.

Nå har jeg nettopp startet min 2.runde som kommer til å gi mer klarhet i hvordan mine odds for å få genetisk egne barn er. Hvis runde 2 blir like dårlig som runde 1, da er jeg ett skritt nærmere ED selv. Vet ikke ennå hvor mye tid, energi og penger vil jeg bruke på ivf. Kjenner at det er for tidlig å gi seg nå. Kan ta noen runder med egne egg først. Men samtidig vil jeg være realistisk og holde muligheten for ED åpen helt fra starten. Vil beholde noen form for kontroll over eget liv. Nekter å akseptere at syklusen, hormoner, forventninger, månefaser og gud vet hva bestemmer over mitt liv. Et sted går grensa. Nå gjenstår det å finne ut hvor.

Derfor er det kjempeviktig å lese deres tanker ang ED her. Det hjelper å avdramatisere det hele for min del. Nå ser ikke ED så utenkelig som i starten. Takk for det.

Så godt og høre:) Vi har modnet ved tanken. I begynnelsen var det noe som virket rimelig fjernt for oss, men nå som det har gått litt tid, er det slettes ikke så fremmed likevel.

"Det er jo bare et egg". Man har ikke flere egg igjen, eller de eggene man har er dårlige. Man ønsker seg et barn, så hva gjør man? Man skaffer seg et perfekt egg. Mer komplisert er det ikke. Det prøver jeg iallfall å tenke, og det er stort sett det jeg tenker.

Godt å sette noen grenser for seg selv og hvor mange runder man skal ta. Vi skal ta en siste runde, bare for og ha tatt den.

Godt og ha deg og alle andre flotte jenter her inne og dele tanker med :) :Heartred

Lurt å fokusera på eitt steg om gongen! Me veit jo dessverre alt om kor mange ting frå høgre og venstre som kan gå feil undervegs. Og viktig å stola på klinikken. For øvrig fekk eg satt inn to blastoar hos Hausken, men det var fordi den eine ikkje var bra nok til frys + alder og historikk. Men hos OLGA set dei som hovedregel kun inn éin blastocyst om gongen pga risiko ved eventuell tvillinggraviditet.
Viste jeg ikke, beklager feil info fra meg. Har bare hørt de aldri gjør det .’men alle har sine ting på hver en klinikk. Når vi har vært i denne ivf verden en stund så ser vi hvor forskjell det er mellom leger, klinikker og sted. :woot:

Jeg tenker at det er viktig å stole på klinikken. Så lenge alt høres rimelig greit ut for meg som ikke er medisiner selv, så gjør jeg det og: stoler på de avgjørelsene de tar.

Krysser alt jeg har for dine egg, jeg også. Du fortjener det virkelig at det går bra denne gangen.

Hei

Da er jeg i gang med en ny stim runde.

Lysi - 40 år - ivf#2 - b2 - Bemfola 300 iu, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - Spiren Trondheim.

Første runde ved CFC DK med 200 iu Gonal F endte med uttak av 10 egg. Kun 3 av de var befrukta og delte seg. Ingen graviditet etter innset av 2 egg på dag 2.

Håper at det går bedre denne gangen.

Jeg håper med deg, kjære Lysi :) :Heartred

Lykke til med valget, jeg er sikker på at dere kommer til å ta en riktig beslutning utifra deres ståsted ❤️ Vi har jo erfaring med Stork, så du får si ifra hvis du skulle ha noen spørsmål som jeg muligens kan svare på :) Ellers vil jeg anbefale å sjekke ut lengtetid på Instagram, mulig du allerede har tittet innom der, men de har akkurat gjennomført et forsøk med ED i DK. Jeg syns hun skriver så godt, og jeg kjenner at jeg heier så inderlig på at de skal få en liten spire :love7

Tusen takk, så snill du er :Heartred Vi skal ha samtale med Stork, blant annet. Jeg har en veldig god magefølelse vedrørende klinikken, og mailkorrespondansen vi allerede har hatt.

Jeg skal sjekke ut lengtetid. Jeg skulle gjerne visst om man kan planlegge innsettdag, men det kommer vel an på mye, som det gjør ved IVF.

Håper prosessen ikke er altfor lang, jeg ser for meg sommeren :)

Tusen takk, så snill du er :Heartred Vi skal ha samtale med Stork, blant annet. Jeg har en veldig god magefølelse vedrørende klinikken, og mailkorrespondansen vi allerede har hatt.

Jeg skal sjekke ut lengtetid. Jeg skulle gjerne visst om man kan planlegge innsettdag, men det kommer vel an på mye, som det gjør ved IVF.

Hei gode Saltvann, det blir så spennande å følgja kvarandre vidare! Håpar verkeleg at 2021 er året me begge og alle i gruppa her blir preggers. ❤️ Me har vore gjennom mykje tøft i gruppa her over lang tid, så eg synest at det er vår tur no...

Når det er styrt syklus og fryseforsøk, kan dag for innsett planleggast! Men ting kan sjølvsagt skje, som at slimhinna ikkje er tjukk nok, eller at det kjem cyster, eller at det blir for stor follikelvekst hos deg, men generelt sett kan innsettsdag planleggast. Men uforutsatte ting kan som sagt skje, det er derfor eg no gjer «Training Cycle» hos OLGA, for at dei skal sjå korleis eg responderer på medisinane for å i størst mogleg grad sikra at alt går som det skal i «Embryo Transfer Cycle». Men eg ventar fortsatt på endeleg grønt lys frå kardiologen til å gjera innsett i april, håpar veldig på positivt svar i morgon!!!

Vet du noe om selve prosedyren ved de klinikkene? Eller er det noe som du først skal finne ut etter samtalene?
Har dem eggs allerede på frys? Eller er det slik at din og donors sykluser skal samkjøres i ferskforsøk? Ser for meg at det første er kanskje enklere gitt at eggs overlever opptining.
Det blir spennende uansett. Følger spent med på din reise.

Jeg ville hørt med de om evt styrt syklus hvis det er viktig for dere. Jeg har så langt bare hatt forsøk i naturlig syklus - et fersk og planlegger et frys også i naturlig syklus. Syns forsåvidt det uansett er mer praktisk enn de gangene jeg har hatt inseminasjon, for da har jeg ikke visst det før testen har vært positiv. Det har vært litt stress egentlig. Jeg er stort sett veldig fornøyd med Stork. De er supersøte, effektive og dyktige. De har allerede nå laget en plan hvis jeg må ha nytt uttak, og har da satt opp en ny strategi. Skulle gjerne sett at de ønsket å være litt mer proaktive ifht støttemedisiner, men det er kun fordi jeg nå 'bare' har mistet to ganger. Ellers har jeg bare gode ting å si om de altså. God atmosfære på klinikken, og fine folk! Du må holde oss oppdatert på veien videre ❤️

Hei gode Saltvann, det blir så spennande å følgja kvarandre vidare! Håpar verkeleg at 2021 er året me begge og alle i gruppa her blir preggers. ❤️ Me har vore gjennom mykje tøft i gruppa her over lang tid, så eg synest at det er vår tur no...

Når det er styrt syklus og fryseforsøk, kan dag for innsett planleggast! Men ting kan sjølvsagt skje, som at slimhinna ikkje er tjukk nok, eller at det kjem cyster, eller at det blir for stor follikelvekst hos deg, men generelt sett kan innsettsdag planleggast. Men uforutsatte ting kan som sagt skje, det er derfor eg no gjer «Training Cycle» hos OLGA, for at dei skal sjå korleis eg responderer på medisinane for å i størst mogleg grad sikra at alt går som det skal i «Embryo Transfer Cycle». Men eg ventar fortsatt på endeleg grønt lys frå kardiologen til å gjera innsett i april, håpar veldig på positivt svar i morgon!!!

2021 skal bli et supert år; alle skal bli vaksinert, vi kan gå tilbake til normalen og vi skal bli preggis!! :) Jeg har trua!! :) :Heartred

Er det forskjell på ferske og frosne egg i kvalitet? Ja, myr kan skje, men stort sett går det vel etter planen... Selv om man har jo god erfaring med at det ikke gjør det også :dead:

Training cycle høres veldig bra ut! Det skal jeg høre om :)

Jeg ville hørt med de om evt styrt syklus hvis det er viktig for dere. Jeg har så langt bare hatt forsøk i naturlig syklus - et fersk og planlegger et frys også i naturlig syklus. Syns forsåvidt det uansett er mer praktisk enn de gangene jeg har hatt inseminasjon, for da har jeg ikke visst det før testen har vært positiv. Det har vært litt stress egentlig. Jeg er stort sett veldig fornøyd med Stork. De er supersøte, effektive og dyktige. De har allerede nå laget en plan hvis jeg må ha nytt uttak, og har da satt opp en ny strategi. Skulle gjerne sett at de ønsket å være litt mer proaktive ifht støttemedisiner, men det er kun fordi jeg nå 'bare' har mistet to ganger. Ellers har jeg bare gode ting å si om de altså. God atmosfære på klinikken, og fine folk! Du må holde oss oppdatert på veien videre ❤️

Hei :)

Nei, det er ikke så viktig, men jeg liker jo å planlegge litt. Jeg vil helst unngå og sykemelde meg, så håper man slipper karantene innen den tid. Så hvis jeg kunne lagt det til en helg, hadde det vært topp. Samtidig vil jeg gjøre det som er best, så får bare gjøre det som anbefales. Hvis vi gjør det.

Hva slags støttemdisiner fikk du? Hvor tidlig/sent mistet du? Leit og høre :(

Jeg mistet selv i høst, 2 ganger. Det var veldig tidlig, hadde såvidt rukket og få positiv test. Jeg har lavt stoffskifte, så jeg har selv lest meg til hvor viktig det er med justering av medisiner ved positiv test.

Selvfølgelig, jeg skal holde dere oppdatert. Det samme må du :) Tusen takk :)

Vet du noe om selve prosedyren ved de klinikkene? Eller er det noe som du først skal finne ut etter samtalene?
Har dem eggs allerede på frys? Eller er det slik at din og donors sykluser skal samkjøres i ferskforsøk? Ser for meg at det første er kanskje enklere gitt at eggs overlever opptining.
Det blir spennende uansett. Følger spent med på din reise.

Kort svar på det; nei, har ikke peiling :laughing001 Så derfor skal det bli godt og få oppklart litt :) Følger spent med på deg også, søta :Heartred

Hei :)

Nei, det er ikke så viktig, men jeg liker jo å planlegge litt. Jeg vil helst unngå og sykemelde meg, så håper man slipper karantene innen den tid. Så hvis jeg kunne lagt det til en helg, hadde det vært topp. Samtidig vil jeg gjøre det som er best, så får bare gjøre det som anbefales. Hvis vi gjør det.

Hva slags støttemdisiner fikk du? Hvor tidlig/sent mistet du? Leit og høre :(

Jeg mistet selv i høst, 2 ganger. Det var veldig tidlig, hadde såvidt rukket og få positiv test. Jeg har lavt stoffskifte, så jeg har selv lest meg til hvor viktig det er med justering av medisiner ved positiv test.

Selvfølgelig, jeg skal holde dere oppdatert. Det samme må du :) Tusen takk :)
De har i hvertfall åpent alle dager, så det er i teorien mulig. Jeg hadde uttak på en søndag feks, men det var jo mer tilfeldig enn planlagt i den syklusen. Det er lov å håpe at grensene åpner litt til sommeren igjen. Jeg har fått en dose vaksine, men det gjenstår å se om det påvirker noe eller om det blir full karantene som vanlig.

Jeg hadde en MA i august, nesten 11 uker på vei, og en nå i januar i uke 8 (embryoet var 6 + noe bare). Klinikken gir meg progesteron, men ingenting annet før jeg har mistet 3 ganger. Gynekologen min mener jeg skal ta albyl-e fra innsett (skal uansett stå på det i svangerskapet for å forebygge preeklampsi), så da gjør jeg det denne gangen uansett. I tillegg skal jeg på en utredning i morgen ifht leiden og antifosfolipidsyndrom, så det blir godt å få gjort dette mens vi likevel venter. Trist å høre at du også har mistet. Man får jo håp og drømmer med en positiv test ❤️ Har du fått en plan for medisiner ifht stoffskiftet ditt hvis du skulle bli gravid?

Da skal jeg ta siste fyremadel og ovitrelle i dag. Uttak onsdag. Uansett om det er gang 6, så er jeg nesten mest spent denne gang. Rar følelse:woot:❤️

Jeg setter av onsdagen til å sende gode vibber til deg :Heartred Nå Nyprøver er det din tur :Heartred

Sender masse energi til dine egg.
Måtte dem vokse fine, modne og friske alle sammen

Hadde samtale med Hausken forrige uke og venter på ny plan og resept på DHEA. Skal gå for lavdose stimulering med Menopur, så får vi se hvordan det fungerer. Spurte også om det kunne være hensiktsmessig å ta en UL i forkant av stimulering, for å se hvor mange antrale follikler jeg har. Har jo ved flere anledninger fått beskjed om at vi kanskje har truffet en dårlig syklus de gangene jeg bare har hatt 1-2 eggposer, så lurte på om det ikke er fornuftig å sjekke dette på forhånd. Er det en syklus med få follikler er det kanskje verdt å vente til neste? Legen var åpen for det, selv om de uansett ikke har noen garanti for hvor mange follikler som lar seg stimulere. Det kan jo også være at vi bare utsetter og utsetter uten å få bedre utgangspunkt... Fikk mensen rett før helgen, så dette blir pausesyklus før vi forhåpentligvis er igang igjen om ca 3 uker (håper påsken ikke kommer i veien).

Er det forresten noen som har hatt samtale med familieterapeut/coach og hatt utbytte av dette? Føler at de siste rundene har vært veldig tunge og har følt meg deppa og ensom de siste ukene. Klinikken tilbyr en gratistime, men vet ikke helt hva jeg vil få ut av en slik samtale heller. Tenker kanskje at det har føltes ekstra tungt siden samboer ikke har fått vært like involvert nå som tidligere. Hva føler dere rundt at partner ikke får være med på timer etc?

Back
Topp