Vi over 38 ❤️

Da har jeg vært på kontroll. Dette blir dyrt tenkte jeg! 7 dager med sprøyter og den hestedosen! Og eggene var små, så blir lenge til uttak tenker jeg. 5-6 egg fant han, alle var 10 i størrelse. Venter på telefon om videre plan.
Men alle i samme størrelse?! For meg høres det bra ut at det ligger likt selvom det tar kanskje litt tid? :)

Men alle i samme størrelse?! For meg høres det bra ut at det ligger likt selvom det tar kanskje litt tid? :)
En litt mindre , men ikke mye. Resten på 10. Har ikke fått ut mer enn 3 siste tre gangene, og ingen frys. Så hadde vært hyggelig om det ble fler, ja det tar litt tid. Spennende å se når de tenker neste kontroll.

Du satt den i låret? Rart det er så forskjell på klinikker og svar.
Ja, jeg fikk beskjed om at det var best å sette den i låret siden den ikke burde settes i samme område som Gonal/Menopur, men den kan nok settes i magen også. Mulig den er enklere å sette i magen også?

En litt mindre , men ikke mye. Resten på 10. Har ikke fått ut mer enn 3 siste tre gangene, og ingen frys. Så hadde vært hyggelig om det ble fler, ja det tar litt tid. Spennende å se når de tenker neste kontroll.
Jeg synes dette høres kjempebra ut! :) Jeg gikk 10 dager på sprøyter før kontroll denne gangen, og min eggpose var bare på 12 da. Kjipt å måtte fortsette på hestedose, men om alle disse henger med blir det jo et bra utgangspunkt for deg! Fikk du ikke satt opp ny kontroll med en gang? Hvordan er formen da? :Heartpink

Jeg synes dette høres kjempebra ut! :) Jeg gikk 10 dager på sprøyter før kontroll denne gangen, og min eggpose var bare på 12 da. Kjipt å måtte fortsette på hestedose, men om alle disse henger med blir det jo et bra utgangspunkt for deg! Fikk du ikke satt opp ny kontroll med en gang? Hvordan er formen da? :Heartpink
Fikk telefon fra klinikken nå, fortsette to dager til så ny kontroll fredag. Må bare finne en ny gynekolog da kun skulle ha fri den dagen. Ser det bra ut så blir det uttak man eller tirsdag. De vokser vell ikke så mye på to dager?

Fikk telefon fra klinikken nå, fortsette to dager til så ny kontroll fredag. Må bare finne en ny gynekolog da kun skulle ha fri den dagen. Ser det bra ut så blir det uttak man eller tirsdag. De vokser vell ikke så mye på to dager?

In summary, ovarian follicles grew at a rate of 1.4 mm/ day in spontaneous menstrual cycles and OC cycles, and 1.7 mm/day during ovarian stimulation cycles for the treat- ment of infertility

Jeg får fått opp til 10 egg men alle på ulike størrelse..som vil si at noen er klare mens andre er umoden til utakk.. så sitter vi igjen kanskje med 2-3 av alle de 10 fordi de var ikke moden...og da vet man ikke om kanskje en av de umoden hadde hatt bedre kvalitet dersom vi hadde ventet på den..?? Alltid en puslespill ;) men en så lenge så tror jeg at du ligger bra med tanke på at eggene vokser jevnt :)

Det har nok ikke skjedd så mye på to dager, men da ser de sikkert på hvor fort og jevnt de vokser før uttak. Gullegget må jo være blant ett av disse! :Heartpink

Vi har også snakket litt om det..etter flere mislykket runder.. Noen land gir deg info om den som donerer og andre ikke..og jeg lurer mest på..(inkl utsende) kan man få info om andre familier som har barn fra samme donor og ev hvor mange barn finnes der ute? Og hva er maks egg en donor kan gi for å begrense antall barn fra donor? Vet at det er ikke det samme som med sperm men jeg fortsatt lurer mye på det.. fordi jeg lurer om det er noe barnet vil vite når de er voksne; har jeg halv genetisk søsken ute? hvor mange/hvor/osv? Vet ikke hvor mye de kan slitte med identiteten eller er dette noe vi foreldre tenker på og ikke dem? Kanskje vi sitter mer flere spørsmål enn barnet ev kunne ha? Jeg vet ikke..og det er også derfor det er fortsatt litt vanskelig å tenke på ED for meg fordi det er så ukjent terreng nå..men ja, det er bare å få info for avklare disse tanker..

Jeg synes det er supert at du deler dine tanker særlig fordi det er sikkert mange som tenker på det (som meg) og det hjelper masse å se hvordan det faktisk er.. :)

Vi er her for å gjøre oss sterkere!

Hei :)

Jeg vet veldig lite foreløpig, så det blir greit og få avklart noe av det jeg lurer på. Jeg har booket avtaler med 3 klinikker, vurderer en fjerde.

Det eneste vi har bestemt oss for er at vi ønsker ukjent donor. Men samtidig ikke helt sikker likevel. Er det dårlig ifht barnet? Er bare redd for masse drama, både om barnet vil finne sin biologiske mor, men også om donoren en dag plutselig oppsøker barnet. Det er vel lite trolig, men det kan jo skje.

Så akkurat nå vet jeg svært lite. Jeg vet bare at vi har veldig lyst på et barn til :)

Ja blodprøvene ser bra ut (normale for min alder som de så pent sa). Eggkvaliteten er fortsatt lav som forventet, men den har ikke endret seg så veldig mye på 5 år :rolleyes:
I dag har legen sett på våre papirer og prøvesvar, så regner med jeg får en tlf med behandlingsplan i løpet av uka.
Blir spennende å høre hva de tenker.

Det blir spennende, Lura:) Ja! Det bør jo funke, for vi skal jo bli gravide i 2021 :)

Jeg vet veldig lite foreløpig, så det blir greit og få avklart noe av det jeg lurer på. Jeg har booket avtaler med 3 klinikker, vurderer en fjerde.

Det eneste vi har bestemt oss for er at vi ønsker ukjent donor. Men samtidig ikke helt sikker likevel. Er det dårlig ifht barnet? Er bare redd for masse drama, både om barnet vil finne sin biologiske mor, men også om donoren en dag plutselig oppsøker barnet. Det er vel lite trolig, men det kan jo skje.

Så akkurat nå vet jeg svært lite. Jeg vet bare at vi har veldig lyst på et barn til :)

Det er veldig vanskelig hva som skjer i fremtiden og det er sikkert veldig individuelt. Men de var planlagt akkurat for den familien bare fanget på en utradisjonell måte.. og de vet hvor høyt de er elsket..

Det er så bra du tar kontakt med ulike klinikker! Du sikkert får masse info om de ev gjør ting litt annerledes? Mener å ha lest at i noen land så får man ikke vite mye om donor mens andre gir litt mere info.. det hadde vært sikkert lurt å delta på webseminar til OLGA selvom du ikke går for dem..men det å bare få info er gull! De er veldig flinke til å forklare ting! Jeg var med på en webinar i går og det var veldig lærerikt selvom man har gått gjennom flere runder IVF..

Hei gode Dipsy, hos OLGA-klinikken hadde eg ultralyd før oppstart stimulering, der fann dei jo ei cyste hos meg, så stimuleringa blei utsett med ei veke. Så det viste seg at det var veldig lurt å gjera UL-kontroll før oppstart stimulering... Og no denne syklusen har eg Training Cycle i forkant av innsett for å sjå korleis eg reagerer på Progynova og progesteron, deriblant størrelsen på slimhinna. Var på ultralydkontroll i går. Heldigvis fin slimhinne på 7mm og ingen cyster på CD10.

Men blir frykteleg dårleg av denne hestekuren av medisinar eg går på... Progynova, betablokker (for ekstraslaga), aspirin og i morgon skal eg begynna med progesteron i tillegg. :bag: Er både kvalm, har magesmerter, trøtt, vondt i hovudet og er trist, sint og irritert om kvarandre. :arghh:

Uansett, eg har ikkje gjort vannskanning, men høyrest lurt ut at dei sjekkar det dei kan i forkant av innsett! Det er iallfall filosofien til OLGA-klinikken og dei er ekstremt dyktige. Kva klinikk høyrer du til igjen?
Så utrolig spennende med training cycle, og så fint at alt ser bra ut så langt! ❤️ Ja, det er jo bra de sjekker mest mulig i forkant. Tror muligens for min del det kan skyldes to graviditeter som ikke har blitt noe av, og at det har tullet litt med kroppen min. Jeg er ikke oppgitt på klinikken atlså, bare føler meg litt motløs akkurat nå. Skal ha vannskanning i dag, og ta blodprøver ifht leiden mutasjon ++ i neste uke. Det er jo hvertfall godt å 'gjøre noe'.
Jeg hører til Stork, så det er litt ekstra krevende med utenlandsturene, som du sikkert også kjenner på ❤️

Hei igjen. Jeg tenker dere skal gå for det som føles best for dere. Det er det aller viktigste. Samtidig er det en alvorlig sak å ta valget om åpen eller anonym donor. Jeg tror, helt ærlig og av erfaring, det kan bli mer "drama" om barnet får vite at foreldrene tok valget om anonym donor hvis annet var mulig, og på den måten frarøvet barnet muligheten til å oppsøke genetisk opphav. Noen har ikke et behov for dette, jeg kjenner flere, men for de som har behovet kan det kjennes sårt og urettferdig å ikke ha denne muligheten. Tror det er viktig å tenke gjennom hva barnet selv kanskje ønsker, og hvor naturlig det er å ville vite noe om sitt genetisk opphav. Donor kan ikke oppsøke barnet. Barnet må selv ønske dette.

Dere er de som er mamma og pappa uansett, gjennom kjærlighet, trøst, våkennetter, bleieskift, mat på bordet, klær på kroppen, krangling, samtaler og støtte

Kan anbefale å lese informasjon fra helsenorge, her finnes også råd om samtale med barnet om genetisk opphav:

https://www.helsenorge.no/rettigheter/til-deg-som-vil-vite-mer-om-ditt-genetiske-opphav

https://www.helsenorge.no/rettigheter/hvordan-snakke-med-barn-om-deres-genetiske-opphav/

Da er behandlingsplan endelig mottatt :wav
Siden gubben jobber på sjøen så blir det prevensjon på meg først slik at vi kan tilrettelegge for at han er på fri ved egguttak.

Skal altså gå på 250 I.E gonal f og fyremadel.
Skal ha duphaston som progrestronstøtte. Klarer ikke å finne noe info om det på nettet. Noen som har gått på dette? Er det vaginalt eller oralt man skal ta de?
Har hatt gonal f før, men da en dose på 125. Fyremadel har jeg aldri fått heller. Er det den som skal settes i låret?
Oppstart medisiner den 23 april :Heartred
Føles ut som en evighet til, men oh boy hvor jeg gleder meg.
OG vi fikk tilbud om 3 pakk som vi ønsket :smiley-bounce016

Gratulerer med ny behandlingsplan og spesielt med 3-pakk!!! Håper at det blir resultat.

Skulle ønske jeg fikk 3-pakk og. Men mensen kommer akkurat noen dager for sent for oppstart hos Medicus i mars grunnet påskeferie.

Rekker oppstart hos Spiren, men kun én syklus av gangen. Synd. Får ikke noe valg på en måte ettersom hos oss er det meg som jobber på sjøen og fyller 41 i juni. Kjenner virkelig at jeg må gi full gass nå hvis jeg vil prøve å rekke noe.

Hei igjen. Jeg tenker dere skal gå for det som føles best for dere. Det er det aller viktigste. Samtidig er det en alvorlig sak å ta valget om åpen eller anonym donor. Jeg tror, helt ærlig og av erfaring, det kan bli mer "drama" om barnet får vite at foreldrene tok valget om anonym donor hvis annet var mulig, og på den måten frarøvet barnet muligheten til å oppsøke genetisk opphav. Noen har ikke et behov for dette, jeg kjenner flere, men for de som har behovet kan det kjennes sårt og urettferdig å ikke ha denne muligheten. Tror det er viktig å tenke gjennom hva barnet selv kanskje ønsker, og hvor naturlig det er å ville vite noe om sitt genetisk opphav. Donor kan ikke oppsøke barnet. Barnet må selv ønske dette.

Dere er de som er mamma og pappa uansett, gjennom kjærlighet, trøst, våkennetter, bleieskift, mat på bordet, klær på kroppen, krangling, samtaler og støtte

Kan anbefale å lese informasjon fra helsenorge, her finnes også råd om samtale med barnet om genetisk opphav:

https://www.helsenorge.no/rettigheter/til-deg-som-vil-vite-mer-om-ditt-genetiske-opphav

https://www.helsenorge.no/rettigheter/hvordan-snakke-med-barn-om-deres-genetiske-opphav/

Hei :) Ja, det høres fornuftig ut. Det er absolutt noe og tenke på. Vi vil selvfølgelig det beste for barna våre, og et eventuelt kommende barn.

Mest sannsynlig vil det ikke bli drama i det hele tatt :Heartred

Takk for linker:)

Gratulerer med ny behandlingsplan og spesielt med 3-pakk!!! Håper at det blir resultat.

Skulle ønske jeg fikk 3-pakk og. Men mensen kommer akkurat noen dager for sent for oppstart hos Medicus i mars grunnet påskeferie.

Rekker oppstart hos Spiren, men kun én syklus av gangen. Synd. Får ikke noe valg på en måte ettersom hos oss er det meg som jobber på sjøen og fyller 41 i juni. Kjenner virkelig at jeg må gi full gass nå hvis jeg vil prøve å rekke noe.
Ja det sjømannslivet kan være upraktisk til tider. Har selv jobbet 20 år på sjøen før vi fikk vår sønn, så vet at det ikke er bare bare å få det til å klaffe.
Håper det klaffer på Spiren slik at det bare blir med den ene gangen :Heartred
Selv om vi tar 3 pakk så håper jeg jo at det skal gå bra første runde, men man vet jo aldri.

Haha, måtte le av dine funderingar, Saltvann, som er heilt normale. Me må jo kunna le litt innimellom også.

Anbefaler den svenske podkasten «Jag vill ha barn» av heile mitt hjerte!! ❤️ Den handlar om alle aspekt ved fertilitetsbehandling og lengsel etter barn. Programleiar Cilla Holm har sjølv eit barn som ho fekk på eiga hand etter embryoadopsjon på min klinikk OLGA! :p Det var her eg høyrde om klinikken første gong. Ho tar blant anna opp mange spørsmål rundt donasjon. Både seriøse ting og morsomme ting rundt heile prosessen med fertilitetsbehandling og frå mange ulike perspektiv og etter kvart med mange spennande gjester.

Podden er også aktiv på Instagram under @jagvillhabarn

Ny episode kvar torsdag. Eg har sjølvsagt høyrt alle 142! :D

Løp og lytt!

Smuta :) Du er så søt! Tusen takk for tips, den skal jeg sjekke ut. Jeg skal sjekke ut litt angående Olga, jeg også. Men det blir nok uansett Danmark.

Jeg har akkurat bakt rundt 80 cupcakes, barnebursdag imorgen! Første porsjon gikk ut over sine kanter i ovnen, så måtte lage en porsjon til. Så da gikk treningen i vasken. Så imorgen skal jeg stå opp 4.45 for å ta økten da istedenfor. Det er iallfall planen. :laughing001 Døgnet skulle hatt flere timer!! Føler meg helt Tårnfrid:happy093

Men nå; EXIT. Ha en fin kveld :)

Hei! Så spennende at dere skal i gang med eggdonasjon. Det er ikke akkurat det samme, men vi har sæddonor til vårt barn og kjenner igjen mange av tankene rundt problemstillingen din. Vil bare tipse deg om at det i dag finnes noen nettsteder hvor man kan ta DNA-tester (feks 23andMe), og at det faktisk er en mulighet at barnet kan spore opp genetisk opphav, selv om dere skulle lande på å ha skjult donor. Hva som er riktig valg for dere, kan bare dere avgjøre ❤️

Hei! Så spennende at dere skal i gang med eggdonasjon. Det er ikke akkurat det samme, men vi har sæddonor til vårt barn og kjenner igjen mange av tankene rundt problemstillingen din. Vil bare tipse deg om at det i dag finnes noen nettsteder hvor man kan ta DNA-tester (feks 23andMe), og at det faktisk er en mulighet at barnet kan spore opp genetisk opphav, selv om dere skulle lande på å ha skjult donor. Hva som er riktig valg for dere, kan bare dere avgjøre ❤️

Hei :) Takk for tankene dine, det setter jeg stor pris på. Her er det mannen som nok er mest på ukjent donor. Vi snakket litt om det igår og kommer garantert til å snakke om det igjen. I begynnelsen var han ikke spesielt positiv til eggdonasjon, men nå har det sunket litt mer inn og, og han vipper mer mot ja.

Men ja; det er ikke bare et valg man tar på to minutter. Det er et valg basert på følelser og etikk. Magefølelsen min sier at vi kommer til å gjennomføre dette, og tanken gjør meg glad :)

Kan jeg spørre deg; føler dere fullt og helt at barnet er HELT deres? Jeg skjønner om du ikke vil svare på det. En tanke som surrer litt oppi hodet mitt, er om jeg vil få samme tilknytning til "donorbarnet" , som jeg har meg mine andre to med egne egg. Jeg vil tro det.

Jeg tenker samtidig at "det er jo bare et egg". Trenger ikke å gjøre det komplisert.

Ønsker deg en fantastisk fin fredag :)

Back
Topp