Vi over 38 ❤️

Det er litt og ta stilling til vedrørende ED altså. Om vi gjør det, blir det muligens med ukjent donor. Mannen så for seg et kjempedrama når kidden er 15 og forbanna på oss; ut og lete etter den "ordentlige moren." :laughing001 Neida, skal vel ikke fleipe om dette, men det må til noen ganger. Dere får bare scrolle videre om dere blir støtt.

I tillegg syns vi det er fint om donoren ligner på meg. Men hva om man skulle få et spansk egg. Spanjoler kan jo være blonde og blåøyde. Faren til donoren kan ha mørkere trekk. Så i bunn og grunn så kan man jo få et barn som ser halvt spansk ut.

Eller er det vi som er rare som syns det ville vært litt underlig om vi plutselig skulle ha en Pablo rundt middagsbordet, når begge barna våre er lys blonde.

Hm, litt og tenke på.

Last edited:
Tusen takk, har du fått svar på prøvene nå?
Ja blodprøvene ser bra ut (normale for min alder som de så pent sa). Eggkvaliteten er fortsatt lav som forventet, men den har ikke endret seg så veldig mye på 5 år :rolleyes:
I dag har legen sett på våre papirer og prøvesvar, så regner med jeg får en tlf med behandlingsplan i løpet av uka.
Blir spennende å høre hva de tenker.

Ja blodprøvene ser bra ut (normale for min alder som de så pent sa). Eggkvaliteten er fortsatt lav som forventet, men den har ikke endret seg så veldig mye på 5 år :rolleyes:
I dag har legen sett på våre papirer og prøvesvar, så regner med jeg får en tlf med behandlingsplan i løpet av uka.
Blir spennende å høre hva de tenker.
Så bra, da er dere klare til april. Blir spennende om de mener du skal prøve annen medisiner og andre ting for at det skal gå bedre denne gang.

Hei, hvordan er det å være privat hos offentlig? Er det noen fordeler mtp pris osv eller er det andre årsaker? Fint dere får mulighet, det betyr jo de har troa :)
Ja, det betyr at de har troa. Men, alt kan jo skje. Vi liker den legen som skal ha oss, og føler oss veldig trygge hos de. Er litt billigere, ikke mye...Og litt billigere om det blir noen på frys, men jeg er ikke den som får ut mange egg så får vi noen på frys er det et lite under .

Ja, det betyr at de har troa. Men, alt kan jo skje. Vi liker den legen som skal ha oss, og føler oss veldig trygge hos de. Er litt billigere, ikke mye...Og litt billigere om det blir noen på frys, men jeg er ikke den som får ut mange egg så får vi noen på frys er det et lite under .
Så bra du føler trygghet hos de :) jeg hører til st Olavs og har tiltro til de rent faglig, men det er all ventetiden mellom forsøk som gjør at jeg nesten gleder meg (misforstå meg rett :angry4) til å gå privat fordi i mitt hode betyr det tettere oppfølging som også betyr at det iaf føles som at mer skjer raskere.

Da er behandlingsplan endelig mottatt :wav
Siden gubben jobber på sjøen så blir det prevensjon på meg først slik at vi kan tilrettelegge for at han er på fri ved egguttak.

Skal altså gå på 250 I.E gonal f og fyremadel.
Skal ha duphaston som progrestronstøtte. Klarer ikke å finne noe info om det på nettet. Noen som har gått på dette? Er det vaginalt eller oralt man skal ta de?
Har hatt gonal f før, men da en dose på 125. Fyremadel har jeg aldri fått heller. Er det den som skal settes i låret?
Oppstart medisiner den 23 april :Heartred
Føles ut som en evighet til, men oh boy hvor jeg gleder meg.
OG vi fikk tilbud om 3 pakk som vi ønsket :smiley-bounce016

Vi fikk satt inn fryseegg i går og rugedag 1 er i gang.. Rett på ny runde i naturlig syklus..

Vi tester uten progestoronstøtte denne gang. Noen som har erfaring med det? Jeg sliter mye med migrene og får de villeste anfall i rugeperioden i tillegg ekstremt såre slimhinner og kløe. Jeg mistenker progestoronen, og Hausken mente at det gikk helt fint å droppe dette da det er naturlig syklus.. veldig spent på disse rugedagene nå, men samtidig redd for at det er dumt å ikke ta det? Tankene løper løper jo løpsk så fort egget er plassert.

Blodprøve dagen før 40års-dagen min.. måtte det blir verdens beste bursdagsgave.. (fingers crossed!!!) :Heartpink
Gratulerer og lykke til, må du få den beste bursdagsgaven!! :Heartpink:Heartpink

Det er litt og ta stilling til vedrørende ED altså. Om vi gjør det, blir det muligens med ukjent donor. Mannen så for seg et kjempedrama når kidden er 15 og forbanna på oss; ut og lete etter den "ordentlige moren." :laughing001 Neida, skal vel ikke fleipe om dette, men det må til noen ganger. Dere får bare scrolle videre om dere blir støtt.

I tillegg syns vi det er fint om donoren ligner på meg. Men hva om man skulle få et spansk egg. Spanjoler kan jo være blonde og blåøyde. Faren til donoren kan ha mørkere trekk. Så i bunn og grunn så kan man jo få et barn som ser halvt spansk ut.

Eller er det vi som er rare som syns det ville vært litt underlig om vi plutselig skulle ha en Pablo rundt middagsbordet, når begge barna våre er lys blonde.

Hm, litt og tenke på.
Du altså :hilarious: Jeg gikk en lang tur i helgen og tenkte på hvordan vi eventuelt ville håndtert dette, egentlig godt å høre at dere gjør dere de samme tankene - og man må jo få tulle litt med dette også! :p Regner med klinikkene har psykologer eller fagfolk man kan snakke med om disse tingene også. Om det blir aktuelt for oss har jeg fundert en del på hvor åpen man skal være om dette overfor andre, hva tenker dere om det? Jeg synes jo det var litt kjedelig med alle som skulle gjøre så stort poeng ut av at datteren vår er så lik faren sin, og det kan jo være litt sårt om det dreier seg om ED... Og ja, det er jo heller ingen garanti at barnet vil ligne eggdonor, men på et familiemedlem ett ledd eller to bak. Hvor tidlig forteller man det til barnet? Skjønner du har mye å tenke på om dagen, er veldig spent på samtalene deres videre, synd du ikke fikk svarene du ønsket sist. :Heartpink

Siden gubben jobber på sjøen så blir det prevensjon på meg først slik at vi kan tilrettelegge for at han er på fri ved egguttak.

Skal ha duphaston som progrestronstøtte. Klarer ikke å finne noe info om det på nettet. Noen som har gått på dette? Er det vaginalt eller oralt man skal ta de?
Har hatt gonal f før, men da en dose på 125. Fyremadel har jeg aldri fått heller. Er det den som skal settes i låret?
Så deilig med ny plan, skjønner du gleder deg! :) Og så heldige dere er som får 3 pakk! :Heartpink Jeg gikk også på Gonal f og Fyremadel sist, satt Fyremadel i låret. Duphaston har jeg ikke hørt om.

Så bra , da har dere noe å se frem til. Det går raskt! Fyremadel har jeg alltid tatt. Den settes i magen, vet noen setter den i låret men begge mine klinikker sier magen.

Så deilig med ny plan, skjønner du gleder deg! :) Og så heldige dere er som får 3 pakk! :Heartpink Jeg gikk også på Gonal f og Fyremadel sist, satt Fyremadel i låret. Duphaston har jeg ikke hørt om.
Du satt den i låret? Rart det er så forskjell på klinikker og svar.

Jeg har ikke brukt Duphaston men fant noen sider på google..det er oralt tabletter i følge her https://pharmeasy.in/online-medicine-order/duphaston-10mg-strip-of-10-tablets-723

Min erfaring med fyremadel er at det svir men det går over etter en stund...jeg satt den på magen men ifølge instruksjoner så kan man sette den på magen eller låret (om jeg husker riktig)

Håper at tiden går litt fortere! :)[/QUOTE]

Hurraaaa for behandlingsplan og 3-pakke!!! ❤️❤️❤️ Endeleg! Er så godt å ha ein plan klar, sjølv om det er litt fram i tid... Og utruleg godt å vita at ein har fleire forsøk å gå på.

Når det gjeld medisinane, så tok eg Fyremadel i magen, men veit at det er nokon som tar den i låret også. Og eg begynte faktisk på Duphaston i dag! :D Som del av min Training Cycle hos OLGA. Piller som eg skal ta to gonger om dagen. Enkelt samanlikna med Lutinus, men me får sjå korleis bivirkningane blir... Går på ein hestekur frå før av, så dette skal bli interessant. :yuck:

Hm, litt og tenke på.
Du altså :hilarious: Jeg gikk en lang tur i helgen og tenkte på hvordan vi eventuelt ville håndtert dette, egentlig godt å høre at dere gjør dere de samme tankene - og man må jo få tulle litt med dette også! :p Regner med klinikkene har psykologer eller fagfolk man kan snakke med om disse tingene også. Om det blir aktuelt for oss har jeg fundert en del på hvor åpen man skal være om dette overfor andre, hva tenker dere om det? Jeg synes jo det var litt kjedelig med alle som skulle gjøre så stort poeng ut av at datteren vår er så lik faren sin, og det kan jo være litt sårt om det dreier seg om ED... Og ja, det er jo heller ingen garanti at barnet vil ligne eggdonor, men på et familiemedlem ett ledd eller to bak. Hvor tidlig forteller man det til barnet? Skjønner du har mye å tenke på om dagen, er veldig spent på samtalene deres videre, synd du ikke fikk svarene du ønsket sist. :Heartpink
Haha, måtte le av dine funderingar, Saltvann, som er heilt normale. Me må jo kunna le litt innimellom også.

Anbefaler den svenske podkasten «Jag vill ha barn» av heile mitt hjerte!! ❤️ Den handlar om alle aspekt ved fertilitetsbehandling og lengsel etter barn. Programleiar Cilla Holm har sjølv eit barn som ho fekk på eiga hand etter embryoadopsjon på min klinikk OLGA! :p Det var her eg høyrde om klinikken første gong. Ho tar blant anna opp mange spørsmål rundt donasjon. Både seriøse ting og morsomme ting rundt heile prosessen med fertilitetsbehandling og frå mange ulike perspektiv og etter kvart med mange spennande gjester.

Podden er også aktiv på Instagram under @jagvillhabarn

Ny episode kvar torsdag. Eg har sjølvsagt høyrt alle 142! :D

Løp og lytt!

Godt du er enig at man kan tulle litt :)

Vi kommer ikke til å fortelle om ED til noen, unntatt min søster og min mamma. Jeg tenker at vi skal ikke ha én "alvorlig samtale" med barnet om dette når han/hun er 15 år. Vi har snakket litt om det, og kommer til å vinkle det inn i en "søt" historie på rett tidspunkt. Jeg tenker og ikke komplisere det, det er jo egentlig ganske enkelt. "Mamma og pappa ønsket oss veldig et barn til. Mamma hadde ikke flere egg, så Mamma fikk et egg av en annen dame som hadde mange egg. Sånn ble du til :Heartred"

Hm, litt og tenke på.

Vi har også snakket litt om det..etter flere mislykket runder.. Noen land gir deg info om den som donerer og andre ikke..og jeg lurer mest på..(inkl utsende) kan man få info om andre familier som har barn fra samme donor og ev hvor mange barn finnes der ute? Og hva er maks egg en donor kan gi for å begrense antall barn fra donor? Vet at det er ikke det samme som med sperm men jeg fortsatt lurer mye på det.. fordi jeg lurer om det er noe barnet vil vite når de er voksne; har jeg halv genetisk søsken ute? hvor mange/hvor/osv? Vet ikke hvor mye de kan slitte med identiteten eller er dette noe vi foreldre tenker på og ikke dem? Kanskje vi sitter mer flere spørsmål enn barnet ev kunne ha? Jeg vet ikke..og det er også derfor det er fortsatt litt vanskelig å tenke på ED for meg fordi det er så ukjent terreng nå..men ja, det er bare å få info for avklare disse tanker..

Jeg synes det er supert at du deler dine tanker særlig fordi det er sikkert mange som tenker på det (som meg) og det hjelper masse å se hvordan det faktisk er.. :)

Vi er her for å gjøre oss sterkere!

Da har jeg vært på kontroll. Dette blir dyrt tenkte jeg! 7 dager med sprøyter og den hestedosen! Og eggene var små, så blir lenge til uttak tenker jeg. 5-6 egg fant han, alle var 10 i størrelse. Venter på telefon om videre plan.

Back
Topp