I morgen er det kontroll, håper deg er noe der. Krysser fingre og tær
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja det håper vi!! Og jeg sender det bølger av good luck! Nå må vi få gode nyheter her!I morgen er det kontroll, håper deg er noe der. Krysser fingre og tær
Vi fikk satt inn fryseegg i går og rugedag 1 er i gang.. Rett på ny runde i naturlig syklus..
Vi tester uten progestoronstøtte denne gang. Noen som har erfaring med det? Jeg sliter mye med migrene og får de villeste anfall i rugeperioden i tillegg ekstremt såre slimhinner og kløe. Jeg mistenker progestoronen, og Hausken mente at det gikk helt fint å droppe dette da det er naturlig syklus.. veldig spent på disse rugedagene nå, men samtidig redd for at det er dumt å ikke ta det? Tankene løper løper jo løpsk så fort egget er plassert.
Blodprøve dagen før 40års-dagen min.. måtte det blir verdens beste bursdagsgave.. (fingers crossed!!!)
Hei jenter!
Ble ikke så mye klokere etter samtale med CFC idag. Hun vi snakket med ønsket egentlig bare å legge oss inn i journalen deres. Dette kunne vært gjort digitalt på forhånd slik vi har gjort hos en annen klinikk.
Samtale med en som har peiling på alt rundt ED blir neste tirsdag.
Skal krysse alt som krysses kan!I morgen er det kontroll, håper deg er noe der. Krysser fingre og tær
Kryssar alt av fingrar og tær, gode NyPrøver!! Er dette IVF#6? Og de er hos Porsgrunn? Prøver å halda oversikten...I morgen er det kontroll, håper deg er noe der. Krysser fingre og tær
Hei gode Dipsy, hos OLGA-klinikken hadde eg ultralyd før oppstart stimulering, der fann dei jo ei cyste hos meg, så stimuleringa blei utsett med ei veke. Så det viste seg at det var veldig lurt å gjera UL-kontroll før oppstart stimulering... Og no denne syklusen har eg Training Cycle i forkant av innsett for å sjå korleis eg reagerer på Progynova og progesteron, deriblant størrelsen på slimhinna. Var på ultralydkontroll i går. Heldigvis fin slimhinne på 7mm og ingen cyster på CD10.Hei dere! Er det mange av dere som tar ultralydskanning i starten av en syklus? Sist fikk jeg på hengende håret starte opp med hormoner, og denne gangen ble det avbrutt pga for tykk slimhinne på CD2 og 3. Nå vil de at jeg skal gjennomføre en vannskanning av livmoren for å se om de finner noe der. Kjenner at jeg blir litt motløs, men jeg vil jo så klart at alt skal være optimalt for eskimoen vår. Enkelte dager er det vanskelig å se for seg at det kan gå til slutt.
Så kjedeleg, Saltvann! Kjipt når det første møtet ikkje blir som forventa... Håpar det går bedre med dei andre klinikkane!Hei jenter!
Ble ikke så mye klokere etter samtale med CFC idag. Hun vi snakket med ønsket egentlig bare å legge oss inn i journalen deres. Dette kunne vært gjort digitalt på forhånd slik vi har gjort hos en annen klinikk.
Samtale med en som har peiling på alt rundt ED blir neste tirsdag.
Wooooow, så spennande!!! Skal flytta deg over på ruger, wiiiii!! Kva forsøk er dette i rekka? Eg fyller også straks 40, hjeeeeeelp!! Håpar me snart er preggers 40-åringar begge to. Kryssar alt av fingrar og tær!
Wooooow, så spennande!!! Skal flytta deg over på ruger, wiiiii!! Kva forsøk er dette i rekka? Eg fyller også straks 40, hjeeeeeelp!! Håpar me snart er preggers 40-åringar begge to. Kryssar alt av fingrar og tær!
Takk kjære degJa det håper vi!! Og jeg sender det bølger av good luck! Nå må vi få gode nyheter her!
Tusen takk, har du fått svar på prøvene nå?Skal krysse alt som krysses kan!
Ja, det er nummer 6. ja, privat hos Porsgrunn. Hadde aldri hørt om privat hos offentligKryssar alt av fingrar og tær, gode NyPrøver!! Er dette IVF#6? Og de er hos Porsgrunn? Prøver å halda oversikten...
Huff , det høres ikke godt ut alt som skjer i kroppen din. Vi håper det kommer noe veldig godt ut av detteHei gode Dipsy, hos OLGA-klinikken hadde eg ultralyd før oppstart stimulering, der fann dei jo ei cyste hos meg, så stimuleringa blei utsett med ei veke. Så det viste seg at det var veldig lurt å gjera UL-kontroll før oppstart stimulering... Og no denne syklusen har eg Training Cycle i forkant av innsett for å sjå korleis eg reagerer på Progynova og progesteron, deriblant størrelsen på slimhinna. Var på ultralydkontroll i går. Heldigvis fin slimhinne på 7mm og ingen cyster på CD10.
Men blir frykteleg dårleg av denne hestekuren av medisinar eg går på... Progynova, betablokker (for ekstraslaga), aspirin og i morgon skal eg begynna med progesteron i tillegg. Er både kvalm, har magesmerter, trøtt, vondt i hovudet og er trist, sint og irritert om kvarandre.
Uansett, eg har ikkje gjort vannskanning, men høyrest lurt ut at dei sjekkar det dei kan i forkant av innsett! Det er iallfall filosofien til OLGA-klinikken og dei er ekstremt dyktige. Kva klinikk høyrer du til igjen?
Hei dere! Er det mange av dere som tar ultralydskanning i starten av en syklus? Sist fikk jeg på hengende håret starte opp med hormoner, og denne gangen ble det avbrutt pga for tykk slimhinne på CD2 og 3. Nå vil de at jeg skal gjennomføre en vannskanning av livmoren for å se om de finner noe der. Kjenner at jeg blir litt motløs, men jeg vil jo så klart at alt skal være optimalt for eskimoen vår. Enkelte dager er det vanskelig å se for seg at det kan gå til slutt.
Uff da. Kjedelig at de ikke ga beskjed om dette på forhånd.
Da gleder vi oss til neste tirsdag!
Wow, innsett 12!! Herregud, det var litt av ei reise... Eg har også gjort fire uttak, men har kun hatt to innsett så langt. Ventar utålmodig på mitt tredje innsett. Så ulikt kan det vera! Kryssar alt som kryssast kan for dykk!!! Håpar at det blir ein solid opptur her i gruppa framover med masse positive nyheiter! Det fortjener me etter all dritten!!Takk!
Takk!! Fortsatt på 4.forsøk, men 12.innsett.. Uff, mister snart tellingen
Hjelp! sier jeg og! Det føles heeeelt rart..
Krysser alt jeg har for alle dere nydelige damer her inne! FOR en gjeng
Spennende!!! Masse lykke til og nyt rugedagene
Så kjedeleg, Saltvann! Kjipt når det første møtet ikkje blir som forventa... Håpar det går bedre med dei andre klinikkane!
Forstår at de helst vil til Danmark. Men om de skulle ha lyst til å finna ut meir om OLGA-klinikken, så skal dei ha to gratis webinar no i mars, det første om IVF og det andre om eggdonasjon:
https://olgafertilityclinic.com/en/events/
OLGA har for øvrig også donorar med meir nordisk utseende altså, og du får sjå barnebilde av eggdonorane og trur du får ganske mykje info utover dette også. Men det går visst ikkje an å få åpen eggdonor hos OLGA, det er nok den største forskjellen frå Danmark. Trur du får meir info i utvelginga av eggdonor hos OLGA enn i Danmark, men eggdonor er altså stengt. Uten at eg har førstehåndserfaring med dette, har berre snakka med mange som har brukt eggdonor /sæddonor hos OLGA.
Jeg vet Ganske utrolig ja, hvor forskjellig det er for alle og ulike utfordringer..Wow, innsett 12!! Herregud, det var litt av ei reise... Eg har også gjort fire uttak, men har kun hatt to innsett så langt. Ventar utålmodig på mitt tredje innsett. Så ulikt kan det vera! Kryssar alt som kryssast kan for dykk!!! Håpar at det blir ein solid opptur her i gruppa framover med masse positive nyheiter! Det fortjener me etter all dritten!!