Vi over 38 ❤️

Hei :) Takk for tankene dine, det setter jeg stor pris på. Her er det mannen som nok er mest på ukjent donor. Vi snakket litt om det igår og kommer garantert til å snakke om det igjen. I begynnelsen var han ikke spesielt positiv til eggdonasjon, men nå har det sunket litt mer inn og, og han vipper mer mot ja.

Men ja; det er ikke bare et valg man tar på to minutter. Det er et valg basert på følelser og etikk. Magefølelsen min sier at vi kommer til å gjennomføre dette, og tanken gjør meg glad :)

Kan jeg spørre deg; føler dere fullt og helt at barnet er HELT deres? Jeg skjønner om du ikke vil svare på det. En tanke som surrer litt oppi hodet mitt, er om jeg vil få samme tilknytning til "donorbarnet" , som jeg har meg mine andre to med egne egg. Jeg vil tro det.

Jeg tenker samtidig at "det er jo bare et egg". Trenger ikke å gjøre det komplisert.

Ønsker deg en fantastisk fin fredag :)
Ja, det er jo et stort og viktig valg ❤️ Et donorbarn vil jo ikke bli til uten dere, og det vil jo alltid være dere som er foreldrene, uansett.

Nå har jeg kvinnelig samboer, så vi har jo hele tiden visst at vi ikke kunne bli biologisk tilknyttet begge to. Det er jeg som har bært frem, men det har aldri vært noe tvil om at vi begge føler en enorm tilknytning til barnet. Hun syns barnet er det vakreste og mest unike hun noen sinne har sett, og morsinstinktet er like sterkt hos begge ❤️

Likefullt er barnet vårt donorbarn, med de tanker og vurderinger som kommer rundt det. Vi vil hun skal vite om det fra tidlig alder, og snakker om det som om det er det mest naturlige i verden. Når vi skulle 'velge' donor, ønsket jeg å vite minst mulig. Det var egentlig ingenting som var viktig for meg å vite, så det eneste vi visste var at donoren var skandinavisk og hårfarge. Men, da vi skulle i gang med å prøve på nr 2, ble det viktig for meg å finne ut mest mulig om donoren. Veldig rart egentlig, men jeg ønsket å vite mye for å kunne fortelle den dagen hun lurer. Vi har i ettertid søkt kontakt med andre familier med samme donor, og det har vært veldig naturlig og fint. Jeg får meg ikke til å kalle de søsken, men de deler jo et genetisk opphav. Det er for mange å dra det litt langt, men for oss ble det som vi ikke trodde var viktig, viktigere etterhvert. Sånn sett er jeg glad for at vi valgte som vi gjorde, mens for andre er det riktig å ta et annet valg.

Det kan jo ikke sammenlignes helt med deres situasjon, siden det blir mer 'synlig' hos oss, og vi har jo ikke vært gjennom den sorgen som det kan føles for enkelte. Valget for vår del har vært mer åpenbart. Jeg har full forståelse for at det kan være et vanskelig valg for dere, både donor eller ikke, og åpen eller skult. Det er likevel som du sier, det trenger ikke være mer komplisert enn at dere trengte litt hjelp for å få en etterlengtet skatt til ❤️

Kontroll ferdig. 2 egg på 15, 2 på 14, 3 på 12. uttak på onsdag. Over 30.000,- på medisiner på dette forsøket. Vi fikk velge innsett dag om noen overlever. Blasto innsett på mandag, eller sette inn to på fredag. Vell og merke om de overlever og det er fler enn en.

Kontroll ferdig. 2 egg på 15, 2 på 14, 3 på 12. uttak på onsdag. Over 30.000,- på medisiner på dette forsøket. Vi fikk velge innsett dag om noen overlever. Blasto innsett på mandag, eller sette inn to på fredag. Vell og merke om de overlever og det er fler enn en.
Så utrolig spennende!

Medisinutgifter :dead::facepalm:
R=refusjon.
Sa dem noe om hvor store follikler burde være ved uttak? Var det 17+ mm? Tror dem punkterer alle uansett.

Medisinutgifter :dead::facepalm:
R=refusjon.
Sa dem noe om hvor store follikler burde være ved uttak? Var det 17+ mm? Tror dem punkterer alle uansett.
Skjønte ikke den? Punkterte? Ja, refusjon for det er vi ferdig med for lenge siden. :(

Last edited:
Skjønte ikke den? Punkterte? Ja, refusjon for det er vi ferdig med for lenge siden. :(

Jeg mener at dem trolig kommer til å ta ut alle eggcellene uansett follikelstørrelse, ikke sant? Men det er kun de som er store nok har størst sjanse for gode eggs? Spør bare. Er usikker.

Hei alle fine damer her i «Vi over 38»! Eg har altså no laga ny tråd og tatt over som administrator. Gi lyd om det skal gjerast endringar på lista vår!

Heia oss!!! :happy093

Hei

Da er jeg i gang med en ny stim runde.

Lysi - 40 år - ivf#2 - b2 - Bemfola 300 iu, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - Spiren Trondheim.

Første runde ved CFC DK med 200 iu Gonal F endte med uttak av 10 egg. Kun 3 av de var befrukta og delte seg. Ingen graviditet etter innset av 2 egg på dag 2.

Håper at det går bedre denne gangen.

Følger spent med på ED diskusjon.
Ser at det er mye av det samme folk tenker på.

Nå har jeg nettopp startet min 2.runde som kommer til å gi mer klarhet i hvordan mine odds for å få genetisk egne barn er. Hvis runde 2 blir like dårlig som runde 1, da er jeg ett skritt nærmere ED selv. Vet ikke ennå hvor mye tid, energi og penger vil jeg bruke på ivf. Kjenner at det er for tidlig å gi seg nå. Kan ta noen runder med egne egg først. Men samtidig vil jeg være realistisk og holde muligheten for ED åpen helt fra starten. Vil beholde noen form for kontroll over eget liv. Nekter å akseptere at syklusen, hormoner, forventninger, månefaser og gud vet hva bestemmer over mitt liv. Et sted går grensa. Nå gjenstår det å finne ut hvor.

Derfor er det kjempeviktig å lese deres tanker ang ED her. Det hjelper å avdramatisere det hele for min del. Nå ser ikke ED så utenkelig som i starten. Takk for det.

Hei

Lysi - 40 år - ivf#2 - b2 - Bemfola 300 iu, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - Spiren Trondheim.

Første runde ved CFC DK med 200 iu Gonal F endte med uttak av 10 egg. Kun 3 av de var befrukta og delte seg. Ingen graviditet etter innset av 2 egg på dag 2.

Lykke til , håper det klaffer denne gang. Jeg har også prøvd få annen støtte enn lutinus, men får blankt nei:(Hva tenker du om innsett av to egg igjen om det er aktuelt? Vi må jo bestemme oss for det om det er nok egg vell og merke. Hva er best , to egg eller blasto:wideyed: Vet ikke om de tar du alle, sist hadde jeg tre egg og innsett av to. Så ble overrasket at hun så fler enn det.

Lykke til , håper det klaffer denne gang. Jeg har også prøvd få annen støtte enn lutinus, men får blankt nei:(Hva tenker du om innsett av to egg igjen om det er aktuelt? Vi må jo bestemme oss for det om det er nok egg vell og merke. Hva er best , to egg eller blasto:wideyed: Vet ikke om de tar du alle, sist hadde jeg tre egg og innsett av to. Så ble overrasket at hun så fler enn det.
Hvilke erfaringer har du fra tidligere med tanke på utvikling til blasto?
Er jo vanskelig valg å ta kan jeg tenke meg. Håper jo at alle blir fine flotte embryoer som kan brukes :Heartred
Hadde det vært meg så hadde jeg valgt blasto, men det er jo på bakgrunn av mine personlige erfaringer.
Du har jo vært gravid tidligere. Hva ble gjort da?
PS. Send meg pm om du vil ha lutinus sendt i posten. Jeg har mye liggende og har ikke bruk for de.

Takk-takk!
Kommer til å trenge det.

Angående valg av progesteronstøtte: vet ikke hvilke argumenter de bruker for valg av en medisin framfor en annen. Tar foreløpig det jeg får. Hos meg er det Cyclogest begge gangene. Forklarer dine leger hvorfor nettopp Lutinus?

To egg tidlig framfor muligens blasto senere?
Tja. Har ikke tenkt på det enda. Orker ikke å planlegge for mye ennå for å unngå skuffelsen. Måtte få meg en skikkelig "reality check" på første forsøk. Alt gikk jo så veldig bra til å begynne med: fine hormonnivå og eggreserve - "luksus for min alder" (siterer legen), ingen problemer ellers, alt vel hos mannen, 18 follikler i vekst, 10 eggs ut... helt fram til at jeg skjønner at kun 3 eggs befrukta og beskrevet som 0pn på dag 1 (normen er 2pn), 7 tomme skall ellers.
Så hva hjelper det å ha mange egg hvis tilnærmet 10 av 10 er dårlige?
Og jo mer jeg leser om emnet og odds, jo mer realistisk jeg ser på tingene. Ingen garanti whatsoever, uansett hvor stort ønske man har eller hvor mye penger man er villig til å bruke...

Det var en ikke så liten digresjon ... :)

Jeg tar det valget når det kommer. For min del så kunne de bare sette inn alle befruktede egg med det samme :)

Hei

Har oppdatert lista! Kryssar veldig fingrane for deg!!! ❤️ Hugsar ikkje heilt i farten, men fekk de nr. 1 på naturleg vis? Det gjorde me, så vår utfordring er sekundær infertilitet. Blir spennande å følgja deg!

Så spennande, NyPrøver!! Det verkar jo veldig lovande med så mange folliklar med jevn vekst, det er jo supert! Trur dei tømmer alle folliklar dei ser uavhengig av størrelse, dei har iallfall gjort det hos meg både hos Hausken og hos OLGA. Særleg hos oss som ikkje har så mange! :hungover:

For å dela erfaringar frå OLGA, som trass alt er veldig dyktige på det dei driv med, så dyrkar dei utelukkande til blastocyst. Så eg ville nok ha gjort det.

Og når det gjeld dette med å setja inn ein eller to, så trur eg at eg hadde satt inn kun eitt egg om begge såg fine ut og kunne frysast ned. Men heller satt inn to om den eine ikkje var bra nok til frys. Sånn var det iallfall for meg når eg satte inn to, hadde ein blastocyst som var «good» og ein som var «average», og den andre var ikkje god nok til frys.

Men aller helst ville eg ha gjort PGT-A som me har gjort hos OLGA, men det er jo dessverre ikkje lov i Norge enno...

Uansett, håpar sånn for deg og mannen! Blir så spennande!! ❤️

Har oppdatert lista! Kryssar veldig fingrane for deg!!! ❤️ Hugsar ikkje heilt i farten, men fekk de nr. 1 på naturleg vis? Det gjorde me, så vår utfordring er sekundær infertilitet. Blir spennande å følgja deg!

Takk for det!

Første barnet mitt er fra et tidligere ekteskap. Helt naturlig. Gravid på 2. prøvesyklus. Første og eneste (red.: så langt) helt perfekte graviditet, fødsel og barn. Da var jeg 28.

Hvilke erfaringer har du fra tidligere med tanke på utvikling til blasto?
Er jo vanskelig valg å ta kan jeg tenke meg. Håper jo at alle blir fine flotte embryoer som kan brukes :Heartred
Hadde det vært meg så hadde jeg valgt blasto, men det er jo på bakgrunn av mine personlige erfaringer.
Du har jo vært gravid tidligere. Hva ble gjort da?
PS. Send meg pm om du vil ha lutinus sendt i posten. Jeg har mye liggende og har ikke bruk for de.
God du er , takk❤️har satt inn blasto to ganger. Et frys og et fersk, det ferske begynte jeg blø 7 dager etter innsett. Frys ble heller ikke noe av. Ble gravid to ganger med 2 dagers. Veldig usikker nå, men tør ikke tenke tanken før vi vet det blir noe befruktning. I dette gamet vet vi aldri hva som skjer. :wtf:

Så spennande, NyPrøver!! Det verkar jo veldig lovande med så mange folliklar med jevn vekst, det er jo supert! Trur dei tømmer alle folliklar dei ser uavhengig av størrelse, dei har iallfall gjort det hos meg både hos Hausken og hos OLGA. Særleg hos oss som ikkje har så mange! :hungover:

For å dela erfaringar frå OLGA, som trass alt er veldig dyktige på det dei driv med, så dyrkar dei utelukkande til blastocyst. Så eg ville nok ha gjort det.

Og når det gjeld dette med å setja inn ein eller to, så trur eg at eg hadde satt inn kun eitt egg om begge såg fine ut og kunne frysast ned. Men heller satt inn to om den eine ikkje var bra nok til frys. Sånn var det iallfall for meg når eg satte inn to, hadde ein blastocyst som var «good» og ein som var «average», og den andre var ikkje god nok til frys.

Men aller helst ville eg ha gjort PGT-A som me har gjort hos OLGA, men det er jo dessverre ikkje lov i Norge enno...

Uansett, håpar sånn for deg og mannen! Blir så spennande!! ❤️
Tenker samme som deg, men har aldri blitt gravid på blasto. Men to ganger på 2 dagers. Kan jo være flaks, hvem vet. Orker ikke tenke så mye mer før vi vet at det faktisk er egg og 1 eller fler blir befruktet. Alt kan skje k denne ivf verden.

Det er jo kjempebra :)!!! Denne gangen Nyprøver :Heartred

Ja, det er jo et stort og viktig valg ❤️ Et donorbarn vil jo ikke bli til uten dere, og det vil jo alltid være dere som er foreldrene, uansett.

Nå har jeg kvinnelig samboer, så vi har jo hele tiden visst at vi ikke kunne bli biologisk tilknyttet begge to. Det er jeg som har bært frem, men det har aldri vært noe tvil om at vi begge føler en enorm tilknytning til barnet. Hun syns barnet er det vakreste og mest unike hun noen sinne har sett, og morsinstinktet er like sterkt hos begge ❤️

Likefullt er barnet vårt donorbarn, med de tanker og vurderinger som kommer rundt det. Vi vil hun skal vite om det fra tidlig alder, og snakker om det som om det er det mest naturlige i verden. Når vi skulle 'velge' donor, ønsket jeg å vite minst mulig. Det var egentlig ingenting som var viktig for meg å vite, så det eneste vi visste var at donoren var skandinavisk og hårfarge. Men, da vi skulle i gang med å prøve på nr 2, ble det viktig for meg å finne ut mest mulig om donoren. Veldig rart egentlig, men jeg ønsket å vite mye for å kunne fortelle den dagen hun lurer. Vi har i ettertid søkt kontakt med andre familier med samme donor, og det har vært veldig naturlig og fint. Jeg får meg ikke til å kalle de søsken, men de deler jo et genetisk opphav. Det er for mange å dra det litt langt, men for oss ble det som vi ikke trodde var viktig, viktigere etterhvert. Sånn sett er jeg glad for at vi valgte som vi gjorde, mens for andre er det riktig å ta et annet valg.

Det kan jo ikke sammenlignes helt med deres situasjon, siden det blir mer 'synlig' hos oss, og vi har jo ikke vært gjennom den sorgen som det kan føles for enkelte. Valget for vår del har vært mer åpenbart. Jeg har full forståelse for at det kan være et vanskelig valg for dere, både donor eller ikke, og åpen eller skult. Det er likevel som du sier, det trenger ikke være mer komplisert enn at dere trengte litt hjelp for å få en etterlengtet skatt til ❤️

Tusen takk for dine tanker. Du skriver så godt :) Valget om donorbarn er ikke tatt, men jeg føler at det går i den retningen. Jeg vet at vi kommer til og angre om vi ikke gjør det, og savnet etter et barn til vil være der for alltid. Det tror jeg iallfall.

Så får valget om kjent, eller ikke kjent donor bli tatt senere. Vi har avtalt samtaler med tre ulike klinikker I DK, tenker vel at det holder.

Tusen takk for dine tanker:)

Tusen takk for dine tanker. Du skriver så godt :) Valget om donorbarn er ikke tatt, men jeg føler at det går i den retningen. Jeg vet at vi kommer til og angre om vi ikke gjør det, og savnet etter et barn til vil være der for alltid. Det tror jeg iallfall.

Så får valget om kjent, eller ikke kjent donor bli tatt senere. Vi har avtalt samtaler med tre ulike klinikker I DK, tenker vel at det holder.

Tusen takk for dine tanker:)
Lykke til med valget, jeg er sikker på at dere kommer til å ta en riktig beslutning utifra deres ståsted ❤️ Vi har jo erfaring med Stork, så du får si ifra hvis du skulle ha noen spørsmål som jeg muligens kan svare på :) Ellers vil jeg anbefale å sjekke ut lengtetid på Instagram, mulig du allerede har tittet innom der, men de har akkurat gjennomført et forsøk med ED i DK. Jeg syns hun skriver så godt, og jeg kjenner at jeg heier så inderlig på at de skal få en liten spire :love7

Back
Topp