Vi i 20-åra som prøver!

Jeg har jo oppdatert både i uke 3-tråden og i dagboka, men kan oppdatere her også :p
IKM er idag. Jeg har ikke testet, men om mensen ikke kommer i løpet av natta/morgenen, tar jeg test i morgen ;)

Som sagt tidligere vet jeg ikke når IKM er, men tenker tr skulle vært her i dag eller i morgen. Tar en test i morgen når jeg står opp om ikke tr har kommet til da :)

Som sagt tidligere vet jeg ikke når IKM er, men tenker tr skulle vært her i dag eller i morgen. Tar en test i morgen når jeg står opp om ikke tr har kommet til da :)

Jeg har jo oppdatert både i uke 3-tråden og i dagboka, men kan oppdatere her også [emoji14]
IKM er idag. Jeg har ikke testet, men om mensen ikke kommer i løpet av natta/morgenen, tar jeg test i morgen ;)

Spennende [emoji3] prøver å blåse liv i tråden nemlig! Krysser fingre for positive tester alle veier!

Hvis jeg skal stole på det jeg tror er el-symptomer så er jeg 3dpo:-) pleier følge en app,som sier at el er idag;-) uansett må jeg smøre meg med tålmodighet en stund til,huff!

26 år er jeg, mannen er 29. Giftet oss i fjor sommer og fikk meg endelig fast jobb etter lang tid med søking etter endte studier. Har hatt lyst på barn lenge begge to, men har ventet p.g.a min jobbsituasjon. Bestemte oss endelig for å kutte prevensjon på sensommeren i fjor. Tok et par-tre måneder før jeg fikk tilbake syklus. Men fikk aldri mens. Ble da gravid på første eggløsning! Men endte dessverre i sa uke 12. nå rett over nyttår. Prøver igjen nå da! :-)

4 dpo mulig, begynte på nytt IVF forsøk igår.. Lei av alt med denne prøvingen nå.

Jeg er 26 år og vi har prøvd siden oktober 15. Ble gravid for pp, men det endte i sa uke 6.
Vi håper el snart dukker opp igjen, så vi får prøvd på nytt.
Jeg har pcos og får heldigvis hjelp av gynekolog.
Vi har et barn fra før på 5,5 år! ❤️

Hei! Har pcos jeg også. Kan jeg spørre hvordan hjelp du får? Så fint å høre at du har fått et barn, det gir meg håp!

Trist å høre om SA'en din.. Klem! :Heartred

Hei!

Jeg er 27, typen er 32. Vi har bodd sammen i 2 år, i fjor etter at jeg fikk meg fast jobb etter studier kjøpte vi oss hus. Vi har også en helt nydelig hund :joyful:

Vi har begge lyst på mange barn, en dag. Vi hadde ikke nødvendigvis tenkt å starte med en gang. I fjor sommer fant de ved en tilfeldighet ut st jeg har PCOS. Jeg lå innpakka i pledd som en burrito på sofaen og gråt i to uker.

Så bestemte vi oss for å begynne og prøve, dette kan jo ta litt tid. Jeg har begynt på Metformin, og vi ble gravide men endte i kjemisk i PP2 og PP3. Akkurat nå er jeg inne i DPO dager i PP4, og håper at den tunge livmor-følelsen jeg har er et befrukta egg som borrer seg hardt fast! :smiley-angelic001

Hei!

Jeg er 27, typen er 32. Vi har bodd sammen i 2 år, i fjor etter at jeg fikk meg fast jobb etter studier kjøpte vi oss hus. Vi har også en helt nydelig hund :joyful:

Vi har begge lyst på mange barn, en dag. Vi hadde ikke nødvendigvis tenkt å starte med en gang. I fjor sommer fant de ved en tilfeldighet ut st jeg har PCOS. Jeg lå innpakka i pledd som en burrito på sofaen og gråt i to uker.

Så bestemte vi oss for å begynne og prøve, dette kan jo ta litt tid. Jeg har begynt på Metformin, og vi ble gravide men endte i kjemisk i PP2 og PP3. Akkurat nå er jeg inne i DPO dager i PP4, og håper at den tunge livmor-følelsen jeg har er et befrukta egg som borrer seg hardt fast! :smiley-angelic001

Føler jeg her må avbekrefte en del ting angående PCOS:

Majoriteten med dette syndromet vil få barn uten problemer (og de fleste aner ikke at de har det heller). Det kan være vanskelig å bli gravid (og forbli gravid), men da er det fordi syndromet slår ut på syklusen. Og du har flere grader.

Kan ta eksempel i meg og stemoren min..

Stemoren min hadde null problemer med å bli gravid, hun har normale sykluser og "eneste" jeg tror hun sliter med som er relatert til PCOS er å gå ned i vekt. Hun er kraftig bygd, som er normalt. Én SA hadde hun (tror det var før uke 12), men dette er jo også ganske normalt uansett om man har sykdommer eller ei.

Så har du meg: ingen syklus, ingen eggløsning og derav ingen graviditet. Tidligere hatt menstruasjon rundt en gang i året, ergo syklus da på 300-400 dager. Dette kommer delvis av PCOS og i stor del av kraftig anovulasjon (mangel på eggløsning). Jeg går på metformin, sliter med å gå ned i vekt, trenger medisiner (nå IVF) for å forhåpentligvis bli gravid og har prøvd i mange måneder uten hell.

Så det jeg vil frem til er at PCOS er ingenting å grave seg ned for om du har regelmessig eggløsning :) Da har du like store sjanser som alle uten PCOS har. Ja, sjansen for SA er litt større, men ikke betydelig.

Og kjemisk suger, det kan jeg skrive under på.

God klem

Føler jeg her må avbekrefte en del ting angående PCOS:

Majoriteten med dette syndromet vil få barn uten problemer (og de fleste aner ikke at de har det heller). Det kan være vanskelig å bli gravid (og forbli gravid), men da er det fordi syndromet slår ut på syklusen. Og du har flere grader.

God klem

Umm, siden du vet sånt, er det noe forskjell på pco og pcos? Har en venninne som sleit noe voldsomt, fikk beskjed om at hun ikke kunne bli gravid at all. Også skjedde det plutselig. Hun mente hun hadde pco, også spurte jeg om hun mente pcos, men det trodde hun ikke.

Back
Topp