Vi i 20-åra som prøver!

Jeg vil også være med her! :happy:
Er 25 år og samboer er 28. Begge har fast jobb, og vi kjøpte hus i fjor. Fjernet spiralen rett før jul, så er i pp 1. Prøver på vår første.
Tror EL er rundt 20.01, IKM 04.02.

Jeg vil også være med her! :happy:
Er 25 år og samboer er 28. Begge har fast jobb, og vi kjøpte hus i fjor. Fjernet spiralen rett før jul, så er i pp 1. Prøver på vår første.
Tror EL er rundt 20.01, IKM 04.02.

Kult med flere :D Mange her som har IKM rundt da!

Jeg er 22 år og mannen er 29. Vi har allerede et barn på nesten 2 år og er i pp2. Vi flytter nå i vår første leilighet (første kjøp for min del, andre for mannen) med 3 soverom og mulighet for å gjøre en stue om til et ekstra soverom.

Jeg er hjemmeværende og mannen jobber på lager mens hans studerer til å bli regnskapsfører. Han har også et firma som jeg dermed får inntekt fra så jeg får pensjonspoeng mens jeg er hjemme.

Jeg har IKM i dag, men bare 12 dpo så testa med digital i går (eneste de hadde på apoteket) og den var negativ så nå venter jeg bare på at jeg enten får mensen ellers tester jeg igjen på lørdag morgen..

Jeg er 22 år og mannen er 29. Vi har allerede et barn på nesten 2 år og er i pp2. Vi flytter nå i vår første leilighet (første kjøp for min del, andre for mannen) med 3 soverom og mulighet for å gjøre en stue om til et ekstra soverom.

Jeg er hjemmeværende og mannen jobber på lager mens hans studerer til å bli regnskapsfører. Han har også et firma som jeg dermed får inntekt fra så jeg får pensjonspoeng mens jeg er hjemme.

Jeg har IKM i dag, men bare 12 dpo så testa med digital i går (eneste de hadde på apoteket) og den var negativ så nå venter jeg bare på at jeg enten får mensen ellers tester jeg igjen på lørdag morgen..
Spennende :D

Jeg er 22 og samboeren 32 år. Vi har bodd sammen i nesten 4 år, mem kjøpte hus sammen for ca 2 1/2 år siden. Han har fast jobb og jeg er fulltidsstudent og jobber en del ved siden av. Vi har en skjønn liten gutt på 2 år sammen og føler oss ganse etabletter og klare for å gi kjærlighet til et lite nurk til :)

Jeg er 22 og samboeren 32 år. Vi har bodd sammen i nesten 4 år, mem kjøpte hus sammen for ca 2 1/2 år siden. Han har fast jobb og jeg er fulltidsstudent og jobber en del ved siden av. Vi har en skjønn liten gutt på 2 år sammen og føler oss ganse etabletter og klare for å gi kjærlighet til et lite nurk til :)
Hei! Var du student når du fikk første og? Hvordan gikk det i såfall? :D Lykke til med prøvingen!

Hei! Var du student når du fikk første og? Hvordan gikk det i såfall? :D Lykke til med prøvingen!

Jeg var student når jeg fikk første ja :) tok permisjon og startet opp igjen når han var 8 mnd, synes det gikk veldig bra :) har selvfølgelig Vært krevende og slitsomt og vanskelig å finne tid til å lese da han ikke fikk barnehageplass Før august,men med god hjelp fra familie og en sterk vilje så har det gått overraskende bra :) føler at jeg får mye mer tid sammen med han enn om jeg skulle hatt fulltidsjobb samtidig som han har fått muligheten til å bli god og trygg på besteforeldre, tanter og onkler :)

Jeg var student når jeg fikk første ja :) tok permisjon og startet opp igjen når han var 8 mnd, synes det gikk veldig bra :) har selvfølgelig Vært krevende og slitsomt og vanskelig å finne tid til å lese da han ikke fikk barnehageplass Før august,men med god hjelp fra familie og en sterk vilje så har det gått overraskende bra :) føler at jeg får mye mer tid sammen med han enn om jeg skulle hatt fulltidsjobb samtidig som han har fått muligheten til å bli god og trygg på besteforeldre, tanter og onkler :)

Så godt å høre at det gikk bra :D Jeg har ingen familie her bortsett fra min bestemor, og to av mine tanter, så det er jo litt hjelp å få kanskje. Jeg er enig med deg at fritiden man har som student er veldig grei, jeg er jo stortsett bare på skolen 2-4 timer hver dag, og i årene fremover har jeg ganske greie fag (bortsett fra en praksisperiode da). Hvordan pp er du i nå?

Så godt å høre at det gikk bra :D Jeg har ingen familie her bortsett fra min bestemor, og to av mine tanter, så det er jo litt hjelp å få kanskje. Jeg er enig med deg at fritiden man har som student er veldig grei, jeg er jo stortsett bare på skolen 2-4 timer hver dag, og i årene fremover har jeg ganske greie fag (bortsett fra en praksisperiode da). Hvordan pp er du i nå?

Jeg har valgt å gå fulltid, men på samlingsbasert da jeg bor langt unna skolen. Er på skole 4 veldig lange dager I mnd, har fulltid studie hjemme og 8 uker praksis I året, fungerer fint her :)

Sluttet på pilla I september, Men har ikke gått fullt inn for å prøve hver mnd hadde en SA sist mnd så januar/februar blir det nok ingen prøving på oss :/ her er det jeg som er mest gira på en til, mens gubben er med på det men synes ikke det haster like mye som meg

Dere da?:)[/QUOTE]

Jeg har valgt å gå fulltid, men på samlingsbasert da jeg bor langt unna skolen. Er på skole 4 veldig lange dager I mnd, har fulltid studie hjemme og 8 uker praksis I året, fungerer fint her :)

Sluttet på pilla I september, Men har ikke gått fullt inn for å prøve hver mnd hadde en SA sist mnd så januar/februar blir det nok ingen prøving på oss :/ her er det jeg som er mest gira på en til, mens gubben er med på det men synes ikke det haster like mye som meg

Dere da?:)
[/QUOTE]

Kjæresten min har sagt at han har ønsket seg barn (sikkert mest på tull) siden vi begynte sammen og lenge før det og, men det var jeg som nektet ettersom det er så mye stigma rundt studenter som får barn. Når jeg leste meg litt opp på erfaringer og sånt, skjønte jeg at det ikke nødvendigvis er negativt, og faktisk positivt på mange måter. Da jeg sa til han at jeg var klar fikk han jo helt sjokk og syns jeg var gærn, men nå er han helt med :P han stresser ikke med det i det hele tatt, det eneste han egentlig snakker om er navnet (vi er utrolig uenige der, så det får bare vente haha). Jeg slutta på pilla i november, så dette blir 2 pp. Jeg har jo blitt helt oppslukt av dette, selv om vi skulle ta det helt rolig, og nå bor jeg omtrent på forumet. Jaja..

Trist med SA.. Etter å ha lest en del tråder her skjønner jeg jo at det er vanlig, men det høres jo helt forferdelig ut. Jeg må vel bare forberede seg på at slik skjer, tenker jeg. Vet ikke helt hvor mye jeg kommer til å klare å glede meg over en positiv test når det er så mye som kan gå galt. Uff.. I dag tok jeg en test, men den var jo ganske negativ, så jeg får ta det med ro et par dager før jeg tester igjen. Har hatt mensensmerter i to dager nå, så jeg tenker egentlig at tr kommer i dag eller i morgen, som betyr at jeg har veldig kort syklus da. Håper det er et babytegn og ikke et tr-tegn da! Har aldri hatt det slik før, men så har jeg jo gått på pilla da :P

Kjæresten min har sagt at han har ønsket seg barn (sikkert mest på tull) siden vi begynte sammen og lenge før det og, men det var jeg som nektet ettersom det er så mye stigma rundt studenter som får barn. Når jeg leste meg litt opp på erfaringer og sånt, skjønte jeg at det ikke nødvendigvis er negativt, og faktisk positivt på mange måter. Da jeg sa til han at jeg var klar fikk han jo helt sjokk og syns jeg var gærn, men nå er han helt med :p han stresser ikke med det i det hele tatt, det eneste han egentlig snakker om er navnet (vi er utrolig uenige der, så det får bare vente haha). Jeg slutta på pilla i november, så dette blir 2 pp. Jeg har jo blitt helt oppslukt av dette, selv om vi skulle ta det helt rolig, og nå bor jeg omtrent på forumet. Jaja..

Trist med SA.. Etter å ha lest en del tråder her skjønner jeg jo at det er vanlig, men det høres jo helt forferdelig ut. Jeg må vel bare forberede seg på at slik skjer, tenker jeg. Vet ikke helt hvor mye jeg kommer til å klare å glede meg over en positiv test når det er så mye som kan gå galt. Uff.. I dag tok jeg en test, men den var jo ganske negativ, så jeg får ta det med ro et par dager før jeg tester igjen. Har hatt mensensmerter i to dager nå, så jeg tenker egentlig at tr kommer i dag eller i morgen, som betyr at jeg har veldig kort syklus da. Håper det er et babytegn og ikke et tr-tegn da! Har aldri hatt det slik før, men så har jeg jo gått på pilla da :p[/QUOTE]

Hos de fleste tar det noen mnd etter man har slutta på pilla til man får normal syklus igjen, dessverre! :(

Jeg har Vært helt testomanog gjerne starta å teste på 7 dpo og det er jo egentlig bare dumt og tida blir så lang til ikm! Da jeg fikk vite om sa på tirsdag (7-8 uker på vei) ble jeg så irritert, lei meg og oppgitt over meg selv at jeg kastet alt av eggløsningstester og graviditetstester som lå i huset (rundt 100 stk). Så har nå bestemt meg for å slutte å teste og prøve å ikke tenke på at vi "prøver" for i det store og det hele tror jeg det psykiske ødelegger mye! Så nå får det bare skje når det skjer!:)

Kjæresten min har sagt at han har ønsket seg barn (sikkert mest på tull) siden vi begynte sammen og lenge før det og, men det var jeg som nektet ettersom det er så mye stigma rundt studenter som får barn. Når jeg leste meg litt opp på erfaringer og sånt, skjønte jeg at det ikke nødvendigvis er negativt, og faktisk positivt på mange måter. Da jeg sa til han at jeg var klar fikk han jo helt sjokk og syns jeg var gærn, men nå er han helt med :p han stresser ikke med det i det hele tatt, det eneste han egentlig snakker om er navnet (vi er utrolig uenige der, så det får bare vente haha). Jeg slutta på pilla i november, så dette blir 2 pp. Jeg har jo blitt helt oppslukt av dette, selv om vi skulle ta det helt rolig, og nå bor jeg omtrent på forumet. Jaja..

Trist med SA.. Etter å ha lest en del tråder her skjønner jeg jo at det er vanlig, men det høres jo helt forferdelig ut. Jeg må vel bare forberede seg på at slik skjer, tenker jeg. Vet ikke helt hvor mye jeg kommer til å klare å glede meg over en positiv test når det er så mye som kan gå galt. Uff.. I dag tok jeg en test, men den var jo ganske negativ, så jeg får ta det med ro et par dager før jeg tester igjen. Har hatt mensensmerter i to dager nå, så jeg tenker egentlig at tr kommer i dag eller i morgen, som betyr at jeg har veldig kort syklus da. Håper det er et babytegn og ikke et tr-tegn da! Har aldri hatt det slik før, men så har jeg jo gått på pilla da :p

Hos de fleste tar det noen mnd etter man har slutta på pilla til man får normal syklus igjen, dessverre! :(

Jeg har Vært helt testomanog gjerne starta å teste på 7 dpo og det er jo egentlig bare dumt og tida blir så lang til ikm! Da jeg fikk vite om sa på tirsdag (7-8 uker på vei) ble jeg så irritert, lei meg og oppgitt over meg selv at jeg kastet alt av eggløsningstester og graviditetstester som lå i huset (rundt 100 stk). Så har nå bestemt meg for å slutte å teste og prøve å ikke tenke på at vi "prøver" for i det store og det hele tror jeg det psykiske ødelegger mye! Så nå får det bare skje når det skjer!:)[/QUOTE]

Det høres lurt ut! Jeg tror jeg hadde gjort det samme hadde jeg vært deg. Er 4 dager til IKM nå, så det blir veldig spennende å se om tr kommer tidlig slik den gjorde sist måned, men jeg holder håpet oppe :D Har en raaar følelse i kroppen for tiden

Jeg har Vært helt testomanog gjerne starta å teste på 7 dpo og det er jo egentlig bare dumt og tida blir så lang til ikm! Da jeg fikk vite om sa på tirsdag (7-8 uker på vei) ble jeg så irritert, lei meg og oppgitt over meg selv at jeg kastet alt av eggløsningstester og graviditetstester som lå i huset (rundt 100 stk). Så har nå bestemt meg for å slutte å teste og prøve å ikke tenke på at vi "prøver" for i det store og det hele tror jeg det psykiske ødelegger mye! Så nå får det bare skje når det skjer!:)

Det høres lurt ut! Jeg tror jeg hadde gjort det samme hadde jeg vært deg. Er 4 dager til IKM nå, så det blir veldig spennende å se om tr kommer tidlig slik den gjorde sist måned, men jeg holder håpet oppe :D Har en raaar følelse i kroppen for tiden[/QUOTE]

Krysser fingrene for deg :)

Vi er et ektepar på 22 begge to:) kjøpte hus i sommer og nå er vi rimelig klar for barn!:)
Han har fagbrev og fast jobb, jeg er i lære, og har ei god lønn pg alderen min:)!
Har prøvd i 1 år nå.. 2 doble pergo kurer og nå i pausemnd ser det ut som at det klaffet, men ikke klaffet på samme tid...:/ virker som det vsr såkalt kjemisk graviditet. Helt klart Positiv test fredag, men negativ søndag morgen..

Back
Topp