Vi fjerner forum-appen

Det er synd appen skal bort. Da blir det værre å poste bilder i tråder osv for det får jeg ikke til fra nettleseren med mobil.

Håper dere får til ett brukbart alternativ for jeg har ikke lyst å minske bruken på forumet. Spesielt ikke nå når appen endelig har begynt å vise varsler igjen og er mindre trøblete.
 
Det er synd appen skal bort. Da blir det værre å poste bilder i tråder osv for det får jeg ikke til fra nettleseren med mobil.

Håper dere får til ett brukbart alternativ for jeg har ikke lyst å minske bruken på forumet. Spesielt ikke nå når appen endelig har begynt å vise varsler igjen og er mindre trøblete.
Problrmer med bilder er strengt tatt grunnen til at appen blir tatt vekk. En del på app som ikke fikk sett tråder der andre hadde lagt ut bilde og som derfor skapte dårlig stemning og klagde hver gang noen lastet opp bilder.

Opplasting av bilder i nettleser fungerer fint her så lenge bildet er lite nok. Prøvd å ta skjermbilde av bildet du skal legge ut? Eventuelt bruke en app som gjør bildet mindre?
 
Synd at brukeren med minst selvinnsikt blir her inne da og atpåtil mener andre er lette å avse fordi de surner til stemingen. Når man kun er her inne for å få fram noe man selv ser på som et bredt vokabular og bruker det til å fornærme og opptre arrogant ovenfor andre så bør man vel heller søke help et sted, for tomrommet forsvinner neppe av å rakke ned på andre og få andre til å føle seg små. Så må det jo nevnes at vi alle har vært i diskusjoner der det har blitt opphetet og noen ganger utrivelig men at noen utmerker seg som den som aldri gir seg og alltid pøser på med dritt, det er vel ikke noe vi kan skyve fra oss og jeg er vel neppe den eneste som føler det. Må jo takke og, for dette gjør det så himla lett å ikke være her inne lenge.
 
Last edited by a moderator:
Jeg tolker det på samme måte som deg tror jeg, og siden det var mitt argument som er brukt i innlegget så er jeg vel den som er det dårlige eple her. [emoji5]

Kunne aldri falt meg inn å si noe så stygt om ett annet menneske selv om vi ikke ser de som sitter bak skjermen. Holde seg til sak er mitt tips om man ønsker å ha det trivelig her inne ;)
Du blir aldri et «bad apple» for meg... og hadde jeg blitt her inne er vel du den jeg hadde savnet mest i diskusjoner.
 
Et av de største problemene med appen den siste tiden har vært at personer som bruker den blir utestengt fra tråder med bilder. På grunn av det så er det mange som ikke lenger laster opp bilder og som skaper skikkelig dårlig stemning når andre laster opp bilder :(
Tviler derfor på at de beholder appen på grunn av bildeopplastingen. Hadde vært topp om de nå får på plass automatisk resize av bilder i nettleseren!

Enn så lenge: Hva slags mobil har du? Jeg sitter på Android og har lastet ned en egen app som resizer bildene. Vet flere med iPhone som tar bilder via Snapchat for å laste opp på forumet.
Men hvorfor skal det være nødvendig å ha å mange omveier for å få lagt inn et bilde??
 
Har bare brukt nettleser. Men da jeg fikk ny mobil ble nettleser veldig trøblete. Fikk bare feilmeldinger hele tiden. Hvordan kan jeg få vekk disse feilmeldinger??!! Se bilde
Og det hjelper ikke å trykke på noen av alternativene. Må bruke vanlig og.
Screenshot_20181123-195533.png
Screenshot_20181123-195503.png
 
Gode gud å lei jeg er av syting på generelt, bare å få all sytingen hit er en lettelse.

At noen velger at det ikke er bra nok for dem og vil forlate forumet, er da opptil dem. Tror ikke det ansees som noe tap akkurat.

Kansje dem kan konsentrere seg om å fikse på nettleseren nå, det hadde jo vært awsome!

Vil bare få sagt at jeg er glad over jobben dere gjør jeg! Elsker at jeg har en plass hvor jeg kan prate med andre, diskutere heftig, få feedback på spørsmål og tømme meg for drit når det trengs, for det trengs oftere en man skulle tro :laughing021

Tusen takk! Dere er kule Katrine og Tamara!:Heartbigred
 
Enig. Dessuten krever det så å si ingenting å få en reklamefri browser. Det er frivillig å bruke forumet, og hvis nedleggelse av appen sorterer ut noen "bad apples," så er jo det bare positivt. :)
Hva med oss andre da, som sjelden eller aldri klager, men ikke liker nettleser?

Juni 2012 feks som har vært aktivt i over 7 år, kommer dessverre til å dø helt.
Mange av oss er stort sett bare aktive der.

Men da får man bare finne seg en annen plattform, er ikke verre enn det når man ikke er ønsket lenger fordi ungene er blitt for store eller man ikke kan eller vil forstå at nettleser ikke er like lett for alle [emoji6]

For min egen del kjører jeg svart bakgrunn på alt i apper fordi jeg ikke klarer mange farger eller rot i skjermbildet på mobilen. Det gir meg bare hodepine og migrene dessverre.

Men hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg kan unngå reklame iallefall går det an å gi det et forsøk.
 
Last edited:
Gode gud å lei jeg er av syting på generelt, bare å få all sytingen hit er en lettelse.

At noen velger at det ikke er bra nok for dem og vil forlate forumet, er da opptil dem. Tror ikke det ansees som noe tap akkurat.

Kansje dem kan konsentrere seg om å fikse på nettleseren nå, det hadde jo vært awsome!

Vil bare få sagt at jeg er glad over jobben dere gjør jeg! Elsker at jeg har en plass hvor jeg kan prate med andre, diskutere heftig, få feedback på spørsmål og tømme meg for drit når det trengs, for det trengs oftere en man skulle tro :laughing021

Tusen takk! Dere er kule Katrine og Tamara!:Heartbigred

Hvor er all denne klagingen? Synes det er mer klaging over at noen klager enn at det dukker opp en tråd i ny og ne om appen eller nettleser.
Men altså er kanskje greit å sette opp noen kjøreregler over hva man har lov å skrive om på babyverden. Hvilke emner er lov å tømme seg for dritt og hvilke emner er det ikke lov å tømme seg for?
Og babyverden bruker ikke veldig mye tid på å fikse appen siden det er tapatalk sin app de bruker, men de tar nok kontakt med de engang i blant. Men at det nå får frigjort enormt med tid har jeg ingen tro på ;)
 
Hvor er all denne klagingen? Synes det er mer klaging over at noen klager enn at det dukker opp en tråd i ny og ne om appen eller nettleser.
Men altså er kanskje greit å sette opp noen kjøreregler over hva man har lov å skrive om på babyverden. Hvilke emner er lov å tømme seg for dritt og hvilke emner er det ikke lov å tømme seg for?
Og babyverden bruker ikke veldig mye tid på å fikse appen siden det er tapatalk sin app de bruker, men de tar nok kontakt med de engang i blant. Men at det nå får frigjort enormt med tid har jeg ingen tro på ;)


Mye mulig det er mer klaging her inne om folk som klager ja, men generelt på forumet er det nok mest av den andre sorten tror jeg.

Hvilke kjøreregler tenker du på da? Synes takhøyden er høy for hva vi får snakke om, og det er jo kjempebra :)

Og jo, er nok en del tid som frigies vil jeg tro. Som en som jobber med IT og kundeservice selv, så vet jeg at det ikke bare er selve appen, men alt rundt, foreksempel henvendelser angående den, forsøk på fikse problemer.
 
Jeg syns det er trist at appen forsvinner! Jeg er veldig glad i app selv om det går fort å greit å switche over til nettleser. Likevel vil jeg savne appen. :( Når det er sagt så forstår jeg veldig godt at Babyverden fjerner appen og jeg syns det er fint å se at nok blir til slutt nok. Håper dere kan finne en ny utvikler som kan lage en fungerende app og som gidder å prioritere forumet. For Tapatalk(?) har hatt riiiimelig god tid på seg! Å lage en app i dag er ikke hokus pokus for dem som kan det.

Jeg syns også det er trist å se at folk kutter ut forumet. :( Ser at det er personer som jeg syns hører til her, som er liksom blitt fast inventar for meg, mens andre blir som jeg helst hadde sett skulle ha gått x) Siden andre kan være så ærlige så drister jeg meg til å være det samme.
Jaja, ingenting varer evig... Jeg vil i hvert fall bli her og håper folk som drar endrer mening. :p
 
Last edited:
Hva med oss andre da, som sjelden eller aldri klager, men ikke liker nettleser?

Juni 2012 feks som har vært aktivt i over 7 år, kommer dessverre til å dø helt.
Mange av oss er stort sett bare aktive der.

Men da får man bare finne seg en annen plattform, er ikke verre enn det når man ikke er ønsket lenger fordi ungene er blitt for store eller man ikke kan eller vil forstå at nettleser ikke er like lett for alle [emoji6]

For min egen del kjører jeg svart bakgrunn på alt i apper fordi jeg ikke klarer mange farger eller rot i skjermbildet på mobilen. Det gir meg bare hodepine og migrene dessverre.

Men hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg kan unngå reklame iallefall går det an å gi det et forsøk.

Ja, sånn er det faktisk; når et produkt ikke passer for en, må en finne et annet, eller la være å bruke det. Ingen tilbydere er ansvarlige for å tilpasse til enhver potensiell kunde, og de velger selv hva de vil tilby. :)

De fleste nye telefoner har en funksjon som gjør at man kan gjøre skjermlyset gulere, som er bedre for øyet enn den skarpe hvite fargen. Store kontraster som det blir med svart kan virke mot sin hensikt, fordi øyet må jobbe hardere, men hvis det funker for deg så er jo det bra. :)
Jeg har nesten helt gul skjerm, og det hjelper veldig mye, både på pc og telefonen, jeg blir ikke på langt nær så sliten i øynene eller hodet.
 
Back
Topp