Velkommen til verden Leah

NY MILEPÆL!

Frøkna har byttet rom. Nå er vi på sengepost som betyr 3-manns rom (vi sover ikke der altså), sykepleier nesten utelukkende på gangen, kvitt EKG (kun metningsmåler nå) og mer privatliv. Ekstremt deilig :D
Så fantastisk det må være! Et skritt nærmere hjem!:):)

Det overrasker vel ingen at alle de leger jeg har vært borti til nå dette svangerskapet ukritisk har skrevet ned hvor langt på vei jeg er og når termin er etter hva jeg har sagt:) Dermed har det blitt notert termin 40+3 overalt:D
Vært borti de som bare spør meg også og skrevet ned hva jeg har sagt. Mest jordmødre på føden da, men også leger. Som regel opplever jeg at legene tar frem skiva og regner ut selv, og jeg orker ikke diskutere mer:p

Hurra for fine Leah:smiley-bounce012

Fin dag med frøkna ❤️

Bikket 2,2 kilo idag! Vokser litt for fort for hu mor nå altså, spent på hvor mye hun veier innen termin :P Gått opp gjennomsnittlig 200 gram for uken til nå, og har igjen 8 uker = 1600 gram + 2200 = 3800 til termin.. Blir spennende :angelic: Er allerede over 41-42 cm også :hilarious:

57CCA0E7-6DDC-4137-AA03-33D064E8DABF.jpeg

Og idag fikk vi flyttet sonden fra munnen til nesen. Hun likte ikke selve flyttingen, men feiret å bli kvitt den irriterende dingsen i munnen med en god økt amming. Skulle gjerne ha veid henne før og etter den runden altså. Skikkelig fornøyd etterpå. Hovedproblemet nå er mangel på modenhet ift å koordinere svelg og pust samtidig. Men blitt allerede mye flinkere :rolleyes:

Rolf klager over at Leah drar i fra på alle måter! Sonde ut av munnen må være deilig, og en boost for ammingen. Den koordineringen er beryktet for å gå på foreldretålmodigheten løs... [emoji6].
Nydelig liten [emoji173]️

Fin dag med frøkna ❤️

Bikket 2,2 kilo idag! Vokser litt for fort for hu mor nå altså, spent på hvor mye hun veier innen termin :p Gått opp gjennomsnittlig 200 gram for uken til nå, og har igjen 8 uker = 1600 gram + 2200 = 3800 til termin.. Blir spennende :angelic: Er allerede over 41-42 cm også :hilarious:

Vis vedlegget 262367

Og idag fikk vi flyttet sonden fra munnen til nesen. Hun likte ikke selve flyttingen, men feiret å bli kvitt den irriterende dingsen i munnen med en god økt amming. Skulle gjerne ha veid henne før og etter den runden altså. Skikkelig fornøyd etterpå. Hovedproblemet nå er mangel på modenhet ift å koordinere svelg og pust samtidig. Men blitt allerede mye flinkere :rolleyes:

Nydelig liten sterk jente!:Heartpink

Åh, så kjekt med både flytting til annet rom = mer privatliv og selvstyring, og ikke minst at hun vokser som en drøm. Det får man si du - tydelig at denne frøkna har det bedre på utsiden, selv om hun kom tidlig!

Dere er vel snart klare for hjemreise dere :) Trenger ikke være helt til terminen med den jenta der vel? :D

Blir nok hjemreise om 2-3 uker :) Da trolig med sonde og hjemmesykehus.

Forresten, vet ikke hvordan rutinen er der dere er, men vi fikk beskjed om at fm85 stoppes ved vekt ca 3,5 kg. Og at matmengden i sonden reduseres en god del når spisetreningen starter for fullt, for å trigge sultfølelsen. Da kunne vi forvente stillstand i vekt, eller til og med vektnedgang. Så tipper hun ikke akkurat blir noen kjempebaby til termin... [emoji6]

Forresten, vet ikke hvordan rutinen er der dere er, men vi fikk beskjed om at fm85 stoppes ved vekt ca 3,5 kg. Og at matmengden i sonden reduseres en god del når spisetreningen starter for fullt, for å trigge sultfølelsen. Da kunne vi forvente stillstand i vekt, eller til og med vektnedgang. Så tipper hun ikke akkurat blir noen kjempebaby til termin... [emoji6]
Vanlig å stoppe etter hvert som de tar mer selv. Håpløst å få det inn i puppen og er jo ikke noe man skal styre med hjemme heller

Det er sant :) Tror dog ikke de gir FM85 om vi blir sendt hjem uke 34-35 da men. Og de feter dem jo opp slik at de har litt å gå på ;)

Frøkna målt til 45 cm igår 32+4 korrigert :oops:

M O N S T E R B A B Y

2262 gram idag!

Min ene stoppet med fm85 rundt 1600g, da var hun fullammet. Hun responderte veldig bra på redusert matmengde, brukte egentlig bare sonden på natt etter tre dager med nedskrudd matmengde.

Andre min måtte ha fm85/Nan-i-morsmelk uavhengig av ammestatus til 3.5kg. Der var det mer forløp som du beskriver med nedgang når hun spiste selv.

Back
Topp