Vekttråden

21 uker, opp 1,3 kilo, endelig skjer det noe!
 
21+6 og lagt på meg 7 kg :-/ fra 55 til 62 kg. Er 160 høy. sist svangerskap la jeg på meg 10 kg, og var 63 kg ved termin... Håper det roer seg litt nå. Spiser ikke snop, men er så sulten, så spiser litt mye mat..
 
20+6 i dag, lagt på meg nesten 5kg. Vet ikke om det er innafor normalen eller ikke men...
 
Opp i vekt skal vi ja, det er bare jeg som ikke klare der. Etter et par dager hvor jeg har slurvet litt med ekstra-måltidene mine, det kan jo være litt tilfeldig, men mine "yey, +1,3 kilo på 21 uker" på torsdag er i dag "blæ, +0,5 kilo så langt" i dag... Jeg må da snart gå opp litt mer...
 
21+6 og lagt på meg 7 kg :-/ fra 55 til 62 kg. Er 160 høy. sist svangerskap la jeg på meg 10 kg, og var 63 kg ved termin... Håper det roer seg litt nå. Spiser ikke snop, men er så sulten, så spiser litt mye mat..
Det er jo ikke så ille. jeg er 158 og gikk fra 55 til 70 kg sist. Kom ned til 59 før jeg ble gravid igjen. Sist jeg veide meg så sto det 62 kg. Men det er noen uker siden. 63 kg ved termin er ganske lite. Selv om vi er små så skal vi ikke veie lite. Har desverre prøvd og det var ikke vellykket.
 
Veier mer enn de fleste her, men det gjør meg ingenting å dele vekt allikevel. Er nesten 180 cm høy også da, så har litt å fordele vekta på ;) Gikk ned mye i starten pga kvalme, så målet er igrunn å ikke gå opp så alt for mye. Så får vi se hvordan det går, er allerede 100% sykemeldt pga bekkenløsning..

Uke 2: 85 kg
Uke 4: 82 kg
Uke 6: 80 kg
Uke 7: 77 kg
Uke 9: 75 kg
Uke 10: 75 kg
Uke 12: 77 kg
Uke 13: 76 kg
Uke 15: 77 kg
Uke 18: 79 kg
Uke 21: 82 kg

Uke 21 nå, kost meg masse med god mat i ferien så vekta har hoppa litt opp (og magen har vokst mye). Tilbake til hverdagen og normalt kosthold nå, så da satser jeg på å bremse vektøkninga litt. Fortsatt noen kg til jeg når vekta jeg hadde før jeg ble gravid, så jeg stresser ikke akkurat med vekta :)
 
Uke 26, opp 2,5, men i dag nesten en kilo mer? Veier meg på torsdag som vanlig så får vi se.
Opp skal jeg, bra det om jeg kan vise til fin utvikling hos jm neste uke.
 
Uke 27 nå, 85 kg og opp på vekta jeg hadde før jeg ble gravid :) ingen som tror meg når jeg sier jeg har samme vekt nå som i vinter ;)
 
Jeg veide 90 kg når jeg ble gravid.. Nå er jeg nede i 84 kg, er i uke 24.. Men babyen vokser og trives, så har fått beskjed om å ikke bekymre meg.. Har ikke slanket meg med vilje, bare blitt flinkere til å spise oftere, og gå mer tur!
 
Vekta hos legen I dag viste 102 (!) :eek: :( Stramme enda mer inn på søtssaker fremover...
 
Gått opp 5 kg når jeg veide meg 24+6
 
Var hos jm I dag, og hun sa det ikke var så nøye å veie meg :) mente jeg så fin og frisk ut, så da var ikke vekt så viktig. Var en god beskjed å få. Er nok mellom 12-15 kg opp, så fint å høre at jeg ser sunn og frisk ut - for det er jeg!
 
Back
Topp