Vekttråden

Jeg er 15+5 og har gått ned 2,6 kg. Det er fint for er dessverre overvektig ved gaviditetens start og må demed inn på sukkertest noen ganger gjennom svangerskapet.
Håper jeg ikke går opp så mye. Sist gikk jeg opp 12 kg og håper det ikke blir mer denne gangen.
 
18+3: +2kg Sto stille lenge, men de siste ukene har det begynt å krype på noen hundre gram her og der.

19+2: +1,6kg. Har gått ned 400g fra sist veiing.
 
Last edited:
Bestemt meg for å ikke veie meg før jeg skal til jm 3 september . :) så oppdaterer da :)
 
Hadde gått opp 1 kg for tre uker siden, men nå har vi vært på ferie i Spania i snart tre uker og jeg gruuuuer meg til å veie meg når jeg kommer hjem... Har alt for mange kilo fra før og vil helst ikke gå opp for mye. Men får stadig kommentarer på at jeg har vokst mye bare i løpet av denne ferien :p
Oppdatering kommer...
 
Har gått opp 3,5kg. Har såpass mykje frå før, at eg håpae da går seeeeeint oppøve...vil helst ikkje legga på meg meir enn max 10kg, skal av igjen og :(
 
17+2 å har gått opp 7 kg :( Et resultat av 10 uker liggende i sofan med kvalme uten å røre på meg, å spist masse nei mat :eek:
Kvalmen er over, å nå skal det bli andre boller.
 
21+4, opp 8 kg fra startvekt, liker det ikke siden jeg prøver å være bevisst, men ser for meg at mye av det kan være fordi jeg har vært sengeliggende så lenge . Men nå er jeg aktiv hver dag, og håper det skal lønne seg .
 
20+4. Opp 2,2kg til nå. Går sakte oppover og det er helt topp med tanke på at jeg hadde 10kg i pluss før jeg ble gravid.
 
Hadde gått opp 1 kg for tre uker siden, men nå har vi vært på ferie i Spania i snart tre uker og jeg gruuuuer meg til å veie meg når jeg kommer hjem... Har alt for mange kilo fra før og vil helst ikke gå opp for mye. Men får stadig kommentarer på at jeg har vokst mye bare i løpet av denne ferien :p
Oppdatering kommer...
Vekten nå er samme som startvekten :) Gikk opp 1 kg i begynnelsen, men den er visst borte igjen nå... Veldig glad så lenge dette holder seg! Håper babyen kan spise av fettreservene mine så lenge det lar seg gjøre....!
 
Uke 9: 72 kg
Uke 13: 73 kg
Uke 15: 73 kg...
Uke 19: 75,7 kg endelig oppover :)
 
Jeg er 17+6 og har bare gått opp ett kilo. Har vært mye kvalm og kastet opp. Nå merker jeg at jeg ikke har plass til så mye mat, klarer ikke spise like store porsjoner som før. Håper jeg går opp mer etterhvert.
 
18 uker: + 2kg
 
20+6 opp 0,3 kg fra startvekt. Gått veldig opp og ned, på det meste 2,5kg siden startvekt, men nå er jeg nede på 0,3 igjen. Veier meg 1 gang i uka :)
 
Jeg hater kroppen min nå som jeg går opp i vekt igjen. Hadde fortsatt 20 kg for mye etter forrige svangerskap når jeg ble gravid.. klarer derfor ikke å veie meg
 
Jeg hater kroppen min nå som jeg går opp i vekt igjen. Hadde fortsatt 20 kg for mye etter forrige svangerskap når jeg ble gravid.. klarer derfor ikke å veie meg
Kjenner meg igjen. Å veie seg er et stort problem synes jeg. Er nok for de ekstra kiloene fra før, og at jeg har gått opp mellom 20-30 kg hver gang. Hvor mye har du gått opp i dine svangerskap før?
 
Kjenner meg igjen. Å veie seg er et stort problem synes jeg. Er nok for de ekstra kiloene fra før, og at jeg har gått opp mellom 20-30 kg hver gang. Hvor mye har du gått opp i dine svangerskap før?

Jeg gikk opp ca 25 kg, der ca 15 kg var i svangerskapet og 10 kg de 8 månedene hjemme. Haddr nettopp begynt å komme tilbake i trening når dette svangerskapet stoppet det igjen.
Litt godt å høre det er flere som har det slikt, for jeg synes det påvirker hele svangerskapet.
 
Back
Topp