Vekttråden

Håper på å ha gått litt mer opp når jeg veier meg i morgen, så kanskje 4 totalt? Det går ikke fort dette her, nei..
 
Veier mer enn de fleste her, men det gjør meg ingenting å dele vekt allikevel. Er nesten 180 cm høy også da, så har litt å fordele vekta på ;) Gikk ned mye i starten pga kvalme, så målet er igrunn å ikke gå opp så alt for mye. Så får vi se hvordan det går, er allerede 100% sykemeldt pga bekkenløsning..

Uke 2: 85 kg
Uke 4: 82 kg
Uke 6: 80 kg
Uke 7: 77 kg
Uke 9: 75 kg
Uke 10: 75 kg
Uke 12: 77 kg
Uke 13: 76 kg
Uke 15: 77 kg
Uke 18: 79 kg
Uke 21: 82kg
Uke 32: 89 kg
 
Jeg har gått opp totalt 9 kg ...*sukk* men jordmor virker fornøyd!
 
Ca 5 kg her, jm er fornøyd med det også. Men klarer jeg 7 kg til å 8 uker???
 
Ja, det et det det er, i motsetning til mine 5.

Mer bekymret for dine 5 ja... Men så lenge du har det bra og frøkna i magen har det bra så går det vel fint! :)
 
Jeg har også gått opp 9 kg. Ligger langt under det jeg gikk opp med nr 1.
 
Mer bekymret for dine 5 ja... Men så lenge du har det bra og frøkna i magen har det bra så går det vel fint! :)
Ja, jeg går jo ikke så lett oppover når jeg er gravid. Men jm er fornøyd, og da så. Jeg gikk jo faktisk ned en halvkilo fra kontoll til i dag, som gjør at mine nesten fem er egentlig mer like over fire. Ikke ideelt, og jeg har spist for lite middag i dag (Long story, vi prøver matkasse, sånn middag fra godt levert, dagens fristet ikke. Men var bedre enn jeg hadde trodd, ungene derimot nektet å smake omtrent og ble så sure at stemninga rundt bordet gjorde at jeg ikke orket spise så mye, kvalm var jeg også (allerede før maten var klar ettersom jeg egentlig virkelig ikke liker hvitløk... Veldig ikke, hele huset stinker!) så jeg bør spise en veldig mettende og kaloririk kveldsmat.

Frøkna i magen har det nok bare bra, selv om SF målet var en cm eller to mindre enn forventet.
 
Men det er vel ikke sånn at du må opp 7 kg. Babyen tar jo det den trenger ;)
Ja da, men for meg som ikke egentlig har nevneverdig mye å gå på bør jeg opp de 12 kiloene, for pr nå er i praksis jeg i minus når man trekker fra 1800 gr baby, en liter blod, en god halvliter i alle fall med fostervann tror jeg? Og hva nå enn morkaka veier nå etc. Jeg bør jo ha noe til ammingen
 
Jeg har gått opp 1,5 kg siste fire ukene. Altså 8,5 kg totalt etter jeg ble gravid. Er 33 uker i dag. Ganske fornøyd med det :)
 
Ja da, men for meg som ikke egentlig har nevneverdig mye å gå på bør jeg opp de 12 kiloene, for pr nå er i praksis jeg i minus når man trekker fra 1800 gr baby, en liter blod, en god halvliter i alle fall med fostervann tror jeg? Og hva nå enn morkaka veier nå etc. Jeg bør jo ha noe til ammingen
Skjønner! Det er jo individuelt hvor mye man burde legge på seg. Så i ditt tilfelle så kanskje du må opp litt til. Bare man ikke stresser med det, tenker jeg. :)
 
Jeg har gått opp totalt 9 kg ...*sukk* men jordmor virker fornøyd!
Jeg og er opp 9 nå tror jeg. Og det er akkurat samme som sist gang. Totalt 12, midt på kurven og alt bra med både mor og barn:) Sundt det!
Ikke tenk så mye på antall kg er mitt råd. Nok av tid etterpå til å få opp aktivitetsnivå, og selvsagt amming som kan ta en del. Går nok bra;)
 
Ja, jeg går jo ikke så lett oppover når jeg er gravid. Men jm er fornøyd, og da så. Jeg gikk jo faktisk ned en halvkilo fra kontoll til i dag, som gjør at mine nesten fem er egentlig mer like over fire. Ikke ideelt, og jeg har spist for lite middag i dag (Long story, vi prøver matkasse, sånn middag fra godt levert, dagens fristet ikke. Men var bedre enn jeg hadde trodd, ungene derimot nektet å smake omtrent og ble så sure at stemninga rundt bordet gjorde at jeg ikke orket spise så mye, kvalm var jeg også (allerede før maten var klar ettersom jeg egentlig virkelig ikke liker hvitløk... Veldig ikke, hele huset stinker!) så jeg bør spise en veldig mettende og kaloririk kveldsmat.

Frøkna i magen har det nok bare bra, selv om SF målet var en cm eller to mindre enn forventet.

Fy fy Sara ;-) spis noe godt og kaloririkt til kvelds det fortjener du :)
Sånn matkasse virker veldig ålraight. I hvertfall hvis man er lei middagslaging med familie
 
Takk jenter, hjalp litt på humøret.

Ikke fokuser så mye på vekta, så lenge du ikke spiser for mye og for mye usunnt så skal du ikke ha dårlig samvittighet :)
 
Back
Topp