Vekttråd

28+0 og 13kg opp...
Skjønner ikke hvorfor kiloene øker så raskt! Er aktiv og spiser sunt
Om du er aktiv og spiser sunt, så er det ikke noe å bekymre seg for!:) noen legger på seg mer og andre mindre og det er ulikt når i svangerskapet kiloene kommer. Jeg er litt bekymret denne gangen pga raskere vektøkning enn sist, men har også spist mye snop og rørt meg ganske lite, så det er egentlig det som bekymrer mer enn selve vekta.
 
Opp 10 kg (28+5), men vekta har stått stille siden uke 24. Lagt om kosten veldig pga sv.diabetes, så tror det er forklaringen. Snuppa vokser og gror, så er ikke bekymra. :)
 
27 uker i dag, og opp 8 kilo! Får håpe det roer seg:dead: men kan nok regne med litt fler kilo nå som bekkenet mitt ødelegger veldig for min ellers så aktive hverdag. Er glad i mat:hilarious: sunn mat da:)
 
23+2 og gått ned 3 kg :) Har ikke lagt på meg så mye som ett gram, men de små vokser fint så det er nok ikke noe å bekymre seg for :)
 
30+2 og på stedet hvil opp 10 kg.
Har lagt om kostholdet helt pga. Svangerskapsdiabetes .. Så kan være derfor, men er helt greit egentlig..
 
28+6 og er +15 kg
Det har roet seg litt med vektoppgangen de siste ukene (ikke steget like fort som tidligere), mulig jeg har spist mindre godteri og beveget meg mer/vært ute mer når vi har vært på hytta i ferien :)
 
Straks uke 30 og lagt på meg 4 kg. Veier nå 67.

Gikk opp 17 med første mann og 10 med andre.
 
Fortsatt 10 kg opp. Uke 31+1..
Fra 58-68..
Men er samtidig pittelita med mine hele 162 cm :p så holder for en stund :D
 
På kontroll denne uka hadde jeg gått opp 4 kg fra startvekt, så nå begynner det å skje litt. Føler ut fra klærne mine at det fortsatt er foran det har lagt seg...
 
Her virker det som om vektøkningen har stagnert litt de siste ukene. Og enda bra er det for jeg følte jeg raste opp litt for mye og litt for fort i starten... På kontroll i uke 28 var jeg allerede opp 14 kg:eek: Har ikke veid meg siden midten av uke 29 (30+6 må), men da veide jeg ihvertfall det samme som på uke 28 kontrollen.
 
Her virker det som om vektøkningen har stagnert litt de siste ukene. Og enda bra er det for jeg følte jeg raste opp litt for mye og litt for fort i starten... På kontroll i uke 28 var jeg allerede opp 14 kg:eek: Har ikke veid meg siden midten av uke 29 (30+6 må), men da veide jeg ihvertfall det samme som på uke 28 kontrollen.

Jeg har også stagnert siden kontrollen i uke 28, gått opp en halv kg og er nå 32+0. Helt greit siden det var snakk om 14 kg her og :p
 
Gått opp 7 kg totalt. Heldigvis kun 200 de siste tre ukene.
Er overvektig så skal helst ikke mye opp
 
Takk :Heartred Prøver så godt jeg kan! Jeg hadde litt å gå på fra før, men likevel..
Jeg hadde bare vært glad, ikke noe å give etter å legge på seg mest mulig :) så lenge babyene tar først og det ikle går utover dem så ser jeg på det som bare positivt :) er selv uke 28+3, er fortsatt på - 0,5 kg, er strålende fornøyd :)
 
Uke 28+3, er på - 0,5 :) er 175 høy og startsvekta var på 75 kg, gikk ned til 67,8 kg i uke 13! veldig fornøyd med vekta nå, ikle behov for å legge på meg og håper jeg ikke legger særlig på meg så lenge jenta i magen har det bra, noe hun har og det ikke går utover henne, noe det ikke gjør.
Passer på hva jeg spiser og prøver være aktiv vær dag :)
 
Uke 28+2 og opp 2 kg. Tipper vekta kommer til å øke litt nå som jeg har fått bekkenløsning..
 
Jeg hadde bare vært glad, ikke noe å give etter å legge på seg mest mulig :) så lenge babyene tar først og det ikle går utover dem så ser jeg på det som bare positivt :) er selv uke 28+3, er fortsatt på - 0,5 kg, er strålende fornøyd :)
Nei, det er jo absolutt ikke det! :) Har bare vært så redd de ikke skulle få det de trengte, men vi var på ultralyd for vekstkontroll på torsdag (28+3), og da ble de estimert til 1254 og 1261 gram, 5,7% og 6,4% over gjennomsnittet! Så de tar det de trenger heldigvis :)
 
Uke 28+3, er på - 0,5 :) er 175 høy og startsvekta var på 75 kg, gikk ned til 67,8 kg i uke 13! veldig fornøyd med vekta nå, ikle behov for å legge på meg og håper jeg ikke legger særlig på meg så lenge jenta i magen har det bra, noe hun har og det ikke går utover henne, noe det ikke gjør.
Passer på hva jeg spiser og prøver være aktiv vær dag :)
Men vist det forsvinner mye under fødselen, er det ikke greit å ha litt å gå på.. Tror det er noe som sånn 12-13 kg som forsvinner rundt etter fødsel.. :)
 
Men vist det forsvinner mye under fødselen, er det ikke greit å ha litt å gå på.. Tror det er noe som sånn 12-13 kg som forsvinner rundt etter fødsel.. :)
Jeg tåler det fint, blir bare tynn ;p
Har nok litt annet syn på dette enn de fleste da jeg føler man skal legge på seg, da er man sunn! Selvfølgelig skjer det naturlig så men tror mange spiser ekstra pga de føler de kan/bør, ikke egentlig trenger det, og unner seg endel ekstra kos, noe synes jeg er tull.
Jeg slanker meg absolutt ikke men bare pga jeg har lyst på feite pølser så spiser jg det ikke, velger heller magere pølser eller kjøtt iddentfor.
 
Men vist det forsvinner mye under fødselen, er det ikke greit å ha litt å gå på.. Tror det er noe som sånn 12-13 kg som forsvinner rundt etter fødsel.. :)
Veldig individuelt hvor mye som forsvinner, og hvor fort det forsvinner. :)

La på meg 23 kg med nr 1 sist, og de to første døgnene var det 7,5 kg som forsvant. Tok av meg mer etterhvert, med amming og trilleturer.

Denne gangen er det tvillinger. Er 173 cm høy, og var 63 kg da jeg ble gravid. Har lagt på meg ca 15 kg til nå, men stresser ikke med det :)

Er jo veldig individuelt hvor mye en legger på seg også. Hvis en er veldig slank i utgangspunktet, legger en ofte på seg mer enn om en har noen kg for mye.
 
Back
Topp