Vekttråd

27+5, gått opp 5-6kg totalt.
Først opp 4, så ned 3, har så stått stille i vekt siden 13 uker. Begynte endelig å gå oppover de siste 2 ukene.
 
25 uker og opp 6 kg. Satser på at vekta går rolig oppover, og ikke skyter i været de siste månedene, som den gjorde i de andre 2 svangerskapene:hilarious:
 
Sliter også med at jeg er mye mindre aktiv pga bekkenet. Prøver å trene styrke selv nå i ferien, men det kan jo på ingen måte kompensere for den hverdagsaktivitetene jeg ikke gjør. Har også et større søtsug og er mye sulten selv om jeg rører meg mindre. Vêr ikke helt hvor mye jeg har lagt på meg nå, men mye mer enn sist på samme tid i svangerskapet!!:(

Huff...ja er nok mange i samme situasjon, som ikke kan røre seg mye pga bekkenet. Men vi kan vel kanskje trøste oss litt med at ammingen bidrar til at vekten går ned mye..så får man bare trene enda mer når man er ferdig med dette. Det gjorde jeg etter sist svangerskap , men det ble sittende 4 kg mer enn før. Var fornøyd med den vekta, så nå får ikke noe sette seg og bli der ;)
 
Svømming i varmtvannsbasseng kan være god trening som hjelper når en har bekkenproblemer.
 
Uke 25 og er på -4. Gikk ned - 7 de første 13 ukene pga kvalme.
Veldig nøye med kosthold og aktivitet
 
29+1 og opp 6 kg nå! Har lagt på meg endel de siste to ukene. Har vært usikker på hvorfor da jeg ikke har gjort noe annerledes, men både mannen og jeg så veldig godt i dag at jeg jeg har fått endel vann i kroppen.. Og det fikk jeg i siste trimester sist også! :)

Får beveget meg heller lite da jeg bruker krykker grunnet bekkenet, så det blir lite med trening dessverre:(
 
29+0 og fortsatt opp 10 kg! Har vært stille de siste ukene nå:)
 
29+6 og 8kg opp! Er på gråten...
Vet man lissom skal bare godta vekta stiger! Og jeg er veldig nøye med kosthold og aktivitet så vet kg som kommer er baby og graviditet men er jammen ikke gøy å se vekta øke forde, ble et par tårer selv idag..
Så forstårelse for tårene!
 
29+6 og opp 13 kg...men jeg vet at en del er vann og jeg gikk opp 8 av de før uke 18. Og jeg vet også at jeg klarer å amme og trene det av meg etter fødsel, så jeg har slått meg til ro med at det nok blir nærmere 20 til sammen..
Og det er jo faktisk ikke tull at man trenger litt ekstra til ammingen :)
 
28+6 i dag.. Og 82 kg.. Opp 14kg siden start...ja ja.. Æ klarer ikke å gjøre noe med det.. Må bare ta det for det det er.. En baby produserende kropp.. Som vil legge på seg.. 179 høy, så det deler sæ nu rundt om kring.. Men æ blir nok nærmere 90 tenker æ.. Enda 10 uker igjen.. Sukk
 
28+6 i dag.. Og 82 kg.. Opp 14kg siden start...ja ja.. Æ klarer ikke å gjøre noe med det.. Må bare ta det for det det er.. En baby produserende kropp.. Som vil legge på seg.. 179 høy, så det deler sæ nu rundt om kring.. Men æ blir nok nærmere 90 tenker æ.. Enda 10 uker igjen.. Sukk
Jeg har litt av det samme som deg, veier litt over 80kg nå og har gått opp rundt 14+ (har ikke sjekket på en uke nå), forskjellen er at jeg bare er 163 høy, så regner allikevel med du er litt slankere enn meg :p
Jeg er sikker på at om man ammar og går mye tur, går vi ned alt igjen :) sist gikk jeg opp ca 16-17 kg og gikk ned 21-22kg etterpå (selvom det tok ca 2 år) men da hadde jeg og høyere startvekt sammenlignet med nå.
 
Uke 26 og opp ca 8 kg. Har lagt på meg mye siste par mnd, håper det kan roe seg litt nå fremover. Må nok være mer obs på kostholdet da jeg ikke får beveget meg så mye pga nedpress og bekkenløsning, men nå er det enda ferie og den vil jeg nyte med late dager og god mat, så får det blir skjerpings etterpå!
 
Veke 32, pluss 7-8 kg ca. Har ikkje lagt på meg noko sidan sist kontroll i veke 28.
 
Jeg har litt av det samme som deg, veier litt over 80kg nå og har gått opp rundt 14+ (har ikke sjekket på en uke nå), forskjellen er at jeg bare er 163 høy, så regner allikevel med du er litt slankere enn meg :p
Jeg er sikker på at om man ammar og går mye tur, går vi ned alt igjen :) sist gikk jeg opp ca 16-17 kg og gikk ned 21-22kg etterpå (selvom det tok ca 2 år) men da hadde jeg og høyere startvekt sammenlignet med nå.
Så bra at det er noen andre også.. Gikk jo opp mye med jentene mine, så æ vant med 20-30kg plus.. Og forrige gang gikk det av meg.. Men man vet jo ikke hvordan det går denne gang.. Men æ krysser fingrene for at det går fint for oss begge denne gangen :)
 
Back
Topp