Vektoppgang

Endelig begynt å gå opp i vekt! Har vært litt småstresset for det, fordi jeg er undervektig og aldri har klart å legge på meg selv om jeg har prøvd på det tidligere. Nå er jeg 1,5 kg mer enn startvekt, 19 uker i morgen.
 
Ligger fortsatt på -5 kg fra startvekt[emoji85] Helt greit, for jeg hadde mer enn nok å ta av fra før, så håper på å ikke legge på meg stort dette svangerskapet...
 
Gikk først ned 1 kg, nå har jeg vel gått opp 2 kg. Så er 1 kg tyngre enn før jeg var gravid. Uke 15+6.
 
Jeg er 17+0 i dag. Gått ned to kg, fått mage, opp minst en bh str sliter med kvalme og eier ikke matlyst. Spiser og drikker fordi jeg må når jeg ikke er kvalm i løpet av dagen. Har noen ekstra kg før graviditeten.
 
Har ikke ville veid meg i det siste, bør nok huske på å spise sunt igjen. Vært litt sløv
 
Ingen som har gått opp noe særlig jo? Jeg har gått opp 3,5 kg i uke 16 og føler det ikke er mye. Hadde lagt på meg mer sist på samme tid og endte på 13-14. Er jo normalt å legge på seg når man er gravid, men når man leser her får man inntrykk av det ikke er det [emoji85]
 
Ingen som har gått opp noe særlig jo? Jeg har gått opp 3,5 kg i uke 16 og føler det ikke er mye. Hadde lagt på meg mer sist på samme tid og endte på 13-14. Er jo normalt å legge på seg når man er gravid, men når man leser her får man inntrykk av det ikke er det [emoji85]

Virker som veldig mange her inne har vært plaget med mye kvalme og dårlig matlyst. Jeg hadde lagt på meg ca 3 kg (litt i underkant av det) i uke 16, har ikke veid meg etter jul nå så kan nok plusse på mer. Har ikke vært plaget med kvalme, heller i overkant god matlyst. :hilarious: Skal veie meg på onsdag for å sjekke ståa, siden jeg skal til jordmor. Tipper det er minst rundt 5 kg i pluss nå, og jeg er 19+0 på lørdag.
 
Virker som veldig mange her inne har vært plaget med mye kvalme og dårlig matlyst. Jeg hadde lagt på meg ca 3 kg (litt i underkant av det) i uke 16, har ikke veid meg etter jul nå så kan nok plusse på mer. Har ikke vært plaget med kvalme, heller i overkant god matlyst. :hilarious: Skal veie meg på onsdag for å sjekke ståa, siden jeg skal til jordmor. Tipper det er minst rundt 5 kg i pluss nå, og jeg er 19+0 på lørdag.

Høres sunt og normalt ut [emoji4] skjønner jo man blir litt stolt av ikke å ha gått opp så mye, hadde sikkert vært dødsfornøyd om det var meg[emoji28] ikke kritikk til de som har gått opp lite på noen måte. Bare sier det er normalt og legge på seg! Men når man leser her, føler jeg meg nesten unormal. Selv om jeg nok ligger på gjennomsnittet [emoji4] tenker det sikkert er mange førstegangsfødene ( og flergangs) som tenker de har lagt på seg mye når de leser om så mange som ligger i minus og 1 kg opp i uke 20 [emoji4]
 
Høres sunt og normalt ut [emoji4] skjønner jo man blir litt stolt av ikke å ha gått opp så mye, hadde sikkert vært dødsfornøyd om det var meg[emoji28] ikke kritikk til de som har gått opp lite på noen måte. Bare sier det er normalt og legge på seg! Men når man leser her, føler jeg meg nesten unormal. Selv om jeg nok ligger på gjennomsnittet [emoji4] tenker det sikkert er mange førstegangsfødene ( og flergangs) som tenker de har lagt på seg mye når de leser om så mange som ligger i minus og 1 kg opp i uke 20 [emoji4]

Etter min erfaring er det oftes de som har gått ned eller lite opp som også svarer på disse trådene :p jeg er 17+3 og gått opp 6 kilo :) tiltross for å ha hyperemesis !!
 
Ingen som har gått opp noe særlig jo? Jeg har gått opp 3,5 kg i uke 16 og føler det ikke er mye. Hadde lagt på meg mer sist på samme tid og endte på 13-14. Er jo normalt å legge på seg når man er gravid, men når man leser her får man inntrykk av det ikke er det [emoji85]


Handler også om utgangspunktet, sånn som meg som er overvektig skal i gjennomsnitt opp 7-11 kg. En normalvektig kan opp mye mer før at det begynner å bli mye.
 
Denne fant jeg på nett
 

Vedlegg

  • IMG_8392.PNG
    IMG_8392.PNG
    289,3 KB · Visninger: 63
Tenker at det uansett er individuelle forskjellig, noen kropper går opp mer andre mindre.
 

Vedlegg

  • IMG_8393.PNG
    IMG_8393.PNG
    277,6 KB · Visninger: 49
Handler også om utgangspunktet, sånn som meg som er overvektig skal i gjennomsnitt opp 7-11 kg. En normalvektig kan opp mye mer før at det begynner å bli mye.

Ja, og det er ikke det jeg sier heller! :) jeg tror forøvrig ikke det er slik at de som er flinke har gått opp 1 kg og de som ikke er det 13. Tror det reguleres mye av hormoner. ( har klart de som bruker det som unnskyldning til å spise alt da [emoji23]) men mener bare når man leser her virker det som normalen er å ikke gjør det! Og igjen ikke kritikk til de som ikke har gått opp. Jeg tror som babydilla skreiv at det er de som skriver, ikke vi andre som har gått opp
 
Veier meg kun hos jordmor. Har ikke vekt hjemme. Veldig spennende å se hvor mye jeg har gått opp fra uke 16 til uke 20 (jul inkl:)
Jeg er annengangs gravid, veier mere i startvekt nå enn første gangen. Fikk beskjed fra jordmor at jeg burde holde meg på 8-9 kg. Hvordan jeg skal klare det skjønner jeg ikke... Forrige gang gikk jeg opp 14 kg fra uke 23-41 (overtid).
 
Back
Topp