Vektoppgang

Ikke blitt veid siden første kontroll i uke 8, så usikker. Men regner med litt vekt oppgang siden jeg ikke får kneppet igjen noen av buksene mine. Veies vel neste kontroll i starten av januar. Har ikke vekt hjemme da jeg har en tendens til å henge meg opp i det på en usunn måte :)
Lurt å ikke ha vekt da tenker jeg:) heller tenke at man skal leve sunt:)

• Liker
Reactions: Avj
Har gått ned ca 5 kg siden starten av svangerskapet pga kvalme og null matlyst. Nå har jeg gått opp 0,3 kg siden uke 12, så nå er jeg på vei opp igjen. Er 13+6 ☺️

Jeg var overvektig fra før, hadde lagt på meg 10 kg i forkant av svangerskapet. Endel fra hormoner i forbindelse med ivf, mye hadde jeg spist på meg.
Har hold vekta ganske stabilt. Er 1,1 kg mindre da vi dro på sykehuset for å sette inn egg. Jm mener at jeg skal opp 10 kg. Det blir på en måte 20 kg, det blir "stas".

Jeg var overvektig fra før, hadde lagt på meg 10 kg i forkant av svangerskapet. Endel fra hormoner i forbindelse med ivf, mye hadde jeg spist på meg.
Har hold vekta ganske stabilt. Er 1,1 kg mindre da vi dro på sykehuset for å sette inn egg. Jm mener at jeg skal opp 10 kg. Det blir på en måte 20 kg, det blir "stas".
Rettelse, hun sa ikke skal. Men at hun ikke ble bekymret hvis jeg la på meg 10 kg. Fortalte henne om vektoppgangen. Har nå en bmi på ca 27

1,5 opp siden første veiing. 1,5 kg til til startvekt.

Etter å ha gått ned nesten 5 kg holder jeg meg på 60 kg nå, er 14 uker i morgen. Skjønner ikke helt hvordan jeg får til å holde på vekta, for jeg får fortsatt i meg veldig lite mat. Og nå har jeg influensa, og når jeg hoster brekker jeg meg så jeg kastet opp alt jeg spiste i dag. Men dag var det over en uke siden sist jeg kastet opp!! Så det er nok derfor jeg ikke går ned i vekt lenger. Håper bare vekta begynner å krype oppover snart, og samme med apetitten

Jeg er enig, men sitter på magen alt sammen, så nok ikke noe heldig plass å ha det på :)
Det er helt sant det du sier om magen. Jeg har aldri hatt høyere BMI enn 22, men legen min mente likevel jeg måtte gå ned i fettprosent, for alt lå på magen (og jeg har tynn benbygning og ingen muskler.). Så da jeg ikke ble gravid var det pga feil hormoner som følge av magefettet, så jeg gikk ned fra 62 til 57 kg og det var nok medvirkende årsak til at jeg klarte å bli gravid den gangen (min første graviditet). 167cm høy.

Vekt/BMI er egentlig et unøyaktig tall, man må se på kroppsfasong og fettprosent. Jeg har ei venninne som veier 75 kg og hun har kjempesmalt liv og alt fettet sitter riktig fordelt, skikkelig timeglass! Jeg er derimot et eple :P

Jeg har nok gått ned 7 kg, men nå i uke 15 har trenden snudd og gått opp igjen 0,5 kg! :) Hadde heldigvis litt mageflesk å tære på fra før av, så håper baby har fått sitt uansett..

Har slitt litt med matlysten hittil, og har ikke gått opp noe enda. Har kanskje gått ned et kilo eller to så langt, men har ikke stålkontroll på vekta. 14+4.

Jeg har nå kommet ned på 5-tallet, 59,5 kg... har altså gått ned over 5 kg. Er 14 uker på vei, nå bør vel vekta begynne å tippe oppover snart. Men får fortsatt i meg alt for lite mat. Føler jeg et motsatt av det vanlige. Når jeg ikke er gravid har jeg masse «cravings» og elsker mat og spiser masse godt, om nom nom... når jeg derimot er gravid har jeg ikke lyst på noe, har dårlig matlyst og appetitt og direkte aversjoner mot det meste av mat. I forrige graviditet varte det til uke 39.... håper virkelig det går over før nå

Jepp, opp 5 kg! 16+4 no.. Men har vert utrulig slapp og mykje julesnop siste mnd.... får begynne på en sunnere livsstil i januar [emoji28]

Veid meg hos legen i dag, gått opp 900 gram siden uke, så er fornøyd med den lille fremgangen etter å ha spydd som juling :)

1,5 kg, er 15+3 i dag :) veldig fornøyd med det siden jeg gikk opp 5-6 kg sist svangerskap i første trimester, og denne gangen veide jeg ca 10 kg mer som startvekt enn startvekt sist.

Jeg hadde som mål at totalen i vekt skulle bli ca samme nå som forrige svangerskap (gikk opp 23 sist, så hadde et mål om 13-16 kg denne gangen, så totalen til slutt ikke ble så stor, og 13-16 kg er jo helt topp å gå opp)

Men nå er jeg gravid med tvillinger, og har innsett at jeg bare må tåle å bli større og tyngre enn sist :p men det er helt greit <3 er det to, så er det to.

Back
Topp