Vektoppgang

Grøss, jeg har ikke turt å
Veie meg [emoji85] sist gikk jeg opp nesten 8 kg før jeg engang rundet 4 mnd,... ble 25 totalt til slutt[emoji33] denne gangen regner jeg med noe av det samme, og sikkert gått opp minst 3-4 kg allerede... startvekt på 55... alt opp til 70 var helt ok, men da det nærmet seg 80 som det jo endte på tilslutt så var det ganske lite moro syntes jeg... i kombo med det håpløse bekkenet mitt var jeg ganske lite mobil de siste mnd. Hurra for høygravid midtvinters da.
 
Minus 6 kg her nå. Er skikkelig lei av denne kvalmen og utmattelsen nå kjenner jeg :oops:
 
Minus 6 kg her nå. Er skikkelig lei av denne kvalmen og utmattelsen nå kjenner jeg :oops:

Du må oppsøke hjelp! Gyn/fødepol har planer for dette. Få deg et par dager med væske og tonnevis med kvalmestillende så kroppen får nullstilt seg. Evt sondemat hvis det ikke er nok med første tiltak. God bedring!
 
Du må oppsøke hjelp! Gyn/fødepol har planer for dette. Få deg et par dager med væske og tonnevis med kvalmestillende så kroppen får nullstilt seg. Evt sondemat hvis det ikke er nok med første tiltak. God bedring!

Var hos legen på mandag og tok flere prøver, men da var blod og urin innafor, så han ville ikke henvise meg... Kan jeg kontakte gynpol direkte utenom legekontorets åpningstider eller må jeg gjennom legevakta da?
Drømte i natt at jeg var der og fikk væske... :shy:
 
Grøss, jeg har ikke turt å
Veie meg [emoji85] sist gikk jeg opp nesten 8 kg før jeg engang rundet 4 mnd,... ble 25 totalt til slutt[emoji33] denne gangen regner jeg med noe av det samme, og sikkert gått opp minst 3-4 kg allerede... startvekt på 55... alt opp til 70 var helt ok, men da det nærmet seg 80 som det jo endte på tilslutt så var det ganske lite moro syntes jeg... i kombo med det håpløse bekkenet mitt var jeg ganske lite mobil de siste mnd. Hurra for høygravid midtvinters da.

Jeg er førstegangsgravid, og har sikkert gått opp 6 kg. Er 12 uker nå i begynnelsen av neste uke. Jeg har alltid vært slank og aldri hatt problemer med vektoppgang, så jeg forventet ærlig talt ikke å gå opp så mye i vekt så raskt. Er litt redd for at det kommer til å fortsette i dette tempoet, det er jeg ikke særlig lysten på! Jeg kommer ikke til å slanke meg altså, jeg må spise hele tiden ellers melder kvalmen seg - men jeg e redd for hvordan jeg konmer til å se ut etter dette svangerskapet:oops:
 
Det går (kryss i taket, bank i bordet) mye bedre. I dag har jeg spist frokost for første gang på en mnd!

Så godt å høre :) Nå må vi bare håpe at det fortsetter å være bra også ✌
 
Jeg er førstegangsgravid, og har sikkert gått opp 6 kg. Er 12 uker nå i begynnelsen av neste uke. Jeg har alltid vært slank og aldri hatt problemer med vektoppgang, så jeg forventet ærlig talt ikke å gå opp så mye i vekt så raskt. Er litt redd for at det kommer til å fortsette i dette tempoet, det er jeg ikke særlig lysten på! Jeg kommer ikke til å slanke meg altså, jeg må spise hele tiden ellers melder kvalmen seg - men jeg e redd for hvordan jeg konmer til å se ut etter dette svangerskapet:oops:

Det jevner seg sikkert ut. Hvis du greier å spise variert og sunt (pluss være litt i aktivitet) er det ikke sikkert det gjør så mye om du må spise ofte.
 
Står på stedet hvil enda(11+0) spennende å se når magen og kiloene kommer [emoji4]
 
Starten min er i alle fall bedre en sist svangerskap. Da var jeg 114kg! Nå hadde jeg endelig kommet meg til mer overkommelige 77kg. Har nok krøpet opp mot 78-79 på vekta nå (6+5).
 
Gått opp ca200gram :happy: leser sånne uke for uke fra de forskjellige nettsteder .. og der står det at jeg i slutten av denne uken skulle ha lagt på meg ett par kg!?!
Det har jeg jo ikke gjort ?? Har det noe med fostervann/blod/livmor og sånn å gjøre ??

I dag er jeg 10+5
 
Jeg er i uke 8+5, har gått ned 2,5kg. Er ganske overvektig da, så det burde gå veldig fint. Har en bmi på 36, så burde ikke gå opp noe særlig egentlig. Jeg gjør ikke noe for å slanke meg da, har bare sluttet å drikke brus oh spise snop.
 
Er 10+1, gått opp 2 kg. Trodde jeg hadde gått opp mer, magen buler som bare det. Er konstant sulten og må spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk. :)
 
Er 8+4 og har gått ned 1,5kg. Sammenlignet med sist (hadde ganske nøyaktig samme utgangspunkt) er jeg 0,4kg i pluss. Forrige svangerskap gikk jeg ned sakte men sikkert til uke 18, før jeg gikk opp. Da var jeg ikke spesielt kvalm, men kuttet ut alt usunt (inkl hvitt mel, kaffe, og lignende). Nå er jeg super kvalm og sliter med å få i meg noe jeg liker. Tvinger i meg mat for å ikke bli mer kvalm. Så det skal bli spennende å se utfallet av kg til slutt.
 
vekta ligger nesten likt hele tiden :) men det går mer nedover enn oppover, er 9+6 i dag
 
Gått opp 1kg til nå, 12+2, men er fortsatt kvalm og kaster opp, så kommer vel til å stå stille litt til[emoji47]
 
Back
Topp