Vektnedgang

Joda, prøver her også :p
Jeg er nå 5 kg under startvekt i graviditeten. Men den startvekten var helt krise! Så det er mange kiloer til å ta av.. Jeg har kuttet mye i kostholdet, og har nå en stor boks med salat stående i kjøleskapet til en hver tid, så velger jeg det fremfor brød.. Så får vi se da, hvordan det går..
 
Konstant. :bag: Jeg har stagnert på vekta nå men sliter litt med å gå ned, finner ikke helt riktig balanse for å ikke gå konstant sulten. Og så mangler jeg litt på plan B når det blir tull med dagens planlagte måltid.

Vanskelig å holde motivasjonen, har kutta mesteparten av søtsaker, spiser ikke ris, pasta etc, og spiser mindre. Men kroppen min tviholder på vekta. Vurdere overvåkning for å se om jeg er en secret eater. :hilarious:
Unnskyld, men fniste litt nå *secret eater*:hilarious:
Det er noe med det å beholde motivasjonen når vekta stagnerer:shy:
Men har du prøvd å ta målene, og følge med på dem?
Jeg har per nå ikke tatt mål, men har en bukse jeg skal få kneppet :p

Jeg teller kalorier, og lært meg litt mer på øyemål ca kalorier. Jeg drikker alltid et glass vann før måltid, fyller godt på med grønnsaker til middag. Men spiser fortsatt det meste, både brød, ris, poteter, pizza osv, i begrenset mengde :) fått meg noen overraskelser med tanke på kalorinivået på noen ting jeg er glad i:p
 
Huff ja, skulle absolutt fått ned 30 kg... Er litt lavere enn deg og en del tyngre...

Jeg er også altfor fysen of spiser for mye søtsaker.
Jeg vet at ved å kutte det er mye gjort, for har gjort det før. Gått på lavkarbo noen runder, og det funker det. Men jeg orker ikke så strengt nå, så må finne en mellomting

Men jeg sliter også med smerter i hele kroppen, så mer aktivitet enn jeg er via jobb (bhg) orker jeg ikke. Har så vondt i kroppen etter en dag på jobb at jeg knapt klarer å stå... Men jeg går/sykler til og fra jobb.
Tror aldri jeg har en dag under 10 000 skritt.

Jeg må nok bare ta meg sammen, men er så himla vanskelig...
Vi kan motivere hverandre? :) som du sier, det å kutte søtsaker gjør mye. Hva med å kutte en ting av ganga? F.eks hvis en er avhengig av cola og chips, begynne med å kutte cola og beholde chipsen litt?
Jeg har endt med å begynt å røyke igjen de siste mnd. Nå har jeg valgt å begynne med å kutte søtsaker først, er nødt å ta røyken etterhvert :)
 
Joda, prøver her også :p
Jeg er nå 5 kg under startvekt i graviditeten. Men den startvekten var helt krise! Så det er mange kiloer til å ta av.. Jeg har kuttet mye i kostholdet, og har nå en stor boks med salat stående i kjøleskapet til en hver tid, så velger jeg det fremfor brød.. Så får vi se da, hvordan det går..
Heiaheia! :D
 
Må gå ned jeg og. Men nå er jeg gravid så kan ikke aktivt slanke meg, men tenker jo mer over hva jeg spiser. Kvalmen i begynnelsen av svangerskapet hjalp meg ned 3kg :hilarious: Spiste ikke snop og drakk ikke brus på 2 måneder. Det var minimalt i hvert fall. Har etter det klart meg med mindre. Nå må jeg bare komme igang med aktivitet, men det er tungt. Nå kan jeg skylde på bekkenløsning men... :hilarious: Skulle gjerne gått ned til 58kg. Lovte meg selv å aldri komme opp i 80kg som jeg har vært på mitt tyngste, men jeg sliter veldig med motivasjon, energi og lyst.
 
Ja og jeg regner med at pga smerter og fibro, pcos og alt det der, så må det tas over tid.
Generelt bør det jo tas over tid for å klare å beholde nedgangen, så godt vi har litt god tid da :D
 
Knallbra å ha kuttet noe en har vært avhengig av!
Jeg er så glad i ostesmørbrød i stekeovnen, det er nå en av mine store laster, spiser fort tre skiver med det. Det har jeg foreløpig kuttet ned til to skiver :p
Ooh, men det er jo farlig godt også da. Det kan jeg være enig i. Men gradvis å kutte det ned høres smart ut :p
 
Har gått ned 29 kg. Går sakte, men sikkert, fortsatt ned. Veide 113, veier nå 84. Er 170 høy. Trener ikke.
 
Har gått ned 29 kg. Går sakte, men sikkert, fortsatt ned. Veide 113, veier nå 84. Er 170 høy. Trener ikke.
Fantastisk jobbet! *skikkelig imponert!*
Har du tenkt noe på hvor du ønsker å havne til slutt? :)
 
Fantastisk jobbet! *skikkelig imponert!*
Har du tenkt noe på hvor du ønsker å havne til slutt? :)
Takk :woot: Jeg hadde aldri en plan om å gå ned i vekt, men da jeg førstes begynte å gå ned en del så hadde jeg et mål om 90 kg. Så satte jeg meg et neste mål: 85 kg. Tenker at 80 kg er et aller siste mål kanskje, om jeg måå ha et. Nå tenker jeg at jeg fortsatt skal gå litt nedover, og i hvert fall ikke gå opp. Har vært feit hele livet. Å gå ned 30 kg har jeg alltid sett på som UMULIG :rolleyes: Har ikke veid under 100 kg siden barneskolen/ungdomsskolen tror jeg. Så jeg tror jeg skal være storfornøyd snart :hungry:
 
Vil tipse dere som 1) ikke er gravid eller ammer 2) ikke prøver å bli gravid om saxenda eller ozempic. Det funker som bare det! Les om det eller ta det opp med legen deres. De fleste går ned tosifret tall på noen måneder :)
Det er egentlig en diabetesmedisin, som har vekttap som bivirkning.
 
Vil tipse dere som 1) ikke er gravid eller ammer 2) ikke prøver å bli gravid om saxenda eller ozempic. Det funker som bare det! Les om det eller ta det opp med legen deres. De fleste går ned tosifret tall på noen måneder :)
Det er egentlig en diabetesmedisin, som har vekttap som bivirkning.
Den skal jeg spørre legen om. Går på metformin nå, funket før graviditeten.. men nå ser det ikke ut som at det funker.
 
Vil tipse dere som 1) ikke er gravid eller ammer 2) ikke prøver å bli gravid om saxenda eller ozempic. Det funker som bare det! Les om det eller ta det opp med legen deres. De fleste går ned tosifret tall på noen måneder :)
Det er egentlig en diabetesmedisin, som har vekttap som bivirkning.
Og jeg vil tipse alle om å holde seg langt unna slik ræl, og spise sunt og fornuftig.
1. det er IKKE sunt å rase ned i vekt.
2. skal man ha langvarig vektnedgang så MÅ man endre kostholdet sitt.
 
Takk :woot: Jeg hadde aldri en plan om å gå ned i vekt, men da jeg førstes begynte å gå ned en del så hadde jeg et mål om 90 kg. Så satte jeg meg et neste mål: 85 kg. Tenker at 80 kg er et aller siste mål kanskje, om jeg måå ha et. Nå tenker jeg at jeg fortsatt skal gå litt nedover, og i hvert fall ikke gå opp. Har vært feit hele livet. Å gå ned 30 kg har jeg alltid sett på som UMULIG :rolleyes: Har ikke veid under 100 kg siden barneskolen/ungdomsskolen tror jeg. Så jeg tror jeg skal være storfornøyd snart :hungry:
Wow, sier jeg bare :D
 
Og jeg vil tipse alle om å holde seg langt unna slik ræl, og spise sunt og fornuftig.
1. det er IKKE sunt å rase ned i vekt.
2. skal man ha langvarig vektnedgang så MÅ man endre kostholdet sitt.

Det er ikke ræl. Disse medisinene regulerer hormoner som påvirker opplevelse av sult. De som bruker det går ned masse i vekt fordi de spiser mindre enn de vanligvis gjør. De fleste opplever at søtsuget forsvinner helt. De opplever det som en lettelse å endelig slippe det konstante suget etter mat.
For mange er dette en god startshjelp, og flere og flere innen overvektsmedisin benytter dette før feks. Operasjon.

Hadde overvekt kun dreid seg om at personene det gjelder mangler forståelse for at man "kun skal spise sunt og fornuftig" tror jeg jaggu ikke det hadde vært så mange overvektige som det er i dag. Jeg tror det er ganske mye mer kompliser enn som så xsmile3
 
Det er ikke at folk mangler forståelse for at de skal spise sunt og variert, det er veldig ofte mentalt.
Jeg har slitt med spiseforstyrrelser hele livet, fra anoreksi i tenårene til overspising i voksen alder. Jeg har hatt jevnt kontakt med leger og ernæringsfysiolog i mange år. Og jeg vet ikke om en eneste lege som ville gitt sånne typer piller for at folk skal rase ned i vekt.
Man må finne grunnen til overvekt, mentalt eller fysisk. Hvorfor spiser man mer kalorier enn kroppen bruker osv.
det er ikke sunt å rase ned i vekt, og man kommer bare til å legge på seg igjen om man ikke får bukt med problemet bak overvekten.
Så ja, jeg syns sånne piller er ræl.
 
Det er ikke at folk mangler forståelse for at de skal spise sunt og variert, det er veldig ofte mentalt.
Jeg har slitt med spiseforstyrrelser hele livet, fra anoreksi i tenårene til overspising i voksen alder. Jeg har hatt jevnt kontakt med leger og ernæringsfysiolog i mange år. Og jeg vet ikke om en eneste lege som ville gitt sånne typer piller for at folk skal rase ned i vekt.
Man må finne grunnen til overvekt, mentalt eller fysisk. Hvorfor spiser man mer kalorier enn kroppen bruker osv.
det er ikke sunt å rase ned i vekt, og man kommer bare til å legge på seg igjen om man ikke får bukt med problemet bak overvekten.
Så ja, jeg syns sånne piller er ræl.


Der tar du nok feil :) Saxenda feks er godkjent og godt utprøvd mot fedme i både Norge og flere andre land. Man kan til og med få det på blå resept! Så jo - mange leger skriver ut det. Og en siste ting.. det er ikke piller. Det er ukentlige eller daglige injeksjoner. Sett deg litt mer inn i ting før du fraråder andre og kaller det ræl :stop:
 
Back
Topp