Vekta nå?

Er 30+1 og 2,5 kg opp så langt. Men jeg gikk ned mye de første 4 månedene og var tilbake på startvekta i desember. Går sakte opp nå, men det hadde kanskje vært mer hvis det ikke var for sukkerstopp siden midt i desember (dumme svangerskapsdiabetes!).

Gått opp 9,4kg, er 30+1. Første uka på leeenge at jeg ikke har lagt på meg. Veier meg hver uke

Opp 6,5 kg nå. Fikk litt skjenn fra jordmor som mente jeg hadde gått opp for lite! Spent på hva legen sier neste kontroll ang vekta.

Startvekt på 53,5 kg og veier no 70 kg! :o 28+6 idag. Hvordan klarer dere andre å legge på dere så lite? Her pakker de seg godt på over alt på kroppen :p

Startvekt på 53,5 kg og veier no 70 kg! :o 28+6 idag. Hvordan klarer dere andre å legge på dere så lite? Her pakker de seg godt på over alt på kroppen :p

Jeg hadde over 20kg i pluss fra forrige svangerskap, når jeg ble gravid på nytt.. Så hos meg er det sikkert derfor, at kroppen har så mye til overs fra før :)

(Gikk opp 12 kg med første, og ca 25kg med andre)

Før jeg ble gravid :) hadde faktisk gått opp litt over 3 kg til første kontroll :p
Gikk opp 5 kg første 12 ukene og 5 kg etter det så selv om mini ikke er så stor i begynnelsen så spiller hormonene sin rolle på vekta :-P

Tror vekta enten kommer eller ikke på mange! Jeg spiser for mye snop og brus, men går likevel opp noe mindre nå (enn så lenge), enn forrige gang. Sist kastet jeg opp i 30 uker og holdt ikke på noe, men gikk likevel opp 18 kg! Trekte nesten hver dag med første og gikk opp 20 kg!
Jeg er med andre ord en av de som lar vekta gå sin gang, og håper å gå det av meg etter fødsel hvor kroppen er min igjen;) :p

Tror vekta enten kommer eller ikke på mange! Jeg spiser for mye snop og brus, men går likevel opp noe mindre nå (enn så lenge), enn forrige gang. Sist kastet jeg opp i 30 uker og holdt ikke på noe, men gikk likevel opp 18 kg! Trekte nesten hver dag med første og gikk opp 20 kg!
Jeg er med andre ord en av de som lar vekta gå sin gang, og håper å gå det av meg etter fødsel hvor kroppen er min igjen;) :p
Helt enig. Å bry seg om vekta under svangerskapet gir ingen mening. Man kan selfølgeli forsøke å leve så sunt som man klarer, men om man går opp 5 eller 20kg er veldig individuelt ser det ut som.

Skjønner ingenting jeg. I begynnelsen av svangerskapet gikk jeg ned 3 kg og fra uke 18 til uke 27 gikk jeg opp 1, 3 kg og fra uke 28 til uke 31 (som jeg er i nå) har jeg gått ned 1, 7 kg, så nå har jeg gått ned alt alt jeg gikk opp og litt til... skal ikke jeg legge på meg på denne tiden?
Vekten skal jo gå opp. Gjennomsnittet ligger vel mellom 10-13kg om eg ikke husker feil. Men går ut i fra du går på kontroll hos lege el jordmor så da vil jo de avgjøre om den lille vokser som den skal. Kan jo være du i utgangspunktet som går ned. Men kanskje du er kvalm? Spyr? Da er det jo litt vanskeligere å ligge på seg om du ikke holder på maten.

Helt enig. Å bry seg om vekta under svangerskapet gir ingen mening. Man kan selfølgeli forsøke å leve så sunt som man klarer, men om man går opp 5 eller 20kg er veldig individuelt ser det ut som.
Helt enig at man ikke skal tenke for mye på vekta, at den lille sparker og magen vokser er mye mer viktig :)
Jeg synes symfysemålet bør være viktigere enn vekt, for det viser om babyen/livmora vokser som det skal.

Back
Topp