Vekta nå?

28+1 og opp 14 kg :-P hadde litt lav bmi før graviditet, så det får vel gå. Men fikk litt av en sjokk når jeg gikk på vekta! 167 cm høy og veier 69 kg nå. Skal passe på og unngå snop/sukker fremover.

Om man bruker bmi til noe under svangerskapet eller ellers så skal det være bmi fra før man ble gravid. Dette er jo ikke relevant for de fleste så da bruker man ikke bmi til noe.
Skjønner. Men så lenge man ikke forholder seg til kategoriene normalvektig osv så er det uansett en bedre pekepinn enn kg isolert sett siden det tar høyden i betraktning :)

Opp 7 kg nå, har kommet til uke 31. Men når jeg ser meg i speilet syns jeg det ser ut til å ha gått opp mer..

30+1 uke, og har lagt på meg 5 kg , og må enda legge på meg hvertfall 2 til, og helst litt mer ;)

Uke 28 og opp ca 8kg. Mer enn i forrige svangerskap så langt. Men, men! Gikk ned i starten, og de siste kiloene kom i stormfart i julen...

Skjønner ingenting jeg. I begynnelsen av svangerskapet gikk jeg ned 3 kg og fra uke 18 til uke 27 gikk jeg opp 1, 3 kg og fra uke 28 til uke 31 (som jeg er i nå) har jeg gått ned 1, 7 kg, så nå har jeg gått ned alt alt jeg gikk opp og litt til... skal ikke jeg legge på meg på denne tiden?

31+4 nå og +10 kg!
Håper det meste forsvinner dagene etter fødsel, og evt rester skal trenes (og forhåpentligvis ammes) bort ;)

Skjønner ingenting jeg. I begynnelsen av svangerskapet gikk jeg ned 3 kg og fra uke 18 til uke 27 gikk jeg opp 1, 3 kg og fra uke 28 til uke 31 (som jeg er i nå) har jeg gått ned 1, 7 kg, så nå har jeg gått ned alt alt jeg gikk opp og litt til... skal ikke jeg legge på meg på denne tiden?
Jeg har ikke lagt på meg noe de siste 5 ukene siden jul, men magen vokser jo. Tipper det er normalt. Krever jo tross alt mer energi å gå rundt med større mage også.

Jeg har lagt på meg totalt 8 kg ca. Første 4,5 før uke 12 pga ekstrem sult, og "bare" 3,5 etter det. Er 29+4 i dag.

Er 12 kg opp her. Er 31+2.. Og merker på buksene at det er ikkje bare magen.. Men det ekstra skal bort fort.. Er så tungt og ta de senere. Prøver og vere flink med hva eg spiser. Men er perioder eg ikkje bryr meg så mye :p

Jeg har ikke lagt på meg noe de siste 5 ukene siden jul, men magen vokser jo. Tipper det er normalt. Krever jo tross alt mer energi å gå rundt med større mage også.

Jeg har lagt på meg totalt 8 kg ca. Første 4,5 før uke 12 pga ekstrem sult, og "bare" 3,5 etter det. Er 29+4 i dag.
Jeg veier mindre nå enn jeg gjorde da jeg ble gravid og er 31+3 nå. Syns liksom magen står litt stille også, men hun var litt over gjennomsnittet tidlig i desember, å jeg kjenner mye liv. Hadde bare regna med at jeg kom til å gå opp litt på denne tiden hvor babyen legger på seg mest.

Er 12 kg opp her. Er 31+2.. Og merker på buksene at det er ikkje bare magen.. Men det ekstra skal bort fort.. Er så tungt og ta de senere. Prøver og vere flink med hva eg spiser. Men er perioder eg ikkje bryr meg så mye :p

Samma her 31+1 og 12 kg opp! Fått litt vann i kroppen også.. merker det gjør litt med kiloene :( prøver å være flink med å tenke på hva jeg spiser men ikke alltid jeg orker å bry meg! :/

29+3 og har gått opp 8 kg. Det får være greit! Håper det ikke blir mer enn 15 kg totalt, men det blir som det blir :-)

Eg 29 uker imon og lagt på meg 8 kg hitils hoppas ikkje der blir mer æn 12-15 kg totalt .

30+3 i dag og opp 4-5 kg siden uke 11... Håper det ikke blir så mye mer heller da jeg har en del kg for mye i utgangspunktet. Har forsøkt å være bevisst på kostholdet hele svangerskapet, men nå må jeg bare siden jeg også har fått konstatert sv.diabetes og dermed må holde meg til et sunt kosthold uten sukker og for mye karbohydrater de siste ukene :)

29+0 i dag og opp ca 10,5! Forventer å gå opp bortimot 20 som med de andre så er ikke sååå bekymret. Ikke fått særlig vann enda, men det kommer nok rundt uke 30 og da kommer kiloene fort.. Gikk ned fort etter med de andre og håper jeg klarer det nå også (selvom jeg jo er litt eldre nå en første gang:p)

Back
Topp