Vekta nå?

33 uker i morgen, og fortsatt 1 kg under startvekt. Har liten/ingen matlyst og har forsåvidt nok å ta av fra før.

32+5 og opp 7 kg. Var smal (og lav) i utgangspunktet, og det har nesten utelukkende lagt seg på magen, så det synes godt nå! Endelig

Gått opp 11,2 og er i uke 32 i dag. Symfysemålene (har bare to) lå rett på gjennomsnittet, og nå pittelitt under. Så jeg er fornøyd☺️

Jeg tørr ikke veie meg :P
Sist var det jo opp 10 kg, har fått mye mer dobbelthake, strekkmerker, lår og hofter siden da... Godt vekt bare er et tall!

Vekten skal jo gå opp. Gjennomsnittet ligger vel mellom 10-13kg om eg ikke husker feil. Men går ut i fra du går på kontroll hos lege el jordmor så da vil jo de avgjøre om den lille vokser som den skal. Kan jo være du i utgangspunktet som går ned. Men kanskje du er kvalm? Spyr? Da er det jo litt vanskeligere å ligge på seg om du ikke holder på maten.
Jeg har vært på ul og fått bekreftet at frøkna har det bra og faktisk ligger 2% over gjennomsnittet. Så da kan jeg slappe helt av og fortsette med å være flink. Snakket med jordmor om vekta mi også, og fikk tenkt over det.
Jeg har mye halsbrann og har alltid slitt med matlysten. Samtidig begynte jeg jo å spise ganske mye mindre av gangen, da jeg ikke klarte å spise like mye som før heller. Også er jo alt sukkeret borte. Så da blir det jo til at man spiser mer fornuftig også. :) så er jo kanskje ikke så rart jeg går ned i vekt istedenfor opp ;)

Jeg har vært på ul og fått bekreftet at frøkna har det bra og faktisk ligger 2% over gjennomsnittet. Så da kan jeg slappe helt av og fortsette med å være flink. Snakket med jordmor om vekta mi også, og fikk tenkt over det.
Jeg har mye halsbrann og har alltid slitt med matlysten. Samtidig begynte jeg jo å spise ganske mye mindre av gangen, da jeg ikke klarte å spise like mye som før heller. Også er jo alt sukkeret borte. Så da blir det jo til at man spiser mer fornuftig også. :) så er jo kanskje ikke så rart jeg går ned i vekt istedenfor opp ;)
Det er sant,også lenge du går til kontroll og alt blir sjekket underveis,så er nok alt bra ☺ barnet tar opp det den trenger :-)

31+2 og opp 3 kg

Var hos jordmor idag...32 uker og opp 14.8kg :o

...godt i rute altså mtp på hvor jeg endte opp sist. :p

Men heldigvis har det stagnert litt i økning, hadde bare gått opp 1.4kg den siste måneden så håper det fortsetter slik. Da blir iallfall ikke sluttresultatet over første svangerskap.

Jeg skal til jordmor neste uke, og vet jeg har gått opp myye siden sist.. Masse vann i kroppen, og hele meg føles bare stor og tjukk.. Gruer meg til å gå på vekta igjen :(

Jeg skal til jordmor neste uke, og vet jeg har gått opp myye siden sist.. Masse vann i kroppen, og hele meg føles bare stor og tjukk.. Gruer meg til å gå på vekta igjen :(
Vekta viser bare et tall;) Vann blir borte og det blir de ekstra kiloene også! Hev hodet og gled deg over stor mage - ikke lenge til den er borte igjen:)

30+3 og opp 5,5 kg. Fått beskjed om at jeg bør opp 10 kg totalt, var det jeg gikk opp sist.

31+4 opp 15 kg.. Ugh

Vekta viser bare et tall;) Vann blir borte og det blir de ekstra kiloene også! Hev hodet og gled deg over stor mage - ikke lenge til den er borte igjen:)

Ja jeg vet jo det innerst inne :rolleyes: Men alt føles litt dritt når man føler man ser man bare eser utover, haha :p Det er såklart verdt det :)

Ja jeg vet jo det innerst inne :rolleyes: Men alt føles litt dritt når man føler man ser man bare eser utover, haha :p Det er såklart verdt det :)
Skjønner deg godt, og ja, er verdt det, men er noe med at dette jo er din kropp! Å være tilskuer til esing er ikke alltid lett:p
Jeg tenker imidlertid at kroppen lånes ut en periode nå, så når den blir min igjen kan jeg "fikse" den;)

Back
Topp